Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 2822

Guest

Érdekes, hogy mindig a "minden bringás szabályszegő" duma megy egyesek részéről, meg nem tudják a KRESZ-t. Mikor ez mit is mutat? 60-as tábla mellett kvázi mindenki 80-110-zel... Hogyan találsz szabálytalankodó gépjármű vezetőt? Hah, találomra...

És egyesek olyan skillekkel vezetnek, hogy kvázi egy teherautót nem vesznek észre az úton. Remélem soha nem fog mögöttem jönni egy ilyen sem, mert akkor csak simán meghalok.


"Ezután nekicsúszott a padkaszigeteknek, majd a sávokat elválasztó bokrok megdobták és átrepült a menetirány szerinti ellenkező oldalra, ahol szerencsére nem jött autó, illetve nem tartózkodott senki sem éppen. Felhajtott még a túloldalt is a járdára majd egy fát is kidöntött, majd a lakóházak alatt, a parkban állt meg."

Az igen, már az úttestre se kell menni, hogy félve közlekedjen az ember.

Kérem szépen, itt tartunk ma....

Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.
 
M

molnibalage

Guest
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.
Nem, nem nyílt ki. Ennyire jó az energia elnyelő, hogy fokozatosan lassította le a kocsit.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.

Nem lehetett olyan nagy az ütközés sebessége, mert még a lökhárítója se tört szét.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most én vagyok a vak, vagy a légzsák tényleg nem lépett működésbe a renaultban? Azért elég nagy sebességgel rongyolt bele, szerintem ettől már be kellett volna kapcsolnia.

Ha jól tudom frontálisan a lökhárító vezető oldalába van építve az érzékelő, ha ott nem törik meg akkor nem lép működésbe (másik oldalon meg hőmérő dióda van).
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 776
5 136
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200630-mav-start-retro-hetvege.html
"A MÁV-START és a MÁV Nosztalgia retró hétvégével várja a vasútbarátokat és az érdeklődőket. Július 4-én és 5-én, továbbá augusztus 1-jén és 2-án a Nohab, a Szergej és a Púpos mozdonyokon felül idén egy 424-es gőzmozdony is a Tekergő gyorsvonatok, illetve a menetrend szerinti vonatok elé áll, hogy elsuhanjon az észak-balatoni vonal állomásai felé. A megújult Utasellátónak köszönhetően a régi és a mai idők fedélzeti vendéglátásával is találkozhatnak az utasok - közölte a vasúttársaság."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 602
113
Itt is összefújta a szél a szemetet...
Huhh... Mi van itthon? Amúgy a hétvégén majdnem megölt egy fasz a pályán már megint... 160-200-al felbukkan mögöttem hirtelen (ahogy a mögöttem szabályosan jövő elmenekül előle), és villog, mert csak 130-al megyek, aztán majdnem belémverődik. Aztán pár perc múlva fél óra dugó, mert valami másik nagyeszű a terelésnél átment a szembesávba, és megölt pár szabályosan autózót (M1, Bicske-Tatabánya szakasz szombat délelőtt)... Dugóban is idegbetegen előző 20-25 éves csotrogányos (ön)gyilkosjelöltek... Idegbeteg faszokkal vannak tele az utak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Autópálya Budapest közeli része mindig is ilyen volt, főleg az M0-s. Ritkán tudtunk úgy áruért menni, hogy ne legyen dugó, baleset.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 602
113
Autópálya Budapest közeli része mindig is ilyen volt, főleg az M0-s. Ritkán tudtunk úgy áruért menni, hogy ne legyen dugó, baleset.
Persze, de baleset és baleset közt van különbség. Mostanában annyi felelőtlen sofőrt látok, hogy önkéntelenül is azt gondolom, hogy a balesetek többségében is a általános kirívóan felelőtlen viselkedés az ok, nem egyszeri pillanatnyi hiba/figyelmetlenség.

Amúgy az M7-en egy kedd este hazafele jövet (tehát nem Balatonozók) volt nagyon durva a kontraszt, hogy a pálya nyugis volt, majd Fehérvárnál elkezdtek meghülyülni az autósok, és a bolondokháza egyenletesen nőtt ahogy közeledtem a fővároshoz...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Persze, de baleset és baleset közt van különbség. Mostanában annyi felelőtlen sofőrt látok, hogy önkéntelenül is azt gondolom, hogy a balesetek többségében is a általános kirívóan felelőtlen viselkedés az ok, nem egyszeri pillanatnyi hiba/figyelmetlenség.

Szerintem annyi változott, hogy ezek a sofőrök átültek szarráhajtott ócska Swift-ekből szarráhajtott ócska német importba így megugrott az átlagsebességük.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Amúgy az M7-en egy kedd este hazafele jövet (tehát nem Balatonozók) volt nagyon durva a kontraszt, hogy a pálya nyugis volt, majd Fehérvárnál elkezdtek meghülyülni az autósok, és a bolondokháza egyenletesen nőtt ahogy közeledtem a fővároshoz...
Fehérvár, de igazán Martonvásár az ahol mindenki benyomja a fullkretént és mintha öt csillagos GTA körözéssel kéne menniük. Tetszőleges prémium análszex kísérlete endoszkóposan villogtatva a seggedbe, mellette a cikázó racer Jóska aki 2 méterért nyolcszor vált sávot (szigorúan eléd fél méterre odaokádva magát, hogy még fékezz is), a belső sávban 110-es tempomattal csattogó illetve a kamion mögül ohne index kiszálló Swift/egyéb kisautó. Na meg amit egyszer írtam itt, hogy az a típusú kamionos amelyik majdnem a korlátnak paszírozott.
Vasárnap volt igazán durva, mikor árral szemben csorogtam haza Veszprémbe és konkrétan a Petőfi laktanyától egészen amíg le nem mentem a 90-es kilométernél egybefüggő kocsisor volt este fél 10-10 fele pedig csak most kezdődik igazán a szezon.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Új díjazás a MOL töltőin

2020-07-01-10-39-27-MOL-Plugee-Elektromos-t-lt-pontok-Budapesten-T-lts-energi-t.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
M

molnibalage

Guest
Ha valaki nem tudja mindig otthon tölteni a kocsiját és nagyrészt máshol kell, akkor az egész kb. egy soha meg nem térülő beruházás...

gbtiq6I.png


Nincs az a karbantartási és egyéb difi, amit egy 11 millás Nissan L. és egy 5 millás elég jól felszerelt kocsi difit el fogja tüntetni. Mert, ha még csak valaki 50%-ot tölt ilyenen és a többit otthon, akkor is felejtős az egész úgy ahogy van.

És ezek az árak egy olyan országban vannak, akkor szuperolcsó az áram és viszonylag drága az üzemanyag. A német és dán vagy más villanyárak mellett kíváncsi vagyok milyen díjszabás lenne...

Persze mikor erős saccolást csinált a trafó és töltőárak alapján és ez jött ki, akkor meg én voltam a helikopter...
Valahol egészen vicces, hogy ennyire egyszerűen megjósolható dolgokat egyesek nem fognak fel vagy látnak előre. Mint a német áram ára...

A kerül az erőmű telepítése X pénz / kWe-be és Y a load factor akkor abból kijön, hogy mennyiért kell eladni, hogy Z év (mondjuk) 15 év "megtérülés" legyen. Ja, hogy ha aztán ilyennel teliszórod a hálózatot és még le is építed a stabil termelőt, akkor 3-szoros lesz az áramárt és ezt kb. 5 perc kiszámolni Excellel és 2007-ben is kiadta a mai áramárat úgy 15% pontossággal...

Ennek fényében nevetséges az, hogy mire költik el a pénzt...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nincs az a karbantartási és egyéb difi, amit egy 11 millás Nissan L. és egy 5 millás elég jól felszerelt kocsi difit el fogja tüntetni.

5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
 
M

molnibalage

Guest
5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
Amennyiben nem luxus igényed, meg független felfüggesztés meg toronyóra lánccal, akkor bizony kaps, még automata váltósan is. Hpasp is linkelte. A baj az, hogy egyesek máshogy definiálják a "jól felszereltet".

Amíg itthon az a realitás, hogy sokan úgy kuporgatják össze egy 10+ éves használtra és imádkoznak, hogy ne kúrják át, addig egy tök átlagos, klímás, automata váltós kocsi elvisz A-ból B-e, az igenis jól felszerelt. Nem fősz meg benne, nem fagysz meg benne és egy 4 fős család is elmegy vele bárhova úgy, hogy nem esik szét alattad, mint a bontószökevények, amiket látok az utakon...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 2822

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 602
113
5 millióért már nem kapsz jól felszerelt kocsit, a zöld agybaj miatt a legcsövesebb Swift is 4 millió...

+Még nincs nálunk zöld rendszámos autók utáni adó, amit fokozatosan vezetnek be ahogy terjednek.
a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
a 11 millás leaf sem hiszem, hogy sokkal comfybb mint egy "csöves swift". Kicsit nagyobb mondjuk.

11 milláért kapsz bizony toronyórát is lánccal, hasonló méretkategóriájú belsőégéses autót. A kevesebb mozgóalkatrész mantrától meg falnak megyek. Nekem az elektromos alkatrészekkel több gondom volt, mint a motor mozgó alkatrészeivel, illetve a felfüggesztés a villamos hajtás mellett is szétmegy a fos magyar utakon.

10 millánál indul ez a vadi új Mercedes CLA (nem Nyisszan)...

image.MQ6.0.20190913103049.jpeg