Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
M15-M1-M3? Volt egyszer egy hír is arról, hogy Slovan szurkolók szétvertek egy miskolci benzinkutat útban Kassa felé.

Igen, szinte biztosra veszem, hogy az M3 és a határ közötti hármas főút autópályásításának ez az egyik oka.

Értem én, hogy nincs és kerülő, de akkor ez lényegében annak az elvnek a gyakorlati igazolása, hogy az emberek életminősége le van szarva, csak pörögjön a GDP?

Nincs tündérmese. Szerinted, ha komolyan érdek lenne az emberek életminősége, akkor fizetősek lennének az autópálya szakaszok? Németben imádom, hogy tökéletes minőségű burkolatot szednek fel a pályákon és ezzel évekig basznak ki emberek millióival. Nem baj, legalább az építőipar pörög.

Az Ipoly völgye így is egy halott terület, ha kitiltod a teherforgalmat még kisebb az esélye, hogy oda valami pár fősnél komolyabb céget lehessen összehozni. Balassagyarmaton van ipari park, oda is csak a kettes, huszonkettes útvonal játszik mindkét irányból. A határon Hontnál van teherautó szempontjából normális átjutási lehetőség, a következő már Salgótarján. Ebben nem csak mi vagyunk a hunyók, az egyik gond, hogy a szlovák oldalon nincs mihez kapcsolódni. Mondjuk ettől azt még megtehettük volna, hogy a településeket elkerülve a kettest-huszonkettest autópályaként felvisszük Balassagyarmatig. Az EU meg üthetné a szlovákokat egy Ostrava-Zsolna-Zólyom-Balassagyarmat szakasz miatt. Igaz így nem a cseheknél meg az osztrákoknál realizálódna a pályák bevétele.

Arra vagyok még kíváncsi, hogy mi lesz a vasúti teherszállítással. Most harmincig harminc az EU direktíva, ami azt jelenti, hogy 2030-ra az Unióban a szárazföldi teherszállítás 30 százaléka történjen vasúton. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal már emiatt egy előremenekülés. Simán el tudom képzelni, ha az eunak ez fontos, akkor majd az ennek nem eleget tevő országok lóvéval kiválthatják a százalékot, vagy majd megy a cseszegetés emiatt is. Az is érdekes, hogy ebből ki fogja megint a nagy lóvét kaszálni.
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
887
5 059
93
Lehetőségek: Komáromi híd, Mária Valéria híd Esztergom, Letkési híd, Parasapuszta, Balassagyarmat. Mind után faluk/városok, mellékutak, sehol elkerülő. Magyaroszág szeretlek :)
A Mária Valéria hídra kamionok nem hajthatnak föl. Állítólag a szlovák fél csak úgy ment bele az újjáépítésbe, ha a híd nem lesz alkalmas nehéz járművek (tankok) áthaladására. Lehet, hogy a borzalmas útviszonyaikat is ilyen védelmi szempontokkal magyaráznák - nehogy már a magyarok harc nélkül érjenek a lengyel határra!
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and nyugger
M

molnibalage

Guest
Igen, szinte biztosra veszem, hogy az M3 és a határ közötti hármas főút autópályásításának ez az egyik oka.



Nincs tündérmese. Szerinted, ha komolyan érdek lenne az emberek életminősége, akkor fizetősek lennének az autópálya szakaszok? Németben imádom, hogy tökéletes minőségű burkolatot szednek fel a pályákon és ezzel évekig basznak ki emberek millióival. Nem baj, legalább az építőipar pörög.

Az Ipoly völgye így is egy halott terület, ha kitiltod a teherforgalmat még kisebb az esélye, hogy oda valami pár fősnél komolyabb céget lehessen összehozni. Balassagyarmaton van ipari park, oda is csak a kettes, huszonkettes útvonal játszik mindkét irányból. A határon Hontnál van teherautó szempontjából normális átjutási lehetőség, a következő már Salgótarján. Ebben nem csak mi vagyunk a hunyók, az egyik gond, hogy a szlovák oldalon nincs mihez kapcsolódni. Mondjuk ettől azt még megtehettük volna, hogy a településeket elkerülve a kettest-huszonkettest autópályaként felvisszük Balassagyarmatig. Az EU meg üthetné a szlovákokat egy Ostrava-Zsolna-Zólyom-Balassagyarmat szakasz miatt. Igaz így nem a cseheknél meg az osztrákoknál realizálódna a pályák bevétele.

Arra vagyok még kíváncsi, hogy mi lesz a vasúti teherszállítással. Most harmincig harminc az EU direktíva, ami azt jelenti, hogy 2030-ra az Unióban a szárazföldi teherszállítás 30 százaléka történjen vasúton. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal már emiatt egy előremenekülés. Simán el tudom képzelni, ha az eunak ez fontos, akkor majd az ennek nem eleget tevő országok lóvéval kiválthatják a százalékot, vagy majd megy a cseszegetés emiatt is. Az is érdekes, hogy ebből ki fogja megint a nagy lóvét kaszálni.
Mint írtam, célforgalom. Nem kitiltás.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
A Mária Valéria hídra kamionok nem hajthatnak föl. Állítólag a szlovák fél csak úgy ment bele az újjáépítésbe, ha a híd nem lesz alkalmas nehéz járművek (tankok) áthaladására. Lehet, hogy a borzalmas útviszonyaikat is ilyen védelmi szempontokkal magyaráznák - nehogy már a magyarok harc nélkül érjenek a lengyel határra!
Nem kell összeesküvés elmélet, a híd egy része még eredeti, és nem számolták újra nagyobb terhelésre, másrészt a mérete adott, nem fér át rá szabványos sávszélesség a kamionforgalom két szembe haladó járműnél bedugíthatná.
Háborúban meg ha a védekező fél nem robbantja fel, akkor a másik simán átkelne rajta harckocsival, semmi nem történne. Most is átmennek a bolgár kamionosok néha..
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113

Ami "vicces", hogy szemben tojtak a gyalogosokra a szürke autó simán elment, amikor már régen ott álltak...


Dulva az lett volna ha az álló autó előtt gyalogosok vannak ! Én nagyobb távolságra állok meg a zebrától és én is sasolom a visszapillantókat közben ! Denagyon sok a baromarcú főleg az önfeledten kézből telefonálók között !
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
887
5 059
93
Nem kell összeesküvés elmélet, a híd egy része még eredeti, és nem számolták újra nagyobb terhelésre, másrészt a mérete adott, nem fér át rá szabványos sávszélesség a kamionforgalom két szembe haladó járműnél bedugíthatná.
Háborúban meg ha a védekező fél nem robbantja fel, akkor a másik simán átkelne rajta harckocsival, semmi nem történne. Most is átmennek a bolgár kamionosok néha..
Nem összeesküvés elmélet ez, hanem a konfliktusokkal és sérelmekkel terhelt magyar-szlovák viszony egyik elterjedt urban legend-je. Bár valóban bullshit, fenntartásához mindkét fél, sőt, még a cseh sajtó is hozzátette a magáét.
Az Új Szó Slota gyűlölködő baromságait idézi, a mellékelt karikatúra magáért beszél:
https://library.hungaricana.hu/hu/view/UjSzo_1999_03/?pg=93&layout=s

A cseh Respect Szlovákia déli területeinek elvesztésével riogatott 2007-ben:
"A párkányi–esztergomi Mária Valéria hidat úgy építették újjá, hogy azt ne használhassák nehéz teherautók vagy autóbuszok, azoknak továbbra is több tíz kilométeres kerülőket kell tenniük. A kérdés az: nem volt a cél inkább annak meggátolása, hogy a hídon keresztül tankok is közlekedhessenek?"
https://szabadfold.hu/kilato/schengennel-szlovakia-elvesziti-deli-teruleteit-200265/

De Szentesi Zöldi is evidenciaként írt arról, amit egyébként még Slota sem vizionált, miszerint:
"Derék északi szomszédaink politikai alfája és ómegája, hogy hamarosan magyar tankok dübörögnek majd a Mária Valéria hídon – ebből a rögeszméből nem tudnak és nem is akarnak kikeveredni."
https://mandiner.hu/cikk/20100601_hazaarulas
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Augusztus 1-jétől, szombattól öt százalékos kedvezményt vezetnek be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közlekedési mobiljegy alkalmazásban és valamennyi társapplikációban megváltott teljes árú, 50 százalékos és a 90 százalékos helyközi, távolsági menetjegyekre, valamint a menetjegyekhez megvásárolt távolsági kiegészítő menetjegyekre a Volánbusz járatain.

http://iho.hu/hir/meg-olcsobb-lesz-a-tavolsagi-buszjegy-ha-appon-at-vesszuk-200727
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Augusztus 1-jétől, szombattól öt százalékos kedvezményt vezetnek be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. közlekedési mobiljegy alkalmazásban és valamennyi társapplikációban megváltott teljes árú, 50 százalékos és a 90 százalékos helyközi, távolsági menetjegyekre, valamint a menetjegyekhez megvásárolt távolsági kiegészítő menetjegyekre a Volánbusz járatain.

http://iho.hu/hir/meg-olcsobb-lesz-a-tavolsagi-buszjegy-ha-appon-at-vesszuk-200727

Vonatra 10% van, ha jól tudom néhány kevésbé kihasznált IC-re 20%.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Igazából azt kéne, h a zebrázót a rendőr elkapja, majd dob egy kockával, amin van egy autó, egy kisteher, egy tehergepkocsi, egy kamion, egy villamos, és egy tehervonat. Aztán amelyik kijön olyan sérüléseket kap. Autó csak kéztörés, kisteher, két kéz, teher, kéz es láb, kamion gerinc, villamos vonat meg fejlövés. Akkor talán felfogná a sok barom, hogy mennyire van elsőbbsége a gyalogosnak...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Nem összeesküvés elmélet ez, hanem a konfliktusokkal és sérelmekkel terhelt magyar-szlovák viszony egyik elterjedt urban legend-je. Bár valóban bullshit, fenntartásához mindkét fél, sőt, még a cseh sajtó is hozzátette a magáét.
Az Új Szó Slota gyűlölködő baromságait idézi, a mellékelt karikatúra magáért beszél:
https://library.hungaricana.hu/hu/view/UjSzo_1999_03/?pg=93&layout=s

A cseh Respect Szlovákia déli területeinek elvesztésével riogatott 2007-ben:
"A párkányi–esztergomi Mária Valéria hidat úgy építették újjá, hogy azt ne használhassák nehéz teherautók vagy autóbuszok, azoknak továbbra is több tíz kilométeres kerülőket kell tenniük. A kérdés az: nem volt a cél inkább annak meggátolása, hogy a hídon keresztül tankok is közlekedhessenek?"
https://szabadfold.hu/kilato/schengennel-szlovakia-elvesziti-deli-teruleteit-200265/

De Szentesi Zöldi is evidenciaként írt arról, amit egyébként még Slota sem vizionált, miszerint:
"Derék északi szomszédaink politikai alfája és ómegája, hogy hamarosan magyar tankok dübörögnek majd a Mária Valéria hídon – ebből a rögeszméből nem tudnak és nem is akarnak kikeveredni."
https://mandiner.hu/cikk/20100601_hazaarulas
Nekem ez egy kaptafa, baromság :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
https://index.hu/mindekozben/poszt/..._pokol_menetjegy-applikacios_bugyraba_jutott/
Na, nekem is volt élményem, Szegedre kellett mennem egyeztetni a MÁV-hoz, egyedül menetem ezért gondoltam hogy inkább vonat, azon lehet melózni is.
A jegyautomatánál szembesültem hogy előzetes céges regisztráció kell ahhoz hogy kapjak ÁFÁ-s számlát. Mivel a vonat már indulóban volt, így bebuktam egy BP-Szeged jegy árát. Ezt a faszságot.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113

Ami "vicces", hogy szemben tojtak a gyalogosokra a szürke autó simán elment, amikor már régen ott álltak...
Volt barátnőm megállt a pirosnál, a mögötte jövő kisteherautó belerohant, majd kiszállt a két jó munkásember és elkezdtek üvöltözni hogy átfért volna még. Szegény mondta hogy de hát piros volt, megy gyalogosok, annyira megrándult a nyaka hogy mentő vitte el, én pár perccel később értem oda, még mindig kurvaanyázott, mondtam nekik hogy semmi baj, ezt a véleményüket mondják el a rendőrnek is, nekem estek hogy az meg minek, tiszta esett, fékezgetett (mi a fasz?). De hát ha sérülés van, akkor rendőr is van, az meg egy perc alatt elküldte őket az anyjukba, meg megjött a főnökük is, az normális volt, bocsánatot kért hogy idiótákat alkalmazott.
Érezhetően az volt a normális nekik hogy ha vált a lámpa, akkor kövér gáz.
 
M

molnibalage

Guest
Volt barátnőm megállt a pirosnál, a mögötte jövő kisteherautó belerohant, majd kiszállt a két jó munkásember és elkezdtek üvöltözni hogy átfért volna még. Szegény mondta hogy de hát piros volt, megy gyalogosok, annyira megrándult a nyaka hogy mentő vitte el, én pár perccel később értem oda, még mindig kurvaanyázott, mondtam nekik hogy semmi baj, ezt a véleményüket mondják el a rendőrnek is, nekem estek hogy az meg minek, tiszta esett, fékezgetett (mi a fasz?). De hát ha sérülés van, akkor rendőr is van, az meg egy perc alatt elküldte őket az anyjukba, meg megjött a főnökük is, az normális volt, bocsánatot kért hogy idiótákat alkalmazott.
Érezhetően az volt a normális nekik hogy ha vált a lámpa, akkor kövér gáz.
Szívlapáttal kell az ilyet agyonbaszni.