Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Meg szeretném kérdezni, hogy az kit érdekelt, amikor az 5. kerület Szabadság tér körüli részét sikerült teljesen "szétcseszni"?
Azóta is áldom azt a barmot aki ezt a rendszert kitalálta, ugyanis ott lakok a szomszédban és minden nap látom ahogy a Nádor-Bank utca környéke délután konkrétan teljes hosszában bedugul. Miután ezeket a kis menekülő útvonalakat a Vértanúk terének felújításával beszántották (a Honvéd utca elejének irányváltását nem is értem, ott lehetett pl lezárásokkor is egyet kerülni) jóval gányabb lett a forgalom mint előtte...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Melyik részét nem érted meg annak, hogy mindig ilyen a forgalom ott? Tökmindegy mikor mész. A COVI előtt gyalog nem lehetett folyamatosan menni, mert az emberek a járdáról lefolytak, az úton meg a fémdobozok mennek.

Sosem ilyen. Veled ellentétben 20 éve vezetek pesten, és tudom, hogy ez sosem volt egy neuralgikus szakasz. Aki mást mond az meg nem tudja mit beszél.

Ilyen eszement dugóban mint ami most látszik a videón sosem álltam a belső hétben, pedig vezetek, gyaloglok arra is, legfeljebb átmeneti feltorlódás van egy két forgalmasabb, lámpás kereszteződésben, pl. Király-Kiskörút kivezető vagy a Dohány - Nagykörúti része, amíg tart a piros lámpa.

Ezzel a résszel semmi baj nem volt mostanáig, mesterségesen elkúrták, nem kicsit, nagyon.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
A gyalogos barát felület mit jelent? Tegnap sétáltam arra, és behajtani tilos kivéve engedélyel tábla volt kirakva, persze még mentek autók erre. Vicces ha az Erzsébet krt. felől jövünk a Király utcán a Deáktér felé, akkor a Dohányutcai Zsinagógánál találjuk magunkat előbb utóbb.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 118
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200811-a-nikola-komoly-megrendelest-kapott-nott-az-arfolyam.html
"A Nikola az egyike azoknak az elektromos autógyártóknak, amelyek iránt komoly érdeklődést mutatnak a befektetők, azonban a vállalat értékpapírjainak árfolyama rendkívül volatilis, ezért igen nagy kockázatot jelent. A Nikola részvényei tegnap ismét erősödésnek indultak, miután bejelentették, hogy megrendelést kaptak a cég elektromos szemetesautóira."
 
T

Törölt tag 1711

Guest
T

Törölt tag 1711

Guest

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Mondjuk ennyi erővel engem is kérdezhettek volna, csak a családnevet kellett volna kicserélni :D

Személy szerint örülök a dolognak, nem ártana ha a büntetés mértékét is növelnék egyúttal.

Akkor ezentúl még többen fognak tötymörögni és még többeknél fog elszakadni a cérna és próbálnak előzni esztelenül. Mert időnként mindenki siet.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Akkor ezentúl még többen fognak tötymörögni és még többeknél fog elszakadni a cérna és próbálnak előzni esztelenül. Mert időnként mindenki siet.
Tehát ha többet büntetnek, nagyobb eséllyel buksz le akkor több lesz a gyorshajtó?
Továbbra is azt gondolom hogy megfelelő büntetés a gépjármű elzárása a gyorshajtás mértékétől függően, a jármű tulajdoni viszonyaitól függetlenül. Igen, ha a LEO2 lépí túl a megengedett sebességet, az is megy... :)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
"Sándor Zsolt közlekedésmérnök szerint már részben megvan a jogszabályi háttere annak, hogy átlagsebességet mérjenek a magyar utakon."

Nagyszerű, lassan azzal is kezdhetnének valamit, hogy az alsóbbrendű utak településen kívüli szakaszain az 50 km/h is Istenkísértés a szar burkolat miatt. A másik kedvencem, hogy az újraaszfaltozott szakaszon basznak felfesteni a sávokat és inkább kiteszik a negyvenes táblát. Az ember bukdácsol harminccal a kátyútengeren, eléri a normális minőségű részt, ahol kint a negyvenes tábla, aztán megy a csodálkozás, hogy az emberek itt odalépnek neki.

Más.
Tegnap késő délután jöttünk haza, Jászszentlászló után baleset az ötös felhajtója előtt. A rendőrök betereltek bennünket a tanyák közötti poros traktorcsapásokra. 2 tetves óra volt, mire kilökdöstük egymást a 40 centis porból. Az isteni szerencsénk az volt, hogy egy ide irányított negyven tonnás kamion olyan helyen akadt el, ahol elfért mellette a többi autó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Tehát ha többet büntetnek, nagyobb eséllyel buksz le akkor több lesz a gyorshajtó?
Továbbra is azt gondolom hogy megfelelő büntetés a gépjármű elzárása a gyorshajtás mértékétől függően, a jármű tulajdoni viszonyaitól függetlenül. Igen, ha a LEO2 lépí túl a megengedett sebességet, az is megy... :)

Nem. Hanem ha ennél is lassabbra veszik a közlekedést (sok zseni rettegve a büntetéstől és a megengedettnél is jóval lassabban megy), akkor lassabb lesz a forgalom, több lesz a dugó, nő a CO kibocsátás és az eszetlen előzések száma. Mert ha valaki siet (pl. mert baleset érte a gyerekét vagy csak rájött a vizelhetnék) és tudja, hogy ennél gyorsabban való haladás is szabályos, akkor előbb-utóbb elborul az agya és előzni kezd. Szvsz.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Nem. Hanem ha ennél is lassabbra veszik a közlekedést (sok zseni rettegve a büntetéstől és a megengedettnél is jóval lassabban megy),
Fogalmazzunk úgy, hogy nagyítóval kell keresni, akinél az 50 az nem 55 és 70 az nem 80...

akkor lassabb lesz a forgalom, több lesz a dugó, nő a CO kibocsátás és az eszetlen előzések száma.
Ez ebben a formában simán nem igaz. A forgalom pulzálása konkrétan csökkenne, ha a sok vezető betartaná a követési távolságot és a sebességhatárt is...
A YT-n volt erről egy tök jó videó, hogy EGYETLEN sofőr magatartása mit tud okozni egy autópályán, csak most nem találom. Azt mutatta, hogy a vezető szándékosan tartotta csak a követési távot és így a sok fúdesiető ember mind be tudott sorolni, csak lassabban, de már ettől megszűnt a pulzálás, ami nélküle lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Fogalmazzunk úgy, hogy nagyítóval kell keresni, akinél az 50 az nem 55 és 70 az nem 80...

tenor.gif
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Értem.

Ennek megfelelően akkor tessék leszállni a zebrán gyalogos sebességgel áttekerő bringásról, mert ő sem veszélyeztet senkit. Sőt, gyorsabban átér és mehet a sok büdös fémdoboz az útjára...

Neki 6 millió forintos bírságot kell kiszabni / szabálytalanság. Legalábbis ez következik abból a lelkesen követelt szankcióból, hogy a "szabálytalankodó autósoktól kobozzák el a gépjárművet". Azonos bűn, azonos a büntetés is. ;)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 648
113
Fogalmazzunk úgy, hogy nagyítóval kell keresni, akinél az 50 az nem 55 és 70 az nem 80...

Ez ebben a formában simán nem igaz. A forgalom pulzálása konkrétan csökkenne, ha a sok vezető betartaná a követési távolságot és a sebességhatárt is...
A YT-n volt erről egy tök jó videó, hogy EGYETLEN sofőr magatartása mit tud okozni egy autópályán, csak most nem találom. Azt mutatta, hogy a vezető szándékosan tartotta csak a követési távot és így a sok fúdesiető ember mind be tudott sorolni, csak lassabban, de már ettől megszűnt a pulzálás, ami nélküle lenne.

Nálunk sajna 90 az kb. 63...
Az meg álom, hogy mindenki azonos sebességgel menjen. Majd ha egyszer talán az önvezető autók kommunikálnak.