Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Változott a vágányok elrendezése?

Hát ezen sír a szám. 5 nem használt villamosított vágánya van az állomásnak. Mi lett volna, ha a 3,4,5 helyett a 3,5,6 kerül felújításra a négyes helyén meg kialakítanak egy széles peront? Pont ugyanennyi munka. Ezután meg lehet mondani, hogy most lett felújítva, 50 évig jó az úgy.
Mondom az eredeti hozzászólásom pontosan arra vonatkozott, hogy örülök neki ha fejlesztenek, az viszont, hogy elbasznak egy raklap pénzt amivel semmi sem változik számomra elfogadhatatlan.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nos, akkor a hippiskedésnek ennyike. Elég durvák lehettek a kozmetikázatlan számok, ha ennyire visszakoztak.

Mondjuk az érem másik oldala, hogy amelyik normális bolt még működött a nagykörúton, az most majd elhal, mert kocsival nehezebben lesz elérhető parkolóhely híján. De legalább lesz a helyén még egy hánytató.
 
M

molnibalage

Guest
Nos, akkor a hippiskedésnek ennyike. Elég durvák lehettek a kozmetikázatlan számok, ha ennyire visszakoztak.
Nem. Győzött simán a megszokás meg az autó autó autó mentalitás.
Semmiféle kozmetikázott szám nincsen. A második legforgalmasabb kerékpárút lett néhány hónap alatt úgy, hogy abban benne volt a nyári szabadságolás is. Így értelmét veszti az egész majd, mert az, hogy a Körút felé van, az sokat nem segít.

Vagy a tempó van, hogy az a szám, ami neked nem tetszik az kozmetikázott..?
A többi kerékpárút hosszútávú mérését nézve, ha ez állandó és rendesen kiépített lenen 1-2 év alatt az autóforgalommal összemérhető kerékpáros forgalmat jelentene...
Ez volt a Múzeumkörút.
https://kerekparosklub.hu/szamlalo-eredmenyek#muzeumkrthavi

Ezt akkor saccold meg a Nagykörútra.

És mivel a hivatalos stat szerint ma kb, 1,2 ember / autó van...

nagyk%C3%B6r%C3%BAt_ker%C3%A9kp%C3%A1ros_forgalom_statisztika.jpg
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 456
13 884
113
Sebesség csökkentés a Szentendrei úton. Nem vészes, és nem teljesen kretén. Mondjuk szerintem a zajérzetre nem lesz érdemben hatással, a gyalogosok biztonsága meg a 8 sávos szakaszon már az aluljárókkal biztosított...

A lófas..t ahol volt ott is felszíni átkelőket alakítottak ki pl Búza utca/ Jászai Mari tér kereszteződés nehogy a bicajosoknak meg gyalogosoknak mélyre kelljen ereszkedni
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

torsen

Guest
Remélem picit jobban sikerül majd mint az újpesti állomás vágányainak és peronjainak rendbetétele.
Ott az volt az ígéret, hogy javul a menetidő, ehhez képest ugyanúgy vemhes csiga sebességével kúsznak a vonatok az állomásra, valamint a peronok rendbetétele is ilyen jól sikerült, miközben ugyanúgy a síneken kell szökdécselni és a mozgó vonatok közötti 1 méteres peronon lehet várakozni, gondolom ez is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a vonatoknak lépésben kell áthaladni az állomáson.
67932742_134345294465740_8849592642380496896_n.jpg

67579712_134345271132409_2338941766658424832_n.jpg

Annak aki nem ismerné ezt a csodálatosan biztonságos állomást, Budapest egyik fontos közlekedési csomópontját.
rakospalota_ujpest_vasutallomas_05_f-nb-1024x683.jpg

Mindeközben például Ebes állomást (Debrecen egyik alvóvárosa kb. 4000 lakossal) el nem tudom képzelni mennyi pénzért ilyenné alakították. Annyira kíváncsi lennék, hogy hányan veszik igénybe naponta? (A Dryvit Profi a Debrecen környéki önkormányzati és állami beruházások Mészáros és Mészárosa)

https://dryvitprofi.hu/megujult-az-ebesi-vasut-allomas/
 
M

molnibalage

Guest
Sebesség csökkentés a Szentendrei úton. Nem vészes, és nem teljesen kretén. Mondjuk szerintem a zajérzetre nem lesz érdemben hatással, a gyalogosok biztonsága meg a 8 sávos szakaszon már az aluljárókkal biztosított...

A lófas..t ahol volt ott is felszíni átkelőket alakítottak ki pl Búza utca/ Jászai Mari tér kereszteződés nehogy a bicajosoknak meg gyalogosoknak mélyre kelljen ereszkedni
Értem én, hogy jó dolog egészségeseknek, meg fiatalnak lenni.
És a mozgáskorlátozottakkal mi van?
Vagy akkor majd emelgetni fogja minden anyuka a babakocsit, nehogy már az autóforgalommal legyen bármi?
Meg az idősek?

A Blahán is hála istennek van felszíni közeledés újra évek óta.
Mert egész egyszerűen butaság az, hogy amikor piros van és amúgy is áll a forgalom, akkor lépcsőzzön az ember. Aki akarja, használja az aluljárót, ha nem tud várni. Tessék felfogni azt, hogy vége annak az elhibázott megközelítésnek, hogy mindent a fémdobozoknak rendeljünk alá. És lásd fent. Ha amúgy is piros van, akkor mit zavar a felszíni forgalom?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Mindeközben például Ebes állomást (Debrecen egyik alvóvárosa kb. 4000 lakossal) el nem tudom képzelni mennyi pénzért ilyenné alakították. Annyira kíváncsi lennék, hogy hányan veszik igénybe naponta? (A Dryvit Profi a Debrecen környéki önkormányzati és állami beruházások Mészáros és Mészárosa)

https://dryvitprofi.hu/megujult-az-ebesi-vasut-allomas/

Ami egyébként tök jó, hogy legalább nem egy rohadt putri az állomás. Nyilván lennének ezerszer fontosabb állomások is, de ez képekről legalább úgy néz ki, hogy európai szintre sikerült hozni egy kis vidéki állomást, mondjuk a mennyiért is egy érdekes kérdés lenne.

Dunakeszin vagy 20 éve szorgalmazta az önkormányzat, hogy a vasúti váró/jegypénztár épületével történjen valami, mert a város szégyene. 2 éve jutottak oda, hogy történjen egy felújítás, bővítés. Az épület egy részében illetve hozzáépítéssel kerül kialakításra a kormányablak, felújítják az épületet, térkövet raknak le, befedik az aluljáró lépcsőit ami minden télen életveszély volt, nagyobb esőben meg összeszedte a vizet és helyes kis tavacskát alakított ki az aluljáróban. Tényleg ráfért a környékre a rendberakás, a végösszeg 3,5 milliárd HUF lesz, ha igaz amit hallottam. 2,1 milliárd az építés, 1,4 milliárd a kormányablak kialakítása.
tn4-dunakeszigyarteleptour19.jpg

Ja a kedvencem, vagy 6 hónapja felszedték az aszfaltozott járdát, leborították a homokot amire a térkő menne, csak nem kezdték el lerakni azt. Szóval 4 hónapig vagy a sivatagban vagy a sárban bokázott minden nap több ezer ember, csudálatos munkaütemezés.
vasi1

vasi9
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ami egyébként tök jó, hogy legalább nem egy rohadt putri az állomás. Nyilván lennének ezerszer fontosabb állomások is, de ez képekről legalább úgy néz ki, hogy európai szintre sikerült hozni egy kis vidéki állomást, mondjuk a mennyiért is egy érdekes kérdés lenne.

Dunakeszin vagy 20 éve szorgalmazta az önkormányzat, hogy a vasúti váró/jegypénztár épületével történjen valami, mert a város szégyene. 2 éve jutottak oda, hogy történjen egy felújítás, bővítés. Az épület egy részében illetve hozzáépítéssel kerül kialakításra a kormányablak, felújítják az épületet, térkövet raknak le, befedik az aluljáró lépcsőit ami minden télen életveszély volt, nagyobb esőben meg összeszedte a vizet és helyes kis tavacskát alakított ki az aluljáróban. Tényleg ráfért a környékre a rendberakás, a végösszeg 3,5 milliárd HUF lesz, ha igaz amit hallottam. 2,1 milliárd az építés, 1,4 milliárd a kormányablak kialakítása.
tn4-dunakeszigyarteleptour19.jpg

Ja a kedvencem, vagy 6 hónapja felszedték az aszfaltozott járdát, leborították a homokot amire a térkő menne, csak nem kezdték el lerakni azt. Szóval 4 hónapig vagy a sivatagban vagy a sárban bokázott minden nap több ezer ember, csudálatos munkaütemezés.
vasi1

vasi9
Egy kisebb, vidéki vasútállomás felújításban, ha a vágányok, peron, biztosítóberendezés is megújul akkor az állomásépület felújítása a tizedesjegy után van milliárdokban számolva. A vágány, biztosítóberendezés, kitérők peron 3-4 milliárd egy 2-3 vágányos állomáson is ma már, ezt az épületet meg helyrerakták mennyiből? 300 milla?
(nyilván egy Keleti pályaudvar felújításánál mások az arányok, de egy kitérő nyers ára vagy 40 millió, bizberbe kötve, még több, fűtéssel még több, nagy sugarú meg százmilliós már)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Egy kisebb, vidéki vasútállomás felújításban, ha a vágányok, peron, biztosítóberendezés is megújul akkor az állomásépület felújítása a tizedesjegy után van milliárdokban számolva. A vágány, biztosítóberendezés, kitérők peron 3-4 milliárd egy 2-3 vágányos állomáson is ma már, ezt az épületet meg helyrerakták mennyiből? 300 milla?
(nyilván egy Keleti pályaudvar felújításánál mások az arányok, de egy kitérő nyers ára vagy 40 millió, bizberbe kötve, még több, fűtéssel még több, nagy sugarú meg százmilliós már)

Semmihez nem nyúlnak ami a vonattal kapcsolatos. A forgalmi iroda teljesen külön épület, ebben amit újítanak csak a pénztár és a váró volt.
AS6Tc0vPR2iS_uXyVyVK4lqLmPavcpAkgmHW-OIba_eWwuyK1p7W819CnFMebZgqUHvXRvv3Q4P31bnHPi_I9_kSVDILvXEelg316w

HL5349kOc7EnHR8AdFbDSa-V4-Til6wTVDCCANB754vKPLd51guBudwogczs68VhETW4N8zzAm76MHl2jpZAvkWihIXsrARBBBtYgbaKUTu3gl6PWByBczWjhvjSBb-kCDpNst652tm3_1k
 
M

molnibalage

Guest
jártál már arra? Van rámpás megközelítési irány.
Az alapvető megközelítését és nyavajgását nem értem.
A tököm kivan azzal, hogy egyeseknek az a természetes, ha a gyalogos nem szintben közlekedik. Ha ez neki nem tetszik, akkor ne járjon kocsival.
Az ember LÁBAKKAL születik (jó esetben) és nem fémdobozzal körülvéve.
Borzalmasan sikeres volt az elmúlt 40 év rombolása az agyakban. Lásd Ferenciek tere. Ott is az az aluljárós borzalom volt.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 418
20 601
113
Az alapvető megközelítését és nyavajgását nem értem.
A tököm kivan azzal, hogy egyeseknek az a természetes, ha a gyalogos nem szintben közlekedik. Ha ez neki nem tetszik, akkor ne járjon kocsival.
Az ember LÁBAKKAL születik (jó esetben) és nem fémdobozzal körülvéve.
Borzalmasan sikeres volt az elmúlt 40 év rombolása az agyakban. Lásd Ferenciek tere. Ott is az az aluljárós borzalom volt.
Ahol egy nagy áteresztő képességű csomópont van, 8 sávos úttal, ott a szintbéli gyalogosközlekedéses agymenéssel hagyjál, mert az áteresztőképességet szinte nullára redukálná, mivel a kanyarodó sávokat is blokkolná. Flórián téri kereszteződés a nyitó posztban említett hely. Ott szintbéli átkelés csak a forgalom föld alá vitelével oldható meg. A Ferenciek ahhoz képest semmi, ott egyenesen megy egy út gyakorlatilag. A Flórián egész Észak-Buda közlekedésének neuralgikus pontja. És nem is csinálta szintbeli gyalogátkelőt, mert az teljes faszság lenne, de a PR szövegben a csökkentett sebesség gyalogosokra fokozott biztonságával érveltek.
 
M

molnibalage

Guest
Ahol egy nagy áteresztő képességű csomópont van, 8 sávos úttal, ott a szintbéli gyalogosközlekedéses agymenéssel hagyjál, mert az áteresztőképességet szinte nullára redukálná, mivel a kanyarodó sávokat is blokkolná. Flórián téri kereszteződés a nyitó posztban említett hely. Ott szintbéli átkelés csak a forgalom föld alá vitelével oldható meg. A Ferenciek ahhoz képest semmi, ott egyenesen megy egy út gyakorlatilag. A Flórián egész Észak-Buda közlekedésének neuralgikus pontja. És nem is csinálta szintbeli gyalogátkelőt, mert az teljes faszság lenne, de a PR szövegben a csökkentett sebesség gyalogosokra fokozott biztonságával érveltek.
Ő nem Flórián teret írt...
Egyébként ott is van szintbeli.

https://www.google.hu/maps/@47.5417165,19.0394241,63m/data=!3m1!1e3

Ez meg a Szentendrei. Ha ezek ellen van, akkor elment az esze.
https://www.google.hu/maps/@47.5474121,19.0430443,53m/data=!3m1!1e3

A nagy csomópont alatt természetes az aluljáró.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mindeközben például Ebes állomást (Debrecen egyik alvóvárosa kb. 4000 lakossal) el nem tudom képzelni mennyi pénzért ilyenné alakították. Annyira kíváncsi lennék, hogy hányan veszik igénybe naponta? (A Dryvit Profi a Debrecen környéki önkormányzati és állami beruházások Mészáros és Mészárosa)

https://dryvitprofi.hu/megujult-az-ebesi-vasut-allomas/

Seszták szabolcsi, neki hála jutott a Debreceni igazgatóság 2025-ig 400 milliárd ft-nyi EU-s pénzhez amit állomásfelújításra költhetnek, 12000-es Kisvárda is teljesen megújult, igaz azóta sem jártam arra, csak apámék szívtak vele, mert fordítva kötötték be az átszelési váltókat M&M-ék :D

Az, hogy a Máv-Start tulajdonú részeket felújítják, a Máv rész meg szétrohad nem újdonság, ismerek olyan állomást ahol a két épületet összekötő téglakerítést is leszigetelték, de a forgalmi irodát nem...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 013
113
Remélem picit jobban sikerül majd mint az újpesti állomás vágányainak és peronjainak rendbetétele.
Ott az volt az ígéret, hogy javul a menetidő, ehhez képest ugyanúgy vemhes csiga sebességével kúsznak a vonatok az állomásra, valamint a peronok rendbetétele is ilyen jól sikerült, miközben ugyanúgy a síneken kell szökdécselni és a mozgó vonatok közötti 1 méteres peronon lehet várakozni, gondolom ez is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a vonatoknak lépésben kell áthaladni az állomáson.
67932742_134345294465740_8849592642380496896_n.jpg

67579712_134345271132409_2338941766658424832_n.jpg

Annak aki nem ismerné ezt a csodálatosan biztonságos állomást, Budapest egyik fontos közlekedési csomópontját.
rakospalota_ujpest_vasutallomas_05_f-nb-1024x683.jpg
ezt a németek is eljátszák. Ilyenokr jön az "zseniális" megoldás, hogy letakarják vékony, rozsdamentes lemezzel. A vékony lemez persze eldeformálódik, majd a víz megáll benne. Ezután már csak egy kis hideg kell és príma jégpálya van a vágányon, pont a leszálló részen. Míg Münchenbe jártam be naponta vonattal, állandóan ezt a szentségelést lehetett hallani.

Egy pályaudvaron kísérleti jelleggel tettek le fűtőszálakat, mindjárt megszűnt a probléma, erre jöttek a sötétzöldek, hogy nem elég, sok vonal még nincs villamosítva, de hogy árammal fűtsék a peronokat!? Meg ennek mekkora ennek a karbonlábnyoma? Ez ment pár hétig, aztán az első combnyaktöréses perek beérkeztek a Deutsche Bahn jogi osztályára, utána hirtelen meg lett oldva:

- Maradt a rozsdamentes lemez, de csúszásálló bevonatot kaptak.

Gányolás mindenhol van. A ház előtt van egy csatornatető, vagy a csatornatető süllyed le, vagy mellette az út szakad be, de mondhatom a 8 centis szintkülönbséges feljárókat a "dedikált" bicikliútnál, vagy az olyan térkövezést, ami egyben esővíz-összegyűjtő csatorna is, vagy a tükörsima csatornatetőket, amiket pont ott sikerült elhelyezni, ahogy biciklivel fordulnál az ideális íven. Kollégámnak ez tavaly januárban combnyaktörést okozott, de említhetem az egymás mellett 2 méterre futó villamos-vágányok közé megálmodott faültetést, vagy a megemelt villamosperonról a bevásárlóközpontba lefolyó esővizet, ami 30 méteren korcsolyapályát csinál a bejáratnál...

És ezeket mindig átveszik...
 
M

molnibalage

Guest
ezt a németek is eljátszák. Ilyenokr jön az "zseniális" megoldás, hogy letakarják vékony, rozsdamentes lemezzel. A vékony lemez persze eldeformálódik, majd a víz megáll benne. Ezután már csak egy kis hideg kell és príma jégpálya van a vágányon, pont a leszálló részen. Míg Münchenbe jártam be naponta vonattal, állandóan ezt a szentségelést lehetett hallani.

Egy pályaudvaron kísérleti jelleggel tettek le fűtőszálakat, mindjárt megszűnt a probléma, erre jöttek a sötétzöldek, hogy nem elég, sok vonal még nincs villamosítva, de hogy árammal fűtsék a peronokat!? Meg ennek mekkora ennek a karbonlábnyoma? Ez ment pár hétig, aztán az első combnyaktöréses perek beérkeztek a Deutsche Bahn jogi osztályára, utána hirtelen meg lett oldva:

- Maradt a rozsdamentes lemez, de csúszásálló bevonatot kaptak.

Gányolás mindenhol van. A ház előtt van egy csatornatető, vagy a csatornatető süllyed le, vagy mellette az út szakad be, de mondhatom a 8 centis szintkülönbséges feljárókat a "dedikált" bicikliútnál, vagy az olyan térkövezést, ami egyben esővíz-összegyűjtő csatorna is, vagy a tükörsima csatornatetőket, amiket pont ott sikerült elhelyezni, ahogy biciklivel fordulnál az ideális íven. Kollégámnak ez tavaly januárban combnyaktörést okozott, de említhetem az egymás mellett 2 méterre futó villamos-vágányok közé megálmodott faültetést, vagy a megemelt villamosperonról a bevásárlóközpontba lefolyó esővizet, ami 30 méteren korcsolyapályát csinál a bejáratnál...

És ezeket mindig átveszik...
Atyaisten...