Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 358
113
Gyakorlatban milyen a boxer dízel?
Tavaly szemeztünk egy 6 éves dízel Outback-kel, de annyi horror sztori volt neten, hogy végül inkább vettünk egy új Suzukit.
A horror sztorik az első szériára vonatkoznak, azután igazából megszűntek a panaszok. A miénk már azt hiszem Euro 6-os.
Most 4,5 éves az autó. és a hónap elején voltam szervizben, ott is mondták, hogy nagyon egyben van. A boxer dízel nagyon okés: 9,2 alatt van százon, 350 Nm a nyomatéka és 147 ló húzza. A fogyasztása 5,8 (országút 90) -7,5 (sztráda 130+) között van, városban 6,4-6,8. Az időszakos szerviz 15.000 km, olaj, szűrők stb. Semmi nem folyik, az olajszint ugyanakkora amikor viszem, mint amikor hozom. Egyszerűen megy. Az egyik barátomnak ajánlottam még korábban, hogy vegyen dízel Outback-et. Megvette (újonnan), és 6 éve zérus probléma. A szervizbe el kell cipelni, és nem lesz vele baj.
Ha használtat akarsz venni, akkor a márkakereskedéseknél - elsősorban a Duna Autót javaslom - vagy a subaruklub.hu-n nézegessél.
Egyébként a szomszédom három éve vett S-Cross-t, szereti. Azzal sem volt még nagyobb probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
  • Tetszik
Reactions: vata and zeal

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
A kerékpárutakról is csinálnak ilyen számítást?
Látom véresen komolyan utálod a bringásokat.
Szerintem az ide tervezett autós forgalom megegyezik a Nagykörút jelenlegi kerékpáros forgalmával, az meg pár tíz millió lehetett, fájdalmasabban megtérülő.
Amúgy valami 200 milliárdot mondtak mint a 2014-2021 közötti kerékpáros fejlesztések tervezett össz-költsége, kíváncsi lennék mennyi ment el ebből. Igen, az két paksi híd ára, de azért jóval hasznosabb.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Látom véresen komolyan utálod a bringásokat.
Szerintem az ide tervezett autós forgalom megegyezik a Nagykörút jelenlegi kerékpáros forgalmával, az meg pár tíz millió lehetett, fájdalmasabban megtérülő.
Amúgy valami 200 milliárdot mondtak mint a 2014-2021 közötti kerékpáros fejlesztések tervezett össz-költsége, kíváncsi lennék mennyi ment el ebből. Igen, az két paksi híd ára, de azért jóval hasznosabb.
Nem, csak az mindig mindent fikázó hozzállást
 
M

molnibalage

Guest
Egy Duna híd sosem felesleges. Lehet belpestról nézve az.... Csak nem ők csinálnak egy közel 100 km-s kerülőt azért, hogy át tudjanak menni a Dunán!
Nevetségesen kevés a híd az országban!
Konkrétan környezetvédelmi beruházás is egy híd. Ha évi csak 200k autó kelne át rajta és spórol kb. 25 km-et átkelésenként, akkor ez kb. 1,2 liter/átkelés. Az 240 ezer liter/év.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nevetségesen kevés a híd az országban!

Nem csak kevés, de baromi egészségtelen az eloszlása is, a legutóbbi időkig szinte az összes Duna-híd Budapesten volt.

Az, hogy Kalocsa és Paks között nem volt kapcsolat és óriási kerülőt kell tenni / kompozhatsz az egyszerűen egy kőkorszaki megoldás.

Kb olyan mint ha azt mondanád hogy nem kell az autópálya, jó lesz a földút is.

Ugyanez az északi Duna vonalon is, világszám, hogy a Colbert híd és a Mária Valéria híd között konkrétan egyetlen helyen sem lehet átkelni a Dunán, max. komppal, Vácnál, vagy át kell menni szlovák területre ha el akarsz jutni Esztergomba.

Korábban meg ha jól emlékszem Komárom volt az első híd az angyalföldi Árpád hídtól.

Aki szerint ez normális, ott szerintem komoly gondok vannak.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Egy Duna híd sosem felesleges. Lehet belpestról nézve az.... Csak nem ők csinálnak egy közel 100 km-s kerülőt azért, hogy át tudjanak menni a Dunán!
Nevetségesen kevés a híd az országban!
Hát, mivel a távlati forgalma is csak 2200jármű, egy ez bizony felesleges, elég egy komp is erre. Ráadásul ez becsült, távlati forgalom (nyilván mérni nem lehet ha nincsen most híd), a valóság ennyi sem lesz.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, mivel a távlati forgalma is csak 2200jármű, egy ez bizony felesleges, elég egy komp is erre. Ráadásul ez becsült, távlati forgalom (nyilván mérni nem lehet ha nincsen most híd), a valóság ennyi sem lesz.
Napi 2200 járműhöz?
Úgy, hogy abban 40 tonnás kamion is lehet?
Bocs, de azért gondolkozzunk már egy picit...

Korábban meg ha jól emlékszem Komárom volt az első híd az angyalföldi Árpád hídtól.

Aki szerint ez normális, ott szerintem komoly gondok vannak.
Minden a Kádár kor iránt mély nosztalgiát érző embernek üzenem, hogy nézze meg, hogy a módszerváltás előtt és után mennyi híd épült...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 918
5 407
113
Nem csak kevés, de baromi egészségtelen az eloszlása is, a legutóbbi időkig szinte az összes Duna-híd Budapesten volt.

Remélem lesz ezzel a Budapesten át minden formációval is kezdve valami, elvileg lesz az országot K-Ny irányban átszelő autópálya, az azért nagyon kellene.
 
M

molnibalage

Guest
Nem csak kevés, de baromi egészségtelen az eloszlása is, a legutóbbi időkig szinte az összes Duna-híd Budapesten volt.

Remélem lesz ezzel a Budapesten át minden formációval is kezdve valami, elvileg lesz az országot K-Ny irányban átszelő autópálya, az azért nagyon kellene.
AZ M8 középső szakasza nagyon kéne. Jelenleg minden autópálya - autópálya forgalom Bp-n és az M0-ra megy rá. A 2013 táján 3 sávosra bővült M0-át teljesen belakták...

m8-as-autopalya-hatasai-es-lehetosegei-a-balatoni-regio-fejleszteseben-04.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Hát, mivel a távlati forgalma is csak 2200jármű, egy ez bizony felesleges, elég egy komp is erre. Ráadásul ez becsült, távlati forgalom (nyilván mérni nem lehet ha nincsen most híd), a valóság ennyi sem lesz.
Azért mert megkaptad a baráti sajtóból az ukázt, hogy ezt fikázni kell, ne menj le nekik kutyába. Lehet az árát vitatni a hídnak, de én autóztam arra párszor, és szerintem ráfér a környékre a híd. Valamint ha lesz híd, akkor lesz forgalom is, ez van az infrastruktúrával.

Konkrétan tudok olyan gyárépítésekről, amik azért nem kerültek leszakadó térségbe, bár a multi helyi magyar vezetése szerette volna szociális megfontolásból is oda tenni (mert pénzt neki ott is fialt volna), mert szar volt az infrastruktúra, és így az ellátásbiztonságát veszélyeztette. Minden infrastruktúra segít felzárkózni ezeknek a területeknek, és olyan új gazdasági kapcsolatokat kiépíteni, amik még nincsenek, még nincs emiatt szállítási igényük sem.
 
M

molnibalage

Guest
Szarul írtam, egységjármű.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Egységjármű
Ennyiért nem építünk hidat.
Mivel a forgalom jellemzően 06-19 között van, akkor, ha 80% erre esik és a reggeli esti csúcsot nézzük bocs, de ez védhetetlen álláspont, mert ezt komppal nem tudod kielégíteni. Akkor a te fogalmaid szerint a Dunavarsánynál nem kel híd? Annak a forgalma kb. ennyi lehet. Vagy Ráckevénél is.

Ezen felül maga a híd létezése forgalmat generál, mert az a forgalom is megjelenik, ami előtte nem volt, mert szar volt. Tudod, ezért lett 3 sávos az M0 és ezért lakták be azt is.

A híd NER árán lehet vitatkozni, de a szükségességén nehezen.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Mivel a forgalom jellemzően 06-19 között van, akkor, ha 80% erre esik és a reggeli esti csúcsot nézzük bocs, de ez védhetetlen álláspont, mert ezt komppal nem tudod kielégíteni. Akkor a te fogalmaid szerint a Dunavarsánynál nem kel híd? Annak a forgalma kb. ennyi lehet. Vagy Ráckevénél is.

Ezen felül maga a híd létezése forgalmat generál, mert az a forgalom is megjelenik, ami előtte nem volt, mert szar volt. Tudod, ezért lett 3 sávos az M0 és ezért lakták be azt is.

A híd NER árán lehet vitatkozni, de a szükségességén nehezen.
lécci ne olvass a gondolataimban! :D
 
  • Tetszik
Reactions: zolkas

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
AZ M8 középső szakasza nagyon kéne. Jelenleg minden autópálya - autópálya forgalom Bp-n és az M0-ra megy rá. A 2013 táján 3 sávosra bővült M0-át teljesen belakták...

m8-as-autopalya-hatasai-es-lehetosegei-a-balatoni-regio-fejleszteseben-04.jpg
Ja, lesznek ezek a fejlesztések. De a kormány 2024-re ki akarja pörgetni az összes szükséges hálózatfejlesztést, onnan a karbantartás, szűk kapacítások felszámolása lesz a fő csapásirány:
http://www.fomterv.hu/mmk/sites/default/files/Siofok-2019/06_thoroczkay_zsolt_190514_siofok.pdf
18. oldal - onnan a most felfújt cégeknek ha addig nem tudnak külföldi munkákra ráállni akkor jöhet az éhhalál. A konferencián rá is kérdeztünk erre, az volt a válasz hogy igen, tessék az itthon megszerzett tudással és kapatással külföldre menni, itthon nem fog ennyi kelleni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hát, mivel a távlati forgalma is csak 2200jármű, egy ez bizony felesleges, elég egy komp is erre. Ráadásul ez becsült, távlati forgalom (nyilván mérni nem lehet ha nincsen most híd), a valóság ennyi sem lesz.
Vagy a valóság több lesz, esetleg sokkal több, szóval bármilyen előre becsült vagy kétségbe vont adat csak jóslat. Ilyen alapon hidat építeni bárhova teljesen fölösleges lenne, hiszen ahol MOST nincs híd ott NULLA a forgalom?!!
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Mivel a forgalom jellemzően 06-19 között van, akkor, ha 80% erre esik és a reggeli esti csúcsot nézzük bocs, de ez védhetetlen álláspont, mert ezt komppal nem tudod kielégíteni. Akkor a te fogalmaid szerint a Dunavarsánynál nem kel híd? Annak a forgalma kb. ennyi lehet. Vagy Ráckevénél is.

Ezen felül maga a híd létezése forgalmat generál, mert az a forgalom is megjelenik, ami előtte nem volt, mert szar volt. Tudod, ezért lett 3 sávos az M0 és ezért lakták be azt is.

A híd NER árán lehet vitatkozni, de a szükségességén nehezen.
Tudom miért lett három sávos az M0, kellenek Duna hidak, csak nem mindenhova. És igen, a komáromi jó hogy épült, a budapesti hidak is kellenek, talán a mohácsi is kell (bár az vicc, hogy az is M9 híd lesz mint tőle északra a szekszárdi híd, ennyi előre tervezés, szánalmas), de a paksi elég feleslegesnek látszik. A 2200-as csúcsforgalom meg vagy lesz tíz év múlva, vagy nem, de erre sosem volt igény.