Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Arra jó a képernyő, hogy kirakd a telcsit Android Autot vagy Apple Carplayen és a megszokott felületen, beállításokkal, kontaktokkal sokkal kényelmesebb egy csomó dolog.

De a "csak érintőképernyő fizikai kezelőszervek nélkül" egy teljesen rosszirány , gombokat, karokat tudsz odafigyelés nélkül is működtetni, a tapiképernyő viszont rákényszeríts, hogy odanézz. Szerencsére 1-2 gyártót leszámítva azért kezdenek rájönni erre, jönnek vissza gombok, tekerők, Mazdanál és BMW-nél, Acuránál láttam is tesztekben, hogy egy iDrive jellegű tekerőgomb van, amivel kezeled ezt a rendszert (viszonylag hamar meg lehet szokni, és nem kell odanézni) és a képernyőt direkt olyan helyre rakják magasan, hogy el se érd.



Na ezzel viszont nem értek egyet, ezek kifejezetten jól használható támogató rendszerek. Ha arra használod őket, amire valók, amire kitalálták őket (amcsiban az ingázó minden nap letolja ugyanazt az utat a highwayen), akkor kényelmesebbé teszik a közlekedést.
Oktató mesélte, h van egy negyvenes tanítványa B jogsival. A-t csinálna, de... Olyan autója van, ami a táblákat ismeri, gyorshajtás így kizárt. Képtelen átvinni és a leggázabb...jobbkéz meg 30-as tábla sem megy. Szóval az én véleményem is az, h nem szabad mindenkinek jogsit adni a kezébe és ne legyen kikapcsolhatatlan a vezetés támogató szoftver.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem értem - a vezetéstámogató rendszerek minden (mostani) autóban kikapcsolhatók.

Sőt, igazából aktívan be kell őket kapcsolni, hogy csináljanak valamit (kivéve a vészfékezést, menetstabilizátort).

Azzal én se értenék egyet, hogy valami ejus barom kitalálja, hogy mostantól a gép dönt, alapból be van kapcsolva és felül sem tudod bírálni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem értem - a vezetéstámogató rendszerek minden (mostani) autóban kikapcsolhatók.

Sőt, igazából aktívan be kell őket kapcsolni, hogy csináljanak valamit (kivéve a vészfékezést, menetstabilizátort).
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha utálja is őket bárki, ezért nem is használja, attól még egyre több autóban ott vannak, és a vevő vagy kifizeti, vagy vesz más autót. Addig míg van olyan, amibe nem építik be! Utána meg ha csak olyat tudsz venni amiben ott van, akkor is fizeted ha nem akarod!! És erre megy a világ, "demokratikusan" semmire se kényszerítenek, csak éppen nem tudsz majd mást csinálni ha nem akarsz gyalogolni vagy tömeggel utazni 2,5 órát 35km-re ...


Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 592
113
Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.
Sávelhagyás gátló olyan anno olyan kellett legyen, amikor mi dolgoztunk rajta, mintha nyomvájúban hajtanál: picit tekeri a kormányt, de kicsit nagyobb erőkifejtéssel a te akaratod erősebb. Anno nekünk pár másodpercig szabadott működtetni, és utána sípolni kellett mint a kurvaélet, és kikapcsolni. Ez azt hiszem szabályozói döntés alapján lett ilyen.

Mondjuk ma apám kis közlekedő edényével vezettem, és az annyira túlszervózott, hogy azon az úton amin pár napja mentem, és megjegyeztem, hogy milyen nyomvájús, semmit nem éreztem a nyomvájúból ezzel (mondjuk ennek a gumija szinte fele olyan széles is mint az enyém)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerintem a "soft" rendszerekkel nincs probléma, pl. ha a sávtartó mozdít egy picit a kormányon ha az egyenes irányban van, vagy elégtelennek érzékeli a kanyar bevételéhez és 100%-ban biztosan érzékeli a sávot (nincsenek átfedések, kopások stb.), vagy dugóban csoszogáshoz adaptív tempomat. A tesla féle öngyilkos mód az már nekem sok.

Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 592
113
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben
Hát a level 3 az szerintem inkább rossz a sofőrnek, de nem próbáltam még.

Ma pl. amíg körülnéztem lakott területen, hogy kis íven jobbra kiforduljak, egy fasz előzni kezdte a kb 50-60al érkező autót és 70+-al száguldott el pár centivel előttem, kivilágítatlanul, úgy hogy centiken múlt, hogy nem kapott el, és tolt rá egy családra, akik épp akkor értek a sarokra. Alig volt esélyem észrevenni, úgy kezdett a manőverbe a hülye. Itt mondjuk az ilyen L3 csudarendszer (is) fékezhetett volna, de én is megtettem. Viszont éreztem, hogy itt szerencsém is volt (sok, mert előtte néztem 1 seccel, hogy kimehetek jobbra majd balra, kis gáz, újra jobbra, és WROOOM belengett a kocsim a huzatjáttól)), és tiszta volt, meg a családnak is... másodpercekig néztük egymást meg utána a fogykósnak fasznak, mielőtt tovább mentünk dolgunkra.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Pont pár napja volt róla cikk, hogy már itt van az ablakban, a japóknál a honda fog jövő év elején bemutatni egy Level 3 önvezetőképességű luxus szedánt, a németeknél a Merci az S osztályt p, a Tesla pedig rövidesen megvalósuló teljes önvezetést ígér.

https://alapjarat.hu/tech/nagyot-lephet-elore-honda-az-onvezetesben

A Tesla kénytelen időről időre beígérni a teljes önvezetést, ha fent akarja tartani a részvényeit.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

torsen

Guest

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A jelenlegi A8 már level 3-as. (Németországban engedélyezett is a használata 60km/h-ig.)

Itt azt írják hogy Level 2-n tartják a szabályozási akadályok miatt, és így is marad már, majd a modell frissítés után lesz bevezetve az új A8-assal, ami szintén 2021-ben jelenik majd meg. Tavaszi a cikk, lehet azóta változott, kissé kétségesnek tartom hogy pont a covid alatt engedélyezték volna.

https://alapjarat.hu/tech/megsem-lesz-harmas-szintu-onvezetes-az-uj-a8-ban

Japánon kívűl mondjuk Legend se nagyon lesz, mert Európában már jó ideje nem árulják, az USA-ban is megszűnik az ottani változata, az RLX.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
T

torsen

Guest
Itt azt írják hogy Level 2-n tartják a szabályozási akadályok miatt, és így is marad már, majd a modell frissítés után lesz bevezetve az új A8-assal, ami szintén 2021-ben jelenik majd meg. Tavaszi a cikk, lehet azóta változott, kissé kétségesnek tartom hogy pont a covid alatt engedélyezték volna.

https://alapjarat.hu/tech/megsem-lesz-harmas-szintu-onvezetes-az-uj-a8-ban

Japánon kívűl mondjuk Legend se nagyon lesz, mert Európában már jó ideje nem árulják, az USA-ban is megszűnik az ottani változata, az RLX.

Akkor én a bevezetési hype óta nem figyeltem. Köszi. (Pedig már lenyomták a teljes technológiai hátteret, az érzékelők sokaságát, lidart, radart, kamerák, képalkotó fényszóró stb., a torkunkon, ezek szerint a szoftverrel, meg a frissítésével nem elégedettek.) Az is kérdés volt (ami egy Teslánál talán nem lenne az) hogy az önvezetést hogyan korlátozzák Németországra? Az eladáskori állapot lesz a mérvadó és olyan szoftvert kap, vagy GPS alapon tiltja le a rendszer magát Németországon kívűl? Ebben pl. a Tesla sokkal ügyesebb.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 592
113
Akkor én a bevezetési hype óta nem figyeltem. Köszi. (Pedig már lenyomták a teljes technológiai hátteret, az érzékelők sokaságát, lidart, radart, kamerák, képalkotó fényszóró stb., a torkunkon, ezek szerint a szoftverrel, meg a frissítésével nem elégedettek.) Az is kérdés volt (ami egy Teslánál talán nem lenne az) hogy az önvezetést hogyan korlátozzák Németországra? Az eladáskori állapot lesz a mérvadó és olyan szoftvert kap, vagy GPS alapon tiltja le a rendszer magát Németországon kívűl? Ebben pl. a Tesla sokkal ügyesebb.
Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ha tippelnem kell akkor egész egyszerűen a Németországban forgalomba helyezett járműveken egyszerűen default kiiktatják a Level 3-at. A többinél meg mehet, ha a forgalomba helyező ország szábalyai engedik. Traffipax blokkolókkal régen ugyanez volt a helyzet, Magyarországon lehetett, Ausztriában viszont büntettek nemcsak a használatáért, hanem egyszerűen azért is ha a kocsiban volt amivel ott közlekedtél.
 
T

torsen

Guest
Azért egy GPS alapon könnyű korlátozni, amúgy meg a szabályozási változások után simán mondhatják, hogy menj be egy szervízbe egy 10 perces szoftver frissítésre. Nekem őszintén szólva szimpibb mint a bármikor frissülő cucc...
A belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 592
113
A belinkelt cikk szerint az Audi pont azt akarja elkerülni, hogy a frissítés a kuncsafton múljon.
Én szoftver szakiként épp az automatikus frissítést akarom elkerülni :D

Csinálják meg a szervizben 10 perc alatt, menjen egy próbakört, ha valami elromlott downgradelje más nekem, és ennyi. Épp elég a frissítésekkel szopni heti 5 napot melóban, aztán heti 7 napot telefonon magánéletben...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 592
113
Drága angolok 2035 helyett már 2030-tól kezdődően be akarják tiltani a benzin és dízelüzemű járművek értékesítését, miközben jelenleg csupán összesen 5,5 százalékot tesznek ki a teljesen elektromos járművek az eladásokban. Megnézem, hogyan hozzák össze, lehet megkapjuk az angol retardált Energiwende-t https://www.reuters.com/article/us-britain-autos-idUSKBN27U0D8
Addigra nem lesznek kész az még szerintem új atomerőműveikkel sem. Most eléggé belehúztak, Hinkley Point 2. blokk már rendesen épül, nicnsnek akkora költségtúllépések mint az első blokknál, amit főleg szabályozói szopatás okozott ott is, még 2 a hinkley-pointival azonos erőművet építenek, és a Rolls Royce 16 szériagyártott reaktorja (másik projekt) is ígéretes.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger