Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
"...
A rendszer 50 kilométerig tízesével, alatta egyesével számol vissza, de nem érdemes kevés energiával az akkumulátorban leparkolni éjszakára, mert előfordult, hogy 20 kilométer eltűnt a hatótávból, ami távoli, vagy éppen üzemen kívüli töltőpont esetén problémát okozhat.
Nem is olyan elméleti eset ez, a tesztprogram során kétszer is előfordult, hogy az utcai töltőoszlop alig 10-20%-kal töltötte fel az akkukat, mert a rendszer hirtelen leválasztotta az e-208-ast az egyébként üzemképes készülékről..."


Hogy - nyugodjon békében - középiskolai tanáromat idézzem; következő kérdésem következik:

Miért választja le a rendszer (politizálunk, politizálunk?) az elektromos autót a töltőről? Ilyen esetről már régebben is olvastam.
  • Hibát/paramétertúllépést érzékel az autó elektromos rendszerében/akkumulátorában?
  • Az elektromos hálózatot védi?
- vagy egyszerűen csak bug?

(Mondjuk egyik sem vigasztalna, ha - teszem azt pesti elektromos autós lennék - reggel szembesülnék azzal, hogy nemhogy Hatvanba, de még Budapest másik végébe se induljak el...)
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
VW biztos kézzel ismét marhaságot húzott???

A VW szerint a teherszállításban minden túl drága és kidolgozatlan a hidrogén üzemanyagcellás technológiát illetően, ezért ők a Scaniával inkább az akkumulátorra teszik a tétjeiket.
...
Alig néhány hónapja, tavaly decemberben érkezett a Shell és az OMV bejelentése - mely éppen az ellenkező helyzet kialakulásáról számolt be. A két üzemanyagos cég azt közölte, hogy a Volvo, a Daimler és az Iveco hathatós részvételével ők a tiszta hidrogénre teszik fel a jövőjüket, mert ezzel a lépéssel fogják az európai teherautó-ágazatot dekarbonizálni.
...
A német gazdaságot a regnáló kormány dedikáltan úgy képzeli el, hogy a következő évtizedre a tiszta hidrogén lesz az egyik legfontosabb kulcs a dízelüzemű teherszállítás leváltásához. 2020 februárjában a Bloomberg és a Spiegel is megszellőztette azt a stratégiai tervet, mely szerint a németek arra készülnek, hogy a teljes gazdaságban hidrogénre cseréljék a fosszilis tüzelőanyagokat. Az elképzelés az, hogy a gázüzemű erőműveket is lecserélik, a távolsági teherforgalomban és a vonatok esetében is hálózati szintű hidrogén infrastruktúrát és kapacitásokat építenek ki, és a rendszer hidrogénigényét a saját, a termelése idején fel nem használt megújuló energiából (főként napenergiából) állítanák elő - amihez ha kell, Németországon kívüli, jelentős kapacitásokat is kiépítenek.
:eek:
Ez a legjobb, meg a legrosszabb a németekben, ha beállnak valami mögé azt akár az égő Führerbunkerig végigcsinálják, nem nézve a következményeket..
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
Még most is megéri, sőt még csak most jön majd a java, monopóliumuk van töltőkben, mindenkinek aki használja részesedést kell fizetnie nekik a fizetős töltések bevételéből, hála annak, hogy anno Musk bebújt Trump popójába ezért állami pénzeken teleszórták USA-t tesla töltőkkel, így a konkurenciának nem sok választása maradt.

Az autó részleg lényegtelen.

A Tesla részvény brutálisan túlértékelt. Az emberek egyszerűen hülyék és nem veszik észre, hogy mekkora lufit fújnak. Igen, aki megvette tavaly év elején, az megtízszerezte a pénzét, aki pedig 3 éve vette, az megszázszorozta (bárcsak én is vettem volna). De ez a brutális részvény árnövekedés nem a cég valós teljesítménye miatt történt, hanem csak az emberek hülyesége miatt.
Mint befektetés a Tesla részvény jelenlegi árfolyammal számolva sosem fog megtérülni. 810 dollár jelenleg 1 részvény. Van közel 1 milliárd részvény a piacon. Ha 10 milliárd tiszta profitja lenne pár év múlva a Teslának, amit mind szétoszt a részvényeseknek (biztos nem fog, hisz fejleszteni is kell), akkor részvényenként kapsz 10 dollárt. Vagyis 81 év alatt kapod vissza a részvényre költött pénzed.
A Volkswagennek volt 2019-ben kb. 15 milliárd dolláros profitja, ezt 290 milliárd dolláros bevétellel érte el.
Jelenleg a Telanak 31 milliárd dolláros bevétele van, 0.7 milliárd profitja.
Mind a bevételt, mind a profitot kb. úgy meg kellene százszorozza ahhoz, hogy a jelenlegi részvényár osztalékból megtérüljön.
Na de miből lesz neki 100-szor ennyi bevétele, ráadásul pár éven belül, mert ugye ha 50 évet kell várni erre, akkor ismét nem fog megtérülni a befektetés.

Ok. Monopolizálja a töltőhálózatot (szerintem nem fogja tudni, úgy tudom, hogy a Volkswagen is épít töltőket, tippelhetsz, hogy a Tesla évi 500000 eladott autóval, vagy a VW évi 10 millió [az övé is elektromos lesz hamarosan] eladott autóval fogja a piacot uralni) Az USA-ban évente kb. 400 milliárd dollárt költenek üzemanyagra. Ha mindezt teljesen árammal fogják lefedni (de nem fogják), és mindet a Teslától veszik (de nem fogják) akkor is ez csak évi 400 milliárd dolláros bevétel, kb. egy nagyságrenddel kisebb, mint ami meg tudná a befektetést téríteni.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a részvényen még nem lehetne nyerészkedni, hisz sok hülye van a világon, aki veszi a részvényt, mint a bolond, mert azt hiszi, hogy örökké fog nőni az ára. De mint láthatod, az ösztalékon sosem fog megtérülni ez a befektetés. És ugye elvileg a részvényt az osztalék miatt veszik meg.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
A Tesla részvény brutálisan túlértékelt. Az emberek egyszerűen hülyék és nem veszik észre, hogy mekkora lufit fújnak. Igen, aki megvette tavaly év elején, az megtízszerezte a pénzét, aki pedig 3 éve vette, az megszázszorozta (bárcsak én is vettem volna). De ez a brutális részvény árnövekedés nem a cég valós teljesítménye miatt történt, hanem csak az emberek hülyesége miatt.
Mint befektetés a Tesla részvény jelenlegi árfolyammal számolva sosem fog megtérülni. 810 dollár jelenleg 1 részvény. Van közel 1 milliárd részvény a piacon. Ha 10 milliárd tiszta profitja lenne pár év múlva a Teslának, amit mind szétoszt a részvényeseknek (biztos nem fog, hisz fejleszteni is kell), akkor részvényenként kapsz 10 dollárt. Vagyis 81 év alatt kapod vissza a részvényre költött pénzed.
A Volkswagennek volt 2019-ben kb. 15 milliárd dolláros profitja, ezt 290 milliárd dolláros bevétellel érte el.
Jelenleg a Telanak 31 milliárd dolláros bevétele van, 0.7 milliárd profitja.
Mind a bevételt, mind a profitot kb. úgy meg kellene százszorozza ahhoz, hogy a jelenlegi részvényár osztalékból megtérüljön.
Na de miből lesz neki 100-szor ennyi bevétele, ráadásul pár éven belül, mert ugye ha 50 évet kell várni erre, akkor ismét nem fog megtérülni a befektetés.

Ok. Monopolizálja a töltőhálózatot (szerintem nem fogja tudni, úgy tudom, hogy a Volkswagen is épít töltőket, tippelhetsz, hogy a Tesla évi 500000 eladott autóval, vagy a VW évi 10 millió [az övé is elektromos lesz hamarosan] eladott autóval fogja a piacot uralni) Az USA-ban évente kb. 400 milliárd dollárt költenek üzemanyagra. Ha mindezt teljesen árammal fogják lefedni (de nem fogják), és mindet a Teslától veszik (de nem fogják) akkor is ez csak évi 400 milliárd dolláros bevétel, kb. egy nagyságrenddel kisebb, mint ami meg tudná a befektetést téríteni.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a részvényen még nem lehetne nyerészkedni, hisz sok hülye van a világon, aki veszi a részvényt, mint a bolond, mert azt hiszi, hogy örökké fog nőni az ára. De mint láthatod, az ösztalékon sosem fog megtérülni ez a befektetés. És ugye elvileg a részvényt az osztalék miatt veszik meg.
A Tesla valóban túlértékelt. A fenti számolgatásod azonban attól még tévképzetekre alapoz.

Részvényt nem az osztalékért veszünk. Részvényt tulajdonész hányadért veszünk. Vannak cégek/részvények, amik osztalékot is fizetnek, de vannak amik nem. Az Amazon például nem fizetett még soha osztalékot. Brutálisan túlértékelt volna? Dehogy!

Az Apple osztalékból 163 év alatt veszel egy újabb Apple részvényt (fenti modelled alapján, feltételezve, hogy állandó osztalék hozammal fizet) Akkor szarabb cég mint a Tesla? Fenntarthatatlanabb? Nyilvánvalóan! Kiszámoltuk a fenti modelledből!

Az, hogy a töltős befektetés megtérül-e és mikor, azt nem látom, mert arról nem írtál számokat, de milyen időtőáv alatt karod, hogy megtérüljön? Ha 10 év alatt megtérül, az már elfogadható általánosságban, plusz a (kvázi) monopólium kiépítésben a nagy hasznot a monopolhelyzet hozza, nem maga a etrmék eladása, hanem hogy kapcsolt vásárlásokat tudsz kikényszeríteni esetleg, illetve hogy onnantól az árat te diktálod.

A Tesla részvény célárára 1000$ -t írnak most pl. egyes befektetési alapok, ők bíznak a részvény emelkedésében. Nem a termékben kell bízni, a részvény árának alakulásában. A QE miatt sok az olcsó befektetői pénz, és kockázatosabban fektetik be.

A Teslának van legalább egy terméke, amit vesznek, és működik. Olyan amilyen, én nem vagyok lenyűgözve, de az most mellékes. Ráadásul ki tudja hány értékes szabadalmuk van, ami akár értékesebb lehet az autóeladásoknál is? Nézzük meg a SnapChatet, nagyobb a piaci kapitalizációja egy fotóküldő "fingósappnak", mint a Fordnak, akiknek napi szinten látom a felhasználóit, termékeit az utcán. Snapchetező embert nem ismerek. (biztos mert öreg vagyok, de szerintem már lejárt lemez, pár éve volt trendy). Ezekhez az internetes lufikhoz képest a Teslának erős fundamentumai vannak!
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
A Tesla valóban túlértékelt. A fenti számolgatásod azonban attól még tévképzetekre alapoz.

Részvényt nem az osztalékért veszünk. Részvényt tulajdonész hányadért veszünk. Vannak cégek/részvények, amik osztalékot is fizetnek, de vannak amik nem. Az Amazon például nem fizetett még soha osztalékot. Brutálisan túlértékelt volna? Dehogy!

Ok, akkor máshogy fejtem ki.
Te vennél egy olyan cégből részt, ami a te életedben biztosan nem fog annyi profitot elérni, ami megtérítené a befektetésed?
Vagy csak én nem értem ezt? Én ha befektetek valamibe, akkor abból hasznot is remélek, nem csak egy papírt, hogy igen, a tied a cég X%-a, de hasznom belőle semmi.
Persze ok, remélhetem azt, hogy a mostani 810 dolláros részvényár jövőre már 1000 dollár lesz és akkor csináltam 20% profitot, viszont ahhoz kell találjak egy még nagyobb balekot, aki még drágábban megveszi tőlem azt a részhányadot, ami még nekem sem fog sosem megtérülni, nemhogy neki, aki drágábban vette meg.
Persze igen, előfordulhat (sőt mint látjuk működik is jó ideje), hogy egyre több balek egyre drágábban akar részt venni egy olyan cégből, ami sosem fog annyi profitot hozni, hogy megérje befektetni.
De ez akkor már tiszta lottó. Mert valamikor biztosan ki fog pukkanni. Én inkább shortolnám, mert biztos vagyok benne, hogy kipukkan egyszer, csak sajnos annyi a hülye ember, hogy akár még évekig is fent tarthatják ezt az irreális árfolyamot, úgy meg már minuszba mennék a shorttal.


Az Apple osztalékból 163 év alatt veszel egy újabb Apple részvényt (fenti modelled alapján, feltételezve, hogy állandó osztalék hozammal fizet) Akkor szarabb cég mint a Tesla? Fenntarthatatlanabb? Nyilvánvalóan! Kiszámoltuk a fenti modelledből!

Pont Apple példa? A másik cég, akik túlértékeltek (Amazonnal együtt). :)
Igaz, ők nem épp annyira mint a Tesla.

Az, hogy a töltős befektetés megtérül-e és mikor, azt nem látom, mert arról nem írtál számokat, de milyen időtőáv alatt karod, hogy megtérüljön? Ha 10 év alatt megtérül, az már elfogadható általánosságban, plusz a (kvázi) monopólium kiépítésben a nagy hasznot a monopolhelyzet hozza, nem maga a etrmék eladása, hanem hogy kapcsolt vásárlásokat tudsz kikényszeríteni esetleg, illetve hogy onnantól az árat te diktálod.

A töltőket azért hoztam fel, mert írta Ooorky, hogy majd az mekkora céget csinál a Teslából és akkor majd ömleni fog a profit. Erre írtam, hogy ha minden belsőégésű autó elektromos lesz az USA-ban hamarosan és az összes a Teslatól fogja venni az áramot, akkor is max. 400 milliárdos bevétel lesz abból. Persze előfordulhat, hogy 10-szer drágábban adják az áramot, mint most, ha már úgyis monopoluk lesz. De ez annyira optimista számítás a Teslától, hogy még én sem veszem be, pedig ha valaki optimista, akkor én az vagyok.

A Tesla részvény célárára 1000$ -t írnak most pl. egyes befektetési alapok, ők bíznak a részvény emelkedésében. Nem a termékben kell bízni, a részvény árának alakulásában. A QE miatt sok az olcsó befektetői pénz, és kockázatosabban fektetik be.

Ok, ezt el tudom fogadni, csak akkor meg minek kellenek a gazdasági, vállalati előrejelzések, kérdezzék meg valamelyik jóst, ha már úgysincs semmi köze a részvényárnak a cég teljesítményéhez.

A Teslának van legalább egy terméke, amit vesznek, és működik. Olyan amilyen, én nem vagyok lenyűgözve, de az most mellékes. Ráadásul ki tudja hány értékes szabadalmuk van, ami akár értékesebb lehet az autóeladásoknál is? Nézzük meg a SnapChatet, nagyobb a piaci kapitalizációja egy fotóküldő "fingósappnak", mint a Fordnak, akiknek napi szinten látom a felhasználóit, termékeit az utcán. Snapchetező embert nem ismerek. (biztos mert öreg vagyok, de szerintem már lejárt lemez, pár éve volt trendy). Ezekhez az internetes lufikhoz képest a Teslának erős fundamentumai vannak!

Igen, van egy terméke amit vesznek, 500000-ret egy évben, a világon meg eladnak egy évben 70 millió autót és mégis a Tesla cég önmagában értékesebb mint a 69,5 millió autót eladó összes többi autágyártó cég együttesen. :))
Azzal egyetértek, hogy az elektromos autózás lesz a jövő, viszont az emberek úgy csinálnak, mintha a Tesla találta volna fel a spanyol viaszt, mintha csak idő kérdése lenne és mindenki Tesla autóval fog járni, míg a többi autógyártó meg eltűnne a sűlyesztőben.
Az igaz, hogy a Tesla hamarabb lépett, mint a legtöbb, viszont a többiek is sorra mind léptek az elektromosság felé és 2-3 éven belül sorra mind le is hagyják a Teslát.
Az autógyártás nem olyan, mint a mobilpiac, hogy majd jön az Apple és 1-2 év alatt a semmiből átveszi a vezetést a Nokiától, mert az ragaszkodot a butatelefonhoz.

Utolsó előtti mondatoddal eggyet értek, hatalmas lufikat fújnak.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Na ezek miatt a döntések miatt vannak a hátravinni agyonlőni posztok.
Van egy ember. Dolgozott, túlhajszolta magát, hibázott. Most azt a részt hagyjuk, hogy hol a cég tulajdonosa, aki miatt túl kellett hajtania magát, mert ez is megérne egy misét. Meghaltak miatta mások.
Bűntetést érdemel.
Ez nem kérdés.
Na de: Ha ez 5 év, akkor zebrán 150el gyalogost gázolni, majd elhajtani miért is 3 év?
Vagy ha az 3 év, akkor ez miért nem felfüggesztett?
Avagy miért bűnteti a magyar bírói kar jobban a munkáját végző átlagembert, mint a szabályokat durván leszaró tajparasztokat?
És ezen lehet sokan elgondolkodnak. Na jó biztos.
 
M

molnibalage

Guest
Ok, akkor máshogy fejtem ki.
Te vennél egy olyan cégből részt, ami a te életedben biztosan nem fog annyi profitot elérni, ami megtérítené a befektetésed?
Vagy csak én nem értem ezt? Én ha befektetek valamibe, akkor abból hasznot is remélek, nem csak egy papírt, hogy igen, a tied a cég X%-a, de hasznom belőle semmi.
Persze ok, remélhetem azt, hogy a mostani 810 dolláros részvényár jövőre már 1000 dollár lesz és akkor csináltam 20% profitot, viszont ahhoz kell találjak egy még nagyobb balekot, aki még drágábban megveszi tőlem azt a részhányadot, ami még nekem sem fog sosem megtérülni, nemhogy neki, aki drágábban vette meg.
Persze igen, előfordulhat (sőt mint látjuk működik is jó ideje), hogy egyre több balek egyre drágábban akar részt venni egy olyan cégből, ami sosem fog annyi profitot hozni, hogy megérje befektetni.
De ez akkor már tiszta lottó. Mert valamikor biztosan ki fog pukkanni. Én inkább shortolnám, mert biztos vagyok benne, hogy kipukkan egyszer, csak sajnos annyi a hülye ember, hogy akár még évekig is fent tarthatják ezt az irreális árfolyamot, úgy meg már minuszba mennék a shorttal.


Az Apple osztalékból 163 év alatt veszel egy újabb Apple részvényt (fenti modelled alapján, feltételezve, hogy állandó osztalék hozammal fizet) Akkor szarabb cég mint a Tesla? Fenntarthatatlanabb? Nyilvánvalóan! Kiszámoltuk a fenti modelledből!

Pont Apple példa? A másik cég, akik túlértékeltek (Amazonnal együtt). :)
Igaz, ők nem épp annyira mint a Tesla.

Az, hogy a töltős befektetés megtérül-e és mikor, azt nem látom, mert arról nem írtál számokat, de milyen időtőáv alatt karod, hogy megtérüljön? Ha 10 év alatt megtérül, az már elfogadható általánosságban, plusz a (kvázi) monopólium kiépítésben a nagy hasznot a monopolhelyzet hozza, nem maga a etrmék eladása, hanem hogy kapcsolt vásárlásokat tudsz kikényszeríteni esetleg, illetve hogy onnantól az árat te diktálod.

A töltőket azért hoztam fel, mert írta Ooorky, hogy majd az mekkora céget csinál a Teslából és akkor majd ömleni fog a profit. Erre írtam, hogy ha minden belsőégésű autó elektromos lesz az USA-ban hamarosan és az összes a Teslatól fogja venni az áramot, akkor is max. 400 milliárdos bevétel lesz abból. Persze előfordulhat, hogy 10-szer drágábban adják az áramot, mint most, ha már úgyis monopoluk lesz. De ez annyira optimista számítás a Teslától, hogy még én sem veszem be, pedig ha valaki optimista, akkor én az vagyok.

A Tesla részvény célárára 1000$ -t írnak most pl. egyes befektetési alapok, ők bíznak a részvény emelkedésében. Nem a termékben kell bízni, a részvény árának alakulásában. A QE miatt sok az olcsó befektetői pénz, és kockázatosabban fektetik be.

Ok, ezt el tudom fogadni, csak akkor meg minek kellenek a gazdasági, vállalati előrejelzések, kérdezzék meg valamelyik jóst, ha már úgysincs semmi köze a részvényárnak a cég teljesítményéhez.

A Teslának van legalább egy terméke, amit vesznek, és működik. Olyan amilyen, én nem vagyok lenyűgözve, de az most mellékes. Ráadásul ki tudja hány értékes szabadalmuk van, ami akár értékesebb lehet az autóeladásoknál is? Nézzük meg a SnapChatet, nagyobb a piaci kapitalizációja egy fotóküldő "fingósappnak", mint a Fordnak, akiknek napi szinten látom a felhasználóit, termékeit az utcán. Snapchetező embert nem ismerek. (biztos mert öreg vagyok, de szerintem már lejárt lemez, pár éve volt trendy). Ezekhez az internetes lufikhoz képest a Teslának erős fundamentumai vannak!

Igen, van egy terméke amit vesznek, 500000-ret egy évben, a világon meg eladnak egy évben 70 millió autót és mégis a Tesla cég önmagában értékesebb mint a 69,5 millió autót eladó összes többi autágyártó cég együttesen. :))
Azzal egyetértek, hogy az elektromos autózás lesz a jövő, viszont az emberek úgy csinálnak, mintha a Tesla találta volna fel a spanyol viaszt, mintha csak idő kérdése lenne és mindenki Tesla autóval fog járni, míg a többi autógyártó meg eltűnne a sűlyesztőben.
Az igaz, hogy a Tesla hamarabb lépett, mint a legtöbb, viszont a többiek is sorra mind léptek az elektromosság felé és 2-3 éven belül sorra mind le is hagyják a Teslát.
Az autógyártás nem olyan, mint a mobilpiac, hogy majd jön az Apple és 1-2 év alatt a semmiből átveszi a vezetést a Nokiától, mert az ragaszkodot a butatelefonhoz.

Utolsó előtti mondatoddal eggyet értek, hatalmas lufikat fújnak.
Nem arról van szó, hogy a részvény régen elszakadt eredeti funciójától és szinte csak spekulációról van szó...?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
Nem arról van szó, hogy a részvény régen elszakadt eredeti funciójától és szinte csak spekulációról van szó...?
Aztán ebből lesznek a fekete péntekek, amikor hirtelen észbekap pár millió ember, hogy a végtelenségig nem tud nőni a részvényár és kipukkan a lufi elégetve pár millió ember megtakarítását. Aztán persze meg megint megy a fújás, hogy a gonosz milliárdosok lenyúlták az átlagemberek pénzét.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
Aztán ebből lesznek a fekete péntekek, amikor hirtelen észbekap pár millió ember, hogy a végtelenségig nem tud nőni a részvényár és kipukkan a lufi elégetve pár millió ember megtakarítását. Aztán persze meg megint megy a fújás, hogy a gonosz milliárdosok lenyúlták az átlagemberek pénzét.
Igazából az érzésem az, hogy anno a részvény ki lett találva egy dologra és elkezdték másra használni.
Kicsit , mint szél- és napenergia. Meg van azon erőművek megfelelő helye és funkciója, de aztán egyesek kitalálták, hogy másra kéne használni, mint amire jó és alkalmas. A villanyautó is illeszkedik ebbe a sorba.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Azért egy Tesla tulajt kihívnék egy versenyre a satnya 100 lóerő alatti Fiatommal ebbe na jó hidegben:
Budapest-Riga oda vissza, vezetni csak pulóverben ér, kabátban nem, ki járja meg előbb :)

Ő itt valami ilyesmit csinál, de még nem volt időm rendesen megnézni, de jellemezően alapos, minőségi tartalom.

TLTW - 2500 mérföldhöz rohadt sokszor sokáig meg kell állni tölteni a trolit.

 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 011
113
Jól választottad a pályát! :)
Az US-ben van elèg supercharger, a rigai uton valószinüleg nem. :)
Erdekes, hogy a videóban mindig ő az egyetlen töltő kocsi.
Összesen 8 órát töltött töltéssel.
A kocsikázàst egész rakás problémval tetőzi, nem csak “ tankolàssal”
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 418
93
Azért egy Tesla tulajt kihívnék egy versenyre a satnya 100 lóerő alatti Fiatommal ebbe na jó hidegben:
Budapest-Riga oda vissza, vezetni csak pulóverben ér, kabátban nem, ki járja meg előbb :)
Úriember biztosra nem fogad ;) Ez egy nyugati, töltőkkel jobban ellátott hazaútról szól. Kb. 05:30-tól van az érdemi rész.

 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 011
113
Úriember biztosra nem fogad ;) Ez egy nyugati, töltőkkel jobban ellátott hazaútról szól. Kb. 05:30-tól van az érdemi rész.

Köszi, nagyonerdekes volt. Nekem az jött le, hogy a Tesla egy játékszer, egy drága hobby. Hosszú utra korlátozottan jó, rövid útra meg overkill árban, lóerőben.
Akinek tetszik és nem sajnàlja rá a pénzt, megveheti nyugodtan. Egy ideig biztos boldog lesz vele. Vagy nem. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre