Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Amúgy a német sprintmonotoron nézve az átlagokat:
Kis benzines:
Alfa 145 (1994): 8,84 L
Alfa Mito (2008) : 7,55 L
Opel Corsa A (1982): 6,73 L
Opel Corsa C (2000) : 6,48 L
Opel Corsa E (2014): 6,74 L

Kis dízel:
Opel Corsa C (2000) : 5 L
Opel Corsa E (2014): 4,8 L

Közepes benzines:
Honda Civic (1983): 7.52 L
Honda Civic (1995): 7.25 L
Honda Civic (2011): 7,14 L
Opel Kadett D (1979): 8 L
Opel Astra K (2015) : 7,16 L

Nagy benzin:
Mercedes W126 (1979): 13 L
Mercedes W222 (2013): 12,91 L

Nagy dízel:
Mercedes W126 (1979): 9,95 L
Mercedes W222 (2013): 8,47 L
Ehhez hozzá kell tenni az autók súlyát és a menetteljesítményeket és akkor lesz tiszta a kép !
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and BJani

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Üzletileg nagy bukás a kocsi, mert egy nagyon drága fejlesztés és egy hipermodern gyár felépítése után csak pár 10,000-s darabszámokat produkálnak.
De, mint műszaki termék szerintem a konkurencia fölött van a kocsi. Én például szívesen vennék egyet ha lenne rá pénzem.
Szerintem az árával sincs gond.
12 millióért egy alapáron jól felszerelt, jól kinéző, 200 LE-s benzines vagy dízel kocsit kapsz, 8 fokozatú automatával.
Egy csöndes, erős kocsi, jó fogyasztással ami jól is néz ki.

Egy hasonló felszereltségű és teljesítményű Passat ugyan úgy 12 millió, csak meg sem közelíti azt a műszaki színvonatal amit az Alfa képvisel....
A műszakilag az Alfához hasonlóan magas színvonalú Mazda 6 , hasonló teljesítményben hasonló árban van.
Az Audi A4 200 LE-vel 15 millió....
A BMW 3-as 16 milliótól fölfele van.
A Mercedes C-k szintén 15 milliótól vannak.

Szerintem jól lőtték be a kocsi árát is.
Egyszerűen az a baj, hogy az Alfa egy olyan kocsit kínál aminek kihalt a vevőköre. Sajnos SUV világ lett, nehéz eladni egy jó sportszedánt úgy, hogy ma a Marketing a "környezet barát SUV" hazugságot tolja mindenhol.

Amúgy ugyan ebben a cipőben jár a Renault Alpine A110-is.
Egy kb. 20 miliós rétegmodelről beszélünk, ami azért nem hasít annyira, mint várták.
Pedig elképesztően jó autó!
Csak hát kiment az élmény autózás a divatból, presztizse meg nincs. Így nem is veszik igazán. Sajnos.
Az Olaszok maradjanak a konyhánál és a borászatnál az autó építést meg hagyják a Németekre , Japánokra/Délkoreaiakra !
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Látom ez nem az erősséged ! A mai turbómotorokban (változó geometria , több turbó , kompresszor+turbó etc) már nincs turbó lyuk , alacsony fordulatról húznak mint a mozdony és nem kell agyon forgatni őket !
Nem az a kérdés, hogy honnan kezdenek húzni, hanem hogy autopályázásnál folyamatosan pörög a turbó. A német autobahnon meg nem 110-el ketyegnek 2000rpm-en.
 
  • Hűha
Reactions: Miskolci Ogre

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Nem az a kérdés, hogy honnan kezdenek húzni, hanem hogy autopályázásnál folyamatosan pörög a turbó. A német autobahnon meg nem 110-el ketyegnek 2000rpm-en.
A Hiluxom tempomat 150km/h-nál 6-ban 2200-at forog percenként . Nincs turbó lyuk 1200-tól jó erőben van nincs értelme 3000 fel forgatni !
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 617
12 779
113
Az Olaszok maradjanak a konyhánál és a borászatnál az autó építést meg hagyják a Németekre , Japánokra/Délkoreaiakra !
Hogy újra idézzem volt kollégámat:
"...Naaa, a németek még mindig erőltetik ezt az autógyártás dolgot?:D..."

Ma vettünk (én ugye, mint eddig 220 féle autót vezető/kipróbáló önjelölt, felkent és felkért szagértő) egy kollégámnak (pontosabban a külön kasszás párjának) egy 2014-es Kia Cee'd-et egy használt autó telepen - valahol Magyarországon (mert ez nem a reklám helye).
Fél évvel a srác 3 éves Hyundai I40 SW-je után.

Az üzlet megkötése után bróderkedtünk a kereskedővel:
...igen, van nála német "prémium" autó is, de azokból szigorúan csak legalább még 1 évig garisokat hozat be (beszámítani persze átvesz öregebbeket is), mert amúgy csak a baj van velük.
Úgyhogy ráállt a 7 éves Hyundai-ok/Kiák behozatalára, mert az azokat vevők nem járnak vissza reklamálni.
Ennyit a német minőségről...
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Milyen Hiluxod is van? Mert még a 2016-os esetén is 2 percet ír elő a gépkönyv tartósan 100km/óra feletti utazás után. Link
Szerinted ki fax üzemeltet autót "gépkönyv" szerint ? Látom sokat közlekedsz ! Az L200-asommat majd 600 000km-rel adtam el bontatlan motorral eredeti turbóval ! Biztosan nem tudom hogyan kell használni / üzemeltetni ! Jó okoskodást te 2. számú guglihuszár !
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Hogy újra idézzem volt kollégámat:
"...Naaa, a németek még mindig erőltetik ezt az autógyártás dolgot?:D..."

Ma vettünk (én ugye, mint eddig 220 féle autót vezető/kipróbáló önjelölt, felkent és felkért szagértő) egy kollégámnak (pontosabban a külön kasszás párjának) egy 2014-es Kia Cee'd-et egy használt autó telepen - valahol Magyarországon (mert ez nem a reklám helye).
Fél évvel a srác 3 éves Hyundai I40 SW-je után.

Az üzlet megkötése után bróderkedtünk a kereskedővel:
...igen, van nála német "prémium" autó is, de azokból szigorúan csak legalább még 1 évig garisokat hozat be (beszámítani persze átvesz öregebbeket is), mert amúgy csak a baj van velük.
Úgyhogy ráállt a 7 éves Hyundai-ok/Kiák behozatalára, mert az azokat vevők nem járnak vissza reklamálni.
Ennyit a német minőségről...
A Német prémiumoknak járna a prémium szerviz is ! De még a friccek is sajnálják sokszor mert rohadt sokba kerül ! Legtöbbször tipikus esete a van pénz majomra de már nincs banánra történetnek ! Idehaza meg ez hatványozottan igaz . Itthon még mindig magasabb kategóriájú autót akar a paraszt -mert én majd mögmutatom milyen fasza csávó vagyok - csak amikor szervizelni kell jön rá , hogy ez nem az ő pénztárcájának való .

Tehát nem a Német prémiummal van baj hanem a gazdáikkal ! Akik akkor se viszik szervizbe csak"kiüttetik" ha olyan a műszerfal mint egy karácsonyfa !
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 617
12 779
113
A Német prémiumoknak járna a prémium szerviz is ! De még a friccek is sajnálják sokszor mert rohadt sokba kerül ! Legtöbbször tipikus esete a van pénz majomra de már nincs banánra történetnek ! Idehaza meg ez hatványozottan igaz . Itthon még mindig magasabb kategóriájú autót akar a paraszt -mert én majd mögmutatom milyen fasza csávó vagyok - csak amikor szervizelni kell jön rá , hogy ez nem az ő pénztárcájának való .

Tehát nem a Német prémiummal van baj hanem a gazdáikkal ! Akik akkor se viszik szervizbe csak"kiüttetik" ha olyan a műszerfal mint egy karácsonyfa !
Sajnos - igen; sajnos - meg kell, cáfoljalak.
A német autók minősége, pontosabban egykori kétségtelen és vitathatatlan minőségbeli fölénye már nemhogy sehol nincs, de rendre rosszabb minőségű autókat gyártanak, mint a többi náció. (Az Auto Bildet dobd el, elfogultabb, mint egy politikai napilap...)
A vélt minőségi fölényt pl. konstrukciós összetettségek éreztetik a jámbor utca népével:
Öt lengőkaros hátsó futóművek, kettőskereszt lengőkaros első futóművek, magas fajlagos teljesítmények, kiforratlan műszaki megoldások elsőkénti bevezetései, khm. "érdekes" műszaki megoldások (V motornál hengerfejek között fővő turbók, magas hőnek kitett vezérlőelektronikák).
Amikor évekig autópályáztam még 3 éve, nem láttam mást lerobbanva a pályán, mint egy pár vén, széthajtott munkásautót (Transitok, Ducato-k, kőkorszaki Astrák, Tipok, stb.), meg fiatal BMW-t, BMW-t,BMW-t,BMW-t,BMW-t, meg pár szintén fiatal Mercit. S ezt autómentős ismerősök is alátámasztják.
A legjobb cimborámat 300 kilométer alatt négyszer akarta balesetbe kergetni a Zsiruj (francia márka:rolleyes:) Passat: Háromszor visszarántotta az autót előtte menő furgonok takarásából előbukkanó kerékpárosra, egyszer meg itt:
...döntött úgy, hogy az egyenesen menni akaró, piros lámpánál várakozók mögött nem fog tudni elférni (régen HM gkv. volt, picit tud vezetni), hogy a balra kanyarodó sávba térjen (pedig még indexelt is!:D), tehát a marhavagon
beleállt a fékbe, a mögötte jövő meg majdnem telibe verte.
Csak mondom, hogy az előtte gyártott 3 éves Passatot cserélte le (kaptál céges autót, örülsz) az újabb verzióra.
Tele van ilyen sztorikkal a net.
Ilyen rossz minősítése már régen volt német autónak (tudod; VW csoport), mint az új Octaviának:
Olvasgass csak bele:
Na jó, azért egy Golf, na:
S miért?
Mert nincs idő tesztelésre, eszetlen teljesítményeket kell kisajtolni a motorokból, az elektronikának mindent is kell tudnia, s hamarabb, mint a vetélytársaknak, no meg - elnézést a szóhasználatért - minden eurocentet meg kell baszni.
Persze (idézve a Ludas Matyi című filmet) a nagy sietségben nincs idő a cicomázásra, kapkodnak a precíz német fiúk (is), a linkek tele vannak német típusokkal, tényleg döbbenetes, hogy a deutchoknál ilyenek előfordulhatnak (mer' a szerelősori migráncs):

Amíg a VW csoportnál régen az elektromos vezetékeknek öregedést szimuláló teszteken - tudomásom szerint - 20 évet kellett, kibírniuk, most ugyanez 6(!) év.
Na ugye, hogy tovább bírta!

Régebbi hozzászólásomban csak magam 3 VW csoportos autó esetét írtam le (1 céges, kettő munkatársaké), amik ugyanezzel a problémákkal kínlódtak - 6-7 éves autókról beszélünk.

Olvasd csak el az "...Én terveztem az 1,6 Ecoboost hűtőcsöveit.." kezdetű írást ebben a cikkben:
https://totalcar.hu/magazin/technik...jat_2_2_millio_forintbol_lehetne_megjavitani/

Cseszheted az útonálló áron dolgozó (tudom, mert hordtam hozzájuk kórházi autókat, meg dokik saját kocsijait) német márkák márkaszervizeinek prémium szervizét (Tényleg, mit kell érteni azon, hogy prémium szerviz? Kézzel csomózott perzsaszőnyegen áll az autó az elektronikai hibák javítása alatt?), ha az alkatrészek minőség már néha köszönő viszonyban sincs a lenézett többi nációbeli produktummal.

Itt kérek elnézést minden, német autójával (jogosan) elégedett német autó-tulajdonostól a bevallottan sommás véleményemért, de a német autó ma már csak egy hit alapú rásszístá vallás, ami alapja a tévhiten alapuló übermensch szemlélet:
Időpontra beállítva 36:37-ig:
Aminek sokadik alapja pl. az egyik tévhit, hogy jól tartják az értéküket. Na persze, hogy drágábbak használtan, ha százalékosan nézzük - ugyanúgy fel extrázva, mint amennyit csomagban más nációktól kapsz, igaz, azoknál nem tudod magad összeállítani a szendvicsedet - akkor kiderül, hogy pont annyival drágábban vette százalékosan az első júzer, mint amennyivel százalékosan drágábban adja el majd használtan.
Tehát a német autó tulajdonos összegben még többet is veszíthet.
(A bontó fele menő úton meg már minden autó egyenlő értékű::D)
s a méregdrága szervizelést még nem is számítottuk...

Mondom én, hogy vallás ez...

Ui:
Természetesen egyedi példák ennek ellent mondanak, de összességében - tartok tőle - nem cáfolnak meg.
"...Boldogok a sajtkészítők.
Nyilván nem szó szerint kell érteni, ugyanúgy vonatkozik bármely tejipari termék készítőire..."

 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Sajnos - igen; sajnos - meg kell, cáfoljalak.
A német autók minősége, pontosabban egykori kétségtelen és vitathatatlan minőségbeli fölénye már nemhogy sehol nincs, de rendre rosszabb minőségű autókat gyártanak, mint a többi náció. (Az Auto Bildet dobd el, elfogultabb, mint egy politikai napilap...)
A vélt minőségi fölényt pl. konstrukciós összetettségek éreztetik a jámbor utca népével:
Öt lengőkaros hátsó futóművek, kettőskereszt lengőkaros első futóművek, magas fajlagos teljesítmények, kiforratlan műszaki megoldások elsőkénti bevezetései, khm. "érdekes" műszaki megoldások (V motornál hengerfejek között fővő turbók, magas hőnek kitett vezérlőelektronikák).
Amikor évekig autópályáztam még 3 éve, nem láttam mást lerobbanva a pályán, mint egy pár vén, széthajtott munkásautót (Transitok, Ducato-k, kőkorszaki Astrák, Tipok, stb.), meg fiatal BMW-t, BMW-t,BMW-t,BMW-t,BMW-t, meg pár szintén fiatal Mercit. S ezt autómentős ismerősök is alátámasztják.
A legjobb cimborámat 300 kilométer alatt négyszer akarta balesetbe kergetni a Zsiruj (francia márka:rolleyes:) Passat: Háromszor visszarántotta az autót előtte menő furgonok takarásából előbukkanó kerékpárosra, egyszer meg itt:
...döntött úgy, hogy az egyenesen menni akaró, piros lámpánál várakozók mögött nem fog tudni elférni (régen HM gkv. volt, picit tud vezetni), hogy a balra kanyarodó sávba térjen (pedig még indexelt is!:D), tehát a marhavagon
beleállt a fékbe, a mögötte jövő meg majdnem telibe verte.
Csak mondom, hogy az előtte gyártott 3 éves Passatot cserélte le (kaptál céges autót, örülsz) az újabb verzióra.
Tele van ilyen sztorikkal a net.
Ilyen rossz minősítése már régen volt német autónak (tudod; VW csoport), mint az új Octaviának:
Olvasgass csak bele:
Na jó, azért egy Golf, na:
S miért?
Mert nincs idő tesztelésre, eszetlen teljesítményeket kell kisajtolni a motorokból, az elektronikának mindent is kell tudnia, s hamarabb, mint a vetélytársaknak, no meg - elnézést a szóhasználatért - minden eurocentet meg kell baszni.
Persze (idézve a Ludas Matyi című filmet) a nagy sietségben nincs idő a cicomázásra, kapkodnak a precíz német fiúk (is), a linkek tele vannak német típusokkal, tényleg döbbenetes, hogy a deutchoknál ilyenek előfordulhatnak (mer' a szerelősori migráncs):

Amíg a VW csoportnál régen az elektromos vezetékeknek öregedést szimuláló teszteken - tudomásom szerint - 20 évet kellett, kibírniuk, most ugyanez 6(!) év.
Na ugye, hogy tovább bírta!

Régebbi hozzászólásomban csak magam 3 VW csoportos autó esetét írtam le (1 céges, kettő munkatársaké), amik ugyanezzel a problémákkal kínlódtak - 6-7 éves autókról beszélünk.

Olvasd csak el az "...Én terveztem az 1,6 Ecoboost hűtőcsöveit.." kezdetű írást ebben a cikkben:
https://totalcar.hu/magazin/technik...jat_2_2_millio_forintbol_lehetne_megjavitani/

Cseszheted az útonálló áron dolgozó (tudom, mert hordtam hozzájuk kórházi autókat, meg dokik saját kocsijait) német márkák márkaszervizeinek prémium szervizét (Tényleg, mit kell érteni azon, hogy prémium szerviz? Kézzel csomózott perzsaszőnyegen áll az autó az elektronikai hibák javítása alatt?), ha az alkatrészek minőség már néha köszönő viszonyban sincs a lenézett többi nációbeli produktummal.

Itt kérek elnézést minden, német autójával (jogosan) elégedett német autó-tulajdonostól a bevallottan sommás véleményemért, de a német autó ma már csak egy hit alapú rásszístá vallás, ami alapja a tévhiten alapuló übermensch szemlélet:
Időpontra beállítva 36:37-ig:
Aminek sokadik alapja pl. az egyik tévhit, hogy jól tartják az értéküket. Na persze, hogy drágábbak használtan, ha százalékosan nézzük - ugyanúgy fel extrázva, mint amennyit csomagban más nációktól kapsz, igaz, azoknál nem tudod magad összeállítani a szendvicsedet - akkor kiderül, hogy pont annyival drágábban vette százalékosan az első júzer, mint amennyivel százalékosan drágábban adja el majd használtan.
Tehát a német autó tulajdonos összegben még többet is veszíthet.
(A bontó fele menő úton meg már minden autó egyenlő értékű::D)
s a méregdrága szervizelést még nem is számítottuk...

Mondom én, hogy vallás ez...

Ui:
Természetesen egyedi példák ennek ellent mondanak, de összességében - tartok tőle - nem cáfolnak meg.
"...Boldogok a sajtkészítők.
Nyilván nem szó szerint kell érteni, ugyanúgy vonatkozik bármely tejipari termék készítőire..."

Sok igazság van benne amit írtál nem vitatom de igazából ez igaz minden autóra !
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerinted ki fax üzemeltet autót "gépkönyv" szerint ? Látom sokat közlekedsz ! Az L200-asommat majd 600 000km-rel adtam el bontatlan motorral eredeti turbóval ! Biztosan nem tudom hogyan kell használni / üzemeltetni ! Jó okoskodást te 2. számú guglihuszár !
Ha elolvastad volna az egész beszélgetést, akkor rájöttél volna, hogy a saját gépkönyvemet - nyilván hülye módon - elolvastam, és azt minimumnak tartom.
Azok a nyomorult kis japó mérnökök pont azért tudnak olyan tartós gépeket építeni, mert nem hülyék. Az a minimum, hogy betartom, amit ott leírnak. És ahhoz nem kellett googliznom, mert ott a kesztyűtartóban.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Ha elolvastad volna az egész beszélgetést, akkor rájöttél volna, hogy a saját gépkönyvemet - nyilván hülye módon - elolvastam, és azt minimumnak tartom.
Azok a nyomorult kis japó mérnökök pont azért tudnak olyan tartós gépeket építeni, mert nem hülyék. Az a minimum, hogy betartom, amit ott leírnak. És ahhoz nem kellett googliznom, mert ott a kesztyűtartóban.
Az enyém is ? Szerinted mennyire gondolják túl/alúl az üzemeltetést a gépkönyvek szerint ? Pont a gépkönyvi/garanciális időn belüli faszságok -lásd 30 000km-es szervizperiódus - miatt pusztul sok autó el idő előtt ! De ha rám hallgatsz pont azt csinálsz amit akarsz !
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az enyém is ? Szerinted mennyire gondolják túl/alúl az üzemeltetést a gépkönyvek szerint ? Pont a gépkönyvi/garanciális időn belüli faszságok -lásd 30 000km-es szervizperiódus - miatt pusztul sok autó el idő előtt ! De ha rám hallgatsz pont azt csinálsz amit akarsz !

Azt azért tegyük hozzá, hogy az európai gyártású dízel Toyotakkal rengeteg probléma volt.
Ha betartotta a kézikönyvet akkor is 150k km környékén megdöglő turbó, szétmálló váltómű, beragadó kuplung...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azt azért tegyük hozzá, hogy az európai gyártású dízel Toyotakkal rengeteg probléma volt.
Ha betartotta a kézikönyvet akkor is 150k km környékén megdöglő turbó, szétmálló váltómű, beragadó kuplung...
Tudtommal a dízel Toyoták közül egyedül a 2.2-es D4D volt problémás. (Nekem 2.0-s van)
A 2.2-es motor esetén a problémát a túl kemény (idővel felkeményedő) hengerfejtömítések okoztak problémát. A még nem késő járműveknél elvileg visszahívást csináltak rá.
Maradjunk annyiban, hogy az ásta meg a Toyota dízeleinek sírját, hogy a hibrid miatt nem fejlesztették tovább a saját dízelt (már akkor a hibridre tettek fel mindent).
A D4D meg nem volt elég környezetkímélő. Pedig valószínűleg hozta azokat az értékeket, amiket a német csalódízelek - persze csalás nélkül.
Az utolsó szériákban már a BMW 1,6-os dízelei kerültek azon vevőkhöz, akiknek még vagy pénzük, vagy bizalmuk nem volt a hibridhez.

Szerk: a turbó elpusztulását pedig simán a hengerfejnél elfogyó hűtővíz elfogyása okozhatja. Pont a fentebb vázolt leállítási hibák alkalmával.
Te tényleg érdemes a fentebb idézett Fordos mérnük szavait megszívlelni!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az enyém is ? Szerinted mennyire gondolják túl/alúl az üzemeltetést a gépkönyvek szerint ? Pont a gépkönyvi/garanciális időn belüli faszságok -lásd 30 000km-es szervizperiódus - miatt pusztul sok autó el idő előtt ! De ha rám hallgatsz pont azt csinálsz amit akarsz !
Ha elolvasod a gépkönyveket, akkor az is fel fog tűnni, hogy a dízel Toyoták esetén nem 15.000-es olajcsere periódus (pláne nem 30.000) van megadva, hanem 10.000. Hja és nem 10W40-es olajjal, hanem szigorúan 5W30-assal. (Minden Toyota ezt "kéri" más a korábbi, '99 es Corollám óta)
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 400
113
Ha elolvasod a gépkönyveket, akkor az is fel fog tűnni, hogy a dízel Toyoták esetén nem 15.000-es olajcsere periódus (pláne nem 30.000) van megadva, hanem 10.000. Hja és nem 10W40-es olajjal, hanem szigorúan 5W30-assal. (Minden Toyota ezt "kéri" más a korábbi, '99 es Corollám óta)
Csak szólok 20 000 km lenne én 15 000km-ként cserélem és nem sajnálom tőle a 0W40-es Eneost ! Zéró olajfogyasztás igaz még csak most perdült túl a 100 000km-en (Januártól 28 000 szaladt bele) .
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 759
66 607
113

"...Ha már SUV, nevessünk együtt azon, hogy a Mach-E hasmagassága (14,5 cm) egy hangyányit alacsonyabb, mint az igazi Mustangé. Mármint közelebb van az úthoz a villany-SUV, mint a sportkupé.

Alacsony egyébként lehetne épp attól is, hogy rohadt nehéz. A Mach-E üresen (de tele akksival) 2210 kilót nyomott a mérlegünkön..."


Kedves poén, hogy "de tele akksival" - mintha bármit is számítana.

Alsó hangon 500 kilóval nehezebb ez az autó, mintha belsőégésű motor hajtaná. Pedig önmagában a villanymotor(ok) tömege kisebb, mint egy dugattyús motoré, nincs se váltó, se differenciálzár, de ennyire elszáll az egész konstrukció tömege a jelenlegi akkumulátortechnológia miatt.
Az autóiparban is alapvető az a mondás, hogy modellről modellre váltva a mérnököknek mindig sokkal egyszerűbb teljesítményt növelni, mint tömeget csökkenteni, pláne úgy, hogy a marketing is azt várja el, hogy a számok egyre nagyobbak, ne pedig kisebbek legyenek. A kisebb tömeg nem adja el úgy az új terméket, mint a nagyobb lóerő.
De, hogy lássuk a lényeget, a mérnökök vért izzadnak, hogy száz-százötven kilót lefaragjanak egy másfél tonnás autónál, mire jön a villanyautózás, és úgy indít, hogy fél tonna plusz.