Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ha már vasút:
Jelenleg Celldömölkről induló tartalék szolgálja ki Pápa felől Franciavágáson a fatelepet.
A reptér bővítése miatt a vonal egy részét meg kell szüntetni, de mivel a NATO kifizeti, ezért jó sok pénzért a 13-as vonalat a másik írányból "felélesztik", vadonatúj sorompókkal, 100km/h pályával.
Tartalék majd Veszprémből indul, Veszprémvarsánynál kimegy, visszajön, felviszi Győr-Rendezőbe a rakományt, majd visszatér Veszprémbe...

Qx5oYxY.png
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Közlekedni öröm ugye?
Sakcok, lényegében vadnyugat van az utakon...

Nem ertem mi a gond, az út mérete olyan, hogy három kocsi is elfér egymás mellett, akkor a motornak is el kell férnie. Oldja meg. :D

Lekopogom ilyen, a videóidon lévő faszokkal én 20 év vezetés alatt nem rémlik, hogy találkoztam volna az utakon.

Vagy nekem van mákom, vagy annyira azért nem jellemző. A legrosszabb a fèl éve elmebeteg módjára letolni próbáló, majd mindenkit jobbról balról előzgető elmebeteg volt az M3-as bevezetőn valami fehér, valamikor prémiumnak gondolt kocsiban.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 572
113
Nekem anno egy nagyon korrekt főfőfőigazgatóságról jött oktató (mérnökember vót), azt mondta:

"Ne bántsuk a Bz-t, mert nélküle annyi mellékvonalunk lenne, mint Izlandnak. 0."

Meg törölhetnétek a facebook nyomkövetőt a linkből mikor megosztjátok.
Ez nem a BZ érdeme* hanem a MÁV szégyene.

*Én szeretem a BZ-t, de akkor sem mai darabok és lassan a pótlásukon kellene szerintem gondolkozni, nem a sokadik farigcsáláson. És ha jól értem ez a felújítás sem az egész BZ flottát érinti.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 666
113
Lekopogom ilyen, a videóidon lévő faszokkal én 20 év vezetés alatt nem rémlik, hogy találkoztam volna az utakon.
Gonosz vagyok, minél jobban työtyög valaki, annál többen előzik, annál nagyobb az esélye hajmeresztő megelőztetésre, főleg ha még azt sem veszi ézre, hogy előzik és még fel sem merülhet benne, hogy segítse az előzőt, ha már szarba került.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 320
35 012
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 320
35 012
113
A V1 es változat igen, de a V3 as már 300 fölött van azt hiszem
"
Az Ikarus nyerte a kaposvári elektromosbusz-tendert. Hol tartanak a sorozatgyártásban?

– Ez már a sorozatban gyártott elektromos buszok egyike, jelenleg hatvan elektromos busz van gyártás alatt az úgynevezett V3-as sorozatból. A korábban gyártott V1-es és V2-es sorozatú buszok nagy sikerrel üzemeltek például a Zöld Busz Program keretében Székesfehérváron, több mint egy hónapon keresztül.

– Mi a különbség a V2- és a V3-sorozatok paraméterei között?

– Haladjunk sorrendben. A V1-es sorozat a BusWorldön mutatkozott be két évvel ezelőtt Brüsszelben, ez egy feltöltéssel kétszázötven kilométert képes megtenni. Az akkori tapasztalatok, illetve az ott elhangzott igények alapján került gyártásra a V2-es sorozat. Ezek a buszok is közlekednek már Magyarországon. A V3-as sorozat hatótávolsága pedig már háromszáznyolcvan kilométer egyszeri feltöltéssel. "

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 667
113
"
Az Ikarus nyerte a kaposvári elektromosbusz-tendert. Hol tartanak a sorozatgyártásban?

– Ez már a sorozatban gyártott elektromos buszok egyike, jelenleg hatvan elektromos busz van gyártás alatt az úgynevezett V3-as sorozatból. A korábban gyártott V1-es és V2-es sorozatú buszok nagy sikerrel üzemeltek például a Zöld Busz Program keretében Székesfehérváron, több mint egy hónapon keresztül.

– Mi a különbség a V2- és a V3-sorozatok paraméterei között?

– Haladjunk sorrendben. A V1-es sorozat a BusWorldön mutatkozott be két évvel ezelőtt Brüsszelben, ez egy feltöltéssel kétszázötven kilométert képes megtenni. Az akkori tapasztalatok, illetve az ott elhangzott igények alapján került gyártásra a V2-es sorozat. Ezek a buszok is közlekednek már Magyarországon. A V3-as sorozat hatótávolsága pedig már háromszáznyolcvan kilométer egyszeri feltöltéssel. "

Vajon hányadszor éleszti fel ez a jó ember az Ikaruszt?! Drukkolok nekik, de szerintem ő buszgyártásban kissé hiteltelenre kopott. És előre legyárt hatvan buszt, amiből eddig kettőt sikerült elsózni...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Gonosz vagyok, minél jobban työtyög valaki, annál többen előzik, annál nagyobb az esélye hajmeresztő megelőztetésre, főleg ha még azt sem veszi ézre, hogy előzik és még fel sem merülhet benne, hogy segítse az előzőt, ha már szarba került.

Egyetértek.
Amúgy a BMWs részéről ez lehet, hogy nem volt szándékos, egy motoros távolságát nehezebb megbecsülni, mint egy autóét. A fehér kocsis meg az a tipikus, aki azt sem tudja hol van épp, és mit okoz a bénázással. Azt sem veszi észre, hogy már 30 kocsit tart fel, és épp húzós előzés alatt áll...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 666
113
Egyetértek.
Amúgy a BMWs részéről ez lehet, hogy nem volt szándékos, egy motoros távolságát nehezebb megbecsülni, mint egy autóét. A fehér kocsis meg az a tipikus, aki azt sem tudja hol van épp, és mit okoz a bénázással. Azt sem veszi észre, hogy már 30 kocsit tart fel, és épp húzós előzés alatt áll...
Na ja, nem az a biztonságos autózás, ha 65-el työtyög vagy rátapad az előtte menő helyzetjelzőjére pont olyan távolságból, hogy ne lehessen elé besorolni. Na az meg már a büntetőfékezés szintje, ha az előzött fokozza a sebességét vagy csökkenti a követési távolságát, hogy ne tudj besorolni elé.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Nem, a fehér nem figyelt
Ezzel egyetértek, de nem is írtam az ellenkezőjét.

A pirosnak esélye sem volt bármit csinálni, ráhúzta a fehér...

A ráhúzás az igaz, az esélytelenség nem. A piros SEMMIT nem csinál, onnantól, hogy kiütik. Se nem kormányoz, se nem fékez. Tipikus pánikba eső sofőr. Satufékkel tán még meg is állt volna a kamerásig, de mindenképp sokkal kisebb lett volna az ütközés.
Látható, hogy a kamerás autó egy fél sávot tud váltani ugyanennyi idő alatt, szóval lett volna ott idő (és hely) fékezni... A piros semmit nem csinált.
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel egyetértek, de nem is írtam az ellenkezőjét.



A ráhúzás az igaz, az esélytelenség nem. A piros SEMMIT nem csinál, onnantól, hogy kiütik. Se nem kormányoz, se nem fékez. Tipikus pánikba eső sofőr. Satufékkel tán még meg is állt volna a kamerásig, de mindenképp sokkal kisebb lett volna az ütközés.
Látható, hogy a kamerás autó egy fél sávot tud váltani ugyanennyi idő alatt, szóval lett volna ott idő (és hely) fékezni... A piros semmit nem csinált.
30 éve egy Trabiban ülve egy Skoda ellen vajon túlélte volna ezt az ipse?