Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 781
113
Én dolgoztam a V0-n de az sokkal drágább lenne ma már mint az az alagút... Viszont a személyforgalom számára nem irreleváns, több menetvonal jut a személyvonatoknak ha nem kell megvárni a tehervonatot, ami lassabb, hosszabb és hangosabb.
A Déli vasúti híd kell a teherforgalomnak is, tetszik-nem tetszik a népnek, a tehervonatokra szükség van, máshol nincsen épkézláb vasúti átkelési lehetőség a Dunán, csak ezt kevésbé hangsúlyozzák ki.
Vitézyt mikor megjött az egész közlekedési szakma utálattal és értetlenkedéssel fogadta, menetek az e-mailek, ahogy túrja az orrát. Aztán kiderült van koncepciója arról hogy miként nézzen ki a (közösségi) közlekedés a 21. században. Rendszerben, nem csak egy-egy vonal, kereszteződés ad-hoc polírozásában. Sajnálatos, hogy a Tarlós kibaszta (nem szerette, hogy hosszú leveleket ír, meg hogy autós sávokat vesz el. Megtörtént eset: -A főpolgármester úr irodájából telefonálok. Tarlós úr az hallotta hogy elvesznek egy sávot az útból. Na. neki arra jár a felesége minden nap, azt üzeni hogy lehet keskenyebb a villamos peron, de sáv el nem tűnhet!-hát nem tűnt el...) Szar elhinni, de ő ért a közlekedéshez, és érdekli is. Kár, hogy néha belecsúszik a napi politikába, nem kellene neki.
A Közlekedési Múzeum nyilván parkolópálya neki, azt nem tudom mennyire tehet róla, hogy csak utólag jöttek rá, hogy régi épület mérete miatt mára inkább csak biciklimúzeumnak alkalmas.
A Natura2000 nem egy szentírás (ráadásul amikor a helyrajzi számokat villámgyorsan össze kellett gyűjteni a törvényhez, kurva sok hibával dolgoztak), valamint vasút miatt sokkal értékesebb területeket is vesznek el a környezettől rendszeresen. Nem tudom mekkora területen lenne érintettség, de ez nem akadály manapság. Ha nagyon értékes élőhelyet érint, akkor a hatóság (általában a Nemzeti Parkok valamelyike) simán előírja, hogy ÉPÍTSENEK neki hasonlót. Igen, azt hogy telepítsenek őshonos fákat, ha vizes-mocsaras élőhely volt, akkor csináljanak olyat, irtsák ki az invazív növényzetet a területről.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Hát én csináltam több órányi rádióinterjút Vitézyvel még VEKE-s korában, és határozottan merem állítani, hogy nagyon ért a közlekedéshez. Az a típus, aki kisfiú kora óta rá van gyógyulva a témára, és sok-sok ezer órát tett bele a tanulásba. Csak emlékeztetőül: a VEKE tök ingyen, civil felajánlásból készítette el Budapest éjszakai közlekedésének teljes tervét, ami olcsóbb lett, mint a korábbi üzem, és azóta is prímán működik. Én sem lelkesedem a politikai családjáért, de az a faszi pont olyan szakember, amire egy városnak szüksége van. Lehet, hogy valakinek ellenszenves, de nem kell vele barátkozni, csak hagyni kell dolgozni. Bár minden fontosabb posztra lenne egy ilyen elszánt és felkészült figura.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Én dolgoztam a V0-n de az sokkal drágább lenne ma már mint az az alagút... Viszont a személyforgalom számára nem irreleváns, több menetvonal jut a személyvonatoknak ha nem kell megvárni a tehervonatot, ami lassabb, hosszabb és hangosabb.
A Déli vasúti híd kell a teherforgalomnak is, tetszik-nem tetszik a népnek, a tehervonatokra szükség van, máshol nincsen épkézláb vasúti átkelési lehetőség a Dunán, csak ezt kevésbé hangsúlyozzák ki.
Vitézyt mikor megjött az egész közlekedési szakma utálattal és értetlenkedéssel fogadta, menetek az e-mailek, ahogy túrja az orrát. Aztán kiderült van koncepciója arról hogy miként nézzen ki a (közösségi) közlekedés a 21. században. Rendszerben, nem csak egy-egy vonal, kereszteződés ad-hoc polírozásában. Sajnálatos, hogy a Tarlós kibaszta (nem szerette, hogy hosszú leveleket ír, meg hogy autós sávokat vesz el. Megtörtént eset: -A főpolgármester úr irodájából telefonálok. Tarlós úr az hallotta hogy elvesznek egy sávot az útból. Na. neki arra jár a felesége minden nap, azt üzeni hogy lehet keskenyebb a villamos peron, de sáv el nem tűnhet!-hát nem tűnt el...) Szar elhinni, de ő ért a közlekedéshez, és érdekli is. Kár, hogy néha belecsúszik a napi politikába, nem kellene neki.
A Közlekedési Múzeum nyilván parkolópálya neki, azt nem tudom mennyire tehet róla, hogy csak utólag jöttek rá, hogy régi épület mérete miatt mára inkább csak biciklimúzeumnak alkalmas.
A Natura2000 nem egy szentírás (ráadásul amikor a helyrajzi számokat villámgyorsan össze kellett gyűjteni a törvényhez, kurva sok hibával dolgoztak), valamint vasút miatt sokkal értékesebb területeket is vesznek el a környezettől rendszeresen. Nem tudom mekkora területen lenne érintettség, de ez nem akadály manapság. Ha nagyon értékes élőhelyet érint, akkor a hatóság (általában a Nemzeti Parkok valamelyike) simán előírja, hogy ÉPÍTSENEK neki hasonlót. Igen, azt hogy telepítsenek őshonos fákat, ha vizes-mocsaras élőhely volt, akkor csináljanak olyat, irtsák ki az invazív növényzetet a területről.
Annak ellenére, hogy az elején maga is büntetésnek fogta fel, szerintem az új Közlekedési múzeum nagyon nagy dobás lehet számára.
Olyan népszerűséget hozhat neki, amit messze nem gondolt volna.
Ha nagyot gurít vele (márpedig,ahogy eddig olvastam róla, azt akar), akkor a pályája egyik "ékköve" lehet.
A közlekedési korábban is nagyon népszerű volt, de egy az ahhoz méltó köntösben Magyarország egyik (ha nem A) legnépszerűbb múzeuma lehet.
Tessék megnézni, hogy mekkora az érdeklődés a Vasúttörténeti Park iránt. Pedig nem nagyon változik a felhozatal, de gyerekes családok "perfect" egynapos szórakozása.
Gyakorlatilag évente akár többször is vissza lehet oda menni.
Ha emellé kap egy megtapogatható, megtekergethető, nem "teddlenerontsd" hozzáállást, megspékelve egy kis interaktivitással, high-techkel, és modern miliővel, akkor akár menő tútistalátványosság is lehet belőle, és nem csak a hazai apukák fogják jólmegérdemelt cappucinójukat a retró Restiben szürcsölgetni, hanem lesznek ott németek, meg osztrákok is... :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
Én dolgoztam a V0-n de az sokkal drágább lenne ma már mint az az alagút... Viszont a személyforgalom számára nem irreleváns, több menetvonal jut a személyvonatoknak ha nem kell megvárni a tehervonatot, ami lassabb, hosszabb és hangosabb.
A csúcsidőben ma NULLA tehervonat jár.
Tehát a reggeli ingázók szempontjából 100%-ban irreleveáns.
Ha ma lenne V0, akkor sem járna több vonal az elővárosi részből.
A Déli vasúti híd kell a teherforgalomnak is, tetszik-nem tetszik a népnek, a tehervonatokra szükség van, máshol nincsen épkézláb vasúti átkelési lehetőség a Dunán, csak ezt kevésbé hangsúlyozzák ki.
Meg fővárosba is jön azért teher. A V0 semmit nem segít annak a tehervonatnak, aminek a célállomása BP...
Kár, hogy néha belecsúszik a napi politikába, nem kellene neki.
Mikor? Egyetlen ilyen esetre sem emlékszem, mindig csakis műszaki / közgás / társadalmi előnyök oldaláról közelítette meg
A közlekedésszervezés feladatán túl, hogy a politikából ki kell venni, SOHA nem hozta be a párpolitikát, de semmilyen sem.
A Natura2000 nem egy szentírás (ráadásul amikor a helyrajzi számokat villámgyorsan össze kellett gyűjteni a törvényhez, kurva sok hibával dolgoztak), valamint vasút miatt sokkal értékesebb területeket is vesznek el a környezettől rendszeresen. Nem tudom mekkora területen lenne érintettség, de ez nem akadály manapság. Ha nagyon értékes élőhelyet érint, akkor a hatóság (általában a Nemzeti Parkok valamelyike) simán előírja, hogy ÉPÍTSENEK neki hasonlót. Igen, azt hogy telepítsenek őshonos fákat, ha vizes-mocsaras élőhely volt, akkor csináljanak olyat, irtsák ki az invazív növényzetet a területről.
Persze, hogy nem az, távvezeték is megy olyan helyen. Csak a V0-ás agyatlan hívei azt hiszik, hogy megy egy vasútvonal arra és szent grál megvan.
Mikor kb. fejvakarás az, hogy hol menjen az, mert mindig beleütközik valamibe... Hol távvezetékekbe - Százhalombatta ott van közel n+1 ilyennel - hol a HÉV felett vagy alatt kéne átmenni, van két folyó, meg löszfal és sűrű beépítés meg É-D út is, ami felett híd.
És mindez miért? Hogy egy töredék tehervonat ne menjen a fővárosban. Jelenleg beláthatatlan távolságban van az, hogy kellejen az.
A személyforgalom célját nem szolgálja, kurva drága.

A bővítés után akkora kapacitás lesz, hogy éjszaka sem fog tehervonat sem közlekedni jelen forgalmi adatok alapján a dél hidakon.
Akkor hova kell V0...????

Hát én csináltam több órányi rádióinterjút Vitézyvel még VEKE-s korában, és határozottan merem állítani, hogy nagyon ért a közlekedéshez. Az a típus, aki kisfiú kora óta rá van gyógyulva a témára, és sok-sok ezer órát tett bele a tanulásba. Csak emlékeztetőül: a VEKE tök ingyen, civil felajánlásból készítette el Budapest éjszakai közlekedésének teljes tervét, ami olcsóbb lett, mint a korábbi üzem, és azóta is prímán működik. Én sem lelkesedem a politikai családjáért, de az a faszi pont olyan szakember, amire egy városnak szüksége van. Lehet, hogy valakinek ellenszenves, de nem kell vele barátkozni, csak hagyni kell dolgozni. Bár minden fontosabb posztra lenne egy ilyen elszánt és felkészült figura.
Egyesek Vitézy ekézése unalmas. A VEKE-vel 2007-ben csináltak egy olyan éjszakai menetrendet, ami azonos pénzből 3-szoros kapacitásnövekedést okozott.
Halkan kérdben, a "profi" szakemberek úgy mégis mi a faszt csináltak munkaidejükben...? Hogy akkor egészen addig lényegében a BKV szar szolgáltatásra baszta el a pénzt? Azóta van a mai sokak által megszokott éjszakai járatsűrűség, ami előtte nem volt. Csak egyesek memóriája kurva rövid...
...vagy még kb. totyogósok voltak akkor és lövésük sincs erről sem.

Bakker, ma ott tartunk, hogy Szigetszentmiklósra is van éjszakai járat már.
Még 2013-ban, mikor elköltöztem, akkor sem volt semmiféle éjszakai közlekedés ki. Ha elment az utolsó busz (22:45 Csepel) vagy 23:15 HÉV, akkor game over. Ennyi. Maradt a taxi.

De régen a fő irányokban járt valami óránként éjszakai busz. Az éjszakai 4-6 közlekedés is Vitézy éra alatt született meg. Az, hogy mekkora igény van rá a forgalma jól mutatja. 2019 novemberében hajnali 3-kor kb. ülőhely nem volt rajta. 10 perces követésekkel.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
A Nagyvárad tér- Körút távot délután csúcsidőben a pótlóbusz annyi idő alatt tudja le, ami a metróval kb. a Nyugatiig vinne el... A buszok annyira feltorlódnak, hogy a lámpaváltás és utascsere miatt nincs haladás.


Mivel Pesten nincs összefüggő bringaútonval É-D irányban kvázi a Petőfi S. utca az ennek hála dél felé.
Szerencsére Budán van kettő is: A Szentendrei út és a rakpart! (valamiért imádnak ezen menni egyes kerékpárosok, ott is ahol a kerékpárút ott megy 5-10m-re a rakpart mellett a járdán)
 
M

molnibalage

Guest
Szerencsére Budán van kettő is: A Szentendrei út és a rakpart! (valamiért imádnak ezen menni egyes kerékpárosok, ott is ahol a kerékpárút ott megy 5-10m-re a rakpart mellett a járdán)
A Szentendrei út táján ritkán járok, de az alsó rakpart közelében gyakran. Versenybringásokat leszámítva soha nem láttam ott bringást.
Én utoljára 2015 táján jártam odalent, vasárnap délután.
Vagy az északi szakaszra gondolsz a Hajógyárinál?
Ja, hogy ott is basztak kitáblázni, hogy a bringaút merre megy. De erről is volt már szó...

Itt véget ér.

És elvileg a gyalogosnak kitáblázott részen lehet menni a HÉV állomás felé, ahol folytatódik.
De erről semmit nem lehet tudni. Itt is járna egy kibaszott nagy pofon annak, aki ezt így hagyta.
Mikor utoljára arra jártam csak azért tudtam, hogy merre menjek, mert követtem az előttem tekerő ismeretleneket.

Főleg, hogy a keleti oldalra át is megy, a bringaút jelzés, ahol végetér a semmiben.
Vastaps.


A budai bringaút sajnos egyes részein katasztrófa. Tavasz-Nyár között egyes időszakban használhatatlan akkor a forgalom van rajta, még 0 gyalogossal is.
A turistás csúcsidőszakban lényegében egy sétáló / fotózó utcára vannak ráeresztve a bringások...
Ennek eredménye megjósolható...

Ez meg itt a magyar infra. tervezés "csúcsa"

Tényleg olyan kibaszott nehéz lett volna az, hogy kicsit délebbre elvesznek az útból, ami AMÚGY IS MEGSZŰNIK és 1 sávos lesz, hogy akkor ott váljon szét a brniga és a gyalogos? Hogy kikerülje a legszűkebb részt?

A legszűkebb részen ott van az oszlop és ott hagyták a felújítás után is a villamos szekrényt.
Pofánbasznám, aki szerint ez jó így. Itt egyszerre van gyalogos és bringa forgalom úgy, hogy két ember szélességűre szűkül az egész.
Mintha valaki betervezne a 3 sávos M0-ba egy 1 sávra szűkülő részt.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Hát én csináltam több órányi rádióinterjút Vitézyvel még VEKE-s korában, és határozottan merem állítani, hogy nagyon ért a közlekedéshez. Az a típus, aki kisfiú kora óta rá van gyógyulva a témára, és sok-sok ezer órát tett bele a tanulásba. Csak emlékeztetőül: a VEKE tök ingyen, civil felajánlásból készítette el Budapest éjszakai közlekedésének teljes tervét, ami olcsóbb lett, mint a korábbi üzem, és azóta is prímán működik. Én sem lelkesedem a politikai családjáért, de az a faszi pont olyan szakember, amire egy városnak szüksége van. Lehet, hogy valakinek ellenszenves, de nem kell vele barátkozni, csak hagyni kell dolgozni. Bár minden fontosabb posztra lenne egy ilyen elszánt és felkészült figura.
Az , hogy jó szakember az még nem azt jelenti , hogy jó vezető vagy manager ! Amúgy a Nagykörúti villamosokból mentettem meg a nekik a VEKE-nek 3 szerelvényt a bontásból . Most is egy Miskolc közeli telepen vannak letárolva ! Dávidkának az a baja , hogy nincs benne kompromisszum készség .
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Az , hogy jó szakember az még nem azt jelenti , hogy jó vezető vagy manager ! Amúgy a Nagykörúti villamosokból mentettem meg a nekik a VEKE-nek 3 szerelvényt a bontásból . Most is egy Miskolc közeli telepen vannak letárolva ! Dávidkának az a baja , hogy nincs benne kompromisszum készség .
Hm, bennem sincs. Legalábbis amikor arról van szó, hogy fel lehet-e használni a lejárt nyersanyagot, mert csak nem rég járt le. Avagy, kompromisszum lehet, ha a két/több álláspont is használható. Ha csak a tied az, akkor nem kompromisszumnak hívják, hanem megalkuvásnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
cím: Ütött a konektoros hibridek végórája Máris ? még mindig a benzinfalónál tartok, közben ezek ahogy jönnek ki is halnak, mondjuk van igazság abban amit írnak, mert tényleg túl bonyolult a szerkezet, akkor már inkább egy elektromos. Na majd akkor jön el a szép világ, hogyha a Marvel sorozatokban látható méretű energiaforrásunk lesz, mint vasember szíve, akkor majd repkedhetünk is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
cím: Ütött a konektoros hibridek végórája Máris ? még mindig a benzinfalónál tartok, közben ezek ahogy jönnek ki is halnak, mondjuk van igazság abban amit írnak, mert tényleg túl bonyolult a szerkezet, akkor már inkább egy elektromos. Na majd akkor jön el a szép világ, hogyha a Marvel sorozatokban látható méretű energiaforrásunk lesz, mint vasember szíve, akkor majd repkedhetünk is.
Hibás a link. Szerintem messze még, hogy üssön az a végóra.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Kis színes: tegnap egy full villanyos Skoda Enyaq utasa lehettem (nem privát autó átmenetileg egy barátomnál). A kocsi kortárs design, elegáns, bár sztem egy püffedt stricihintó, pl. minek led-csík az ajtóba? :)

Viszont a barátom mesélte, hogy munkaügyben elugrottak Bp-ről Veszprémbe: induláskor 400km körüli töltöttség volt, de hát az autópálya meg a fűtés, mire leértek, már csak 150km-nyi maradt. Nagyon nehezen találtak működő töltőt, mert az egyik nem üzemelt még, máshol az app nem ment, végül egy kb. másfél órás, nem tervezett kalanddá vált a töltés megoldása, ami szétverte a munkanapot, mindent át kellett szervezniük. És így is csak pár perccel előztek meg valaki mást, aki tölteni akart: ha pechük van, még azt is meg kellett volna várniuk. És Veszprém nem egy zsákfalu :)

Szóval ezzel a húszmilliós, presztízsautóval is elég nagy a "civilizációs kitettség", ha rendesen autózni akarsz. :)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 785
113
M

molnibalage

Guest
Kis színes: tegnap egy full villanyos Skoda Enyaq utasa lehettem (nem privát autó átmenetileg egy barátomnál). A kocsi kortárs design, elegáns, bár sztem egy püffedt stricihintó, pl. minek led-csík az ajtóba? :)

Viszont a barátom mesélte, hogy munkaügyben elugrottak Bp-ről Veszprémbe: induláskor 400km körüli töltöttség volt, de hát az autópálya meg a fűtés, mire leértek, már csak 150km-nyi maradt. Nagyon nehezen találtak működő töltőt, mert az egyik nem üzemelt még, máshol az app nem ment, végül egy kb. másfél órás, nem tervezett kalanddá vált a töltés megoldása, ami szétverte a munkanapot, mindent át kellett szervezniük. És így is csak pár perccel előztek meg valaki mást, aki tölteni akart: ha pechük van, még azt is meg kellett volna várniuk. És Veszprém nem egy zsákfalu :)

Szóval ezzel a húszmilliós, presztízsautóval is elég nagy a "civilizációs kitettség", ha rendesen autózni akarsz. :)
Semmi baj, mivel éppen most majd az EU balfaszkodása miatt, ha lesz is töltő a kérdés az, hogy lesz-e áram...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 685
113
Szerintem erősen túloz, egyáltalán nem meggyőző a cikk
Semmi baj, mivel éppen most majd az EU balfaszkodása miatt, ha lesz is töltő a kérdés az, hogy lesz-e áram...
De kinyírja a plug-in hibridet :D Sure. Unokatesóm most vett egy (használt) plugin hibridet, otthon is meg munkában is tudja tölteni, de mégis megvan a teljes rugalmassága a benzinüzemmel.

Az EU balfaszkodása miatt télen nem az autózás, de örülök, ha fűtés lesz...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst