LCS (Littoral Combat Ship)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
1 860
2 442
113
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
2 943
1 609
113
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.

Nagyon sikeres projekt :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 123
3 452
113
https://www.thedrive.com/the-war-zo...four-of-its-troublesome-littoral-combat-ships
A Navy hivatalosan is bejelentette, kivonná a forgalomból az első négy hajóját az LCS típusnak. Melyek teszt és kiképző feladatkört látták el eddig. Jelenlegi állapotukban már nem működhetnének a frontvonalban, felújítás nélkül. Ez viszont jelentős technológiai és logisztikai erőforrást igényelne, ami más a típust halálosabbá és túlélőbbé tevő képességek megteremtésétől vonna el fedezetet. A legidősebb 12 éves a legfiatalabb csak 6. A tervezett nyugdíjazás mind a Freedome mind az Independence osztályt érinti. A hír a jövő évi költségvetés Pentagon által a 2021-es pénzügyi évre tervezett büdzséjének összefoglalójából származik. Természetesen a Kongresszusnak még jóvá kell hagyni a döntést.

Hogy rohan az idő, mintha két éve lett volna...

Na, még a végén a a Navy is felpörgeti a modellciklusokat az autókéra:D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 810
9 875
113
@dudi -val trécseltünk a Nimitz-es topicban az új átalakuló CSG-ről és ott felvetettem kiegészítő hajóként a LCS-eket.
Abban valamelyest igaza volt, hogy a jelenlegi helyzetben nem biztos, hogy kielégítő munkát lehetne velük végezni, de szeretném a figyelmetekbe ajánlani pár opciót az LCS hajók sorsáról.
Itt egy cikk a már eddig felmerült feladatszabásokról.
Összefoglalva:
- A Freedom osztályban per pillanat elég komoly potenciál lehet, amennyiben megkapja a cikkben említett LM által javasolt upgrade-eket:
Lockheed Martin, builders of the Freedom-class LCS, showed a scale model at Surface Navy Association (SNA) 2019 that featured Government Furnished Equipment (GFE) that will be installed in the U.S. Navy’s Future Frigate (FFG(X)) as a suggestion to improve the lethality and survivability of the Freedom-class LCSs. The GFEs include four Nulka missile decoy launchers, eight Norweigian Kongsberg 100+ nautical mile Naval Strike Missile launchers behind the 57mm turret, two SEWIP 3 jamming modules, an 8-cell full-length VLS module able to launch Tomahawk cruise missiles and Evolved Sea Sparrow Missiles (ESSM air defense missiles, four per cell or up to 32 ESSMs total in the two Mission Modules), and the Longbow Hellfire Missile Module.
Mondjuk ebből az "arzenalból" nekem nem sok értelme van a Tomahawkoknak ekkora hajókra, valamint a Hellfire-t max. csempész, vagy kalózhajók ellen tudom elképzelni bevetni. De a 30mm-es gépágyút sem értem igazán. Erre egy külön modulhelyet elhasználni marhaság, amikor ott az 57mm-es is a hajó orrán.
Ha választanom kellene akkor 32 ESSM-et mindenképpen feltenném, esetleg a hangár tetejére két SeaRAM-ot tennek (1-1 oldalra)
Ezek egyike sem akad össze az ASW vagy az MIW modul elemeivel, mert ugyebár azok különben sem a hajó tetején vannak elhelyezve, hanem a hangár, és a flight deck alatt. Az, hogy mondjuk külön torpedóvető nincs a fedélzeten, nem akkora tragédia, ha a helikopter megoldja az ASW harcot.
Ezek az elemek elvileg a LM FFG(X) pályázatában is szerepelnek, csak egy picit nagyobb hajótesttel. Tehát az integrálásukkal nem lenne probléma.
A hiba szerintem a specializált modul csoportosítás a jelenlegi koncepcióban. Azt gondolom, hogy egy CSG kísérőhajó feladatkörre nagyon egyszerűen össze lehetne dobni a Mission Package-ot, hogy használható hajó váljon belőlük.

- Az Independence osztállyal már kicsit körülményesebb a helyzet. A cikkben szereplő USMC Amphibious Transport egy picit erőltetett dolognak tűnik nekem, mivel az oldalsó ajtajain nem igazán érzem reálísnak a páncélozott szárazföldi eszközök mozgatását. De ha azt nézzük, hogy egy CH-53 leszállása is megoldható a fedélzetén, akkor nem is biztos, hogy hülyeség egyszerűbb csapatszállító vagy utánpótlás feladatokat rájuk osztani. Mindenesetre, talán SEAL team-ek is használhatják bázishajónak.

- Ez bár nincsen a cikkben, de a helyzet az, hogy ezek a hajók lehetséges, hogy sokkal hatékonyabb és értelmesebb helyet kaphatnának, amennyiben a Parti Őrség kapná meg őket, és még át sem kellene alakítani komolyan őket. Annál mindenesetre biztosabb jobb helyük lenne, mint amit most terveznek, hogy az első 4 hajót kivonják a "forgalomból". Ráadásul a sebességük hasznos lehet a különböző csempész tevékenységek felderítésében. De az ASW képességeik is egyre gyakrabban kerülhetnek felhasználásra már a Coast Guard kötelékében is. Az sem hátrány, hogy még nagyobb viharban is kevésbé borulékony. Valamint a sebessége révén sokkal hamarabb a mentési területre érhet. A több helikopter, drón helikopter pedig a kutatási és mentési műveleteknél jöhet jól!
Ez a Coast Guard végállomás már csak azért is lehet életképes alternatíva, mert pl. a Cyclone Class Cutter-ek már erősen benne vannak a korban. Jelenleg 30 éves a legfiatalabb tagjuk, és a legidősebb 41 éves.

Szóval szerintem a program nem halott, csak abban a formában, ahogy eredetileg megjelentek.... háát... Van egy olyan érzésem ezzel az üggyel kapcsolatban, hogy úgy kerültek megrendelésre, hogy a MM koncepcó nem igazán volt kidolgozva.
Ha nem akarnak komoly pénzeket költeni a program megmentésére, akkor én a Freedomokat Multi Mission hajókká alakítanám, és akár kísérőhajó státuszt kaphatnának (ez mondjuk több pénz, de viszonylag olcsón lenne új kísérő hajó a sok kisebb hordozónak), az Independence-eket pedig átadnám a USMC és a Coast Guard kezeibe.

És ahogy - csak most - látom ez nem csak nekem jutott az eszembe. Van ennek már egész szép "irodalma"...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 746
113

Van fejlesztési potenciál benne,csak racionálisan kéne hozzáállni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 810
9 875
113

Van fejlesztési potenciál benne,csak racionálisan kéne hozzáállni.
Várjál! ez már az FFG(X) pályázatra beadott verzió. De nyilvánvaló, hogy a VLS hiánya a legnagyobb problémája a hajóosztálynak.
Ez az átépítés azért már komolyabb meló (és pénz) lenne, de azért nem lehetetlen.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 746
113
Várjál! ez már az FFG(X) pályázatra beadott verzió. De nyilvánvaló, hogy a VLS hiánya a legnagyobb problémája a hajóosztálynak.
Ez az átépítés azért már komolyabb meló (és pénz) lenne, de azért nem lehetetlen.
Eredetileg egy ilyen kis rugalmas hajóosztálynak képzelték a dolgot.Csak aztán addig kavartak,hogy egy tök értelmetlen valami lett a vége jó drágán.A mission modulok nagy részét lehúzták,a fegyverzetet ki se fejlesztették,de legalább ragaszkodtak a hótfelesleges 40+csomós sebességhez.Most meg költhetnek arra,hogy átépitsék arra,ami az alapkoncepcióban volt.Dilisek újabban nagyon ezek az amerikaiak...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
2 501
7 950
113
Az US NAVY leállította a Freedom-osztályú LCS-ek átvételét, amíg a gyártó nem oldja meg az egyesítőmű (combining gear, remélem jól magyarítottam) problémáit. Ez az egység feladata a két diesel-motor és két gázturbina tengelyteljesítményének átvitelére a vízsugár-hajtóműre. Továbbá ez tehető felelőssé a legtöbb Freedom-osztályú egységgel kapcsolatos műszaki problémáért, már több hajóegység is mozgásképtelenül maradt a tengeren a meghibásodásakor (LCS Milwaukee és LCS Fort Worth).



Az LCS Fort Worth esetén a személyzet hibázott, emiatt nem volt megfelelő kenése az egyesítőműnek, a mostani hiba ettől eltérő, és tervezési hibának tekintik, amely a nagy sebességű csapágyak idő előtti elhasználódását vonja maga után. Amíg egy javított verzió nem kerül beépítésre, az eddigi LCS Freedom egységek csúcssebességét korlátozták (állítólag 34 csomóban). Az áttervezett alkatrészt a gyártó, a RENK AG már teszteli a szárazföldön, ám amíg annak tesztelésével nem végeznek, és a US NAVY nem bólint rá, hogy beépíthetik, a Freedom-osztályú egységek átadása szünetel (és ha jól értem, csak a javított egyesítőművel szerelt egységeket veszik át a jövőben, ami azért kínos, mert egy megjegyzés alapján szó szerint hónapokig tart, amíg ezt be tudják szerelni - Cifu).

Forrás
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 746
113
Feltalálták a spanyolviaszt-meg az általános célú korvettet.
Rendelték volna meg az olaszoktol,ők már feltalálták régen...


Már 40 éve megcsinálták,csináltak volna nekik mai változatot is belőle-negyedáron.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
4 135
3 746
113
Nem kell ilyen messzire menni, elég megnézni pl az orosz vagy kínai korvetteket, Európában az olaszokat például. Az LCS csak méretben korvett, gyakorlatilag meg egy nagyra nőtt járőrnaszád.
Eredetileg egy XXI.századi általános célú korvettnek indult,aztán sorban lehúztak róla mindent.Most meg vissza akarnak pakolni rá dolgokat.
Mire kitalálják,mit is akarnak vele,még lefolyik némi viz a Potomacon.
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu