LCS - Littoral Combat Ship - Freedom osztály (USA) / MMSC

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Persze, lehetne sokkal jobb. Az említett görög változat már teljesen korrekt. Az amerikai nem, és valószínűleg nem is lesz.
Szerintem megrémült a flotta, hogy mekkora költsége lesz ennek az egésznek, ha rendesen fel is szerelik őket fegyverrel.:rolleyes:
Én még mindig érzek rá lehetőséget, hogy rendberakják őket. Ha ennyire nem akarnak velük mit kezdeni, akkor miért nem azonnal fejezték be a hajók gyártását, átadását??? :eek:
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Talán még itt nem írtam, hogy a meglátásom szerint két óriási hiba volt az egész LCS koncepcióval.

1.: Az US NAVY valamiért úgy döntött, hogy az új technológiákat egyből beépíti vadonatúj egységekbe. Minél többe minél többet. Ebből lett sok állatorvosi ló, név szerint Zumwalt-osztály (AGS ágyúrendszer (külön poén, hogy eredetileg EM ágyút és lézer-fegyvereket álmodtak neki), AN/SPY-3 és AN/SPY-4 radar párhuzamos használata, aztán költségvetési okokból a -4-es lekerült, Permamens Mágnes Motor ami helyett végül sima aszinkron lett), LCS (mert kell a fránya 45+ csomó sebesség egy 4000 tonnás hajónak) és a Ford-osztály (EMALS, ami papíron jól hangzik, csak még "picit" bugos vagy az AAG). Mindhárom esetén úgy álltak neki berendelésnek, hogy nem voltak az új technológiák letesztelve. Korábban az ilyesmiket egy teszt-egységen addig próbálgatták, amíg meg nem győződtek arról, hogy na, akkor ez tényleg működik. Ilyen volt az USS Long Beach például (PESA radarok, nukleáris meghajtás), aminek a külön szépsége, hogy a tervezés és építés alatt volt tervben Regulus nukleáris robbanófejű robotrepülőgép-hordozó majd Polaris-rakétahordozó képesség is (végül ugye két 127mm-es ágyútorony kerül oda).

Tehát a koncepció, hogy majd az új hajók építése közben kifejlesztődik az új technológia, nem vált be. Most a Constellation-osztály kapcsán hátraarc lett ebből, mert szigorúan csak "polcról leemelhető" dolgok jöhettek szóba (és szvsz ezért voltak eleve halálra ítélve az LCS alapú ajánlatok)...

2.: Az SC-21 koncepció 3 volt az, amit az US NAVY meg akart valósítani az 1990-es évek végén, 2000-es években. Az SC-21 terén három úton indultak el:
  1. Concept 1, a meglévő hajóegységek (Oliver Hazar Perry, Arliegh Burke, Ticonderoga) felújítása.
  2. Concept 2, a meglévő hajótípusokon alapuló, fejlesztett egységek (pl. Burke Flight IIA volt kb. ez).
  3. Concept 3, vadonatúj egységek, csúcstechnológiával.
A legnagyobb rizikó ugye a Concept 3 volt, ez alapvetően arról szólt volna, hogy minden hajón VLS indítók lesznek, még a járőrhajókon is. Kvázi az Arzenál-hajó tervek megvalósítása lett volna. Ebben a tervben alapvetően négy hajóosztállyal számoltak:

Frat1QU.jpg


1.: Gyors partmenti járőrhajó (aknaszedő és ASW másodlagos opció, küldetés-modulokkal), 4-16 VLS
2.: Fregatt hajóosztály ASW és konvoj-kísérő, illetve általános célokra (az Oliver H. Perry osztály utódja), 64 VLS
3.: Egy partmenti csapásmérésre optimalizált hajóegység 128 VLS indítóval és 2x 127mm-es löveggel
4.: Egy légvédelemre és csapásmérésre optimalizált nagy hajóegység 256 VLS indítóval

Ezt igyekeztek csűrni-csavarni, hogy mind megvalósulhasson, a 3. ból lett a DD-21, majd DD(X), végül a Zumwalt osztályként ismert hajóosztály, patikamérleggel úgy hozva, hogy az azonos hajótestre épülő 4. egység, a CG-21, majd CG(X) pozícióját ne veszélyeztesse. Az a Ticonderoga-osztály utódjaként, 256 VLS indítóval egy légvédelmi egység lett volna, míg a 3. egység "strike" vagyis csapásmérő egységként inkább a szárazföldi célpontok elleni támadásra volt kondicionálva. Figyeljük meg, hogy nincs komolyan véve az ellenséges felszíni flotta elleni harc - mert nincs potenciális ellenfél. A partraszállás és a part menti akciók (Vietnam, Öböl-háború és társai) a meghatározó feladatkörök.

Ebben a tervben az LCS az 1. egység, tehát a gyors, partmenti bevetésekre szánt járőrhajó, amely célja a drogcsemészek és kalózok elleni harc, az "irregular warfare", vagyis kvázi a gerillaharc szintű feladatok megoldása. Illetve másodlagosan megkapta az aknamentesítést illetve az ASW feladatkört, de már csak küldetésmodulokkal kibővítve. A célnak egy alapvetően túlméretezett versenycsónak kell a NAVY-nek, ezért előírják a nagy sebességet (45 csomó). Nem írnak elő egy csomó más dolgot viszont, például a túlélőképesség terén (érdemes a korábban berakott egyesítőművet megnézni: még az Oliver H. Perry osztálynál is meg volt oldva, hogy a két hajtómű független legyen egymástól, így bármelyik elem hibája esetén nem lesz a hajó mozgásképtelen - a Freedom-osztálynál nincs ilyen, ha az egyesítőmű és a mögötte lévő rendszer bármelyik eleme bedöglik, a hajó mozgásképtelenné válik!). De ennyinek elégnek kell lennie.

Azért, mert erre szánják, ami ennél több, az az FF-21 tervnek kell(ene) megvalósítani, így ennek a hajónak nem lehet olyan fegyverzete, ami miatt a törvényhozás azt mondhatná, hogy hát minek nektek fregatt és LCS is. Az LCS kapott volna egy XM501 NLOS néven ismert rövid távú csapásmérő rendszert, amit az US ARMY FCS programjában is megtalálunk, ez 40 illetve 72km -en belüli szárazföldi célok leküzdésére lett volna megfelelő. A VLS indítók ezért nem kerültek szóba az LCS-nel és kapta helyette az XM501-et: ha van VLS indítója, akkor az FF-21-et (vagy akármi lett volna a jelzése) ütötte volna. Ugyan az, mint a DD(X) - CG(X) esetén.

Tehát lett volna 2. egység még, ami valóban fregatt szintű képességgel és nagyjából 64db VLS indítóval bírt volna. De ez sose valósult meg, mert az egész SC-21 koncepció alapjaiban szétesett a Zumwalt-osztály csődjével (eszméletlen túlköltekezés, miközben az ígért képessége többségét nem vagy nem tökéletesen hozza), a CG-21 / CG(X) osztály törlésével és végül az LCS osztály brutális árával...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
@Cifu
Igazi, hamisítatlan amerikai "sikersztori". 30 év után viszont tényleg úgy tűnik, hogy visszatérnek egy jóval józanabb, elérhetőbb útra. Ha utólag nem akarnak mindent is rápakolni a Constellationökre, akkor komoly, sikeres jövő áll előttük.
(Innentől viszont nagyon kíváncsi vagyok, mit fognak kihozni az új DDG-X programból. Maradnak a józan úton, vagy megint elszáll velük a ló)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
@Cifu
Igazi, hamisítatlan amerikai "sikersztori". 30 év után viszont tényleg úgy tűnik, hogy visszatérnek egy jóval józanabb, elérhetőbb útra. Ha utólag nem akarnak mindent is rápakolni a Constellationökre, akkor komoly, sikeres jövő áll előttük.
(Innentől viszont nagyon kíváncsi vagyok, mit fognak kihozni az új DDG-X programból. Maradnak a józan úton, vagy megint elszáll velük a ló)
Várj még ezzel.Trump azért odafigyelt,hogy mire ad pénzt,neki nem lehetett minden szart eladni az esetek döntő többségében.De a demens öregember még lehet más.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
@Cifu
Igazi, hamisítatlan amerikai "sikersztori". 30 év után viszont tényleg úgy tűnik, hogy visszatérnek egy jóval józanabb, elérhetőbb útra. Ha utólag nem akarnak mindent is rápakolni a Constellationökre, akkor komoly, sikeres jövő áll előttük.
(Innentől viszont nagyon kíváncsi vagyok, mit fognak kihozni az új DDG-X programból. Maradnak a józan úton, vagy megint elszáll velük a ló)
A Constellation-osztálynál direkt hagytak 500 tonnányi felhasználható "tartalékot" arra, hogy később bármilyen új technológiát beépíthessenek, legyen az lézer, EM ágyú vagy további VLS indító, esetleg más rendszer. Szóval utólag lehet rápakolni minden félét - ha azok a cuccok elkészülnek (vagy igény lenne rá).

A DDG(X) esetén pont most nyilatkozott a Bill Galinis ellen-tengernagy arról, hogy nem tudják ugyanazt a fonalat követni, mint az FFG(X) programnál. Kimondatlanul azért, mert nincs a piacon olyan "kész" termék, ami erre megfelel (a Type-45 is túl kicsi a céljuknak például), illetve mert nincs olyan, ami megfelelnek az US NAVY kívánalmainak. A megfogalmazás nagyon óvatos, de talán mintha az jönne ki, hogy azért szeretnének egy kicsivel merészebbek lenni ott...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
A Constellation-osztálynál direkt hagytak 500 tonnányi felhasználható "tartalékot" arra, hogy később bármilyen új technológiát beépíthessenek, legyen az lézer, EM ágyú vagy további VLS indító, esetleg más rendszer. Szóval utólag lehet rápakolni minden félét - ha azok a cuccok elkészülnek (vagy igény lenne rá).

A DDG(X) esetén pont most nyilatkozott a Bill Galinis ellen-tengernagy arról, hogy nem tudják ugyanazt a fonalat követni, mint az FFG(X) programnál. Kimondatlanul azért, mert nincs a piacon olyan "kész" termék, ami erre megfelel (a Type-45 is túl kicsi a céljuknak például), illetve mert nincs olyan, ami megfelelnek az US NAVY kívánalmainak. A megfogalmazás nagyon óvatos, de talán mintha az jönne ki, hogy azért szeretnének egy kicsivel merészebbek lenni ott...
Az szerintem nem baj, ha új hajótestet, akár meghajtást terveznek a DDG(X)-hez, amíg nem szállnak el úgy a követelmények, mint a múltban. Illetve, mint írtad korábban, ha rendesen letesztelik az új eszközöket, hagyják kiforrni őket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez már megint mi a radai rosseb?
Múlkor mér volt rajta minden bizbaz csillagszóró. Most meg már...
Vicces, hogy részben megfogadták a "tanácsomat" a VLS-ekről, hogy:
Ez így mindjárt pofásabb, bár én a 7/8-as helyre 1-1MLG-27-et pattintanék fel, Valamint annyival megtoldanám, hogy 2db 8-as MK41 VLS-t oda lehessen tenni a felépítmény és a 76mm-es ágyú közé.
Ugyanakkor teljesen elcseszték a hangár feletti részt.
Az eredeti tervezet:
EmpdeE9WMAAgtKq

És ami lett belőle:
MMSC-firepower-view-generic2.jpg.pc-adaptive.1920.medium.


Egyrészt miért került le a további 2csoport 8-as VLS indító?
A Harpoon indítókat sikerül a hajó tengelyéből a szélére tolni....pont bele a RCW tornyok lővonalába, amik mozgástere oylan 90-120 fokra korlátozódik.
Sikerült kivenni a tatból a csónak dockot is, ami a hajó közepén a hajó oldalának megnyitását eredményezte.
Az eredeti maketten - ha jól látom - még egy torpedóvető csövet is látni vélek, ami teljesen lemaradt.
Telerakták a hajót .50-es álványra szerelt manuális géppuskákkal. Miközben azt hangoztatják, hogy mekkora királyság az automatizálás, és ezzel a legénység megspórolása. De különben is, ha a tatra a helipad sarkaiba tesznek 2db .50-es géppuskát, akkor vajon a hangár hátsó 2 sarkára minek kellett még?
Szóval szerintem a helyes megoldás az lett volna:
A helipad sarkaiban 2db .50-es állvány. A hangár tetején lévő RAM indító két oldalára kellett volna a 2db közepes kaliberű (27-30mm-es RWS torony), gyakorlatilag mindkét oldalra, és még hátra is kilövést kapva.
Tovább haladva az eredeti Freedom osztály alapján 2 oldalra 2db 8as VLS indító block, 32db ESSM-nek. Majd közvetlen előtte a 2db fix, 4-es Harpoon indító.
A hajó orrban szerintem jó lett az átlakítás. Egy picit előrébb került 76mm-es ágyú, hogy a torony és az ágyú közé beférjen még egy 8-as VLS indító 8db ESSM-nek valamint 4 VL ASROC rakétának.
Ehhez képest irgalmatlanul elcsesztek ezzel a hajóval.
El sem tudom képzelni, hogy 16db ESSM-el kiküldik ezt a hajót, hozzá 8db Harpoon, 1db 76mm-es, 2db RCW toronnyal, meg 6db .50-essel. o_O
Nem tudom, hogy ezen mennyit tudnak spórolni, de gyanítom nem sokat. Arra is kíváncsi lennék, hogy mivel sikerült ennyire teletömni az eddigi mission bay-t + a hangár bayt.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
...
Egyrészt miért került le a további 2csoport 8-as VLS indító?

Elsőre azt írtam volna, hogy vagy lesz plusz 2x8 VLS indítód, vagy dupla hangárod. A kettő együtt nem működik. A jelek szerint a hangár fontosabb. Csakhogy aztán megláttam, hogy egy hangár van csak. Így tényleg mókás...

A Harpoon indítókat sikerül a hajó tengelyéből a szélére tolni....pont bele a RCW tornyok lővonalába, amik mozgástere oylan 90-120 fokra korlátozódik.

Itt egy magyarázat van: a hangár teteje nem tűri jól a gyorsítórakéták hőjét. Ezzel minden LCS küzd, azért helyezik olyan hülye helyekre az ASM indítókat, mert csak így tudják megoldani...

How-Lockheed-Martin-Plans-to-Make-the-Freedom-class-LCS-More-Lethal-and-Survivable.jpg


A hajó orrban szerintem jó lett az átlakítás. Egy picit előrébb került 76mm-es ágyú, hogy a torony és az ágyú közé beférjen még egy 8-as VLS indító 8db ESSM-nek valamint 4 VL ASROC rakétának.

Nincs ott 76mm-es ágyú. 57mm-es Mk.110 van...

EuYdDeWXUAY-NNo


Ehhez képest irgalmatlanul elcsesztek ezzel a hajóval.
El sem tudom képzelni, hogy 16db ESSM-el kiküldik ezt a hajót, hozzá 8db Harpoon, 1db 76mm-es, 2db RCW toronnyal, meg 6db .50-essel. o_O
Nem tudom, hogy ezen mennyit tudnak spórolni, de gyanítom nem sokat. Arra is kíváncsi lennék, hogy mivel sikerült ennyire teletömni az eddigi mission bay-t + a hangár bayt.

A Lockheed-nek ez az egy hajótípusa van. Kénytelenek ebből farigcsálni, ha exportálni akarják. Ami következetesen rossz megoldás, és ilyen gnómok születnek belőle...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Elsőre azt írtam volna, hogy vagy lesz plusz 2x8 VLS indítód, vagy dupla hangárod. A kettő együtt nem működik. A jelek szerint a hangár fontosabb. Csakhogy aztán megláttam, hogy egy hangár van csak. Így tényleg mókás...
Ha megnézed a képeket az US NAVY Freedom osztálya esetén van hangár is, meg mission modul is. Ehhez - ha megnézed, láthatod - megemelték a hangár tetejét.
Itt egy magyarázat van: a hangár teteje nem tűri jól a gyorsítórakéták hőjét. Ezzel minden LCS küzd, azért helyezik olyan hülye helyekre az ASM indítókat, mert csak így tudják megoldani...
Ha ez így van, akkor ez egy marha amatőr dolog.
Ha belegondolok, akkor az indítások csak 1-2 másodpercig jelentenek hőterhelést.
Ennek kivédésére több megoldást is bevethetnének.
Talán a legkézenfekvőbb az lenne (ha nem akarnak magasba + súlyt tenni pajzsként), hogy egy nagynyomású szivattyúval elkezdik locsolni a fedélzet ezen részét kb. 1-2 másodperccel az indítás előtt. Majd abbahagyják 20mp-cel később. Gyakorlatilag a fedélzet megfelelő kialakításával szépen lefolyatható a hajó oldalán a víz, és mindenki happy. Szivattyú, meg víz van bőven a közelben. :)
Nincs ott 76mm-es ágyú. 57mm-es Mk.110 van...
A görögöknek eredetileg összerakott csomagban 76mm-es szerepelt
EmpbSSEW8AAFK1g


Na ez lett nagyon csúnyán kiherélve.
A Lockheed-nek ez az egy hajótípusa van. Kénytelenek ebből farigcsálni, ha exportálni akarják. Ami következetesen rossz megoldás, és ilyen gnómok születnek belőle...
Én azt gyanítom, hogy egyszerűen a görögök - mint ahogy a US NAVY sem - akarják az állig felfegyverzett verziót kifizetni. Ez a fegyverzet mennyiség - már kezdő csomagban is - igen komoly summa.
Ebben a hajóosztályban, már amiben az amerikaiak használnák, egy komolyabb fregatt fegyverzetét felpakolni problémás. Ugyanakkor, szerintem teljesen egyértelmű, hogy át kell minősíteni ezeket (part menti ) fregattokká, mert különben senkinek nem fogják tudni elpasszolni. (A fenti képen már MMSC-ként hivatkoznak rá, és fregatt programba indítják)
Érdekes módon a lengyelek is szóba kerültek az LCS-ekkel kapcsolatban. Ők biztosan csak valami olcsósított verziót engedhetnek meg maguknak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
Ha megnézed a képeket az US NAVY Freedom osztálya esetén van hangár is, meg mission modul is. Ehhez - ha megnézed, láthatod - megemelték a hangár tetejét.

Ha ez így van, akkor ez egy marha amatőr dolog.
Ha belegondolok, akkor az indítások csak 1-2 másodpercig jelentenek hőterhelést.
Ennek kivédésére több megoldást is bevethetnének.
Talán a legkézenfekvőbb az lenne (ha nem akarnak magasba + súlyt tenni pajzsként), hogy egy nagynyomású szivattyúval elkezdik locsolni a fedélzet ezen részét kb. 1-2 másodperccel az indítás előtt. Majd abbahagyják 20mp-cel később. Gyakorlatilag a fedélzet megfelelő kialakításával szépen lefolyatható a hajó oldalán a víz, és mindenki happy. Szivattyú, meg víz van bőven a közelben. :)

A görögöknek eredetileg összerakott csomagban 76mm-es szerepelt
EmpbSSEW8AAFK1g


Na ez lett nagyon csúnyán kiherélve.

Én azt gyanítom, hogy egyszerűen a görögök - mint ahogy a US NAVY sem - akarják az állig felfegyverzett verziót kifizetni. Ez a fegyverzet mennyiség - már kezdő csomagban is - igen komoly summa.
Ebben a hajóosztályban, már amiben az amerikaiak használnák, egy komolyabb fregatt fegyverzetét felpakolni problémás. Ugyanakkor, szerintem teljesen egyértelmű, hogy át kell minősíteni ezeket (part menti ) fregattokká, mert különben senkinek nem fogják tudni elpasszolni. (A fenti képen már MMSC-ként hivatkoznak rá, és fregatt programba indítják)
Érdekes módon a lengyelek is szóba kerültek az LCS-ekkel kapcsolatban. Ők biztosan csak valami olcsósított verziót engedhetnek meg maguknak.

És mit olcsósítanak rajta a lengyel testvéreink?Lehagyják az 57-es ágyút?
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
És mit olcsósítanak rajta a lengyel testvéreink?Lehagyják az 57-es ágyút?
Nem, ők úgy okoskodnak, hogy majd akkor veszik át őket bagóért, ha az amerikaiaknak végleg tele lesz a tökük vele. Esetleg kibelezve.
Otthon meg csinálnak belőle valami hazai átalakítási programot. Pl.: kap egy gyengébb, de megbízható hajtást, esetleg saját fegyverzetet.
Mondjuk nagyon sok idejük nincs, mert náluk is gyakorlatilag majdnem az összes felszíni és felszín alatti hajó csere érett.
Emiatt megpróbálnak, amiből csak lehet, használtat venni. A svédeket pl. fűzik a tengeralattjáróik eladására.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
A Freedom class fő baja a rengeteg repedés végig a szerkezetben meg a transmission - többek között:



Meg a többi nyavaja, amit baromira nem orvosoltak - nem csoda mindkét LCS gyártót kiröhögték, mikor a fregatt tenderre benevezték ezek továbbfejlesztését és inkább megvették az európai FREM-et...
Persze egyetértek, maga a kiirás is faszág volt, de attól még ezek a problémák a gyártót terhelik, nem az elvárások hibája (ennyi pénzért kutya kötelessége lett volna hozni a paramétereket, ha az hülyeség is)

Ahogy korábban leírtam, az LCS rákfenéje az volt, hogy eredetileg ennek egy kb. 1000 tonnás gyors, feláldozható korvettnek kellett volna lennie az 1990-es évekbeli elvárások szerint.

Ehelyett jöttek a lehetetlen elvárások, hogy legyen képes legalább 40 csomóra, de közben egy nekifutásra át tudja szelni a Csendes-óceánt, és közben legyen egy közepes méretű (SH-60) helikopter befogadására képes, meg váltsa ki az aknaszedő-hajókat, legyen képes ASW feladatokra és a többi.

Bármennyire is hülye az elvárás, a gyártók megpróbáltak megfelelni neki, de a problémák elsöprő többsége annak köszönhető, hogy az USN ostoba elvárásokat kívánt meg. A nagy sebességnek köszönhetően igyekeztek nagy erejű hajtóműveket és vízsugár-hajtóművet használni, mert csak azzal lehet teljesíteni az elvárást. Ahogy a vízkiszorítás csökkentése érdekében könnyűfémből kell készülnie a hajótestnek.

Az egész LCS a kezdetektől fogva el volt átkozva, átgondolatlan és rosszul managelt program. Pl. a 2010-es évek után kaptak a fejükhöz, hogy azzal, hogy az USN nem írta elő a hajógépek rugalmas rögzítését (rafting), amivel a hajó ASW képességeit nagyjából élből ki is lőtték (minden ASW hajó tervezése nagyjából úgy kezdődik, hogy raftingolt hajógépeket használnak), mellesleg az aknaszedő-képesség terén is. De ehhez jön még az, hogy semmiféle zajcsökkentési vagy álcázási elvárást nem fogalmaztak meg, így például nincs Prairie Masker sem rajtuk. Az indoklás szerint nincs szükség rá, mert a nagy sebesség miatt amúgy is képesek elmenekülni a torpedók elől. Hogy hogy fog ASW feladatot végrehajtani, mikor a vontatott szonárral (az egyetlen szonárrendszere ASW módban, miután nincs beépített) a maximális sebesség cirka 12-14 csomó, nem részletezték...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
Ahogy korábban leírtam, az LCS rákfenéje az volt, hogy eredetileg ennek egy kb. 1000 tonnás gyors, feláldozható korvettnek kellett volna lennie az 1990-es évekbeli elvárások szerint.

Ehelyett jöttek a lehetetlen elvárások, hogy legyen képes legalább 40 csomóra, de közben egy nekifutásra át tudja szelni a Csendes-óceánt, és közben legyen egy közepes méretű (SH-60) helikopter befogadására képes, meg váltsa ki az aknaszedő-hajókat, legyen képes ASW feladatokra és a többi.

Bármennyire is hülye az elvárás, a gyártók megpróbáltak megfelelni neki, de a problémák elsöprő többsége annak köszönhető, hogy az USN ostoba elvárásokat kívánt meg. A nagy sebességnek köszönhetően igyekeztek nagy erejű hajtóműveket és vízsugár-hajtóművet használni, mert csak azzal lehet teljesíteni az elvárást. Ahogy a vízkiszorítás csökkentése érdekében könnyűfémből kell készülnie a hajótestnek.

Az egész LCS a kezdetektől fogva el volt átkozva, átgondolatlan és rosszul managelt program. Pl. a 2010-es évek után kaptak a fejükhöz, hogy azzal, hogy az USN nem írta elő a hajógépek rugalmas rögzítését (rafting), amivel a hajó ASW képességeit nagyjából élből ki is lőtték (minden ASW hajó tervezése nagyjából úgy kezdődik, hogy raftingolt hajógépeket használnak), mellesleg az aknaszedő-képesség terén is. De ehhez jön még az, hogy semmiféle zajcsökkentési vagy álcázási elvárást nem fogalmaztak meg, így például nincs Prairie Masker sem rajtuk. Az indoklás szerint nincs szükség rá, mert a nagy sebesség miatt amúgy is képesek elmenekülni a torpedók elől. Hogy hogy fog ASW feladatot végrehajtani, mikor a vontatott szonárral (az egyetlen szonárrendszere ASW módban, miután nincs beépített) a maximális sebesség cirka 12-14 csomó, nem részletezték...
Ez inkább ilyen szerencsemondásnak tűnik, miután nem fer bele az arcukba azt mondani,hogy hibáztunk
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ez inkább ilyen szerencsemondásnak tűnik, miután nem fer bele az arcukba azt mondani,hogy hibáztunk

Egy több tízmilliárd dolláros projektnél nem fogsz találni olyan vezetőt, aki kiáll, és azt mondja, hogy ezt elcsesztük. De még egy pár millió forintos magyar projektnél sem nagyon. Mert akkor jön a kérdés, hogy ki hibázott, ki a felelős, és a többi.
Ezért inkább a bizonyítványt magyarázzák, mert ennél többet nem tehetnek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
The First Littoral Combat Ship Has Been Decommissioned After Just 13 Years Of Service (thedrive.com)
Folyamatosan vonják ki a szolgálatból az LCS osztályú hajókat
kezdték a USS Independence (LCS-2) el, most a USS Freedom (LCS-1) volt soron, hamarosan folytatják a LSC-3, LSC-4, LCS-7 és LCS-9 cel.

Az LSC-1 2008 ban kezdődött rövid pályafutása alatt mindössze egyszer (!!) volt bevetésen, a fennmaradó időben kikötőben állt, vagy kiképzésre használták.

Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük hogy ez az LCS koncepció zsákutca volt...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
The First Littoral Combat Ship Has Been Decommissioned After Just 13 Years Of Service (thedrive.com)
Folyamatosan vonják ki a szolgálatból az LCS osztályú hajókat
kezdték a USS Independence (LCS-2) el, most a USS Freedom (LCS-1) volt soron, hamarosan folytatják a LSC-3, LSC-4, LCS-7 és LCS-9 cel.

Az LSC-1 2008 ban kezdődött rövid pályafutása alatt mindössze egyszer (!!) volt bevetésen, a fennmaradó időben kikötőben állt, vagy kiképzésre használták.

Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük hogy ez az LCS koncepció zsákutca volt...
Már az elejétől mondtam, hogy semmirevaló ócskavas.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Nemerson
T

Törölt tag 2361

Guest
The First Littoral Combat Ship Has Been Decommissioned After Just 13 Years Of Service (thedrive.com)
Folyamatosan vonják ki a szolgálatból az LCS osztályú hajókat
kezdték a USS Independence (LCS-2) el, most a USS Freedom (LCS-1) volt soron, hamarosan folytatják a LSC-3, LSC-4, LCS-7 és LCS-9 cel.

Az LSC-1 2008 ban kezdődött rövid pályafutása alatt mindössze egyszer (!!) volt bevetésen, a fennmaradó időben kikötőben állt, vagy kiképzésre használták.

Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük hogy ez az LCS koncepció zsákutca volt...
pedig lattam dokumentilmet a tvn, asszem a history channelen, aszem valami musorban a regi es modern hajokrol.
agyon lett dicserve, csucs tehnologia, az amcsi haditengereszet csodaja, ez utan mar semmi sem lesz a regi :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos: