Leopard 1 MBT (Németország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 527
132 350
113
Csak tömeghadseregek, egyformán átlőné egymást a Görög - Török tucat Leopárd 1 / Patton, és csak a pimpelt Leó 2-essel lehetne előrehaladást elérni.

Mivel a németektől nincs leo 2 support ezért szarban vannak vele, egyre kevésbé tudjàk üzemeltetni. Ellenben az m60T aps rendszerrel egész értelmesen sikerült.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 194
113
Mivel a németektől nincs leo 2 support ezért szarban vannak vele, egyre kevésbé tudjàk üzemeltetni. Ellenben az m60T aps rendszerrel egész értelmesen sikerült.

És az Altay-al hogy állnak ? Lesz is belőle valami, vagy csak vágyakozás ?
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 194
113
Mind független volt attól, hogy neked nem tetszett.

A Leopárd 1-es rendszeresítése az politikai alapú, nem szakmai, akármennyire nem tetszik neked ez.

Azelőtt a világ, még Európa is Centurion-okat és M47-es és M48-as Patton-öket használt, felváltva. Elkezdett formálódni az ESZAK / EGK, és a NATO-n belül is próbáltak önállósodni, pl. Európai Védelmi Közösséggel. Egyik ilyen ötlet volt, hogy a Brit és Amerikai típusok után legyen Europa-Panzer. A műszaki kitételeket alternatívan vették, a lényeg az volt, hogy legyen Ojrópai. 1956-ban kötötték meg és foglalták egyezménybe, Colomb-Béchar-ban.

A követelmények szerint növelt, 84 / 90 mili feletti űrméretű löveggel kell bírnia, de könnyűsúlyúnak és mobilisnak kell lenni a harckocsinak, és ennek érdekében szándékosan áldozták fel a páncélvédettséget. Harckocsi helyett kábé páncélvadászt akartak. Nem szemtől - szemben mennek az ilyenekkel ütközetbe / háborúba, mint ahogy a T-54 / 55-ös, az M48 / M60-as Patton és a Chieftain, a többszöri találatok viselésére, hanem lesállás, rajtaütéses védekezésre való elsődlegesen és akár ilyen módon kivitelezett offenzívával is megpróbálkozni.

Nem a nagy kietlen tájakra, alföldekre, sztyeppékre terveztek, hanem a sűrű növényzettel, erdőkkel tűzdelt terepszakaszokra, ahol lehetőleg még szintemelkedés is van.

Mindenkinek mások a preferenciái, én az ilyent hülyeségnek tartom, főleg a késztermék kapcsán, a Leopárd 1-es minden lett, csak nem könnyűsúlyú, de elégtelen páncélvédettségű és nulla túlélőképességű, ellenben a T-54/55/62-es normális páncélvédettségű, az Objekt 434 meg extra, technológiai ugrás, mégis azok sokkalta közelebb vannak a könnyűsúlyhoz. És alternatívaként az M60-as Patton nehézharckocsis tömegű, de tudtak hozzá működő motort, és szegény Chieftain a szintén nehézharckocsis tömegével, a vadiúj 120-asával, de gyengélkedő motorral, ha ebben engedékenyek lettek volna, kiforrhatott volna, azonban így, hogy túlszigorúan vették a követelményeit a NATO-s tányérsapkások, csak végigkínlódta szolgálati idejét, pedig simán lehetett volna a 60 - 70-es évek legjobb NATO-s harckocsija, ami még a T-64A-t is képes lett volna veszélyeztetni, szemtől szemben.

A Németek és Franciák álltak elő prototípusokkal, de a Franciák 1963-ban megkezdték a kihátrálást a NATO-ban, 1966-ra be is fejeződött a folyamat, az AMX-30-as akaratukon kívül diszkvalifikálták a Franciák a lépésükkel, és másik versenyző híján neki kezdtek a Leó 1-es osztogatásának, ha jó, ha nem, mert Europa-Panzer. Kevesek, pl. a Hollandok voltak, akik próbáltak minimálisan objektívak lenni, tisztességes, Fair küzdelemben maradt alul a Chief.

És meg is nézhetjük a Leó 1-es rendszeresítőit:

Időrendi sorrendben:

- Belgium (1968) (334),

- Hollandia (1969) (468),

- Norvégia (1970) (172),

- Olaszország (1971), (920),

- Dánia (1976), (230),

- Kanada (1978), (114),

- Törökország (1980) (77)

- Görögország (1984) (104)


Ezek közül ha úgy vesszük, a Belgáknak, a Hollandoknak, az Olaszoknak, a Dánoknak, és a Norvégoknak volt Leopárd 1-esre alapozott flottájuk. És megnézhetjük, hogy a felsoroltakkal mi lett, pl. a Belgák felszámolták a komplett harckocsizóikat, a Hollandok is elpróbálták ezt, és a Dánoknál meg azt kérdőjelezném meg, Hol harckocsiznának, Németországban társulnának a főerőkhöz, vagy az ezernyi kis szigetükön várnák a partraszállókat ?

Ha a Leopárd 1-es annyira jó volt, miért lett hozzá képest teljesen más a Leopárd 2-es, miért nem szimplán minél kevesebb erőfeszítéssel modernizálták fel a meglevőket a Leó 1A6 szintre ?

A Törökök és a Görögök a HH után jutottak el a 300 - 500 közötti Leó 1-es mennyiségére, ex-Holland és hasonló helyekről bevásárolva, azokat nem is a T-72B / T-90Sz és hasonlók ellen szánják reálisan, hanem sorozott tömeghadsereggel egymás ellen akarnak magánháborúzni. És a Törökök az M48 / M60 Patton szériát favorizálják a Leó 1-es ellen, pedig a Leó 1-es is kaphatna AMAP pótpáncélzatot ?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 527
132 350
113
A Leopárd 1-es rendszeresítése az politikai alapú, nem szakmai, akármennyire nem tetszik neked ez.

Azelőtt a világ, még Európa is Centurion-okat és M47-es és M48-as Patton-öket használt, felváltva. Elkezdett formálódni az ESZAK / EGK, és a NATO-n belül is próbáltak önállósodni, pl. Európai Védelmi Közösséggel. Egyik ilyen ötlet volt, hogy a Brit és Amerikai típusok után legyen Europa-Panzer. A műszaki kitételeket alternatívan vették, a lényeg az volt, hogy legyen Ojrópai. 1956-ban kötötték meg és foglalták egyezménybe, Colomb-Béchar-ban.

A követelmények szerint növelt, 84 / 90 mili feletti űrméretű löveggel kell bírnia, de könnyűsúlyúnak és mobilisnak kell lenni a harckocsinak, és ennek érdekében szándékosan áldozták fel a páncélvédettséget. Harckocsi helyett kábé páncélvadászt akartak. Nem szemtől - szemben mennek az ilyenekkel ütközetbe / háborúba, mint ahogy a T-54 / 55-ös, az M48 / M60-as Patton és a Chieftain, a többszöri találatok viselésére, hanem lesállás, rajtaütéses védekezésre való elsődlegesen és akár ilyen módon kivitelezett offenzívával is megpróbálkozni.

Nem a nagy kietlen tájakra, alföldekre, sztyeppékre terveztek, hanem a sűrű növényzettel, erdőkkel tűzdelt terepszakaszokra, ahol lehetőleg még szintemelkedés is van.

Mindenkinek mások a preferenciái, én az ilyent hülyeségnek tartom, főleg a késztermék kapcsán, a Leopárd 1-es minden lett, csak nem könnyűsúlyú, de elégtelen páncélvédettségű és nulla túlélőképességű, ellenben a T-54/55/62-es normális páncélvédettségű, az Objekt 434 meg extra, technológiai ugrás, mégis azok sokkalta közelebb vannak a könnyűsúlyhoz. És alternatívaként az M60-as Patton nehézharckocsis tömegű, de tudtak hozzá működő motort, és szegény Chieftain a szintén nehézharckocsis tömegével, a vadiúj 120-asával, de gyengélkedő motorral, ha ebben engedékenyek lettek volna, kiforrhatott volna, azonban így, hogy túlszigorúan vették a követelményeit a NATO-s tányérsapkások, csak végigkínlódta szolgálati idejét, pedig simán lehetett volna a 60 - 70-es évek legjobb NATO-s harckocsija, ami még a T-64A-t is képes lett volna veszélyeztetni, szemtől szemben.

A Németek és Franciák álltak elő prototípusokkal, de a Franciák 1963-ban megkezdték a kihátrálást a NATO-ban, 1966-ra be is fejeződött a folyamat, az AMX-30-as akaratukon kívül diszkvalifikálták a Franciák a lépésükkel, és másik versenyző híján neki kezdtek a Leó 1-es osztogatásának, ha jó, ha nem, mert Europa-Panzer. Kevesek, pl. a Hollandok voltak, akik próbáltak minimálisan objektívak lenni, tisztességes, Fair küzdelemben maradt alul a Chief.

És meg is nézhetjük a Leó 1-es rendszeresítőit:

Időrendi sorrendben:

- Belgium (1968) (334),

- Hollandia (1969) (468),

- Norvégia (1970) (172),

- Olaszország (1971), (920),

- Dánia (1976), (230),

- Kanada (1978), (114),

- Törökország (1980) (77)

- Görögország (1984) (104)


Ezek közül ha úgy vesszük, a Belgáknak, a Hollandoknak, az Olaszoknak, a Dánoknak, és a Norvégoknak volt Leopárd 1-esre alapozott flottájuk. És megnézhetjük, hogy a felsoroltakkal mi lett, pl. a Belgák felszámolták a komplett harckocsizóikat, a Hollandok is elpróbálták ezt, és a Dánoknál meg azt kérdőjelezném meg, Hol harckocsiznának, Németországban társulnának a főerőkhöz, vagy az ezernyi kis szigetükön várnák a partraszállókat ?

Ha a Leopárd 1-es annyira jó volt, miért lett hozzá képest teljesen más a Leopárd 2-es, miért nem szimplán minél kevesebb erőfeszítéssel modernizálták fel a meglevőket a Leó 1A6 szintre ?

A Törökök és a Görögök a HH után jutottak el a 300 - 500 közötti Leó 1-es mennyiségére, ex-Holland és hasonló helyekről bevásárolva, azokat nem is a T-72B / T-90Sz és hasonlók ellen szánják reálisan, hanem sorozott tömeghadsereggel egymás ellen akarnak magánháborúzni. És a Törökök az M48 / M60 Patton szériát favorizálják a Leó 1-es ellen, pedig a Leó 1-es is kaphatna AMAP pótpáncélzatot ?
http://www.military-today.com/tanks/leopard_c2.htm

leopard_c2.jpg


És leopard 1A6 120 prototípus
leopard_1a6_2_by_ckip-d5rbchc.jpg
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 598
36 976
113
A Leopárd 1-es rendszeresítése az politikai alapú, nem szakmai, akármennyire nem tetszik neked ez.

Azelőtt a világ, még Európa is Centurion-okat és M47-es és M48-as Patton-öket használt, felváltva. Elkezdett formálódni az ESZAK / EGK, és a NATO-n belül is próbáltak önállósodni, pl. Európai Védelmi Közösséggel. Egyik ilyen ötlet volt, hogy a Brit és Amerikai típusok után legyen Europa-Panzer. A műszaki kitételeket alternatívan vették, a lényeg az volt, hogy legyen Ojrópai. 1956-ban kötötték meg és foglalták egyezménybe, Colomb-Béchar-ban.

A követelmények szerint növelt, 84 / 90 mili feletti űrméretű löveggel kell bírnia, de könnyűsúlyúnak és mobilisnak kell lenni a harckocsinak, és ennek érdekében szándékosan áldozták fel a páncélvédettséget. Harckocsi helyett kábé páncélvadászt akartak. Nem szemtől - szemben mennek az ilyenekkel ütközetbe / háborúba, mint ahogy a T-54 / 55-ös, az M48 / M60-as Patton és a Chieftain, a többszöri találatok viselésére, hanem lesállás, rajtaütéses védekezésre való elsődlegesen és akár ilyen módon kivitelezett offenzívával is megpróbálkozni.

Nem a nagy kietlen tájakra, alföldekre, sztyeppékre terveztek, hanem a sűrű növényzettel, erdőkkel tűzdelt terepszakaszokra, ahol lehetőleg még szintemelkedés is van.

Mindenkinek mások a preferenciái, én az ilyent hülyeségnek tartom, főleg a késztermék kapcsán, a Leopárd 1-es minden lett, csak nem könnyűsúlyú, de elégtelen páncélvédettségű és nulla túlélőképességű, ellenben a T-54/55/62-es normális páncélvédettségű, az Objekt 434 meg extra, technológiai ugrás, mégis azok sokkalta közelebb vannak a könnyűsúlyhoz. És alternatívaként az M60-as Patton nehézharckocsis tömegű, de tudtak hozzá működő motort, és szegény Chieftain a szintén nehézharckocsis tömegével, a vadiúj 120-asával, de gyengélkedő motorral, ha ebben engedékenyek lettek volna, kiforrhatott volna, azonban így, hogy túlszigorúan vették a követelményeit a NATO-s tányérsapkások, csak végigkínlódta szolgálati idejét, pedig simán lehetett volna a 60 - 70-es évek legjobb NATO-s harckocsija, ami még a T-64A-t is képes lett volna veszélyeztetni, szemtől szemben.

A Németek és Franciák álltak elő prototípusokkal, de a Franciák 1963-ban megkezdték a kihátrálást a NATO-ban, 1966-ra be is fejeződött a folyamat, az AMX-30-as akaratukon kívül diszkvalifikálták a Franciák a lépésükkel, és másik versenyző híján neki kezdtek a Leó 1-es osztogatásának, ha jó, ha nem, mert Europa-Panzer. Kevesek, pl. a Hollandok voltak, akik próbáltak minimálisan objektívak lenni, tisztességes, Fair küzdelemben maradt alul a Chief.

És meg is nézhetjük a Leó 1-es rendszeresítőit:

Időrendi sorrendben:

- Belgium (1968) (334),

- Hollandia (1969) (468),

- Norvégia (1970) (172),

- Olaszország (1971), (920),

- Dánia (1976), (230),

- Kanada (1978), (114),

- Törökország (1980) (77)

- Görögország (1984) (104)

+ Ausztrália (1976) (90)

A jelenlegi üzemeltetők:

Brazília - 128 Leopard 1BE és 250 Leopard 1A5.
Chile - 202 Leopard 1V, amelyet 150-re csökkentettek; 120 maradt szolgálatban.
Ecuador - 30 Leopard 1V és 30 Leopard 1A5.
Görögország - 501 Leopard 1A5GR és 19 Leopard 1A4GR szolgálatban, a megmaradt 85 Leopard 1A4GR és 170 Leopard 1V/INL egy részét támogató járművé alakították át vagy alkatrészként használták fel, a többit selejtezik.
Törökország - 170 A1-est és 227 A3-ast vásároltak. Az A1-eseket Leopard 1T "Volkan"-ra fejlesztették.

full
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 194
113
+ Ausztrália (1976) (90)

A jelenlegi üzemeltetők:

Brazília - 128 Leopard 1BE és 250 Leopard 1A5.
Chile - 202 Leopard 1V, amelyet 150-re csökkentettek; 120 maradt szolgálatban.
Ecuador - 30 Leopard 1V és 30 Leopard 1A5.
Görögország - 501 Leopard 1A5GR és 19 Leopard 1A4GR szolgálatban, a megmaradt 85 Leopard 1A4GR és 170 Leopard 1V/INL egy részét támogató járművé alakították át vagy alkatrészként használták fel, a többit selejtezik.
Törökország - 170 A1-est és 227 A3-ast vásároltak. Az A1-eseket Leopard 1T "Volkan"-ra fejlesztették.

full

Az Ausztrálok a Leó 1-es utódjának az Abrams-et választották, meg Ausztrália nagyon távol van mindentől, rég szétatomozták volna a felek egymást, vagy jobb esetben a békeszerzdősi ünnepségre hajóztak volna be a Leó 1-esekkel.

A Brazilok az Amazonas környékén hogy harckocsiznak ?

Chile és Peru, az ellentétes származású haditechnika ellenére álltak-e ellenséges viszonyban ? Chile Leó 1-esekkel volt, és Peru meg T-55-ösökkel, és most is Leó 2 vs T-90Sz.

A Törökökről szúrtam be képet az illő Patton-ös topicban, az M48 / 60-as Patton szériát tákolják, nem pedig AMAP pótpáncélos Leó 1 MEXAS-ok lettek sorozatgyártottak.



És van más érdekesség is.

Amikor megreformálták a Chilei hadsereget a 19.század végén, akkor a Németektől vették a mintát, és a kiképzőket is. Gyakorlatilag lemásolták az első világháború előtti Német hadsereget kiképzésben, egyenruhában, szervezeti felépítésben, fegyvereket is a németektől vettek, stb.

Aztán egyszerűen csak meghagyták a diszegyenruhát, az indulókat, és a fegyvervásárlást a Németektől a mai napig.

Így lett Marder lövészpáncélosuk, Leopárd 1-esük, és Leopárd 2-esük is.

1900 és 1910 között egyenesen egy Német tiszt, Emil Körner Henze tábornok volt a chilei hadsereg főparancsnoka.

Csak azzal nincsenek tisztában, hogy a modern / Újnémeteknek nincs semmi közük a Poroszokhoz, milyen fegyvereket árulnak, a Leopárd 1-esnél bőven volt jobb harckocsi, Dél-Amerikában az M60-as Patton-t is osztogatták volna, de más okból hiúsult meg.