Ide teszem be ezt a cikket, mert itt volt szó korábban a lengyelek "nyomoráról". link Használjátok a translate-et! A lényeg: A lengyelek elég nagy kakában vannak tankügyileg. Ugyan jelezték komoly szándékukat az MGCS programban való részvételben, ugyanakkor a francia-német program nekik túl lassúnak tűnik. A beszállásukkal és a PESCO-ba való bevonással - szerintem - szondázni akarják, hogy mennyire tudják megpörgetni az ügyet. Egyértelmű, hogy az MGCS lenne a számukra a legkorszerűbb megoldás, de annyira szorítja az idő őket, hogy nem biztos, hogy kivárják. Jelenleg a terveik szerint 800!!! db tankot szeretnének tartósan rendszerben tartani. Ez több, mint amire a franciák és a németek együtt igényt tartanak! Jelenleg 550db T72-esük van, és mellette 250db A4/A5/PL verziójú Leo2-esük. A mostani T72-es " modernizációval" talán kihúzzák a 2020-as évek kőzepe/végéig, de az MGCS jelenleg előrejelzett 2035-ös első darabjaiig biztosan nem. És ez rohadt nagy probléma lenne az MGCS-nek, pontosan a darabszámok miatt! Ha a lengyelek kilépnek az MGCS-ből, akkor is vannak alternatíváik. Elvileg van saját próbálkozásuk is a PGZ-n belül, de ez talán még úgy sem áll, mint az MGCS. Ugyanakkor évek óta nyomulnak náluk a koreaiak a K2-vel. Otthoni gyárban maguknak gyártanák a Rosomak mintájára, természetesen az elmaradhatatlan barom állatnéven. Persze a most meglévő 4 típusuk +1-gyel növelése is úgy kellhet nekik, mint üveges tótnak az ónos eső. Szóval a T72-esek pátyolgatása mellett folyik egy program, hogy a még rendszerben lévő A4-A5-öket közös PL szintre hozzák, de azért a K2 bekerülése a rendszerbe nem biztos hogy optimális megoldás, bár az árával, a helyi gyártással, és a modernségével nem biztos hogy bármelyik csomag is versenyezhet,. De felmerült, hogy további új Leokat is vehetnének, azonban azok árai olyan csillagászatiak lennének, hogy áthidaló megoldásnak ezek nagyjából felejtősek. Szóval egyrészről irigylésre méltó a helyzetük, mert olyan mennyiségű tankkal számolnak, mint senki más a kontinensen. Ugyanakkor potens saját fejlesztés nélkül inkább csak sodródnak.
Denmark and Germany receive the latest versions of the LEOPARD 2 Munich, 29 October 2019 Krauss-Maffei Wegmann (KMW) has handed the latest versions of the Leopard 2 over to Denmark and Germany. Frank Haun, Chairman of the Board of KMW, presented the symbolic keys of the first two vehicle systems to the Ambassador of the Kingdom of Denmark, Friis Arne Petersen, and the Parliamentary State Secretary of the Federal Ministry of Defence, Dr. Peter Tauber. Both nations are receiving comparable variants of the Leopard 2 A7 main battel tank. Protection, mobility, firepower and commandability were significantly increased. The main features include an even higher protection level, high-performance power supply, new NBC and air conditioning systems as well as the integration of C4 I systems in order to meet the requirements of modern, networked operation. The modernisation of the driveline and a further optimisation of the weapon stabilisation during travel bolster the vehicles’ agility and combat performance. The Danish army will receive a total of 44 Leopard 2 A7 vehicles by 2022. The German Federal Armed Forces will gain 104 Leopard 2 A7V vehicles by 2023.
A falra csak vetítve van a dekoráció vagy ez a hely normál esetben tényleg egy óriási elektromágneses vizsgáló "kamra"?
Lehet, hogy mégis marhaságot írtam. Sőt! Úgy néz ki, hogy tényleg a görög METKA nevű cég fogja legyátani a mi Leo2-eseinket is a katariakhoz hasonlóan. És nagyon érdekes, hogy mennyire nem a test és a torony szerkezetkész részei a legdrágább elemek. Ezeknél a katari biznisz esetén a KMW a METKA-nak a 62db A7+- os "vázért" 56,2M EUR-ót számlázhatott csak. Azaz kevesebb, mint járművenként 1M-ót. Érdekes, hogy a Jane's a mi üzletünket 500M körülinek írja le, amiben már benne vannak a 44 A7+ mellett, a műszaki, hídvető, logisztikai, és használt/kiképzési, sőt a 44db PZH2000 önjáró löveg is!!! Ez így nekem túlzottan meseszerűnek tűnik. Szerintük az 500-ból 300 a Rheinmetallnak ment.
Az, hogy a görögök gyártják a mi tankjainkat jelenthet minőségi problémákat, esetleg csúszást a leszállítási időben? Már a görög mentalitásból kiindulva...
Leopard 2AV: Ezen a képen látszik a különbség a későbbi széria gyártásúhoz képest, elsősorban a test mellső része, illetve a tornyon lévő kapaszkodók látványosak. Valójában a legtöbb méretében is eltér.
A feliratokból ítélve lengyel az eredeti szerző. Itt a test front rész felépítése. Én itt találtam: http://sturgeonshouse.ipbhost.com/profile/1607-militarysta/content/?type=forums_topic_post
Egy 2019-es lengyel kiadványból betettek egy táblázatot harckocsik számított, vagy vélt páncélvédelmi értékeiről, szintén ezen a fórumon. A különböző gránátok teljesítményéről szintén van egy táblázat:
A lengyelek régebb óta használják a tankot, biztos kíváncsiak, a németeket nem kedvelik, tisztelik annyira, hogy a gyártó kéréseit figyelembe vegyék a z információvédelem miatt. Olvastam egy fórumon, hogy jelentős vitáik voltak, egyes tankok alvázának repedéses törései, vagy annak gyanúja miatt. A lengyelek azt állították, hogy az alváz gyenge oldallemezei (30 mm, ha jól emlékszem) nem bírják az újabb változatok megnövekedett tömegéből eredő dinamikus terheléseket. A gyártó azt mondta, semelyik másik alkalmazónál nem volt ilyen panasz, kizárt, hogy a gyárnak kötelezettsége lenne a lengyelek felé esetleges repedések, törések miatt. Az is lehet, hogy a tervezett felújításokhoz szerettek volna jobb alkupozíciót a gyártói támogatás árának kialkudása során. Majd megtudjuk, ha már mi is használjuk a gépet. A test oldala amúgy feltünően vékony, mondjuk egy T-72 (75 mm) höz képest. Ha érdekel teszek be keresztmetszetről képeket, én is meglepődtem.
Egyébként igen, valószínűleg szétvágtak már egy-kettőt. Vagy akár így, legálisan: Nyilván ezek a régebbi változatok, a törökök 2A4-eket vesztettek.
Szóval a 40 évvel ezelőtti, vagy akár 1987-es harckocsik páncélzata nem annyira titkos, hozzá lehet férni. Egyébként a minősítés a legtöbb nyugati országban hozzánk hasonlóan időkorlátos, mint a szabadalom, egy idő után lehetetlen védeni. Az angolok a 60-as években nagyot alakítottak az általuk Burlington vagy Dorchester nevű páncélkonstrukcióval, közkeletűbb néven Chobham-el. AZ amcsik is ezt vették át az M1 esetében, illetve a Challenger is ezt kapta, bár már elődjén is ilyet használtak, de ezt biztos tudja itt mindenki. Az elmúlt évtizedekben mindig azt mondták, hogy ez olyan titkos, mint állat, csak legendák keringtek róla, növelve a misztikumát a titkos páncélszerkezeteknek. Aztán feloldották a titkosítást, megjelentek ezek a képek a neten. Jól látható a TOP SECRET (UK eyes only) felirat, viszont azért nem hinném, hogy valaki pauszpapíron készítene hamisítványokat, szóval ahogy telik az idő nyilvánossá válnak a konstrukciók, anyagszerkezetek.