Lengyel magyarázkodás:
Újra kezdődik: nem "túlárazva", hanem valósághűbbé téve az alapján, hogy negyedezer Leopard 2A4 / A5 javításáról van tapasztalatunk a lengyel fegyveres erőknél. Ennek eredményeként a lengyel ipar valódi tapasztalattal rendelkezik több száz autó javításával, valamint a hiányzó alkatrészek gyártásának körülményei között plusz bevételek szükségességével. A lengyel fegyveres erőkkel szerzett tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jármű szétszedése előtt nem tudni, hogy mi lesz a munkakör. Mert például a test oldalai a torziós rúd foglalatok területén megrepedhetnek. Ami nagyon drága hegesztési munkát igényel, aminek technológiája CSAK Németország rendelkezik. Már ezen az egyen egy adott test felújítása nagyjából 2x hátul van a költségbecsléshez képest. És annyi virág van.
Csak a bölcs lengyel, miután már egyszer megégette magát, nem gondolta, hogy "majd lesz valahogy" (mert a 2PL programmal kellett volna, és végül nem...) Csak valós tapasztalatok feltételezésével számolt, hogy már van.
A németek pedig a miénkkel szemben olyan módon viselkednek, mint egy elutasított menyasszony, akit nem kerestek. Bántották Abramset és K2-t a lengyel fegyveres erőknél, és ez az üzleti kapcsolatokon is meglátszik. Nem állnak jól a németek a javításokkal és a Leopard 2 gyártásával. 5-7 éves sorok (!) Lengyelországban (WZM SA) vannak olyan üzemek, amelyek a németek által hitelesített javítási tapasztalattal és know-how-val rendelkeznek. A kihasználtság ellenére még vannak szabad gyártókapacitások, de úgy tűnik, hogy a németek nem hajlandóak lengyel cégeket felvenni alvállalkozóként.
Kár, mert ez egy win-win lenne...
.............
... és egy érdekesség
2018-ban egy Rh120 L-44 harckocsi ágyú legyártása 24 hónapba telt, most ez már állitolag 36-48 hónap kozott mozog: