Leopard 2

Úgy látom tovább erősítik a "megbízható fegyverszállító" imázsukat XD
Van egy olyan érzésem, hogy nem a lengyelek áraztak túl, hanem a német megint sóher fillérbaszó, és nem tetszik nekik, hogy nem tudnak megint mások nyomorán nagyot kaszálni.

A Bundeswehr nyomorán anyit lehet kaszálni, hogy minden más csak zsebpénz. :oops:

A lengyelek például tobb mint 100-ezer eurót kértek azért a diagnosztikáért, ami Németországban 12-ezerbe ér:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Úgy látom tovább erősítik a "megbízható fegyverszállító" imázsukat XD
Van egy olyan érzésem, hogy nem a lengyelek áraztak túl, hanem a német megint sóher fillérbaszó, és nem tetszik nekik, hogy nem tudnak megint mások nyomorán nagyot kaszálni.
Mondjuk a lengyelek szerintem egykis genyózásként és annak ismételt kritikàjaként, hogy a németek nem segítik eléggé ukrajnàt simán megpróbálhatták lehúzni őket.

Ajànlom figyelmetekbe, hogy a rosomakok mennyiért is lettek megrendelve ukrajnànak.

Itt most mindenki arra játszik, hogy ukrajnára ömlő pènzből minèl többet kihalàsszon magának mielőtt eltűnik az éterben.
 
Mondjuk a lengyelek szerintem egykis genyózásként és annak ismételt kritikàjaként, hogy a németek nem segítik eléggé ukrajnàt simán megpróbálhatták lehúzni őket.

Ajànlom figyelmetekbe, hogy a rosomakok mennyiért is lettek megrendelve ukrajnànak.

Itt most mindenki arra játszik, hogy ukrajnára ömlő pènzből minèl többet kihalàsszon magának mielőtt eltűnik az éterben.
Másfelől ezzel meg az ukránokat szivatják, akiknek a talpon maradása létkérdés a lengyeleknek - legalábbis ezt mondják.
 
Mondjuk a lengyelek szerintem egykis genyózásként és annak ismételt kritikàjaként, hogy a németek nem segítik eléggé ukrajnàt simán megpróbálhatták lehúzni őket.

Ajànlom figyelmetekbe, hogy a rosomakok mennyiért is lettek megrendelve ukrajnànak.

Itt most mindenki arra játszik, hogy ukrajnára ömlő pènzből minèl többet kihalàsszon magának mielőtt eltűnik az éterben.

Kettőn áll a vásár. De ez már a sokadik alkalom, hogy a németeknél gond van a logisztikával.
És nem olvastam (lehet elkerülte a figyelmemet), hogy a lengyelek helyet akkor most hol is lesz a javítás és logisztika?
Nem lehet, hogy inkább ők húzkodnák le a nagy pénzt otthon? o_O
 
Kettőn áll a vásár. De ez már a sokadik alkalom, hogy a németeknél gond van a logisztikával.
És nem olvastam (lehet elkerülte a figyelmemet), hogy a lengyelek helyet akkor most hol is lesz a javítás és logisztika?
Nem lehet, hogy inkább ők húzkodnák le a nagy pénzt otthon? o_O
Hát fentebb ott a lengyel árazás már betéve.
 
A németek szerint... :rolleyes:
Aztán az ő árazásuk is lehet annyi lenne ha náluk javulna az a tank ;)
Jóvan marika néni.

Hamar elértük megint 'mee nèmet" szintet.

Na mindegy a lengyeleket nem féltem ha arról van szó hogyan törjenek borsot a nèmetek orra alá ha tehetik. Főleg.hogy EU-s és nèmet pénzt szednènek be vele.
 
Hamar elértük megint 'mee nèmet" szintet.

Na mindegy a lengyeleket nem féltem ha arról van szó hogyan törjenek borsot a nèmetek orra alá ha tehetik. Főleg.hogy EU-s és nèmet pénzt szednènek be vele.

Lehet a lengyelek meg mi is jobban szeretnénk őket ha nem lopnának meg minket rendszeresen. Mondjuk az EU-s pénzeinket küldhetnék már... (Tudom, valójában rég ukrajnában van, azért nem tud ide jönni....)
 
Másfelől ezzel meg az ukránokat szivatják, akiknek a talpon maradása létkérdés a lengyeleknek - legalábbis ezt mondják.

Ugyan kérlek! Te sem gondolod komolyan, hogy az ukránoknak bármi bajuk is lesz attól, hogy még egy kicsit több hitelt vesznek fel. Pénz van bőven Kijevben -amíg adnak neki- a munka meg el van végezve. Jelenleg senki nem azért dolgozik, hogy egy fizetésképtelen Ukrajnának olcsó legyen, csak menjen az a vas, annyiért, amennyibe kerül.
 
Ugyan kérlek! Te sem gondolod komolyan, hogy az ukránoknak bármi bajuk is lesz attól, hogy még egy kicsit több hitelt vesznek fel. Pénz van bőven Kijevben -amíg adnak neki- a munka meg el van végezve. Jelenleg senki nem azért dolgozik, hogy egy fizetésképtelen Ukrajnának olcsó legyen, csak menjen az a vas, annyiért, amennyibe kerül.
Nem a pénz itt a lényeg (az ukránoknak), hanem hogy meglesznek-e időben javítva tankjaik vagy sem illetve hogy mikor!
Amúgy meg a szlovákok vagy a románok biztos örülnek, ha oda kerül a Leopard-javító üzem, ha lengyeleknek nem kell...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Ocses
Nem a pénz itt a lényeg (az ukránoknak), hanem hogy meglesznek-e időben javítva tankjaik vagy sem illetve hogy mikor!
Amúgy meg a szlovákok vagy a románok biztos örülnek, ha oda kerül a Leopard-javító üzem, ha lengyeleknek nem kell...

Meglesznek. Az iparban három kenőanyagot használunk. Olajat, emulziót és pénzt. Meglesznek!
 
Mondjuk a polákok elgondolkodhatnak azon, hogy hova is lett a német többség a rabolt területekről, illetve, hogy miért kéne őket bármelyik szomszéduknak szeretni, amikor szerintem még Budapestet is mint ősi lengyel várost akarják megszerezni.
Akkor lehet nem kellene azon aggódniuk, hogy megint eltűnnek egy 200 évre. Én szurkolok nekik
 
Lengyel magyarázkodás:

Újra kezdődik: nem "túlárazva", hanem valósághűbbé téve az alapján, hogy negyedezer Leopard 2A4 / A5 javításáról van tapasztalatunk a lengyel fegyveres erőknél. Ennek eredményeként a lengyel ipar valódi tapasztalattal rendelkezik több száz autó javításával, valamint a hiányzó alkatrészek gyártásának körülményei között plusz bevételek szükségességével. A lengyel fegyveres erőkkel szerzett tapasztalatok is azt mutatják, hogy a jármű szétszedése előtt nem tudni, hogy mi lesz a munkakör. Mert például a test oldalai a torziós rúd foglalatok területén megrepedhetnek. Ami nagyon drága hegesztési munkát igényel, aminek technológiája CSAK Németország rendelkezik. Már ezen az egyen egy adott test felújítása nagyjából 2x hátul van a költségbecsléshez képest. És annyi virág van.
Csak a bölcs lengyel, miután már egyszer megégette magát, nem gondolta, hogy "majd lesz valahogy" (mert a 2PL programmal kellett volna, és végül nem...) Csak valós tapasztalatok feltételezésével számolt, hogy már van.
A németek pedig a miénkkel szemben olyan módon viselkednek, mint egy elutasított menyasszony, akit nem kerestek. Bántották Abramset és K2-t a lengyel fegyveres erőknél, és ez az üzleti kapcsolatokon is meglátszik. Nem állnak jól a németek a javításokkal és a Leopard 2 gyártásával. 5-7 éves sorok (!) Lengyelországban (WZM SA) vannak olyan üzemek, amelyek a németek által hitelesített javítási tapasztalattal és know-how-val rendelkeznek. A kihasználtság ellenére még vannak szabad gyártókapacitások, de úgy tűnik, hogy a németek nem hajlandóak lengyel cégeket felvenni alvállalkozóként.
Kár, mert ez egy win-win lenne...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

.............
... és egy érdekesség
2018-ban egy Rh120 L-44 harckocsi ágyú legyártása 24 hónapba telt, most ez már állitolag 36-48 hónap kozott mozog:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Katonai informátor


július 13., 12:13



01b4a059090d7d2c1a63f12b7e3a43bd.jpg


A svéd Stridsvagn 122-es harckocsik, amelyekről elősször készült felvétel Ukrajnában , jelenleg a legvédettebb nyugati járművek, amelyek az AFU-nál állnak szolgálatban.

Annak ellenére, hogy a Strv 122 a Leopard 2A5 továbbfejlesztett változata, és az AFU már német Leopard 2A6-osokkal rendelkezik, a svéd jármű kiemelkedik a megnövelt homlokpáncélzatával, valamint a jelentősen megerősített nyílások- és toronytető páncélzatával.

Hogy ez mennyire fontos, azt egy Leopard 2A4-ről készült felvétel alapján lehet megítélni, amely egy beérkező tüzérségi lövedék miatt a lövész feje fölött megsérült a torony.

A páncélzat megerősítésén kívül a leszállított Stridsvagn 122-eseket Barracuda álcázó készletekkel szerelték fel (a T-90M-en alkalmazott KSSZ "analógja), amelyek csökkentik a jármű láthatóságát hő- és radartartományban. Az átadott CV9040C-t is hasonló készletekkel szerelték fel.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan
Ezt azért kiemelném külön, hogy meglegyen:
Mert például a test oldalai a torziós rúd foglalatok területén megrepedhetnek. Ami nagyon drága hegesztési munkát igényel, aminek technológiája CSAK Németország rendelkezik. Már ezen az egyen egy adott test felújítása nagyjából 2x hátul van a költségbecsléshez képest. És annyi virág van.

Erről beszélek amikor azt mondom, hogy gyártóból manufaktúra lettek:
Nem állnak jól a németek a javításokkal és a Leopard 2 gyártásával. 5-7 éves sorok (!)

Igen, itt is megbízható partnerek. Vagy jön cucc a PL modernizációhoz, de inkább vagy nem:
Csak a bölcs lengyel, miután már egyszer megégette magát, nem gondolta, hogy "majd lesz valahogy" (mert a 2PL programmal kellett volna, és végül nem...) Csak valós tapasztalatok feltételezésével számolt, hogy már van.

Még a 24 hónap is egy szar vicc kategória XD
2018-ban egy Rh120 L-44 harckocsi ágyú legyártása 24 hónapba telt, most ez már állitolag 36-48 hónap kozott mozog:


Ez a cikk/leírás azért eléggé alátámasztja azt amit eddig mondtam a Leo2 beszerzés egyéb problémáival kapcsolatban.

A svéd Stridsvagn 122-es harckocsik, amelyekről elősször készült felvétel Ukrajnában , jelenleg a legvédettebb nyugati járművek, amelyek az AFU-nál állnak szolgálatban.

Annak ellenére, hogy a Strv 122 a Leopard 2A5 továbbfejlesztett változata, és az AFU már német Leopard 2A6-osokkal rendelkezik, a svéd jármű kiemelkedik a megnövelt homlokpáncélzatával, valamint a jelentősen megerősített nyílások- és toronytető páncélzatával.

Azt érdemes tudni, hogy védelem tekintetében az STRV-122 áll a legközelebb a mi Leopárd 2A7-eseinkehez. Sokkal közelebb, mint az A5 vagy az A6. Ha ezek is leszerepelnek majd, az nem sok jót vetít előre a mi A7-eseinkkel kapcsolatban se.