Csak mert a múltkor az orosz hegesztés vonalai voltak terítéken:
Itt mit kéne látni? Nem nagyon értek a hegesztéshez, de nekem ezek a varratok rendben lévőnek tűnnek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Csak mert a múltkor az orosz hegesztés vonalai voltak terítéken:
Itt mit kéne látni? Nem nagyon értek a hegesztéshez, de nekem ezek a varratok rendben lévőnek tűnnek.
Szerintem az ott konkrétan a megült sár, ami fentről a láncról pergett le.Semmi extrémet, szimplán csak Leo 2 hegesztés. Mondjuk a lánctalp alatt van egy ocsmány köteg, de a többi rendben van. Nem fujjolni raktam be, csak összehasonlítani.
Szerintem az ott konkrétan a megült sár, ami fentről a láncról pergett le.
Semmi extrémet, szimplán csak Leo 2 hegesztés. Mondjuk a lánctalp alatt van egy ocsmány köteg, de a többi rendben van. Nem fujjolni raktam be, csak összehasonlítani.
Pardon, nem akartam senkit félrevezetni. A forrásom eddig megbízhatóan működött.A CFE szerződésben le volt írva, hogyan kell megsemmisiteni egy harckocsit. A kihajtó mű házat ki kellett vágni, a csövet tőben le kellett vágni. Így mehetett a kohóba. Csak két ország csinálta így, mert nagyon drága volt a vágás is. Németország és Magyarország költött vagyonokat a szabályos megsemmisítésre. De azt hiszem a németek nem bírták pénzzel....
Sziasztok! Nekem olyan kerdesem lenne, hogy ami a svedeknek van az strv 122 sok helyen lattam hogy az egy leo2 a5 es a svedek fejlesztettek tovabb ez igaz? Mert ha jobban megnezem az mar inkabb hasonlit egy a7 re az eleje plussz a torony teto megerositese. Errol mit tudtok esetleg?
Sziasztok! Nekem olyan kerdesem lenne, hogy ami a svedeknek van az strv 122 sok helyen lattam hogy az egy leo2 a5 es a svedek fejlesztettek tovabb ez igaz? Mert ha jobban megnezem az mar inkabb hasonlit egy a7 re az eleje plussz a torony teto megerositese. Errol mit tudtok esetleg?
Ez sàr.... A színe is sàr.... Ilyen hegesztési varrat nincs.... Ne égesd màr magad ilyenekkel könyörgöm....Semmi extrémet, szimplán csak Leo 2 hegesztés. Mondjuk a lánctalp alatt van egy ocsmány köteg, de a többi rendben van. Nem fujjolni raktam be, csak összehasonlítani.
Csak mert a múltkor az orosz hegesztés vonalai voltak terítéken:
Itt is látható,ahogy terhelésváltáskor belazul a lánc,és a görgő után be esik,azért koptatta el a görgő tornya után V alakban a festést.
Nem mellesleg kiosztok a tervezőknek egy irgalmatlan leb@szást is,amiért a görgő csak az egyik oldalon támasztja csak a láncot,ettől az 50's szovjet dózeripar is jobb volt,mert ott mindkét szélét fogta a görgő,ahogy mai napig is ilyenek a felsőgörgők az építőgépeken.
Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni.
Ilyen egy földtúróé:
Ez,ha össze is szakad a csapágya,addig tartja a láncot,amíg a tengelye is el nem kopik.
A Leó felsőgörgőket nagyon sűrűn kell ellenőrizni ezek szerint,mert nagy kakeszt tud csinálni,ha összedől benne a csapágy,ez nem tűnik komoly dolognak,de az a kis görgő kb 15x annyit forog,mint az alsó járógörgők,lévén kb 15x kisebb a kerülete(csak saccolok,lusta vagyok kikeresni a pontos átmérőjét,és kiszámolni),vagyis legyenek résen a jövőbeli harckocsizóink.
"Szóval ennél a megoldásnál,egy sima csapágytörésnél a görgő anyival lejjeb esik a saját tengelyén,hogy a lánc azon oldala,amelyiket nem tartotta a görgő,bele fog érni a görgő tornyába,és lekukázza a láncot,de minimum a gumibetéteket percek alatt,szintúgy a görgő tornyát is,ami hegesztve van a teknőhöz,és még rá is Papucsolva egy plussz lemez a hegesztéseire,szóval rendes orál öröm cserélni."
Amennyire látom, ha annyit esne a lánc (tudna annyit esni egy csapágytöréstől?), hogy beleérjen a görgő tornyába, akkor a láncon lévő "vezetőszemek" (nem tudom, mi a hivatalos neve) is már simán beleérnének a görgő tengelyébe, szóval...
Amúgy négy görgő van, kettő kívülről, kettő pedig belülről támaszt:
Az oroszoknál viszont csak a belső oldalon van görgő, tehát úgy tűnik, sokat felejtettek az '50-es évek óta.