Lockheed F-117 Nighthawk

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 548
10 870
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 171
2 906
113
Újra repül a nemlétező harci gép...

Az „őslopakodó” többszöri feltámadása: lehet, hogy ezek a gépek már nem tartoznak a légierőhöz... De harcoltak-e valóban 2017-ben Szíriában is?


Lehet, hogy most már nem a légierő pilótái repülik (fotó: The Aviationist)


Egy eltéveszthetetlen sziluett, amint végig hasít a kaliforniai Halál Völgye felett: ismét feltűnt, az elmúlt napokban többször is, az amerikai légierő legendás csapásmérője, az első szolgálatba állított alacsony észlelhetőségű harcigép – amelyet már sok éve kivontak a flottából.

Tévedés kizárva, a különös szárnyalak a pillangó-vezérsíkokkal, a fekete festés mellett talán még az is az azonosítást segíti, hogy a gép alacsonyan ugyan, de más gépekkel ellentétben kemény fordulók nélkül repült a terep felett – az F-117-est nem manőverező légiharcra tervezték...



A fura, de az Öböl-háborúban főszerepet játszó gép a jelek szerint másodszor támad fel halottaiból. Hatvannégy példányából egyet veszített el harci körülmények között, a lelövése 1999-ben, a koszovói háború idején Dani Zoltán, a szerbiai hadsereg ezredese nevéhez fűződik. Szerepét a sikeres bevetések sokasága ellenére alaposan lecsökkentette a „lopakodók” következő generációjának belépése, különösen miután az F-22-es ötödik generációs típus is megkapta a földi célpontok elleni támadó képességet. Most pedig, az F-35-ösök korában különösen idejétmúltnak számít a konstrukció.

A 2008-ban hadrendből kivont típus néhány példányát, a törvényhozás döntése értelmében, megtartották és lekonzerválták, majd 2014-ben Tonopah légibázis körzetében, a támaszpont fedett, de elölről és hátulról nyitott kiszolgáló részlegeiben is feltűnt a jellegzetes gép, nem beszélve a gurulókon és a pályán fotózott példányokról. De 2016-ban a kongresszus szakbizottsága újabb döntést hozott arról, hogy minden még megmaradt/lekonzervált példányt át kell szállítani abba az arizonai központba, ahol a leselejtezett gépek szétbontása zajlik.



A lekonzervált F-117-eseket is szétbontásra ítélték...


Ehhez képest jelent meg egy vagy több F-117-es, teljesen vitathatatlan minőségű és hitelességű felvételen, sőt: a Scramble magazin értesülése szerint, és a hírt persze rögtön átvette a sajtó, a csapásmérő négy példánya vett állítólag részt a szíriai hadműveletekben 2017-ben, sőt, a „lopakodók nemcsak Szíriában repültek, de leghíresebb bevetéseik helyszínén, Irakban is támadták az Iszlám Állam objektumait.”

Ottani felvételek nem készültek, ennek az akciónak tehát nincs vitathatatlan bizonyítéka, de a dél-kaliforniai repülésekről több is készült. Mint azt a The Aviationist című mértékadó katonai repülési portál hírül adta, a Death Valley felett áthúzó F-117-est F-16-osok kísérték, egy szerencsés fotós pedig ilyen jó minőségű képet tudott készíteni róla, hogy kivehető rajta a farokjel.



Ehhez képest ez a remek felvétel a Scramble magazin szerint a napokban készült


De innentől kezdve minden csak feltételezés. Például azt is csak valószínűsítik, hogy a gépet vagy gépeket nem az amerikai légierő, hanem a gyártó Lockheed pilótái repülik. Nem kizárt, ezt két Tonopah betonját fotózott gép antenna-elrendezéséből következtetik, hogy kísérletek történtek az F-117-es távirányítású, ember nélkül változatának alkalmazására is.

2017-ben a szétbontás helyszíne felé tartó F-117-est észleltek Nevada felett, majd egy nappal később egy másik (?) gép repült egészen másfelé egy kétüléses F-16-os kíséretében. Tavaly ismét Tonopah körzetében látták kirajzolódni a különleges körvonalakat.



Ha a megfigyelt gépek átkerültek a légierő állományából a Lockheedhoz, ezzel tulajdonképp teljesítettnek fogható fel a kongresszusi döntés, miszerint az amerikai fegyveres erők kötelékéből tűnjön el a típus. Ugyanakkor a gyártó különféle fontos tesztekhez használhatja a gépeket, például radarok, infravörös és optikai érzékelők kipróbálásához, esetleg új, radarabszorbens festési metodikák kidolgozásához, illetve az F-117-es teheti próbára új légtérellenőrzők vagy akár már a hatodik generációs harci gépek képességeit. Végül az sem kizárható, hogy a „szerződéses” alapon repülő gépek részesei lehetnek az olyan nagyszabású gyakorlatoknak, mint az évenkénti Red Flag, természetesen az ellenség/agresszor szerepkörében.

http://iho.hu/hir/ujra-repul-a-nemletezo-harci-gep-190304
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
712
1 016
93
Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 948
39 221
113
Újra repül a nemlétező harci gép...

Az „őslopakodó” többszöri feltámadása: lehet, hogy ezek a gépek már nem tartoznak a légierőhöz... De harcoltak-e valóban 2017-ben Szíriában is?



Lehet, hogy most már nem a légierő pilótái repülik (fotó: The Aviationist)


Egy eltéveszthetetlen sziluett, amint végig hasít a kaliforniai Halál Völgye felett: ismét feltűnt, az elmúlt napokban többször is, az amerikai légierő legendás csapásmérője, az első szolgálatba állított alacsony észlelhetőségű harcigép – amelyet már sok éve kivontak a flottából.

Tévedés kizárva, a különös szárnyalak a pillangó-vezérsíkokkal, a fekete festés mellett talán még az is az azonosítást segíti, hogy a gép alacsonyan ugyan, de más gépekkel ellentétben kemény fordulók nélkül repült a terep felett – az F-117-est nem manőverező légiharcra tervezték...



A fura, de az Öböl-háborúban főszerepet játszó gép a jelek szerint másodszor támad fel halottaiból. Hatvannégy példányából egyet veszített el harci körülmények között, a lelövése 1999-ben, a koszovói háború idején Dani Zoltán, a szerbiai hadsereg ezredese nevéhez fűződik. Szerepét a sikeres bevetések sokasága ellenére alaposan lecsökkentette a „lopakodók” következő generációjának belépése, különösen miután az F-22-es ötödik generációs típus is megkapta a földi célpontok elleni támadó képességet. Most pedig, az F-35-ösök korában különösen idejétmúltnak számít a konstrukció.

A 2008-ban hadrendből kivont típus néhány példányát, a törvényhozás döntése értelmében, megtartották és lekonzerválták, majd 2014-ben Tonopah légibázis körzetében, a támaszpont fedett, de elölről és hátulról nyitott kiszolgáló részlegeiben is feltűnt a jellegzetes gép, nem beszélve a gurulókon és a pályán fotózott példányokról. De 2016-ban a kongresszus szakbizottsága újabb döntést hozott arról, hogy minden még megmaradt/lekonzervált példányt át kell szállítani abba az arizonai központba, ahol a leselejtezett gépek szétbontása zajlik.



A lekonzervált F-117-eseket is szétbontásra ítélték...


Ehhez képest jelent meg egy vagy több F-117-es, teljesen vitathatatlan minőségű és hitelességű felvételen, sőt: a Scramble magazin értesülése szerint, és a hírt persze rögtön átvette a sajtó, a csapásmérő négy példánya vett állítólag részt a szíriai hadműveletekben 2017-ben, sőt, a „lopakodók nemcsak Szíriában repültek, de leghíresebb bevetéseik helyszínén, Irakban is támadták az Iszlám Állam objektumait.”

Ottani felvételek nem készültek, ennek az akciónak tehát nincs vitathatatlan bizonyítéka, de a dél-kaliforniai repülésekről több is készült. Mint azt a The Aviationist című mértékadó katonai repülési portál hírül adta, a Death Valley felett áthúzó F-117-est F-16-osok kísérték, egy szerencsés fotós pedig ilyen jó minőségű képet tudott készíteni róla, hogy kivehető rajta a farokjel.



Ehhez képest ez a remek felvétel a Scramble magazin szerint a napokban készült


De innentől kezdve minden csak feltételezés. Például azt is csak valószínűsítik, hogy a gépet vagy gépeket nem az amerikai légierő, hanem a gyártó Lockheed pilótái repülik. Nem kizárt, ezt két Tonopah betonját fotózott gép antenna-elrendezéséből következtetik, hogy kísérletek történtek az F-117-es távirányítású, ember nélkül változatának alkalmazására is.

2017-ben a szétbontás helyszíne felé tartó F-117-est észleltek Nevada felett, majd egy nappal később egy másik (?) gép repült egészen másfelé egy kétüléses F-16-os kíséretében. Tavaly ismét Tonopah körzetében látták kirajzolódni a különleges körvonalakat.



Ha a megfigyelt gépek átkerültek a légierő állományából a Lockheedhoz, ezzel tulajdonképp teljesítettnek fogható fel a kongresszusi döntés, miszerint az amerikai fegyveres erők kötelékéből tűnjön el a típus. Ugyanakkor a gyártó különféle fontos tesztekhez használhatja a gépeket, például radarok, infravörös és optikai érzékelők kipróbálásához, esetleg új, radarabszorbens festési metodikák kidolgozásához, illetve az F-117-es teheti próbára új légtérellenőrzők vagy akár már a hatodik generációs harci gépek képességeit. Végül az sem kizárható, hogy a „szerződéses” alapon repülő gépek részesei lehetnek az olyan nagyszabású gyakorlatoknak, mint az évenkénti Red Flag, természetesen az ellenség/agresszor szerepkörében.

http://iho.hu/hir/ujra-repul-a-nemletezo-harci-gep-190304
Hóóóóóóó

  1. Én úgy tudom, hogy összevissza egyetlen gépet szedtek szét, az volt a techdemója a bontási technológia alkalmazásának.
  2. Néhány példányt láttak sokszor repülni.
  3. De tudtommal minden más, ha nem röpképes, de vagy simán betolva van tárolva (?), de egy részük (vagy mind?) szakszerűen konzerválva.
Az nem lehet, hogy a RAF pilotai kaptak lehetoseget kiprobalni a gepet? Nekik kinaltak ha jol emlekszem atvetelre.

Igen, 30+ éve. Most ezeket átvenni 0 értelme van úgy, hogy már érkeznek az F-35B-k...
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
712
1 016
93
Hóóóóóóó

  1. Én úgy tudom, hogy összevissza egyetlen gépet szedtek szét, az volt a techdemója a bontási technológia alkalmazásának.
  2. Néhány példányt láttak sokszor repülni.
  3. De tudtommal minden más, ha nem röpképes, de vagy simán betolva van tárolva (?), de egy részük (vagy mind?) szakszerűen konzerválva.


Igen, 30+ éve. Most ezeket átvenni 0 értelme van úgy, hogy már érkeznek az F-35B-k...

Fuhh, majd jol a nyakunkbasozzak oket mar latom :D:D:D
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
12 037
6 455
113
 

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 025
4 047
113
Szerinted miért jött el Yugoból, mert olyan jó volt neki.

Alitolag meg itt van szerbiaba, van egy peksege. Ha meg el is ment, nem az elso. Tudok olyan tisztekrol is akik nagyon sokra vittek es a vegen hollandiaban vagy amerikaba kamionoznak most.

Azért nem kapott kitüntetést mert magyar.

Nagyon sok szerb tiszt sem kapot semmit. Semmi kozze nincs ahoz h magyar vagy szerb volt. Ugy is, ott egy egesz csapat dolgozot, a dani csak osszekapta a hirnevet, tobbinek nulla.