F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113

So what?
Egy stealth gép esetén ha lehet, a dolog még effektívebb, mivel egy ilyen chaff felhő vagy 1000x nagyobb radar visszaverő felület, mint maga a gép. A vontatott csalival pedig összehangolva még effektívebb.
Nekem csak az a fura miért nem alapfelszerelés - gondolom pénz vagy műszaki problémák miatt a megoldásra váró dolgok listáján hátrébb került (mint a 6 rack belső raksitartó is). Vagy most lett kész a software , hogy összehangolja az ellentevékenységekkel (csalival, EW-vel, stb)
Mondjuk ez Aeotech oldal maga is érdekes, néha olyan érzésem van, fogalma nincs az írónak, miről is gépeli a cikket, annyira fura fogalmakat és gondolatmeneteket használnak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Remélem ha a j-20 vagy Su-57 gépről lesz szó az is így meg lesz magyarázva a Stealth javára és nem arról lesz szó : Na az ellenlábasok még évtizedek után sem tudnak még lopakodót építeni ;)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113

Érdekes eset a procedure alkalmazásra - csak néhány kiemelve:
Amennyiben a kabinnyomás és oxigén szabályzás kuka, úgy volt-e emergency descent, vagy akad valamiféle mechanikus műszer, amiről olvashatta az értékeket? A hír alapján arra gyanakszom, hogy igen, mert nem hangsúlyozta ki, hogy gyorsan elindult lefelé - tekintve olyan magasan egy percet nem bírsz ki kihermetizálva.

A futómű beroskadásának lehetősége is érdekes. Amennyiben a kísérő jelezte, hogy a futó kinn van, akkor a kinti helyzetzár elvileg megfogja (azért van), nem a hydraulic lock tartja kinn nyilván. A futó szerkezetét nem ismerem, de ebben az esetben érdekelne, a helyzetzárnak van-e vizuálisan megfigyelhető része - vagyis a kísérő láthatja-e, hogy az rögzítette a futót. Minthogy ezen aggódott, nem bízom ebben - persze lehet csak a procedureben van benne, ha nincs 3 greens (futó helyzet visszajelzés), akkor úgy kell kezelni, az nem biztos, hogy rögzült. Vagy jó eséllyel éjszaka volt és nem lehetett vizuális megerősítés a kísérőtől - futót kicsapó nagy G terhelésű manővereket sem említett.
 
T

Törölt tag

Guest

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
South Korea Considers Building Large Aircraft Carriers As Country Prepares To Buy More F-35s
https://www.thedrive.com/the-war-zo...arriers-as-country-prepares-to-buy-more-f-35s

Az F-35B csak hasznos lesz a végén, ha már kiszenvedték, ahogy azt többször írtam - lehetővé teszi a hordozók elterjedését (valszeg mix lesz C és B variánsokból, mivel nagyot max 1-2 darabot építenek, a kisebbekből meg valszeg többet + azok pakolhatók a deszanthajókra/helihordozókra). Mivel egy VTOL, ugrósáncos hordozót azért könyebb összekalapálni, mint egy CATOBAR-t, így többen megengedhetik maguknak - és mível Kína éppen laposfedélzetű építési lázban ég, pár évtized múlva egész komoly mennyiség fog a térségben úszkálni.
 
M

molnibalage

Guest
  • Mondjuk már a címe is tévedés, mert ez így nem igaz.
  • A legdrágább rendszer nem lehet, mert azt a fajlagos ár dönti el. Attól, mert a program költség a legnagyobb, az nem érv, mert ha sokat gyártasz le olcsó dologból, akkor a végösszeg drága. A B-2 mellett kispályás az F-35...
Úgy nagyjából korrekt videó.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 658
84 144
113
Norwegian F-35s’ drag chutes are failing faster than expected

Peculiar to RNoAF F-35A, the drag chute is mounted on a pod on top of the aircraft to help slow down the jet on icy runways. It was suppose to fail one per 10,000 uses.
However, the service is encountering a lower figure for the failure rate.
F-35 JPO and Lockheed Martin say the first compliant parachute will be delivered to Norway next year.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 925
86 466
113
Islandic Air Policing
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 838
2 681
113
BP190035007.jpg


Brit F-35 a HMS Queen Elizabeth fedélzetén.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 521
16 957
113
Hátizsákban meg a 400 ezer dodós HMD sisak :p

Military hardware - simán ki kell ezt bírnia, részben azért ennyi az ára. Ha a pilóta rohanva kell a géphez érnie scramble miatt és párszor odaveri, akkor is mennie kell. Ez a gép fő kijelzője, emiatt elég kemény elvárások vannak vele szemben.
Amúgy én ennél a telómat keményebben a földhöz verem néha, és gond nélkül bírja...