F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113

So what?
Egy stealth gép esetén ha lehet, a dolog még effektívebb, mivel egy ilyen chaff felhő vagy 1000x nagyobb radar visszaverő felület, mint maga a gép. A vontatott csalival pedig összehangolva még effektívebb.
Nekem csak az a fura miért nem alapfelszerelés - gondolom pénz vagy műszaki problémák miatt a megoldásra váró dolgok listáján hátrébb került (mint a 6 rack belső raksitartó is). Vagy most lett kész a software , hogy összehangolja az ellentevékenységekkel (csalival, EW-vel, stb)
Mondjuk ez Aeotech oldal maga is érdekes, néha olyan érzésem van, fogalma nincs az írónak, miről is gépeli a cikket, annyira fura fogalmakat és gondolatmeneteket használnak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Remélem ha a j-20 vagy Su-57 gépről lesz szó az is így meg lesz magyarázva a Stealth javára és nem arról lesz szó : Na az ellenlábasok még évtizedek után sem tudnak még lopakodót építeni ;)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113

Érdekes eset a procedure alkalmazásra - csak néhány kiemelve:
Amennyiben a kabinnyomás és oxigén szabályzás kuka, úgy volt-e emergency descent, vagy akad valamiféle mechanikus műszer, amiről olvashatta az értékeket? A hír alapján arra gyanakszom, hogy igen, mert nem hangsúlyozta ki, hogy gyorsan elindult lefelé - tekintve olyan magasan egy percet nem bírsz ki kihermetizálva.

A futómű beroskadásának lehetősége is érdekes. Amennyiben a kísérő jelezte, hogy a futó kinn van, akkor a kinti helyzetzár elvileg megfogja (azért van), nem a hydraulic lock tartja kinn nyilván. A futó szerkezetét nem ismerem, de ebben az esetben érdekelne, a helyzetzárnak van-e vizuálisan megfigyelhető része - vagyis a kísérő láthatja-e, hogy az rögzítette a futót. Minthogy ezen aggódott, nem bízom ebben - persze lehet csak a procedureben van benne, ha nincs 3 greens (futó helyzet visszajelzés), akkor úgy kell kezelni, az nem biztos, hogy rögzült. Vagy jó eséllyel éjszaka volt és nem lehetett vizuális megerősítés a kísérőtől - futót kicsapó nagy G terhelésű manővereket sem említett.
 
T

Törölt tag 2361

Guest

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
South Korea Considers Building Large Aircraft Carriers As Country Prepares To Buy More F-35s
https://www.thedrive.com/the-war-zo...arriers-as-country-prepares-to-buy-more-f-35s

Az F-35B csak hasznos lesz a végén, ha már kiszenvedték, ahogy azt többször írtam - lehetővé teszi a hordozók elterjedését (valszeg mix lesz C és B variánsokból, mivel nagyot max 1-2 darabot építenek, a kisebbekből meg valszeg többet + azok pakolhatók a deszanthajókra/helihordozókra). Mivel egy VTOL, ugrósáncos hordozót azért könyebb összekalapálni, mint egy CATOBAR-t, így többen megengedhetik maguknak - és mível Kína éppen laposfedélzetű építési lázban ég, pár évtized múlva egész komoly mennyiség fog a térségben úszkálni.
 
M

molnibalage

Guest
  • Mondjuk már a címe is tévedés, mert ez így nem igaz.
  • A legdrágább rendszer nem lehet, mert azt a fajlagos ár dönti el. Attól, mert a program költség a legnagyobb, az nem érv, mert ha sokat gyártasz le olcsó dologból, akkor a végösszeg drága. A B-2 mellett kispályás az F-35...
Úgy nagyjából korrekt videó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
Norwegian F-35s’ drag chutes are failing faster than expected

Peculiar to RNoAF F-35A, the drag chute is mounted on a pod on top of the aircraft to help slow down the jet on icy runways. It was suppose to fail one per 10,000 uses.
However, the service is encountering a lower figure for the failure rate.
F-35 JPO and Lockheed Martin say the first compliant parachute will be delivered to Norway next year.

 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 817
2 614
113
BP190035007.jpg


Brit F-35 a HMS Queen Elizabeth fedélzetén.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 495
113
Hátizsákban meg a 400 ezer dodós HMD sisak :p

Military hardware - simán ki kell ezt bírnia, részben azért ennyi az ára. Ha a pilóta rohanva kell a géphez érnie scramble miatt és párszor odaveri, akkor is mennie kell. Ez a gép fő kijelzője, emiatt elég kemény elvárások vannak vele szemben.
Amúgy én ennél a telómat keményebben a földhöz verem néha, és gond nélkül bírja...