1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed Martin F-35 Lightning II

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Aláírták az USA történetének legnagyobb egyszeri beszerzési szerződését
    F-35 Lot12-14 ….478 db gép $34 milliárd
    Az infografika elmagyarázza hogy miből, mennyit és mennyiért
    [​IMG]

    Ja, és Október elejére a bevethetőségi arány a korábbi 55%-ról 73%-ra ugrott...
     
    Python, svajcibeka, gacsat and 5 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És úgy csökken az ár, hogy még mindig nem teljes ütemű a sorozatgyártás...
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    És ha még ehhez hozzáadjuk, hogy vele együtt mennek ki a régebbi típusok, valami elképesztő megtakarítás jön ki. Kevesebb spec. műhely kell, kevesebb tanfolyam, szakszó megújító kell (típus/alváltozatok), alapvetően az egész képzési rendszer egyszerűsödik, ráadásul az állománytervezés is egyszerűbb, hiszen egyen típus miatt nem kell állandóan egy fél repteret áttelepíteni (ott lévők fogadhatják, mert mindenhol ugyanaz repül).
    Az össz megtakarítás igazán nem is látszik, mert nincs kirészletezve, mi mindent levált a cucc. Az USAF 10 éven belül a jelenlegi maintenance kapcsolódó kiadásainak (emberek, papírok, spec. szerszámok, laborok, ALIS, stb... miatt) tippre olyan 20-30%-át elveszíti, ami félelmetes szám.
    A Ryanair ezért is baromi nyereséges - egyetlen típus, azok a legújabb top gépek - karbantartás így a lehető legszámíthatóbb és a repült idő a legtöbb lehet. A military lényegében (bizonyos szinten csak persze) ugyan ezt csinálhatja ezzel a géppel.

    Naná, hiszen kezdik a szerelők kiismerni a gép nyavajáit. Út típusnál mindig ez a baj, hogy meg kell ismerni, hol vannak a gyenge pontjai, hol szeret csöpögni, szar leszállásnál hol görbül, stb...
    Gyűlik a tapasztalat, feláll a karbantartási rendszer - és elérik, amire milliárdokat költöttek. A homogenizált, magasan automatizált maintenance hátterű flottát.
    (olyan ez, mint Tupoljev doksipakkról átállni egy Flyembraerre vagy MyBoeingFleet-re. Mint C64-ről Androidra.)
     
    weasel007, fishbed, formosa1 and 2 others like this.
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Nem értetek hozzá...
    ... bezzeg az Index.
    ;)

    34 milliárd dollárért vásárol a világ egyik legrosszabb vadászgépéből a Pentagon

    A világ egyik legdrágább és legrosszabb vadászgépéből vásárol be az amerikai védelmi minisztérium, a Pentagon: 34 milliárd dollárért, azaz több mint 10 ezer milliárd forintért vesznek F-35 típusú gépeket a Lockeed Martintól...
    ...
    ... az elképesztően drága, ár-érték arányban csapnivaló F-35 minden idők öt legrosszabb vadászgépének egyike.
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 5 others like this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Akkor ez ennyi volt. Én azt hittem jó gép. Sajnálom...
     
    borisz, Rotten878, weasel007 and 11 others like this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem ők(az Indexnél)tehetnek róla,hogy nem értesz hozzá...
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez megérne egy vaskos HTT-t, csak nem tudom, hogy pazaroljam-e rá az időmet....
     
    Rotten878, fishbed and svajcibeka like this.
  8. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Indexnek bizonyos témákat kerülnie kellene már egy ideje....
     
    Rotten878, fishbed and molnibalage like this.
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem ünneprontási szándékkal de azért látni kell hogy a pozitív hírek mellett azért maradtak még jócskán ellenérvek az F35-tel szemben

    Árcsökkenés: az FMS ügyfelek ebből az árcsökkenésből várhatóan sajnos nem sok mindent fognak érzékelni. Nekik várhatóan továbbra is $200 millió körüli összegbe fog fájni egy-egy gép…

    Mission Data szerverek: azok továbbra is az USA-ban fognak maradni, ezért a nem USA vásárlóknak erős kompromisszumot kell kötniük a nemzeti szuverenitásuk kárára.

    Üzemeltetési klts.ek: azok sajnos nem csökkennek olyan mértékben mint a beszerzési klts. A repült óra klts. még mindig többszöröse a Gripennek, de a többi a 4++ típushoz képest is sokkal magasabb
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mert az FMS vásárlóknak csomagban adják el a gépet. Az USAF számára sem a flyaway cost az egy gépre eső rendszerbe állítási költség. Csak azt mutatja meg, hogy az a balfasz mantra, amit a sajtó tol, hogy ez a világ legdrágább vadászgépe, az nettó hülyeség. Azt meg végképp cáfolja, hogy a legrosszabb ár/érték aránya. Mert ebben ott van a TGP pod, a HTS pod és a FLIR pod ára , meg a vonatott csali alkalmazhatóság, csak ezek integrálva vannak az F-35A-ban. Az F-16C Block 70-hez meg ezeket veheted meg külön...

    Az első szériás F-14A-k mai áron valahol 85-100M USD flyaway árban voltak. Nézd meg, hogy mit tudott az F-35-tel szemben. Erős túlzással az AIM-54 alkalmazásán kívül semmit, amit igen erősen röhögve az F-35 is meg tudna oldani külső függesztéssel. Ha akarná. De nem akarja, mert doktrinális okokból nincs AIM-54 más vadászgépen sem.

    Ennek semmi köze nincs a gép árához, az ár/érték arányhoz már inkább, ha a technikai paramétereken túl beleveszed ezt is az elemzésbe. De ezt pénzesíteni nehezen lehet.

    Annyival nem sokkal. Már linkeltem. Az F-15E 40k USD táján van, az F-16C 20-22k USD/óra. És mennyivel tud többet az F-35A ezeknél? Hát. Sokkal. Ahol ezek életképtelenek, ott lazán lubickol a gép. Azt hogyan költségeled be, hogy adott környezetben a 4++ gépekkel öngyilkosság repülni az F-35A-val összevetve?
     
  11. hlln

    hlln Member

    Szerintem megérné mert elég sok amúgy a (valamilyen szinten laikus) read-only emberke itt is, nekik sokat segítene egy ilyen profi hozzászólás.
     
    molnibalage likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak ez a készülő légvédelmis cikk kárára menne. Nem tudom, hogy az ready only és index olvasó között mekkora átfedés van.
     
  13. hlln

    hlln Member

    Nem sok de van, de önmagában azért lehet közvéleményformáló ereje egy oldalnak ha folyamatosan minősi cikkek készülnek ott.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én úgy látom, hogy sajnos többségében le se szarják.
     
    fip7, fishbed, 2ndt and 1 other person like this.
  15. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Az index nem szaklap. Politikai véleményeket fogalmaz meg. Ebben az esetben mivel Trump az elnök, ezért ez egy végtelenül elhibázott lépés, és a gép is egy gyehenna fostócsa. Ez ilyen végtelenül egyszerű az újságírók világában.
     
  16. svajcibeka

    svajcibeka Well-Known Member

    Mester, taníts! :D
     
    SilvioD likes this.
  17. Mike

    Mike Well-Known Member

    Igen, az újságírás témát mindenképp :)
     
    borisz, notaricon, ozymandias and 3 others like this.
  18. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    az eddigi tapasztalatok alapján az eddigi hsz-ek/összefoglalók/szájbarágások sem segítettek...
     
    Pocok75 likes this.
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az F-35A-ra az USAF már egy komplett demoprogramot állított az idei évtől össze, sikere is van, mert nem TVC-s típusként majdnem egy az egyben hozza a Raptor műsorát.
    A Marines az F-35B-ven nem nagyon erőlteti meg magát, egy-két áthúzás, majd némi függeszkedés, kissé fantáziátlan a demo, így jobb nem lévén, mindenféle taktikai imitációkkal pótolják a kieső látványosságokat, ahol is besegítenek nekik az AH-1Z-k és UH-1Y-ok, egy-két F/A-18C áthúzás és sok-sok pirotechnika.

    A US Navy viszont csak jövőre tervezi az F-35C demo team felállítását, ugyanakkor sokáig távolmaradni már nem lett volna illdomos, így az év második felétől ők is megjelentek a repülőnapokon egy-két áthúzásból álló bemutató erejéig. Sok egyebet még nem lehet kikövetkeztetni, a gép ugyanolyan erős hajtóművel repül, mint az A, de vagy két tonnával nehezebb, viszont lényegesen nagyobb a szárnya, ugyanakkor semmiféle LERX-e nincs (csak az a kis aerodinamkai él a szívócsatorna oldalán), de cserébe komplexebb a mechanizáció.
    Lehet, hogy ez a gép sose fog úgy megindulni, mint a kisebb légellenállású és könnyebb A-modell, de egy hatalmas nagy lepke az egész sárkány, ami miatt egyéb téren lehet érdekes majd a programja.



     
    Rotten878, fishbed and Python like this.
  20. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Az f 35 el azt meg lehetne csinalni hogy bekeidoben "csorobb" orszagok a jovoben a lopakodo boritas nelkul hasznalja a gepeket./ezzel nem veszelyeztrtve egy esetleges radarbesugarzas eshetoseget. Masreszt drasztikusan csokkentene mind az uzemeltetesi mind a szervizelesi koltsegeket a hajtomuvet is kimelne. Riasztas emelese eseten bizonyos szinten persze felkerulne a boritas a gepekre./
     

Ezen oldal megosztása