1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Lockheed SR-71 Blackbird

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Nem állítottam egyetlen dezinfót sem. Kérdeztem, amire te a szokott stílusban válaszoltál. Azon meg jót kuncogok, h metszet rajzokat keverték tervdokumentációval. Legyetek őszinték... de láttátok már tervdokumentációt? És műveleti utasítás? Mert amiket emlegették, az egy koncepcionális terv része (a metszet ábra nyilván nem). Viszont rögtön elnézést kérek 2 esetben; ad 1 villantotok egy NASA, sw, etc állandó belépőt, ad 2 mutattok egy általatok összerakott tervdoksit. Azt meg nem tekintem "utána nézésnek" ha neten búvárkodsz... Sajna első vh kapcsán tapasztalom, h mennyire alkalmatlan komoly kutatásra a világháló.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy jó csatorna. Van rajta mi szem szájnak ingere. Top Gun, Wild Weasel, Red Eagles.

    Ez egy 4 részes videósorozat az SR-71-ről. Egyszer talán lesz időm rá...







     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  7. notaricon

    notaricon Well-Known Member

  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egész korrekt videó, csak 1:00-nál mondja a szokásos butaságot és az SR-72-est meg mint valami létező dolgot propagálja. Hogy miért, az nem vágom.

     
    fishbed, migfun, emel and 1 other person like this.
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Hát ez tényleg a hajtóművek oszája.
    (meg lehet így is oldani a száguldást, csak -legalábbis számomra- jó bonyolultan)
     
    fishbed and emel like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Máshogy nem ment emberi hatótávval.
     
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG-25-ösöknek jó lett volna legalább a bypass csőrendszer a hajtóműveikhez, ha már a torlósugárhajtóműves megoldás nem is jöhetett szóba.
    A szovjeteknek volt is ilyen hajtóműve, mégpedig a Klimov VK-3-asa egy soha meg nem valósult MiG I-3U projekthez, még a hőskorban:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ez egy utánégetős nagyon korai kétáramú hajtómű lett volna, ahol nem a belső áramot körülvéve (mint az összes turbofan hajtóművön), hanem külön csöveken szállították volna a bypass levegőt az utánégetéshez, pont mint a J58-ason. És elviekben ugyanúgy a nyomás függvényében, tehát ez is tulajdonképpen egy változtatható kétáramúsági fokú elképzelés volt, évtizedekkel megelőzve a korát.

    A MiG-25-ös egyáramú hajtóműve elképesztően alacsony sűrítási viszony miatt hangsebesség alatt nagyon alacsony hatásfokkal, óriási fogyasztással operált. Ezt az SR-71-esnél azzal játszották ki, hogy a még mindig alacsony 6-os sűrítési viszonnyal már valamivel beljebb voltak, mint a szovjetek az R-15-ösök 4.5-es értékével, de Mach 2.5-nél már ezek a számok is igen magasra nőttek a dinamikus kompresszió miatt.
    Nyilván egy 25-33-as érték (F-16, Gripen...stb) itt eleve szóba se jöhetett volna.
    De az ilyen visszacsapószelepes bypass csövezések már sokat segítenének, hogy egy hangsebesség alatt 30-as sűrítési viszony Mach 2 felett is 30-as maradjon, miközben a felesleges levegő már nem a tüzelőteret akarja szétvetni, hanem az utánégetőt táplálja inkább.

    Ez a vonal csak azért halt el, mert ilyen gyors gépekre ma már nincs szükség.

    Holott az ATF programra az YF-22-es és YF-23-as gépekben a General Electric újra elővett egy hasonló, visszacsapó szelepekkel operáló változtatható kétáramúságot adó rendszert, igaz nem bypass csövekkel. Akkor az USAF a variálható ciklust túl bonyolultnak jelölte meg, pedig a GE bizonygatta, hogy még a körkörösen elhelyezett visszacsapó szelepekkel vezérelt/szabályzott adaptívan variálható kétáramúsággal együtt is kevesebb mozgó alkatrész van az YF120-asban, mint a jól ismert F100-as és F110-esekben.

    Ez csak egy kis kitérő volt.
     
    fip7, misinator, borisz and 6 others like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Haditechnikai Összefoglalóban picit bővebben is olvashatsz a típusról és annak elődjeiről is, a 60. oldaltól.
    https://htka.hu/2017/12/20/haditechnikai-osszefoglalo-2017-es-kiadas/

    Nem egészen igaz a városi legendary, az elnök nem volt hülye.

    Már nem tudom hanyadszorra van linkelve ez az oldal, de eddig csak butaságot sikerült onnan linkelni...

    A drónok által kihasználható jogi kiskapuban nem nagyon bízott a Lockheed, ugyanis előálltak egy „B tervvel” is, hogy egy olyan A-12-est kellene készíteni, amelynek a kamerái nem lefele, hanem oldalra néznek, így aztán az ellenséges légtér határa mellett repülve elég mélyen beláthat ahhoz, hogy hasznos információkat lehessen gyűjteni. Mivel ez sokkal összetettebb változtatásokat igényel a küldetésprofilban, ezért kétszemélyesre bővítenék a gépet, és többször légi utántöltéssel oldanák meg a feladatot. A gépnek nagyobbnak is kell lennie, hogy több üzemanyagot vigyen magával. A tervek szerint először egy bemutató modellt gyártottak volna, amire az USAF és a CIA rábólint, így 1962 decemberében megérkezik a megrendelés az első 6 db, ekkor még R-12-esként emlegetett változatra, ami később az SR-71 megjelölést kapja.

    Ennek a története – mint annyi minden ebben a programban – eléggé kacifántosra sikeredett, ugyanis a 12-es számtól szabadulni akartak a Lockheed részéről, illetve a Légierőnél is. 1962-ben a régi, nehezen követhető, és a Légierő valamint a haditengerészetnél eltérő logikát követő jelölésrendszert egy közös, új jelölésrendszerrel váltották le. A „12-es család” megtervezett bombázó változatát így a régi bombázó számozás szerint B-71 (az XB-70 Valkyre után ez jött volna) jelöléssel illették, amikor pedig az új oldalra néző kamerás kémrepülőgép típusjelzésének keresése következett, akkor azt elkeresztelték RS-71-nek, ez állítólag a Reconnaissance Supersonic (Felderítő, Szuperszonikus) rövidítésből eredeztethető. A Légierő vezetése azonban az SR-71 (Strategic Reconnaissance - Stratégiai Felderítő) jelölést szerette volna, és a legenda szerint a Légierő vezére, LeMay tábornok vette rá Johnson elnököt, hogy RS-71 helyett SR-71-et mondjon. A szép a történetben az, hogy az elnök kinyomtatott beszédét változatlanul kapta meg a média, így az ő olvasatukban a korábbi A-11 / YF-12 félreértés után ismét nem azt mondta az elnök, amit az elé tett papírra volt írva, ellátva némi puskaporral a Johnson szellemi képességeit kritizáló újságírókat
     
    misinator and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása