Az automata tőltőnek vannak előnyei és hátrányai. A muszka beválalta ezt és csinált egy bot egyszerű autómatatőltőt. (hátránya hogy a kezszem 1 fővel csökkent igy a karbantartási és egyéb munkálatokat kevesebb ember végzi) de meghagyta opcióként az ember által való tőltés lehetőségét is.)
De ugyanakkor ezzel a húzással megnövelték a karbantartandö berendezések számát.
A nyugatiak valószínűleg ismerik mdgukat és tudják hogy úgyse tudnának egy botegyszerű ugyanakkor megbízható tőltőautómatát létrehozni ezért maradt a tőltő a maga előnyeivel és hátrányaival együtt.
Ha a testbe kerül a lőszer egy szerencsekerékbe mint j 72 be az megemelné a magasságot és mivel valszeg bonyolúltabb lenne mint keleti társa munkaigényesebb is lenne a karbantarása. Emmellet az nagy valószínűséggel torony emeléssel járna.
Ha viszont a torony hátúljába kialakított lőszertárolóból vonná ki a gránátot és a halyító tőltetet akkor a torony hátúlja túl hosszú lenne és a küzdőtér is túlzsúfoltá válna.
De ezek csak a jéghegy csúcsa 1x kellene írni egy összefoglalót az automata és kézi tőltő előnyeiről és hátrányairol
Ja és még mielőtt valaki megjegyezné hogy az autómata tőltő x ellőtt gránát után belassúl. Annak mondom hogy az nem igaz az egész málházás kérdése. A tőltőautómata forgása nem lassúl gránátfogyásra. ha úgy van málházva pl hogy 5 repeszromboló majd 5 kumulatív majd megint 5 repeszromboló akkor és mind a 10 reprdobolót el akarjuk lőni 5 gránát után a 6. Tényleg lassabban kerül betőltésre az átforgott kumulatív gránátok miatt dea hetedik már ugyanannyi idő alatt tölthető be mint mondjuk a 2. Gránát
Fip7 olvass figyelmesebben azt írtam ha a testbe kerűl egy szerencsekerékbe a tőltő akkor emeli meg a magasságot (és ne mond hogy nem igy van mert én nap mint nap csücsülök felette)
Töltő nélküli magasságok:
M1: 2.44 m
Leopárd 2A6: 3.03 m
Challenger 2: 2.49 m
Töltős magasságok:
Orosz megoldás:
T-90: 2.22 m
T-84: 2.22 m
T-80U: 2.20 m
Nyugati megoldás:
Leclerc: 2.52 m
Type-10: 2.30 m
Nekem ebből pont az ellenkezője jön le annak amit mondasz.
A helyzet az, hogy az emberi töltőkezelőnek kell a legmagasabb hely, ugyanis 1.80 méter magas emberre kell legalább tervezni. Erre jön rá a tető és a has páncélzata(0.1 m+0.1 m)+ a hasmagasság (0.5 m). Ez nálam összeadva 2.5 méter.
Az automata töltős tankban viszont mindenki ülhet!
M1 TTB (Tank Test Bed): Prototípus, mely az Armatához hasonlóan személyzet nélküli toronnyal, automata töltőberendezéssel rendelkezett, a 3 fős személyzet pedig páncélozott kapszulában helyezkedett el.
CATTB (Component Advanced Technology Test Bed): Kísérleti modell 140 mm-es sima csövű ágyúval, feljavított páncélzattal, toronnyal, automata töltőberendezéssel, új motorral és sok egyéb nyalánksággal.
Új loszer fejlesztésébe kezdtek az usa-ban . Az Abrams új loszerét a General Dynamics Ordnance and Tactical Systems (GD-OTS) és Orbital ATK cégek fejlesztik.
Arrol rebesgetnek esetleg valamit,hogy ha majd nalunk is allomasoznak akkor lesz-e lehetosege a MH-nek kiprobalni, amolyan elreklamozas gyanant (esetleg mar megtortent ez a multban?)? Vagy az kizart hogy a tobb ezer leraktarozott peldanybol 70-t valaha is lepasszolnanak azok helyebe amik Irakba lettek kuldve? (igen tudom,h. sokat eszik meg stb. de csak el lehetne furikazni vele meg ha duzzogva is...a regebbi verzioval is)