M2 Bradley (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Talán ide illik. 11 ---> 6 fő
5wn8e0pcselkt2zhcxo4.png
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 545
8 350
113
Most olvastam valahol hogy a horvátoknak elvileg?? 60 db Bradley re fájna a foguk.
Na majd este jobban utánnanézek.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Bevallom őszintén, arról nem is hallottam. Csak a lánctalpas Strykerről.

M2A5 Bradley program, a célja az lett volna, hogy a Bradley alapjain, de azt alaposan felturbózva kvázi egy új lövészpáncélost kapjon a sereg, relatíve olcsón.

A 2017 végi koncepció ez volt:
DUtoLO5X4AE9AWz


Az "or" helyett viszont a sereg "and"-et akart, tehát legyen egy nagyobb méretű, de továbbra is 6 futógörgős alváz, ami a tömeget viszont 40 tonna fölé növelné (csak az alváz ~39,7 tonna, ami ugye esélyesen önmagában 40 tonna feletti lesz, plusz a torony). A megnagyobbított alvázat főleg egy új sebességváltó (de a régi motor megtartása mellett?), a 2x-5x nagyobb védelmi szint és egy plusz szállított katona (vagyis 7 helyett 8 gyalogost vihet) használnák. A torony terén a 25mm-es Bushmastert lecserélték volna egy 30mm-es Bushmaster II-re, egy hálózati alapú rendszert képzeltek el és új kezelőszerveket.

2018 elején az volt a történet, hogy ez így meg is valósul, és 2026-ra elkészül és átadásra kerül az első széria Bradley M2A5. A programot a PEO (Program Executive Office) vezette (volna), amely az M113 leváltását célzó AMFV és egy új könnyű, légi szállíthatóságú harckocsi (az M551 Sheridan utódja, a korábban megszüntetett M8 AGS eszmei utódja), az MFS programot is vezeti.

Csakhogy 2017-ben egy új irodát hoztak össze, az AFC (Army Future Command), ez egy cirka 500, főleg civil alkalmazottakból álló iroda, amelyet egy 4 csillagos tábornok vezet (viszonyításképpen a PEO-t egy egy csillagos tábornok vezeti, és nem egy szigorúan összefogott iroda, hanem különálló, sokszor civil vezetésű, specializált célú irodákat takar, amit lazán fog össze a PEO vezetése). Az AFC feladata az lenne a célok szerint, hogy egy tető alá hozzák össze a jövőbeni beszerzéseket, és nem csak gyorsaságot, de szakmai kutatásokkal alátámasztott tenderezést szeretne, ami egy köztes megoldás lenne a PEO féle "gyors", általában polcról leemelhető technológiákat beszerző irodák és a hagyományos, de lassú és körülményes tendereztetési beszerzések között. Az AFC első nagy programja az OMFV, vagyis az Optionally Manned Fighting Vehicle, amelynél az elvárás az, hogy ideális esetben 2+6 (vagy több szállított) fős személyzet mellett a jármű adott esetben személyzet nélküli harcjárműként is bevethető legyen, és ugyanakkor jó védelemmel bírjon, legyen fejlesztési tartalék és két darabot el tudjon vinni egy C-17A. A program eredetileg 2032-re hozott volna gyümölcsöt, de 2018 elején úgy döntöttek, hogy márpedig az M2A5 Bradley és az OMFV eléggé azonos célra készül, márpedig miért finanszírozzanak két hasonló programot nagyjából párhuzamosan (megj.: nem hivatalosan a BAe konkurensei, a GDLS lobbyzott azért, hogy a fixen a BAe-re szabott M2A5 program helyett ők is kapjanak esélyt). Ennek az eredménye az lett, hogy a M2A5 kuka, OMFV jobbról előz, és immár a cél az, hogy 2026-ra lehetőség legyen a szériapéldányok leszállítására.

A három eredeti pályázó a BAe CV90 Mk.V, a GDLS Griffin III. és a Raytheon / Rheinmetall Lynx. Aztán a BAe 2019 június 10.-én közölte, hogy az OMFV kívánságlistája nekik túlzottan is a konkurensekre szabott , így visszavonta az indulást.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
M2A5 Bradley program, a célja az lett volna, hogy a Bradley alapjain, de azt alaposan felturbózva kvázi egy új lövészpáncélost kapjon a sereg, relatíve olcsón.

A 2017 végi koncepció ez volt:
DUtoLO5X4AE9AWz


Az "or" helyett viszont a sereg "and"-et akart, tehát legyen egy nagyobb méretű, de továbbra is 6 futógörgős alváz, ami a tömeget viszont 40 tonna fölé növelné (csak az alváz ~39,7 tonna, ami ugye esélyesen önmagában 40 tonna feletti lesz, plusz a torony). A megnagyobbított alvázat főleg egy új sebességváltó (de a régi motor megtartása mellett?), a 2x-5x nagyobb védelmi szint és egy plusz szállított katona (vagyis 7 helyett 8 gyalogost vihet) használnák. A torony terén a 25mm-es Bushmastert lecserélték volna egy 30mm-es Bushmaster II-re, egy hálózati alapú rendszert képzeltek el és új kezelőszerveket.

2018 elején az volt a történet, hogy ez így meg is valósul, és 2026-ra elkészül és átadásra kerül az első széria Bradley M2A5. A programot a PEO (Program Executive Office) vezette (volna), amely az M113 leváltását célzó AMFV és egy új könnyű, légi szállíthatóságú harckocsi (az M551 Sheridan utódja, a korábban megszüntetett M8 AGS eszmei utódja), az MFS programot is vezeti.

Csakhogy 2017-ben egy új irodát hoztak össze, az AFC (Army Future Command), ez egy cirka 500, főleg civil alkalmazottakból álló iroda, amelyet egy 4 csillagos tábornok vezet (viszonyításképpen a PEO-t egy egy csillagos tábornok vezeti, és nem egy szigorúan összefogott iroda, hanem különálló, sokszor civil vezetésű, specializált célú irodákat takar, amit lazán fog össze a PEO vezetése). Az AFC feladata az lenne a célok szerint, hogy egy tető alá hozzák össze a jövőbeni beszerzéseket, és nem csak gyorsaságot, de szakmai kutatásokkal alátámasztott tenderezést szeretne, ami egy köztes megoldás lenne a PEO féle "gyors", általában polcról leemelhető technológiákat beszerző irodák és a hagyományos, de lassú és körülményes tendereztetési beszerzések között. Az AFC első nagy programja az OMFV, vagyis az Optionally Manned Fighting Vehicle, amelynél az elvárás az, hogy ideális esetben 2+6 (vagy több szállított) fős személyzet mellett a jármű adott esetben személyzet nélküli harcjárműként is bevethető legyen, és ugyanakkor jó védelemmel bírjon, legyen fejlesztési tartalék és két darabot el tudjon vinni egy C-17A. A program eredetileg 2032-re hozott volna gyümölcsöt, de 2018 elején úgy döntöttek, hogy márpedig az M2A5 Bradley és az OMFV eléggé azonos célra készül, márpedig miért finanszírozzanak két hasonló programot nagyjából párhuzamosan (megj.: nem hivatalosan a BAe konkurensei, a GDLS lobbyzott azért, hogy a fixen a BAe-re szabott M2A5 program helyett ők is kapjanak esélyt). Ennek az eredménye az lett, hogy a M2A5 kuka, OMFV jobbról előz, és immár a cél az, hogy 2026-ra lehetőség legyen a szériapéldányok leszállítására.

A három eredeti pályázó a BAe CV90 Mk.V, a GDLS Griffin III. és a Raytheon / Rheinmetall Lynx. Aztán a BAe 2019 június 10.-én közölte, hogy az OMFV kívánságlistája nekik túlzottan is a konkurensekre szabott , így visszavonta az indulást.
Én csak az eredeti koncepciót nem értem.
Mi értelme volt 7-ről 8-ra emelni a deszantot, amikor az Army rajmérete 9 fő?
Így is úgy is szabdalni kell a rajokat.
Vagy át akarták alakítani a rendszert (bővítés), vagy szimplán csak több hely kellett a felszerelés miatt?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:

a137e0_2b74ca6c2c7d48468bfdac859137e199~mv2.png


A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.

A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...

Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Csak kifutottam a szerkesztési időből: a szakasz őrmester a BFV-4-ben járműpk., nem a BFV-3-ban, sorry.
 
M

molnibalage

Guest
Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:

a137e0_2b74ca6c2c7d48468bfdac859137e199~mv2.png


A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.

A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...

Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...
Hát ez faszányosan agyon van bonyolítva. Mennyivel egyszerűbb lett volna ragaszkodni az eredeti koncepcióhoz, hogy elférjen mindenki a járműbe.
Valahol egészen vicces, hogy egy lassan 50+ éve indult program félrement végeredményét akarják még mindig foltozgatni, jó drágán...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 307
84 072
113
Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:

a137e0_2b74ca6c2c7d48468bfdac859137e199~mv2.png


A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.

A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...

Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...

Azt még el tudom képzelni,hogy a szakaszaltiszt a járműben marad.Ugye a szakaszaltiszt feladata(többek közt) a szakasz tűztámogatásának irányítása és a biztosítás megszervezése.Abban a kis időben amíg mi gépesített lövészkedtünk pl védelemben a szakaszaltiszt a gépben maradt és a gépek tüzét vezette.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hát ez faszányosan agyon van bonyolítva. Mennyivel egyszerűbb lett volna ragaszkodni az eredeti koncepcióhoz, hogy elférjen mindenki a járműbe.
Valahol egészen vicces, hogy egy lassan 50+ éve indult program félrement végeredményét akarják még mindig foltozgatni, jó drágán...

A vicces az, hogy az M113 esetében ugye még 2+11 fő volt, a szabvány 'rifle squad' pedig 10 fő (1x törzsőrmester (SSG), mellette egy 4 fős FireTeam, illetve egy második 5 fős FireTeam), a tűztámogató raj pedig 11 fő (1x törzsőrmester, 2x géppuskás csoport (3 fő egyenként) és 2x páncélelhárítő csoport (2 fő egyenként)). Az M113 tehát ideális volt ehhez.

Csakhogy jött a Vietnami háború, és kiderült, hogy a szépen felállított FireTeam->Raj->Szakasz->Század felállás esetén sose lesz feltöltött az egység, mert veszteségek, sebesülések, előléptetések, és amíg ezeket pótolták, addig is harcolni kellene, vagyis a rajok folyton foghíjasak voltak. Ezt próbálták menet közben valamennyire orvosolni, és ad-hoc (nem hivatalos) szakaszfelépítések lettek. Így egy Szakasz általában 2-3 Rajból állt, amelyek létszáma 5 és 10 között mozgott általában, amit a szakaszpk. próbált valahogy elosztani, hogy a taktikai rugalmasság megmaradjon.

A később a Bradley-t eredményező fejlesztés elején még 9, majd 8 fős szállított gyalogságot tartottak indokoltak, mindkét verzió esetében a jármű kezelőszemélyzete és a gyalogsági egység külön tényező volt, tehát nem keveredtek volna a feladatok. Viszont emiatt a rajok létszáma is csökkent, de úgy vélték, hogy ez belefér, eleve számoltak azzal, hogy nem feltétlen lesz teljesen feltöltött a szakasz, illetve legfeljebb egy-egy raj majd csak 9 fős lesz. Csakhogy aztán már az MICV program keretében a lőszerek számára szükséges hely biztosítása miatt a nyolcat hétre kellett csökkenteni. Itt siklott végleg félre az eredeti koncepció...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Itt siklott végleg félre az eredeti koncepció...
Ezt de szépen írtad! :D:D:D
Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team). :eek: Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.
És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.
Az a vicces ebben a Fire Team -ezésben, hogy elképesztően rugalmatlanná teszi a rendszert. Különösen olyan járművek esetén, mint a Breadly. Ezzel a szétkapjuk a rajt/fire teamet 2 járműre dologban lehetnek érdekes szituk:
Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.
Ha a TL-G-AR-R négyesből 1 ember kiesik, az nem csak létszám problémát okozhat, hanem képességcsökkenést is.
Na mindegy. Ha ők ezt szeretik, megoldják. Hajrá!
Szerk:
Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük.... :D:D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 307
84 072
113
Ezt de szépen írtad! :D:D:D
Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team). :eek: Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.
És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.
Az a vicces ebben a Fire Team -ezésben, hogy elképesztően rugalmatlanná teszi a rendszert. Különösen olyan járművek esetén, mint a Breadly. Ezzel a szétkapjuk a rajt/fire teamet 2 járműre dologban lehetnek érdekes szituk:
Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.
Ha a TL-G-AR-R négyesből 1 ember kiesik, az nem csak létszám problémát okozhat, hanem képességcsökkenést is.
Na mindegy. Ha ők ezt szeretik, megoldják. Hajrá!
Szerk:
Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük.... :D:D

Tűzcsoport a világon mindenhol van.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team). :eek: Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.

Hogy kerül a US ARMY Bradley egységek szakasz felépítéséhez a Marines???? o_O

És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.

Akkor szólj nekik, hogy rossz irányba haladnak, 2020-tól tervezik átszervezni 3+3x3 (vagyis 12 fős) szakaszokba, ahol mindegyik FireTeam 3 fős lesz, az addig magábban battyogó szakaszpk. pedig kap két kísérőt, vagyis a szakasz HQ átalakul egy kvázi-FireTeam-é.


Mondjuk ők ezt alapvetően az IAR M27-re való átállással indokolják...

Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.

Őőőő... Ezt a zöldséget hogy hoztad össze? Melyik harcrend az, amely alapból számol a veszteségekkel? A szovjet vörös hadseregé sem...

Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük.... :D:D

De a szakasz HQ alá tartoznak, csak nem tudnak velük menni alaphangon. A század HQ-hoz vannak 'kísérőnek' beosztva, és zömmel HMMWV-n (ill. most már JLTV-vel) utaznak. Azt most speciel nem tudom, hogy van-e arra vonatkozólag változás, hogy a JLTV megjelenésével a Bradley szakasz kísérőjeként mennek-e ők is járművel most már (a JLTV és a Bradley védelem szempontjából azért már nincs olyan messze egymástól..).