Mennyit kerestem ezt a képetTalán ide illik. 11 ---> 6 fő
![]()
van annyi múzeumuk hogy kitudjanak állítani 60 Bradleyt ??Most olvastam valahol hogy a horvátoknak elvileg?? 60 db Bradley re fájna a foguk.
Na majd este jobban utánnanézek.
merthogy használni nincs pénzük az is tuti

Honnan tudod hogy nincs penzük használni?van annyi múzeumuk hogy kitudjanak állítani 60 Bradleyt ??![]()
merthogy használni nincs pénzük az is tuti
![]()
![]()
![]()
Hát nem sok van.Honnan tudod hogy nincs penzük használni?
kisebb dolgokra se jut pénz , nemhogy 60 bradleyre , lehet arra megvan hogy megvegyék , de hogy használják és üzemben tartsák őket nincs , kb olyan agymenés mint az F16-os projectükHonnan tudod hogy nincs penzük használni?
Bevallom őszintén, arról nem is hallottam. Csak a lánctalpas Strykerről.
Én csak az eredeti koncepciót nem értem.M2A5 Bradley program, a célja az lett volna, hogy a Bradley alapjain, de azt alaposan felturbózva kvázi egy új lövészpáncélost kapjon a sereg, relatíve olcsón.
A 2017 végi koncepció ez volt:
![]()
Az "or" helyett viszont a sereg "and"-et akart, tehát legyen egy nagyobb méretű, de továbbra is 6 futógörgős alváz, ami a tömeget viszont 40 tonna fölé növelné (csak az alváz ~39,7 tonna, ami ugye esélyesen önmagában 40 tonna feletti lesz, plusz a torony). A megnagyobbított alvázat főleg egy új sebességváltó (de a régi motor megtartása mellett?), a 2x-5x nagyobb védelmi szint és egy plusz szállított katona (vagyis 7 helyett 8 gyalogost vihet) használnák. A torony terén a 25mm-es Bushmastert lecserélték volna egy 30mm-es Bushmaster II-re, egy hálózati alapú rendszert képzeltek el és új kezelőszerveket.
2018 elején az volt a történet, hogy ez így meg is valósul, és 2026-ra elkészül és átadásra kerül az első széria Bradley M2A5. A programot a PEO (Program Executive Office) vezette (volna), amely az M113 leváltását célzó AMFV és egy új könnyű, légi szállíthatóságú harckocsi (az M551 Sheridan utódja, a korábban megszüntetett M8 AGS eszmei utódja), az MFS programot is vezeti.
Csakhogy 2017-ben egy új irodát hoztak össze, az AFC (Army Future Command), ez egy cirka 500, főleg civil alkalmazottakból álló iroda, amelyet egy 4 csillagos tábornok vezet (viszonyításképpen a PEO-t egy egy csillagos tábornok vezeti, és nem egy szigorúan összefogott iroda, hanem különálló, sokszor civil vezetésű, specializált célú irodákat takar, amit lazán fog össze a PEO vezetése). Az AFC feladata az lenne a célok szerint, hogy egy tető alá hozzák össze a jövőbeni beszerzéseket, és nem csak gyorsaságot, de szakmai kutatásokkal alátámasztott tenderezést szeretne, ami egy köztes megoldás lenne a PEO féle "gyors", általában polcról leemelhető technológiákat beszerző irodák és a hagyományos, de lassú és körülményes tendereztetési beszerzések között. Az AFC első nagy programja az OMFV, vagyis az Optionally Manned Fighting Vehicle, amelynél az elvárás az, hogy ideális esetben 2+6 (vagy több szállított) fős személyzet mellett a jármű adott esetben személyzet nélküli harcjárműként is bevethető legyen, és ugyanakkor jó védelemmel bírjon, legyen fejlesztési tartalék és két darabot el tudjon vinni egy C-17A. A program eredetileg 2032-re hozott volna gyümölcsöt, de 2018 elején úgy döntöttek, hogy márpedig az M2A5 Bradley és az OMFV eléggé azonos célra készül, márpedig miért finanszírozzanak két hasonló programot nagyjából párhuzamosan (megj.: nem hivatalosan a BAe konkurensei, a GDLS lobbyzott azért, hogy a fixen a BAe-re szabott M2A5 program helyett ők is kapjanak esélyt). Ennek az eredménye az lett, hogy a M2A5 kuka, OMFV jobbról előz, és immár a cél az, hogy 2026-ra lehetőség legyen a szériapéldányok leszállítására.
A három eredeti pályázó a BAe CV90 Mk.V, a GDLS Griffin III. és a Raytheon / Rheinmetall Lynx. Aztán a BAe 2019 június 10.-én közölte, hogy az OMFV kívánságlistája nekik túlzottan is a konkurensekre szabott , így visszavonta az indulást.
Hát ez faszányosan agyon van bonyolítva. Mennyivel egyszerűbb lett volna ragaszkodni az eredeti koncepcióhoz, hogy elférjen mindenki a járműbe.Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:
![]()
A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.
A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...
Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...
Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:
![]()
A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.
A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...
Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...
Hát ez faszányosan agyon van bonyolítva. Mennyivel egyszerűbb lett volna ragaszkodni az eredeti koncepcióhoz, hogy elférjen mindenki a járműbe.
Valahol egészen vicces, hogy egy lassan 50+ éve indult program félrement végeredményét akarják még mindig foltozgatni, jó drágán...
Ezt de szépen írtad!Itt siklott végleg félre az eredeti koncepció...



Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.

Ezt de szépen írtad!
Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team).Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.
És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.
Az a vicces ebben a Fire Team -ezésben, hogy elképesztően rugalmatlanná teszi a rendszert. Különösen olyan járművek esetén, mint a Breadly. Ezzel a szétkapjuk a rajt/fire teamet 2 járműre dologban lehetnek érdekes szituk:
Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.
Ha a TL-G-AR-R négyesből 1 ember kiesik, az nem csak létszám problémát okozhat, hanem képességcsökkenést is.
Na mindegy. Ha ők ezt szeretik, megoldják. Hajrá!
Szerk:
Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük....![]()
Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team).Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.

És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.
Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.
Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük....![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..