1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

M2 Bradley

Diskurzus a(z) 'Páncélozott harc- és szállítójárművek' témában - Tcat által indítva @ 2013. augusztus 31..

  1. Python

    Python Well-Known Member

     
    fip7, fishbed and Cifu like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Talán ide illik. 11 ---> 6 fő
    [​IMG]
     
    Cifu, Luthero, Ocses and 10 others like this.
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mennyit kerestem ezt a képet
     
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Most olvastam valahol hogy a horvátoknak elvileg?? 60 db Bradley re fájna a foguk.
    Na majd este jobban utánnanézek.
     
  6. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    van annyi múzeumuk hogy kitudjanak állítani 60 Bradleyt ?? :D :eek: merthogy használni nincs pénzük az is tuti :D :D :D
     
  7. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Honnan tudod hogy nincs penzük használni?
     
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát nem sok van.
     
    fedett_mókus likes this.
  9. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    kisebb dolgokra se jut pénz , nemhogy 60 bradleyre , lehet arra megvan hogy megvegyék , de hogy használják és üzemben tartsák őket nincs , kb olyan agymenés mint az F16-os projectük
     
  10. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    M2A5 Bradley program, a célja az lett volna, hogy a Bradley alapjain, de azt alaposan felturbózva kvázi egy új lövészpáncélost kapjon a sereg, relatíve olcsón.

    A 2017 végi koncepció ez volt:
    [​IMG]

    Az "or" helyett viszont a sereg "and"-et akart, tehát legyen egy nagyobb méretű, de továbbra is 6 futógörgős alváz, ami a tömeget viszont 40 tonna fölé növelné (csak az alváz ~39,7 tonna, ami ugye esélyesen önmagában 40 tonna feletti lesz, plusz a torony). A megnagyobbított alvázat főleg egy új sebességváltó (de a régi motor megtartása mellett?), a 2x-5x nagyobb védelmi szint és egy plusz szállított katona (vagyis 7 helyett 8 gyalogost vihet) használnák. A torony terén a 25mm-es Bushmastert lecserélték volna egy 30mm-es Bushmaster II-re, egy hálózati alapú rendszert képzeltek el és új kezelőszerveket.

    2018 elején az volt a történet, hogy ez így meg is valósul, és 2026-ra elkészül és átadásra kerül az első széria Bradley M2A5. A programot a PEO (Program Executive Office) vezette (volna), amely az M113 leváltását célzó AMFV és egy új könnyű, légi szállíthatóságú harckocsi (az M551 Sheridan utódja, a korábban megszüntetett M8 AGS eszmei utódja), az MFS programot is vezeti.

    Csakhogy 2017-ben egy új irodát hoztak össze, az AFC (Army Future Command), ez egy cirka 500, főleg civil alkalmazottakból álló iroda, amelyet egy 4 csillagos tábornok vezet (viszonyításképpen a PEO-t egy egy csillagos tábornok vezeti, és nem egy szigorúan összefogott iroda, hanem különálló, sokszor civil vezetésű, specializált célú irodákat takar, amit lazán fog össze a PEO vezetése). Az AFC feladata az lenne a célok szerint, hogy egy tető alá hozzák össze a jövőbeni beszerzéseket, és nem csak gyorsaságot, de szakmai kutatásokkal alátámasztott tenderezést szeretne, ami egy köztes megoldás lenne a PEO féle "gyors", általában polcról leemelhető technológiákat beszerző irodák és a hagyományos, de lassú és körülményes tendereztetési beszerzések között. Az AFC első nagy programja az OMFV, vagyis az Optionally Manned Fighting Vehicle, amelynél az elvárás az, hogy ideális esetben 2+6 (vagy több szállított) fős személyzet mellett a jármű adott esetben személyzet nélküli harcjárműként is bevethető legyen, és ugyanakkor jó védelemmel bírjon, legyen fejlesztési tartalék és két darabot el tudjon vinni egy C-17A. A program eredetileg 2032-re hozott volna gyümölcsöt, de 2018 elején úgy döntöttek, hogy márpedig az M2A5 Bradley és az OMFV eléggé azonos célra készül, márpedig miért finanszírozzanak két hasonló programot nagyjából párhuzamosan (megj.: nem hivatalosan a BAe konkurensei, a GDLS lobbyzott azért, hogy a fixen a BAe-re szabott M2A5 program helyett ők is kapjanak esélyt). Ennek az eredménye az lett, hogy a M2A5 kuka, OMFV jobbról előz, és immár a cél az, hogy 2026-ra lehetőség legyen a szériapéldányok leszállítására.

    A három eredeti pályázó a BAe CV90 Mk.V, a GDLS Griffin III. és a Raytheon / Rheinmetall Lynx. Aztán a BAe 2019 június 10.-én közölte, hogy az OMFV kívánságlistája nekik túlzottan is a konkurensekre szabott , így visszavonta az indulást.
     
    wolfram, therob, Rotten878 and 7 others like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én csak az eredeti koncepciót nem értem.
    Mi értelme volt 7-ről 8-ra emelni a deszantot, amikor az Army rajmérete 9 fő?
    Így is úgy is szabdalni kell a rajokat.
    Vagy át akarták alakítani a rendszert (bővítés), vagy szimplán csak több hely kellett a felszerelés miatt?
     
  12. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Így néz ki jelenleg egy M2 Bradley szakasz, 4db M2A3(A4) lövészpáncélos esetén:

    [​IMG]

    A három gyalogos raj (2x4 fős Fire Team plusz a rajpk.) a négy járműben van "szétszórva", de a létszámproblémák miatt a parancsnoki jármű (BFV-2) egy plusz irányzót visz magával, aki irányzóvá lép elő, ha a járműpk. hadnagy (aki egyben szakaszpk.) elhagyja a járművet, az addigi irányzó pedig járműpk. lesz. A BFV-3 esetén (amelynek a járműpk.-ra a szakasz őrmestere) nincs tartalék irányzó, vagyis ebben a járműben az irányzó egyedül marad a toronyban, ha az őrmester csatlakozik a hadnagyához.

    A jobb oldali 'Attachment' három "hontalanja" egy felderítő, egy rádiós és egy szanitéc. Ők eredetileg a Szakasz HQ-ba tartoznak, és a hadnagy mellett lenne a helyük. Csak éppen nincs hely a négy Bradley járműben számukra, ha a szakasz teljes létszámra van feltöltve. Ez esetben a századparancsnoksággal együtt mozog eme három "hontalan"...

    Kifejtve nem láttam sehol, de számomra logikusnak tűnik, hogy a 3+8 fős nagyobb teknőjű Bradley M2A5 esetében eme három "hontalan" végre egy járműbe kerülhet a szakasz többi tagjával együtt, illetve a BFV-3, vagyis a szakasz őrmestere is kaphat "váltás" irányzót...
     
    wolfram, therob, Rotten878 and 5 others like this.
  13. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Csak kifutottam a szerkesztési időből: a szakasz őrmester a BFV-4-ben járműpk., nem a BFV-3-ban, sorry.
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát ez faszányosan agyon van bonyolítva. Mennyivel egyszerűbb lett volna ragaszkodni az eredeti koncepcióhoz, hogy elférjen mindenki a járműbe.
    Valahol egészen vicces, hogy egy lassan 50+ éve indult program félrement végeredményét akarják még mindig foltozgatni, jó drágán...
     
    fip7, wolfram, Rotten878 and 5 others like this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt még el tudom képzelni,hogy a szakaszaltiszt a járműben marad.Ugye a szakaszaltiszt feladata(többek közt) a szakasz tűztámogatásának irányítása és a biztosítás megszervezése.Abban a kis időben amíg mi gépesített lövészkedtünk pl védelemben a szakaszaltiszt a gépben maradt és a gépek tüzét vezette.
     
    pöcshuszár likes this.
  16. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A vicces az, hogy az M113 esetében ugye még 2+11 fő volt, a szabvány 'rifle squad' pedig 10 fő (1x törzsőrmester (SSG), mellette egy 4 fős FireTeam, illetve egy második 5 fős FireTeam), a tűztámogató raj pedig 11 fő (1x törzsőrmester, 2x géppuskás csoport (3 fő egyenként) és 2x páncélelhárítő csoport (2 fő egyenként)). Az M113 tehát ideális volt ehhez.

    Csakhogy jött a Vietnami háború, és kiderült, hogy a szépen felállított FireTeam->Raj->Szakasz->Század felállás esetén sose lesz feltöltött az egység, mert veszteségek, sebesülések, előléptetések, és amíg ezeket pótolták, addig is harcolni kellene, vagyis a rajok folyton foghíjasak voltak. Ezt próbálták menet közben valamennyire orvosolni, és ad-hoc (nem hivatalos) szakaszfelépítések lettek. Így egy Szakasz általában 2-3 Rajból állt, amelyek létszáma 5 és 10 között mozgott általában, amit a szakaszpk. próbált valahogy elosztani, hogy a taktikai rugalmasság megmaradjon.

    A később a Bradley-t eredményező fejlesztés elején még 9, majd 8 fős szállított gyalogságot tartottak indokoltak, mindkét verzió esetében a jármű kezelőszemélyzete és a gyalogsági egység külön tényező volt, tehát nem keveredtek volna a feladatok. Viszont emiatt a rajok létszáma is csökkent, de úgy vélték, hogy ez belefér, eleve számoltak azzal, hogy nem feltétlen lesz teljesen feltöltött a szakasz, illetve legfeljebb egy-egy raj majd csak 9 fős lesz. Csakhogy aztán már az MICV program keretében a lőszerek számára szükséges hely biztosítása miatt a nyolcat hétre kellett csökkenteni. Itt siklott végleg félre az eredeti koncepció...
     
    fip7, wolfram, Rotten878 and 4 others like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt de szépen írtad! :D:D:D
    Hja és ehhez még vedd hozzá hogy a Marines alap rajfelépítése meg 13 fős (1 rpk + 3x4fős Fire Team). :eek: Mondjuk ők könnyűgyalogságnak számítanak a könyv szerint.
    És az a komoly hogy az összes közül talán még az övék a leghasználhatóbb. Mondjuk náluk szerintem erősen bele van tervezve a komoly veszteségfaktor is.
    Az a vicces ebben a Fire Team -ezésben, hogy elképesztően rugalmatlanná teszi a rendszert. Különösen olyan járművek esetén, mint a Breadly. Ezzel a szétkapjuk a rajt/fire teamet 2 járműre dologban lehetnek érdekes szituk:
    Mondjuk harchoz kiszállnak a járműből, ami később lerobban/kilövik, miegymás. Az ott maradt katonákból pedig legalább 2 másik Fire Teamhez fog tartozni. Értem én, hogy megoldják, de akkor is. Arról nem is beszélve, hogy a Fire Team kicsi és túl sokféle dolog van benne. Mintha a veszteséget nem számolták volna bele.
    Ha a TL-G-AR-R négyesből 1 ember kiesik, az nem csak létszám problémát okozhat, hanem képességcsökkenést is.
    Na mindegy. Ha ők ezt szeretik, megoldják. Hajrá!
    Szerk:
    Azt el is felejtettem, hogy a combat medic meg hivatalosan állománytábla (vagy mi a töknek hívják náluk) szerint nem is tartozik a szakaszhoz. Talán a felderítő sem... Mindkettő a törzshöz tartozik, és még sincs helyük.... :D:D
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tűzcsoport a világon mindenhol van.
     
  19. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Hogy kerül a US ARMY Bradley egységek szakasz felépítéséhez a Marines???? o_O

    Akkor szólj nekik, hogy rossz irányba haladnak, 2020-tól tervezik átszervezni 3+3x3 (vagyis 12 fős) szakaszokba, ahol mindegyik FireTeam 3 fős lesz, az addig magábban battyogó szakaszpk. pedig kap két kísérőt, vagyis a szakasz HQ átalakul egy kvázi-FireTeam-é.



    Mondjuk ők ezt alapvetően az IAR M27-re való átállással indokolják...

    Őőőő... Ezt a zöldséget hogy hoztad össze? Melyik harcrend az, amely alapból számol a veszteségekkel? A szovjet vörös hadseregé sem...

    De a szakasz HQ alá tartoznak, csak nem tudnak velük menni alaphangon. A század HQ-hoz vannak 'kísérőnek' beosztva, és zömmel HMMWV-n (ill. most már JLTV-vel) utaznak. Azt most speciel nem tudom, hogy van-e arra vonatkozólag változás, hogy a JLTV megjelenésével a Bradley szakasz kísérőjeként mennek-e ők is járművel most már (a JLTV és a Bradley védelem szempontjából azért már nincs olyan messze egymástól..).
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Összehasonlításnak...
    Úgy érted 3+3x3 fős rajokba.
    Ha jobban megnézed, az új raj felépítése sokkal homogénebb lesz. Már csak a fegyverekből is teljesen egyértelmű:
    [​IMG]

    Összehasonlításképpen a Bradley szakasz:
    [​IMG]


    Hát szerintem, amelyiknek rendszerszinten van belekódolva a működésébe a magas vesztéségi arány. 1-1 partraszállás, ha kijön alacsonyabb veszteséggel, akkor a Marines már "rendben van".
    Különben mi indokolja az ilyen nagy méretű rajokat (Igazából!)?
    Ezt a részét már Dudival is beszéltük annak idején. Szervezetileg a combat medic-ek a zászlóalj törzshöz tartozó medic platoon, combat medic section-jéhez tartoznak.
    Onnan vannak kirendelve a szakaszokhoz. Forrás, 55. oldal
    A helyük pedig a szakasz parancsnok mellett (jármű nélkül), vagy a szakaszparancsnoki járműben lenne alapvetően.
    A kerekes járművön való utaztatás meg elég vicces. Ha valaki, akkor a Combat medic az, akinek MINDEN körülmények között a szakasszal kell lennie.
    Alapvetően nekem nincs a kerekessel bajom, de nem szerencsés. Én lazán tenném mondjuk akár a tüzérséget, meg a logisztikát is kerekesre egy páncélos hadosztályban, de a combat medic nem ez a kategória.
    Maradjunk annyiban, hogy az alap Bradley szakasz felépítés a szétszedett rajokkal egy elfuserált dolog lett.
     

Ezen oldal megosztása