Magazinok

Megjelent a HADTUDOMÁNY 2020/4-es száma.

Cikkajánló:

Sticz László – Seprõdi-Kiss Árpád

A Magyar Honvédség képességfejlesztése, egy korszerű haderő megteremtése

"Jelen cikk célja, hogy a nyilvánosság által sokszor csak a beszerzések kapcsán említett Zrínyi Haderõfejlesztési és Honvédelmi Program képességfejlesztési elemeit bemutassa, és betekintést nyújtson a Magyar Honvédség modernizációjának hátterébe, elemeibe és folyamatába. A stratégiai környezetet és a Zrínyi Program hadtudományos alapjait bemutató bevezetést követõen áttekinti a Magyar Honvédség által alkalmazott képességalapú tervezési módszer sajátosságait, a haderõ fejlesztéssel együtt járó struktúraváltás elemeit, illetve a konkrét haderõnemi fejlesztéseket is..."

Megjelent a HADTUDOMÁNY 2021/1-es száma.

212442467_2073672049454213_1850785477667975847_n.jpg
212499498_2073672076120877_7147637370794932538_n.jpg
 
Szeretnék minden jóérzésű embertől elnézést kérni, aki veszi a fáradtságot, hogy elolvassa. Én csak átfutottam, de már az első cikken elborzadtam. Egy lektor nem volt kéznél, aki szót emelt volna a "domén" kifejezések, valamint az "Adattó" kifejezések ellen?
Lehet, hogy nagyon okosakat ír a drága szerző, de legyünk már észnél!
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
Én korábban nem olvastam csak az utóbbi 2 számot, de sztem nagyonjó. Még hasonló színvonalú másik lapot sem tudok mondani. Amiért nekem bejön: aktuális, részletes bemutatása a magyar haderőfejlesztésre kapcsán beszerzett új eszközöknek és egy kis háttér!

Utoljára a 85/2-es számban a BMP 1-ről tudtak ilyen összefüggésben beszámolni.
Szóval jó sok pénzt megspóroltál az elmúlt 35 évben.
:D
 
Megjelent a Repüléstudományi Közlemények új száma:

33. Évfolyam, 1. Szám (2021)

Tartalomjegyzék:

A mesterséges intelligencia alkalmazhatósága a modern kori repülésben
Women serving in the Royal Air Force (1938–1944)
A hazai pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó szabályozás EU-s jogszabályoktól való eltéréseinek bemutatása
Az űrhajósok is karanténban voltak
Interpretations of Human Error in Aviation
A hazai légi kutatás-mentés átalakulása a H145M helikopter hadrendbe állításával
Az atomerőművek drónokkal szembeni védettsége
A hazai pilóta nélküli légi járművekkel kapcsolatos szabályozás összehasonlítása a többi uniós tagállam gyakorlatával
Légi járművek közelségi és figyelmeztető rendszerei
Nagynyomású földgáz mint tüzelőanyag a forgószárnyas repülőgépek világában
A kriogenika felhasználhatósága a modern repülésben
Drónok és hagyományos légi járművek közös légtérben történő alkalmazásának repülésbiztonsági kockázatai
A pilóta nélküli légi járművek (UAV) evolúciója
 
Megjelent a Honvédségi Szemle 2021/03 száma.

cover_issue_74_hu_HU.jpg



Cikkajánló:

Modernizáció és innováció (2.): A megnövekedett sebességű haditechnikai kutatás-fejlesztés erősödő szerepe a modern katonai stratégiában egy amerikai példa alapján

A NATO válasza a hibrid fenyegetésre

Az erők megóvása napjaink műveleti környezetében

Az önkéntes tartalékosok a különleges jogrendben

A szövetséges haderők lovassági alakulatainak szervezete és feladatai a 21. században

Küldetésorientált vezetés: a szemléletváltás mint a hatékonyság záloga

A magyar ifjúság generációs sajátosságai és a biztonsághoz való viszonyulása

Az alvás és a katonai szolgálat

Hozzászólás „A Magyar Honvédség szárazföldi haderőnemének jövője a nemzeti tisztképzés modernizációjának tükrében” című tanulmányhoz


Megjelent a Honvédségi Szemle 2021/04 száma.

cover_issue_84_hu_HU.jpg


Cikkajánló:

A NATO 2030 jelentés – stratégiai prioritások új megközelítésben

A légi uralom elmélete napjainkban

A török hadiipar szerepe napjaink konfliktusaiban

A Trump-adminisztráció Afganisztán-politikája

Az NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar katonai gyakorlatokon való részvételének lehetőségei

A harci stressz kezelése kognitív viselkedésterápiával a nemzetközi és a hazai tapasztalatok alapján

A Magyar Honvédség szerepvállalása a COVID–19 idején munkanélkülivé váltak körében

Az életciklus-menedzsment kérdései a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program tükrében

A lakosság szerepe a 20. század második felének felkelésellenes műveleteiben: a francia megközelítés

Megújuló energiaforrások és a biztonság. Vízerőművek Dél-Amerikában: fókuszban Brazília
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ajánló
22. o.Ülésezett a Magyar Drón Koalíció
24-27. o.Karakál-lesen Franciaországban
28-31. o.Szentendrei Dávid százados, Gripen-bemutatópilóta
32-33. o.Az Aero Vodochody visszatér a kecskeméti repülőnapra
34-37. o.A HM EI Zrt. és a repüléstudomány
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Szeretem felidézni a régi repnapokat... Soha többé nem látható típusok..
Arra pl. már nem emlékeztem, hogy a lengyelek elhozták az I-22-est is 1992-ben. A többivel képben voltam, bár az 1997 utáni repülőnapok eseményeit már összekevergetem. Melyk évben mi is volt? Mióta van digitális technika egy picivel könnyebb.
Volt olyan alkalom is amikor US NAVY P-3C állt a betonon :)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator


2021/4. szám Tartalomjegyzék

Fókuszban

Dr. Óvári Gyula-Fehér Krisztina: Repülőgépek elektromos meghajtása -szükségszerűség kompromisszumokkal V. rész

Dr. Kiss Álmos Péter-Dr. Kiss Roland-Vecsey Mariann: Az Oroszországi Föderáció baltikumi a2/AD képességeinek és a NATO válaszlépéseinek elemzése I. rész

Dr. Both Előd: Holdautók és marsjárók II.rész

Balogh Péter: Az MH Geoinformációs Támogatási Doktrína felülvizsgálata az újonnan rendszeresített technikai eszközök tükrében I. rész

Tanulmányok

Dr. Németh András-Virágh Krisztián: Virtuális valóság és haderő -polgári alkalmazási lehetőséges III.rész

Dr. Hennel Sándor-Kelecsényi István: Az Aero Vodochody cseh repülőgépgyártó vállalat és repülőgépei I.rész

András Füleky: Twenty first century development in the Hungarian Defence Forces: The KC-390 tactical military transport aircraft

Nemzetközi haditechnikai szemle

Vincze Gyula: A HUSAR pilóta nélküli felderítő- és célmegjelölő rendszer

Űrtechnika

Horváth István: A gammakitörések irány szerinti eloszlása

Hazai tükör

Ocskay István -Vágner Szabolcs: Gidrán -egy növelt aknavédelemmel rendelkező harcjármű megjelenése a Magyar Honvédségben II.rész

Földi Zoltán: Újabb funkcióval bővült a Currus Aries többfunkciós autóbusz

Haditechnika történet

Füleky András: A japán kard -tűzből születő nemzeti kincs I. rész

Dr. Hajdú Ferenc-Jásdi Balázs: A 85 mm-es 1939M 52K 8,5/8,8 Flak 39(r) közepes légvédelmi ágyú magyarországi alkalmazása
 
Ez legyen meg itt is...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Érdemes lesz megvenni.

  • bemutatjuk még a svéd Gripen C/D legújabb, MS 20 Block 2-es változatát is
  • interjút készítettünk az Embraer Defence elnök-vezérigazgtójával is az új KC-390-es katonai teherszállító kecskeméti bemutatója kapcsán.
  • Beszámolunk egy új magyar repülőgépek rakétatámadás elleni védelmére szolgáló fejlesztésről.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ms07
Sziasztok! Most olvastam és máshol, Kővári László 64 éves korában elhunyt hosszú betegség után..... (elsősorban repülés szakirány, és a privát véleményem, hogy összefogott, jó cikkek kerültek ki a kazai közül) R.I.P.
Írtam a Járványok topikban... Egyébként feltünt már korábban, hogy valaki más írja(más stílus) a posztokat az Aranysas FB oldalán.
 
Sziasztok! Most olvastam és máshol, Kővári László 64 éves korában elhunyt hosszú betegség után..... (elsősorban repülés szakirány, és a privát véleményem, hogy összefogott, jó cikkek kerültek ki a kezei közül) R.I.P.
Írtam a Járványok topikban... Egyébként feltünt már korábban, hogy valaki más írja(más stílus) a posztokat az Aranysas FB oldalán.
Párhuzamosan megvan pár helyen, mert én meg hasonlóan a beszélgetőbe raktam be. Amúgy olyan talán pár hete írták meg az FB oldalon, hogy a Trautmann Balázs viszi (akkor még átmenetinek gondolt jelleggel) az FB oldalt, mert Kővárinak komolyabb dolgokkal kell foglalkoznia. Kár, hogy ez lett a vége
 
Sziasztok! Most olvastam és máshol, Kővári László 64 éves korában elhunyt hosszú betegség után..... (elsősorban repülés szakirány, és a privát véleményem, hogy összefogott, jó cikkek kerültek ki a kezei közül) R.I.P.

Nem szerettem a munkásságát, de mint repülést kedvelőt sajnálom.