Magyar őstörténet és a sztyeppei civilizáció

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 216
113
A nagy büdös igazság, hogy a régiek jelképekben, kőfaragásokban, építményekben, dalokban, mesékben, hőstörténetekben kódolták az tudásukat. Aki érti érti, aki nem, az nem. Pontosan ezért tették, ne legyen mindenki számára elérhető, csak a hasonló érzelmi-értelmi felfogásúak számára. Vagyis úgy adták át a tudást, hogy a művészet nyelvével dekódolható a mondanivalójuk. Van elsődleges réteg, a látvány, meg a jelentéstartalom, ami már csak azok számára érzékelhető, aki tudja mire van kihegyezve.
Továbbra is (nem a Bud(h)izmus ellen) tartom, hogy a mithraizmus a legősibb sztyeppei hagyomány. Tudom, itt most jönnek a rómaiak, meg a többiek....
A római kultúra alapja az etruszk, akik a renegát történelemtudósok szerint a Kárpát-medence kultúrköréből származnak. Vagy vegyük a mezopotámiai kulturkört, a kárpát-medencei előzményei tagadhatatlanok.
Sol Invictus....
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
A nagy büdös igazság, hogy a régiek jelképekben, kőfaragásokban, építményekben, dalokban, mesékben, hőstörténetekben kódolták az tudásukat.
Kódolt tudás kortárs tárgyakban.

Ősi kereskedelmi útvonalak leírása a Nagyvásárcsarnok romjai közt talált freskón:
001.jpg


A manicheus szittya sorsot jelképező kétfejű kígyó motívuma ősi tarsolyon:
002.webp

Őseink nem voltak teljesen hülyék, ellenben...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 128
113
Kódolt tudás kortárs tárgyakban.

Ősi kereskedelmi útvonalak leírása a Nagyvásárcsarnok romjai közt talált freskón:
001.jpg


A manicheus szittya sorsot jelképező kétfejű kígyó motívuma ősi tarsolyon:
002.webp

Őseink nem voltak teljesen hülyék, ellenben...
Szóval csak összegraffitizték domborművekkel az épületeket. :D Azért ez szánalmas nem gondolod?
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 216
113
Aki nem próbál legalább hasonló módon élni legalább egy pár évig, mint az általa vizsgált, kutatott kultúra, az folyamatosan téves következtetéseket von le a tárgyi emlékekből. Az egész SW univerzumból számomra a legfontosabb mondat Thrawn admirálisé, aki szerint egy faj elleni stratégia kidolgozása a faj művészetének tanulmányozásán keresztül vezet.
Sol Invictus.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 128
113
Aki nem próbál legalább hasonló módon élni legalább egy pár évig, mint az általa vizsgált, kutatott kultúra, az folyamatosan téves következtetéseket von le a tárgyi emlékekből. Az egész SW univerzumból számomra a legfontosabb mondat Thrawn admirálisé, aki szerint egy faj elleni stratégia kidolgozása a faj művészetének tanulmányozásán keresztül vezet.
Sol Invictus.
Sol invictust azért minek élteted a római formájában?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Szóval csak összegraffitizték domborművekkel az épületeket. :D Azért ez szánalmas nem gondolod?
Nem. Kortárs művészet szinte mindig aktuálisan jelentéktelen dolgokkal dolgozik. Ha azt nézzük mondjuk, hogy a világtörténelem során aktuálisan milyen arányban volt átpolitizált, ideológiailag áthatott a művészet, akkor ilyet csak a monoteista társadalmakban találunk bizonyos korszakokban. Minden más esetben úgy áll a helyzet, hogy az esztétikai érték és a hozzá társuló esetlegesség felülír minden mást. Lehet, hogy van freeFSZE, meg Örkényben egy-két előadás, ami súlyosan terhelt ideológiailag és értelmezhető úgy, olyan direkt áthallással vagy kifejezéssel, amit itt egyesek ártatlan szkíta alkotásokhoz fűznek, de az átlagos kortárs magyar színház egyszerű minőségi vagy kevésbé szórakozás. Ugyanez igaz minden más művészeti ágra is és volt a történelem során mindig. Esztétika, szórakozás, hatalmi státusz kifejezése, a művész individualizmusa, horror vacui, stb. Ezek voltak mindig is a művészet okai.

Teljesen fölösleges és értelmetlen belegondolni bármit is. Még akkor is, ha olyan kimunkált rendszerré fejlesztjük, mint Bachofen: A mítosz és az ősi társadalomban. Ami ugyan kis mértékben segít megérteni egyes ókori politikai irányzatokat, de átfogó értelemben nagyon durva túlzás. Sosem alkotott olyan rendszert a valóság az antikvitásban, amivé Bachofen képzelete összeállította. Bachofen nélkül nem értenénk, hogy Caesar miért Vénuszra appellál egy politikai megnyilvánulásában -kortárs nyelven jóléti populizmust követ el- mondjuk. Ám ettől még az átlag antik megnyilvánulás -legyen tárgyi vagy verbális- nem szigorú ideológiai rend alapján készült, ahogy a szkíta sem vagy bármilyen mostani magyar kortárs sem. Maga a szigorú rend sem létezett és létezik a monoteista társadalmak dogmatizmusra való hajlama nélkül és még ezekben a társadalmakban is csak bizonyos helyzetekben érvényesül -mint a keresztény szimbolika uralkodó pozíciója a nyugati művészetben a középkor folyamán, lásd a körtemplomok esetét.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 128
113
Nem. Kortárs művészet szinte mindig aktuálisan jelentéktelen dolgokkal dolgozik. Ha azt nézzük mondjuk, hogy a világtörténelem során aktuálisan milyen arányban volt átpolitizált, ideológiailag áthatott a művészet, akkor ilyet csak a monoteista társadalmakban találunk bizonyos korszakokban. Minden más esetben úgy áll a helyzet, hogy az esztétikai érték és a hozzá társuló esetlegesség felülír minden mást. Lehet, hogy van freeFSZE, meg Örkényben egy-két előadás, ami súlyosan terhelt ideológiailag és értelmezhető úgy, olyan direkt áthallással vagy kifejezéssel, amit itt egyesek ártatlan szkíta alkotásokhoz fűznek, de az átlagos kortárs magyar színház egyszerű minőségi vagy kevésbé szórakozás. Ugyanez igaz minden más művészeti ágra is és volt a történelem során mindig. Esztétika, szórakozás, hatalmi státusz kifejezése, a művész individualizmusa, horror vacui, stb. Ezek voltak mindig is a művészet okai.

Teljesen fölösleges és értelmetlen belegondolni bármit is. Még akkor is, ha olyan kimunkált rendszerré fejlesztjük, mint Bachofen: A mítosz és az ősi társadalomban. Ami ugyan kis mértékben segít megérteni egyes ókori politikai irányzatokat, de átfogó értelemben nagyon durva túlzás. Sosem alkotott olyan rendszert a valóság az antikvitásban, amivé Bachofen képzelete összeállította. Bachofen nélkül nem értenénk, hogy Caesar miért Vénuszra appellál egy politikai megnyilvánulásában -kortárs nyelven jóléti populizmust követ el- mondjuk. Ám ettől még az átlag antik megnyilvánulás -legyen tárgyi vagy verbális- nem szigorú ideológiai rend alapján készült, ahogy a szkíta sem vagy bármilyen mostani magyar kortárs sem. Maga a szigorú rend sem létezett és létezik a monoteista társadalmak dogmatizmusra való hajlama nélkül és még ezekben a társadalmakban is csak bizonyos helyzetekben érvényesül -mint a keresztény szimbolika uralkodó pozíciója a nyugati művészetben a középkor folyamán, lásd a körtemplomok esetét.
Ahham, szóval most csak összehánytál betűket, értelem nélkül az esztétika mentalis önkielégítése céljából és nem is létezik a közös információs technika és akarat, sőt, régen még kevésbé létezett, nem is volt, ezért kutatják.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Már csak azért sem terhelt a művészet általában dogmatizmussal, mert az azzal járó társadalmi kötöttségek általában elviselhetetlenek: tálibizmus, savanarolaizmus, stb. Nem sokáig bírják az egyének a dogma jelképeinek viseletét elviselni, az azzal együtt járó társadalmi kötelezettségek miatt. A sztyeppei társadalmakban meg semmilyen dogmatizmus nem létezett, hogy bármilyen átfogó jelképrendszer kötelező használatát ki tudja kényszeríteni. A sztyeppei vallásosságnak sose volt ilyen aspektusa, a sztyeppei jelképek használata időn és téren át nagyon esetleges. Stílusközösségek vannak helyi hangsúlyokkal, igen jelentős magaskultúrákból származó hatással, de jelképek használatában megnyilvánuló bármilyen következetesség az nincs. Már csak azért sem, mert a magaskultúrák hatása olyan mértékű, a magaskultúrákban még úgy-ahogy értelmezhető szimbolikát sodor az eurázsiai sztyeppére, ami ott utánzásra és továbbgondolásra kerül, hogy lehetetlen bármilyen konkrét jelentésréteg -a sztyeppétől teljesen idegen- ideológiai konstrukcióját is megalkotni most és itt egy teljesen más világban, egy magaskultúrában annak a sztyeppétől idegen eredetű értékkészletéből gazdálkodva.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Igen. Nem domborműben. Nem gondolták nem graffitinek, hanem lefordították a jellemzően élcelődő feliratokat és azt gondolták róluk, hogy jellemzően élcelődő graffitik.
A kortárs nyugati graffitinek semmi köze az ókori rómaihoz mondjuk. Az aktuális firkálás volt (ma iskolapadok, falra fújt vagy lefújt politikai szlogenek szövegei hasonlóak), míg a nyugati graffiti esztétikai irányzata a falfestészetnek. Ebből a szempontból azonos körbe tartozik bármilyen régi díszítéssel, legyen az fémből, szövetből vagy falra festve, kőből faragva.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 216
113
Sol invictust azért minek élteted a római formájában?
Mert nem római gyökerű. A keleti légiók hozták be a római pantheonba Mithraszt. Aki valójában egy Ozirisz párhuzam, csak a közel-keletről, a párthus birodalom uralkodói mint Nap leszármazottak-származásilag származtatták tőle magukat...(napkirály) Mithra mint a világmegváltó isteni személy aki minden évben újjászületik és legyőzi a sötétséget. Egy nagyon komoly "misztikus" jelentéstartalommal rendelkező oltár a lényege az egész üdvtörténetnek. Mithra aki maga a Napi, megöli a sötétséget/éjszakát jelképező bikát, amit két kutya tart fogva, két oldalán pedig az ikerpár-Castor és Pollux/illetve Hunor és Magyar.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 128
113
Mert nem római gyökerű. A keleti légiók hozták be a római pantheonba Mithraszt. Aki valójában egy Ozirisz párhuzam, csak a közel-keletről, a párthus birodalom uralkodói mint Nap leszármazottak-származásilag származtatták tőle magukat...(napkirály) Mithra mint a világmegváltó isteni személy aki minden évben újjászületik és legyőzi a sötétséget. Egy nagyon komoly "misztikus" jelentéstartalommal rendelkező oltár a lényege az egész üdvtörténetnek. Mithra aki maga a Napi, megöli a sötétséget/éjszakát jelképező bikát, amit két kutya tart fogva, két oldalán pedig az ikerpár-Castor és Pollux/illetve Hunor és Magyar.
Tudom, a kérdésem arra irányult, miért nem magyarul nevezed meg?

Szerk. Megtetted.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 735
72 128
113
A kortárs nyugati graffitinek semmi köze az ókori rómaihoz mondjuk. Az aktuális firkálás volt (ma iskolapadok, falra fújt vagy lefújt politikai szlogenek szövegei hasonlóak), míg a nyugati graffiti esztétikai irányzata a falfestészetnek. Ebből a szempontból azonos körbe tartozik bármilyen régi díszítéssel, legyen az fémből, szövetből vagy falra festve, kőből faragva.
Szóval a félhalott fosos csövesek horrortanyájába belesunnyogott fiatalok szórakoztatóan nagyléptékű műve mobdhatni állami megrendelés egyenértékű nemzeti motívum, mint a nemrég felállított csodaszarvas szobor? Vagy mit szeretnél ezzel mondani? Pompei-ben a szenátus kapartatta oda a falfirkákat?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 108
113
Szóval a félhalott fosos csövesek horrortanyájába belesunnyogott fiatalok szórakoztatóan nagyléptékű műve mobdhatni állami megrendelés egyenértékű nemzeti motívum, mint a nemrég felállított csodaszarvas szobor? Vagy mit szeretnél ezzel mondani? Pompei-ben a szenátus kapartatta oda a falfirkákat?
Hogy ugyanaz a szándék és megvalósítás. Nincs ideológiai tartalma. Egy graffiti, egy csodaszarvas csak esztétika és pedig a világ értelmezési kerete.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 216
113
Naqsh-e-Rustam-768x512.jpg

Mit látunk? A történelmi eseményeken kívül?
(Valerianus császár hódol Kelet Napkirálya előtt)