1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. megazez

    megazez Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem tudok.
    De gyanús, hogy ez lett helyette...
     
  3. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    blitzkrieg likes this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Ugyan már...

    https://ru.wikipedia.org/wiki/Ил-103

    https://russianplanes.net/planelist/Ilushin/Il-103

    https://aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?AcType=I103


    2008-ban gyártották az utolsó ilyen gépet.

    A dél-koreaiak 13 év után kivonták őket. Még addig sem húzták, mint Magyarországon a Jak-52-esek.

    Legalább 6 gép megsemmisült a teljes legyártott mennyiségből.


    2018-ban még Kazahsztánnal akartak együtttműködni a típus gyártásában és továbbfejlesztésében...



    A Magnus Fusion 212/213 is alapfokú kiképzőgép. És ezt fogják Oroszországban is eladni...
    Egyébként a Magnus (Corvus?) eddig hány gépet gyártott/adott el 2014 óta?


    Egy kis érdekesség: " Vári Gyula: Egy éve dolgozom a Magnus Aircraft Zrt-nél"
     
    rudi likes this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Civil repüléssel kapcsolatos témák" topikban is volt már szó erről...


     
  6. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Az UAC, az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium és a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalata, az Aviation Engineering Zrt. a mai napon ünnepélyes keretek között szerződést kötött a 14. Nemzetközi Légiipari kiállításon, a MAKS-on.
    A szerződés értelmében a UAC átruházta az Il-103 típusú repülőgép kizárólagos gyártási és világszintű értékesítési jogát a Magnus Aircraft Zrt. leányvállalatára, az Aviation Engineering Zrt.-re.
    Továbbá a megállapodás a közös fejlesztésekről is rendelkezik úgy, mint az Il-103 modernizálása, és a hosszútávú tervek alapján további, más típusú repülőgépek fejlesztése és azok gyártása és értékesítése.
    Érdekes mondatok.
    https://airportal.hu/az-orosz-repuloipari-oriassal-kotott-megallapodast-a-magnus-aircraft/
    2019.08.24
    https://www.origo.hu/gazdasag/20190...ejlesztesu-pecsi-gyartsau-repulogepekbol.html
     
    blitzkrieg, marton and fip7 like this.
  7. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

  8. Robur

    Robur Well-Known Member

  9. Morishima

    Morishima Well-Known Member

    Mondjuk ha valóban ez az ok, akkor igazából egyre gyakoribb is lehet, ha ezek a beruházást tervező cégek nem lesznek hajlandóak észak és közép Dunántúlról kijönni nem fogják tudni feltölteni a létszámot.
    A képzett munkaerő meg egy hatalmas kamu duma, nincs már ott képzett szabad munkaerő, ami van azt egymástól kell csábítani, biorobotnak meg bárki jó aki ismeri azt hogy zöld gomb piros gomb és képes pár órát egy helyben maradni
    Persze megértem hogy a beszállítói lánc közelsége miatt nem akarnak, de úgy néz ki szükségük lesz rá.
     
    blitzkrieg and antigonosz like this.
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Meg kellett volna becsulniuk a melosokat... Nem tettek ugy voltak vele inkabb buszosztatnak messzebbrol embereket de a korulmenyeken es a fizun nem javitanak... Most mar ahonnan eddig buszoztattak is olyan hiruk van hogy akinek nem muszaly nem megy oda dolgozni... /igeret az volt reszukrol mindenfele a valosagba meg nem ugy mukodott a dolog mint azt beadtak.../
     
    blitzkrieg likes this.
  11. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

  12. HAndrás

    HAndrás Active Member

  13. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nem csak a megbecsules meg a fizu a gond, de jobbara megis ez a ketto a fo problema. Nalunk az adott reszleg vezetesere alkalmatlan kozep es felsovezetok % plusz egyeb diagramos mutatoinak mindenek aron valo kimokolasa a fo gond. Ember keves, de igy kevesebb a kiadas is, karbantartas papiron szep, de valosagban nem er semmit mert 1-2 ora alatt lezavarhato volna de 12 van kiirva ra es tobb ok miatt 12 ora alatt se er xart se mert alkatresz az sokba kerul, igy marad a ganyolas meg a lodorges a karbeszoknak villanyszerelotol a mernokig. Kozben meg a muszakos karbesznal orakat kell varni mert meg van ket hibaja elottem es csak egyedul van, a masik meg a masik reszlegrol nem mehet segiteni neki mivel teruletre vannak leosztva. Boldog boldogtalanbol fonok lesz, tecnika tanarbol projekt mernok, napkozis tanarnenibol meg fejleszto mernok. Kozben persze old meg, meg ne allj meg, igaz hogy az uj gepsor betelepitestol fogva mar 2 eve egy fos, meg amugy sincs az anyaceghez bejeletve ra gepkezelo mert full automata gepsorket adtak be nekik. Aztan sok meg epkezlab torzsdolgozo akik mar 5-20 evet lehuztak ilyen szitu mellett veszi a satorfajat es odebb all eggyel, mert barhova felveszik. Az alfoldi IQ harcos koboldok fel evig se birtak, a nevuket se jegyeztem meg, az utanuk jovo kornyekbeli rejtettg eroforrasok kesz kabarek, xart se er a munkajuk meg lopnak is meg az alfoldieknel is xarabbak. Osszessegeben iden 1 ertelmes epkezlab ember jott hozzank, de o is csak 4 napig maradt mert ket munkahely kozott volt. Most jonnek az ukranok, es toluk varjak a csodat, lesz am ket tolmacs is. :D Kivancsi vagyok egy het alatt mennyi akad fenn a szondan, bar lehet nekik elnezik mint a romaknak a civil ruhat meg a nem szabalyos oltozetet. Nagyott valtozott az egesz a 9-10 evvel ezelottihez kepest. Es meg tervezik hogy bovitenek... Ehh erdekes lesz, szerintem meg egyszer csak bezarjak ezt a kocerajt. Es mindez ez egyik legagyobb multinal aki etalon a vilagon.
     
    vilmoci and Ooorky like this.
  14. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ez a kep kell nekem, koszi!
     
  15. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    Facebookon jött szembe velem valamelyik melós humoros csoportban.
     
    Rotten878 likes this.
  16. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    Éticsiga-feldolgozó üzem épült Kisvárdán
    Átadták a francia tulajdonú Bourgogne Gastronomie Kft. élő éticsiga feldolgozó és fagyasztott tésztatermékeket gyártó, mintegy 6,5 milliárd forintból felépített üzemét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kisvárdán.

    A kisvárdai beruházáshoz a magyar kormány negyven százalékos támogatást biztosított.

    A több mint 12 ezer négyzetméter alapterületű élelmiszeripari létesítmény avatóján Kötél Bernadett, a beruházó Bourgogne Gastronomie Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, Magyarországon szinte alig fogyasztják a természetben gyűjtött éticsigát, a frankofón országokban azonban - különösen Franciaországban - az egyik legkeresettebb ínyencség közé tartozik az előfőzött, pácolt, fűszeres vajjal ízesített, saját házába visszatöltött burgundi csiga.

    A francia fogyasztás legnagyobb részét adó burgundi csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előétel, de ma már szerte a világon, más időszakokban is szívesen fogyasztják, a piaci kereslet dinamikusan nő iránta.

    [​IMG]
    A csiga Franciaországban hagyományos karácsonyi előételFORRÁS: MTI/MANEK ATTILA
    Kötél Bernadett hozzátette, a Bourgogne Gastronomie Kft. anyavállalata, az 1991-ben alapított IMOFI Kft. zalaszentgróti üzemében jelenleg is termel, a társaság francia tulajdonosa a növekvő piaci igényt szeretné a csiga és a fagyasztott tésztafélék összekapcsolásával, a Kisvárdán lévő korszerűbb technikai színvonal segítségével kiszolgálni. A zalaszentgróti üzemben évente mintegy ezer tonna, részben Magyarországon gyűjtött éticsigát dolgoznak fel.

    A családi vállalkozásként működő cég alapanyagként a hazai mennyiség felvásárlása mellett több kelet-európai országból, például Romániából, Fehéroroszországból és Litvániából is vesz éticsigát. Magyarországról a szigorú kvótakorlátozás miatt csak április 1. és június 15. között, összesen maximum kétezer tonna gyűjthető az élő éti csigából, amelyből a társaság a jövőben évi 400-500 tonnát szeretne felvásárolni.

    A mintegy háromszáz embernek munkát adó - már a Bourgogne Gastronomie Kft. által működtetett - kisvárdai gyár termékeit száz százalékban exportálják, az elsődleges piac Franciaország lesz.A magas élőmunka-ráfordítással előállítható, saját házába visszatöltött, vajazott éti csiga-, sós és édes fagyasztott tészta termékeket elsősorban nagykereskedők, nevesebb áruházláncok, luxuséttermek, nívósabb vendéglátóhelyek vásárolják.
    https://www.origo.hu/gazdasag/20190920-eticsiga-feldolgozo-uzem-epult-kisvardan.html
     
    antigonosz and marton like this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    antigonosz likes this.
  19. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Yep. Ide jutott a sötétzöldek ámokfutása. Globális gonosz az autóipar, eszement előírások, a jelenlegi mérettel a növekvő fejlesztési költségeket a jelenlegi nyereség mellett nem lehet elérni.

    Ezért leépítik a drága bérköltségű helyeket (malajziai gyár esetében szerintem az állhat a háttérben, hogy a majd újonnan felépített kínai gyár átveszi a malajziai egység munkáját vagy nagyon kapcsolódó terméket gyárt, így kiesik az utaztatás is..), a kieső pénzből próbálják csökkenteni az elektromos autózás okozta veszteségeket. A BMW ugyanezt teszi, a VW-nál dettó.

    A magyar ipari dübörgés is egyrészt a készletezési okokkal magyarázható. Be vannak szarva egy brexit-től meg az utolsó Audi-s sztrájk óta mások lettek a német készletgazdálkodási ráták - raktárra meg a napi termelési ütem mellett kell termelni. A másik ok meg a kifutó autóvásárlási ösztönzők, de az új zöld agymenés miatt ezt megint kitolják
     
    fishbed, blitzkrieg, fip7 and 4 others like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "A Continental azt nem közölte, hogy hány munkahelyet szüntet meg, de úgy becsüli, hogy a szerte a világban alkalmazott 244 ezer munkavállalójából húszezret érint majd, hogy leépítenek vagy új munkahelyeket teremtenek, illetve eladják vagy áthelyezik a konszern egyes részegységeit."


    Ha vannak autóipari beszállítóknál dolgozó ismerőseid, majd kérdezz rá náluk...
     

Ezen oldal megosztása