Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 325
31 512
113
Elvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.
Most épp igen, de pár éve a talgó is a csőddel küszködött annyira nem volt megrendelése most a DB meg a refene megmentette
Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.
Igen, csak a skoda termékei a KKE-ben sokkal versenyképesebb, mint a talgóé, mert a talgó egyszerűen egy HSR vonatgyár és rendes HSR hálózat a térségben nagyon nem most lesz...
Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Csak a Stadlerral is az a baj, hogy eszméletlen drága talán az a legdrágább vonatgyár Európában.
Bölénynek meg kínai.
Inkább ne ha lehet ugyanis a kínaiaknak nem nagyon megy az európai tipusengedély megszerzése
Ugyan ez igaz az osztrákoknál, ott is már több éve kínlódnak egy CRRC motorvonat típusengedélyével

Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott.
Csak a lengyeleknél meg a cseheknél van értelme, mert ott van HSR hálózat fóleg a lengyeleknél, meg ők el tudják küldeni a német HSR hálózatra is a szerelvényt könnyen.
monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon
Akik aztán bedöglenek egy váláság alatt és jönnek vissza az állami vasúttársásgok..
Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába
Nem tudom mi értelme volt összevonni a két céget, szerintem semmi már akkora a cég, hogy lehetetlen átlátni az egy bullshit amivel magyarázzák: a menetrendet enélkül is össze lehetett volna hangolni.
árú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl)
Olyat biztos nem fognak, mert se a MÁV-nak se a volánnak nincs árúszállító cége :D
Ne felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.
2008 óta ígérgetik, pont ennyire kell komolyan venni :D

Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával.
Ukrajna meg Moldova még talán de EU-Oroszország távon a vasútnak esélye sincs a repülővel szemben.
Ez lehet egy vízió.
Elég rossz vízió a fentiek miatt.
Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.
Bármelyiknek adnának pont úgy, mint 22 előtt...
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 778
5 965
113
Most épp igen, de pár éve a talgó is a csőddel küszködött annyira nem volt megrendelése most a DB meg a refene megmentette
Az akkor volt, most meg most van.

Igen, csak a skoda termékei a KKE-ben sokkal versenyképesebb, mint a talgóé, mert a talgó egyszerűen egy HSR vonatgyár és rendes HSR hálózat a térségben nagyon nem most lesz...

Egyelőre le kell szállítani a megrendeléseket.
Addig az M&M zrt meg a Market zrt majd megépíti az infrát hozzá, főleg, ha lehívható lesz EU-s támogatás is rá.

Csak a Stadlerral is az a baj, hogy eszméletlen drága talán az a legdrágább vonatgyár Európában.

Jó, akkor legyen Flirt…

Inkább ne ha lehet ugyanis a kínaiaknak nem nagyon megy az európai tipusengedély megszerzése
Ugyan ez igaz az osztrákoknál, ott is már több éve kínlódnak egy CRRC motorvonat típusengedélyével

…meg legyen a kedvenced, a lengyel. :)Én ehhez nem értek, csak benyögtem kettőt. Nem ez a lényegi mondanivalóm.
Csak a lengyeleknél meg a cseheknél van értelme, mert ott van HSR hálózat fóleg a lengyeleknél, meg ők el tudják küldeni a német HSR hálózatra is a szerelvényt könnyen.

A cikkben is azt írják, hogy a tervek szerint a szlovákokon keresztül felcsatlakozunk a lengyel meg a cseh hálózatra. Gondolom az osztrákokon keresztül a németre-svájcira, a szlovéneken keresztül meg az olaszra (ha már ott lesz kikötő).
Akik aztán bedöglenek egy váláság alatt és jönnek vissza az állami vasúttársásgok..
Én nem vagyok jövőbelátó. Mindenestre a légitársaságokkal nem így lett.

Nem tudom mi értelme volt összevonni a két céget, szerintem semmi már akkora a cég, hogy lehetetlen átlátni az egy bullshit amivel magyarázzák: a menetrendet enélkül is össze lehetett volna hangolni.

Én sem.

Olyat biztos nem fognak, mert se a MÁV-nak se a volánnak nincs árúszállító cége :D

Most nem, mert se Cargo, se Tefu.
De hogy “biztos, hogy nem fognak “, ez megint olyan, hogy mire alapozva állítod ilyen magabiztosan?

Én nem gondolnám, hogy pl a Bp-Belgrádot az ÖBB Hungarocargojának marzsáért építi a Ner. A liberalizációt követően akár a Waberer’s is alapíthat majd ilyen céget, de biztos lesz rá jelentkező, ha ilyet kell majd gründolni.

2008 óta ígérgetik, pont ennyire kell komolyan venni :D

Azt még a Gyurcsány ígérte.
Érted.

Ukrajna meg Moldova még talán de EU-Oroszország távon a vasútnak esélye sincs a repülővel szemben.

Bp-Mockba ~1800km. Az 6 óra 300-as átlaggal. Repzivel 3 óra (plusz check-in, meg a többi).
Paris-Barcelona (Avignon felé megy, úgyhogy mondjuk olyan 1200 km) évek óta napi 3-4 járattal megy - tömve.

A HSR pont az ilyen short- és medium-haul kihívója középtávon (árban, kényelemben). Főleg ha a légiforgalmat továbbadóztatják a zöld gondolat jegyében.

Elég rossz vízió a fentiek miatt.

OK, tudod, mit? Meggyőztél.