Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Most épp igen, de pár éve a talgó is a csőddel küszködött annyira nem volt megrendelése most a DB meg a refene megmentette
Az akkor volt, most meg most van.

Igen, csak a skoda termékei a KKE-ben sokkal versenyképesebb, mint a talgóé, mert a talgó egyszerűen egy HSR vonatgyár és rendes HSR hálózat a térségben nagyon nem most lesz...

Egyelőre le kell szállítani a megrendeléseket.
Addig az M&M zrt meg a Market zrt majd megépíti az infrát hozzá, főleg, ha lehívható lesz EU-s támogatás is rá.

Csak a Stadlerral is az a baj, hogy eszméletlen drága talán az a legdrágább vonatgyár Európában.

Jó, akkor legyen Flirt…

Inkább ne ha lehet ugyanis a kínaiaknak nem nagyon megy az európai tipusengedély megszerzése
Ugyan ez igaz az osztrákoknál, ott is már több éve kínlódnak egy CRRC motorvonat típusengedélyével

…meg legyen a kedvenced, a lengyel. :)Én ehhez nem értek, csak benyögtem kettőt. Nem ez a lényegi mondanivalóm.
Csak a lengyeleknél meg a cseheknél van értelme, mert ott van HSR hálózat fóleg a lengyeleknél, meg ők el tudják küldeni a német HSR hálózatra is a szerelvényt könnyen.

A cikkben is azt írják, hogy a tervek szerint a szlovákokon keresztül felcsatlakozunk a lengyel meg a cseh hálózatra. Gondolom az osztrákokon keresztül a németre-svájcira, a szlovéneken keresztül meg az olaszra (ha már ott lesz kikötő).
Akik aztán bedöglenek egy váláság alatt és jönnek vissza az állami vasúttársásgok..
Én nem vagyok jövőbelátó. Mindenestre a légitársaságokkal nem így lett.

Nem tudom mi értelme volt összevonni a két céget, szerintem semmi már akkora a cég, hogy lehetetlen átlátni az egy bullshit amivel magyarázzák: a menetrendet enélkül is össze lehetett volna hangolni.

Én sem.

Olyat biztos nem fognak, mert se a MÁV-nak se a volánnak nincs árúszállító cége :D

Most nem, mert se Cargo, se Tefu.
De hogy “biztos, hogy nem fognak “, ez megint olyan, hogy mire alapozva állítod ilyen magabiztosan?

Én nem gondolnám, hogy pl a Bp-Belgrádot az ÖBB Hungarocargojának marzsáért építi a Ner. A liberalizációt követően akár a Waberer’s is alapíthat majd ilyen céget, de biztos lesz rá jelentkező, ha ilyet kell majd gründolni.

2008 óta ígérgetik, pont ennyire kell komolyan venni :D

Azt még a Gyurcsány ígérte.
Érted.

Ukrajna meg Moldova még talán de EU-Oroszország távon a vasútnak esélye sincs a repülővel szemben.

Bp-Mockba ~1800km. Az 6 óra 300-as átlaggal. Repzivel 3 óra (plusz check-in, meg a többi).
Paris-Barcelona (Avignon felé megy, úgyhogy mondjuk olyan 1200 km) évek óta napi 3-4 járattal megy - tömve.

A HSR pont az ilyen short- és medium-haul kihívója középtávon (árban, kényelemben). Főleg ha a légiforgalmat továbbadóztatják a zöld gondolat jegyében.

Elég rossz vízió a fentiek miatt.

OK, tudod, mit? Meggyőztél.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 494
35 669
113
Az akkor volt, most meg most van.
Igen, csak ha leszállítja a DB-nek meg a Dán vasútnak a talgo 230-ast akkor sürgősen kell keresni új piacokat, mert ha nem akkor mennek megint a csőd felé.

Addig az M&M zrt meg a Market zrt majd megépíti az infrát hozzá
Ők biztos nem max a V-HÍD :p de 160.as pályát alig tud építeni nem, hogy HSR pályát...
főleg, ha lehívható lesz EU-s támogatás is rá.
Ahhoz abba kell hagyni a szabadságharcot :p :D
Jó, akkor legyen Flirt…
Az pont a stadler terméke :D
meg legyen a kedvenced, a lengyel. :)
Igen nekem azok tetszenek, meg szerintem jó ár-érték arányúak, de ki kell írni egy tendert aztán a legjobb ár-érték arányú gép nyerjen.
Most nem, mert se Cargo, se Tefu.
De hogy “biztos, hogy nem fognak “, ez megint olyan, hogy mire alapozva állítod ilyen magabiztosan?
Azért mert egyszerűen tele van a piac meg gondolj bele abba, hogy a személyszállító részlegen mi felháborodás lenne, ha a crargo-nál jobb mozdonyok lennének meg nagyobb is lenne a fizu (máskülönben esélytelen lenne oda embert keríteni, mert elmennek az RCH-hoz)
Én nem gondolnám, hogy pl a Bp-Belgrádot az ÖBB Hungarocargojának marzsáért építi a Ner. A liberalizációt követően
Árúszállításban már most is leberalizáció van az létezik az RCH és nem MÁV cargo a neve.
akár a Waberer’s is alapíthat majd ilyen céget, de biztos lesz rá jelentkező, ha ilyet kell majd gründolni.
Bár nem a BP-Belgrád vasút miatt, hanem az EU zöldítése miatt. de: https://index.hu/gazdasag/2024/02/02/waberers-international-vasuti-vallalat-vasarlas-petrolsped/

Azt még a Gyurcsány ígérte.
Érted.
Ahj https://archiv.lutheran.hu/lapszeml...engyel-magyar-roman-tengelyt/?searchterm=None

Bp-Mockba ~1800km. Az 6 óra 300-as átlaggal. Repzivel 3 óra (plusz check-in, meg a többi).
Igen csak a vonat átlagban nem fog menni 300-al max 200 körül, mert az állomásokon nem mehet végig 300-al meg megállni is meg kell néha, hogy legyenek utasok
Paris-Barcelona (Avignon felé megy, úgyhogy mondjuk olyan 1200 km) évek óta napi 3-4 járattal megy - tömve.
Igen, csak kérdés, hogy mennyi ember megy tényleg végig az úton és nem száll le valahol...
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
954
1 980
93
Ők biztos nem max a V-HÍD :p de 160.as pályát alig tud építeni nem, hogy HSR pályát...
Ezzel egyet tudok érteni! :p Ha nincs pálya, nincs gyorsvasút! A gépek meg szétmennek a sz@r pályán! Jó pályát meg építeni csak a "Rómaiak" tudtak! :p Azaz ha nincs alap, nincs pálya, csak mocsár! Na az van itt bőven! Erre akarnak HSR pályát! :p:p:p Erről ennyit! Nonszensz!
Ész is kellene oda, azaz hozzáértés!
Igen csak a vonat átlagban nem fog menni 300-al max 200 körül, mert az állomásokon nem mehet végig 300-al meg megállni is meg kell néha, hogy legyenek utasok
Ezzel is egyet tudok érteni, (műszakilag sem mehet át 300-al) az utasok hozzák a bevételt a MÁV-nál! Ha nincs utas nincs bevétel! Ha nincs menetrendszerűség, csak káosz, nincs utas!!!
Így bevétel sem lesz! A mellékvonalak levágásával, az utasokat is levágták a vasútról! - Minek azok az utasok! - csak baj van velük! :confused::confused::eek: Pedig fizettek!:rolleyes:
Ha levágod a Dunáról a mellék folyókat, akkor csak patak marad belőle! :cool:
A vasút sokkal nagyobb kényelmet biztosít az utasok számára, - hosszú távú utazás alkalmából - mint az autóbusz.

- Azért vonták össze a két céget hogy ne legyen hosszútávú páthuzamos utaztatás költsége az államnak! Azaz ne keljen az államnak finanszírozni egy vasút <-> s egy autóbusz ugyanazon útvonalon való közlekedését! A buszok is ki voltak hervadva anno.
- A vasút elektromos vonatokkal közlekedik túlnyomó részben, így zöldítettünk!
- Nem is volna ez rossz koncepció ha ésszel oldanák meg, ám nem arra megy a folyamat! Mivel a busz közlekedést (ami a levágott vonalakra tettek) maszeknak adták. A maszekoknak meg nem érte meg a rövid távú utaztatás, így bebukott a folyamat, megszűntek a járatok. Ennyi a rövid történet!
Megy mindenki lóháton, vagy kordéval! Kel sok lú! Haladunk a korral! :(
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...

Nagyon kevés hely van már ott szabadon és az áruszállítás is egy rémálom a két nyomi hídon a városon keresztül. A Weisz Manfréd gyártelep helyére még talán lehetne, de munkás se nagyon lesz vagy csak horror áron. Nem ideális, nem a századelőn vagyunk.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 722
61 038
113
Tudja valaki, hogy milyen üzem épül Sárvárnál a 84-es út mellet? Nagyban épitkeznek, de nincs a szokásos tábla, hogy mi készül.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Nagyon kevés hely van már ott szabadon és az áruszállítás is egy rémálom a két nyomi hídon a városon keresztül. A Weisz Manfréd gyártelep helyére még talán lehetne, de munkás se nagyon lesz vagy csak horror áron. Nem ideális, nem a századelőn vagyunk.
Az a nagyon kevés szabad hely az több hektár üres placc. Nem a szennyvíztelepei oldalt nézd, hanem a gyorsforgalmi túloldalán, a gyorsforgalmi és a kisdunai ág közötti volt repülőtér (bolgárkertész) földje.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az a nagyon kevés szabad hely az több hektár üres placc. Nem a szennyvíztelepei oldalt nézd, hanem a gyorsforgalmi túloldalán, a gyorsforgalmi és a kisdunai ág közötti volt repülőtér (bolgárkertész) földje.


Igen, oda lehetne, méricskéltem is egy kb. gödi Samsung méretű placc van (800.000,- m2). Ettől függetlenül a többi áll, és azért én se szívesen raknék egy potenciális veszélyes üzemet a város közepére. Oda nyugodtan mehet gyár helyett Fudan / Diákhostel / üres gazos rét (upsz, az már megvan), kinek mi tetszik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Igen, oda lehetne, méricskéltem is egy kb. gödi Samsung méretű placc van (800.000,- m2). Ettől függetlenül a többi áll, és azért én se szívesen raknék egy potenciális veszélyes üzemet a város közepére. Oda nyugodtan mehet gyár helyett Fudan / Diákhostel / üres gazos rét (upsz, az már megvan), kinek mi tetszik.
Hát ja.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Felkészül elődje - utódja Surányi.. mert ők aztán igazán tudják a gazdaságpolitikai tutit, csak amikor ők feleltek érte és ténylegesen csinálni is kellett, na akkor pont nem ment valahogy a dolog és közben véletlenül eladták az országot.

De beszélő fejnek úgy látszik még jó lesz.
Ahanyszor megszolal, mindig megijedek, hogy dicserni fog valamit... es mindig megnyugodok, mert csak fikkantani tud, meg a 100x lejart lemezeit ujra es ujra lenyomni. :D
Utolso viragzasa a 2009-es orulet alatt volt jeloltkent, mint "miniszterelnok-befuto", azt meg tudjuk, annak mi lett a vege. :D Sok vizet nem zavar, ugyanazt a kozgazos okorseget hajtogatja 30 eve, reg elszallt felette az ido, csak hat, ugye, nincs mas – onmagaban az, hogy 2024-ben meg mindig Suranyi a nagy "szakertojuk", az megint mindent elarul a hazai liberalis oldalrol.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and vata

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 919
17 963
113
Tessék mondani ezek kiknek épülnek?

***


A lakóingatlan-piacon bővíti a tevékenységi körét a Gránit Alapkezelő: az általa kezelt Magyar Posta Takarék Ingatlan Befektetési Alap (MPTIA) megvásárolt egy 110 lakásos budapesti újépítésű lakóprojektet, amelynek lakásait bérlakásokként kívánja hasznosítani. A Grandit Homes névre keresztelt lakás-üzletág első, újbudai projektjének célja a bérleti piac élénkítése, hogy megoldást nyújtson azoknak, akik a magas lakásárak révén még nem tudnak, vagy akarnak saját lakást vásárolni, de egy átlagos bérlakásnál magasabb minőségű otthonban szeretnének élni.


A 30-60 négyzetméteres lakások mellett gépkocsi-beállókat és tárolókat is bérelhetnek a projekt keretében az érdeklődők.

Mikesy Álmos, a Gránit Alapkezelő elnök-vezérigazgatója az új üzletág kapcsán elmondta, eddig kiaknázatlan üzleti potenciált látnak a bérlakáspiacban, amelyre érdemes építeni. Hozzátette: az új tanév kapujában a Grandit Homes egyhavi bérleti díjat elenged minden beköltöző diáknak.

A Grandit Homes oldalán megtalálható információk szerint

a stúdió lakások (26 m2 körüliek) bérleti díja 180-190 ezer forint között szóródik,
a nagyobb, 2 szobás lakásoké (48-60 m2 közöttiek) 315-425 ezer forint körül havi szinten,
míg a tágasabb, 3 szobás lakásokat (56-73 m2 közöttiek) 412-500 ezer forint között lehet bérelni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 182
14 155
113
Tessék mondani ezek kiknek épülnek?

***


A lakóingatlan-piacon bővíti a tevékenységi körét a Gránit Alapkezelő: az általa kezelt Magyar Posta Takarék Ingatlan Befektetési Alap (MPTIA) megvásárolt egy 110 lakásos budapesti újépítésű lakóprojektet, amelynek lakásait bérlakásokként kívánja hasznosítani. A Grandit Homes névre keresztelt lakás-üzletág első, újbudai projektjének célja a bérleti piac élénkítése, hogy megoldást nyújtson azoknak, akik a magas lakásárak révén még nem tudnak, vagy akarnak saját lakást vásárolni, de egy átlagos bérlakásnál magasabb minőségű otthonban szeretnének élni.


A 30-60 négyzetméteres lakások mellett gépkocsi-beállókat és tárolókat is bérelhetnek a projekt keretében az érdeklődők.

Mikesy Álmos, a Gránit Alapkezelő elnök-vezérigazgatója az új üzletág kapcsán elmondta, eddig kiaknázatlan üzleti potenciált látnak a bérlakáspiacban, amelyre érdemes építeni. Hozzátette: az új tanév kapujában a Grandit Homes egyhavi bérleti díjat elenged minden beköltöző diáknak.

A Grandit Homes oldalán megtalálható információk szerint

a stúdió lakások (26 m2 körüliek) bérleti díja 180-190 ezer forint között szóródik,
a nagyobb, 2 szobás lakásoké (48-60 m2 közöttiek) 315-425 ezer forint körül havi szinten,
míg a tágasabb, 3 szobás lakásokat (56-73 m2 közöttiek) 412-500 ezer forint között lehet bérelni.
Hat ez se lesz olcsóbb sőt Újbuda kint van a halál fasza után két köpéssel…
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 833
9 715
113
A kormány többszáz - vagy akár többezer - milliárd forintot költött arra, hogy megakadályozza, hogy Magyarország kitörjön a közepes fejlettség csapdájából és maradjon szegény, összeszerelő ország, ráadásul a környezetszennyező akkugyártás terén, erre besül az egész.


Ezek még az elkúrást is elkúrták.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 829
82 357
113
Hatalmas lendülettel épül Nyíregyháza déli ipari parkja...

A dél-koreai W-Scope 2022 októberében jelentette be, hogy 300 milliárd forintos beruházással hozza létre üzemét, amelyben elektromos autók akkumulátorához használt szeparátorfilmet gyártanak majd, 2023 elején pedig a német központú Boysen Group vágott bele itteni fejlesztésbe, 60 milliárd forintos beruházással elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket állítanak majd elő a BMW debreceni gyára számára. A park legnagyobb betelepülője, a kínai Sunwoda tavaly júliusban jelezte, hogy összesen 580 milliárd forintos beruházással itt építi fel első európai akkumulátorgyártó üzemét.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
886
2 509
93
Hatalmas lendülettel épül Nyíregyháza déli ipari parkja...

A dél-koreai W-Scope 2022 októberében jelentette be, hogy 300 milliárd forintos beruházással hozza létre üzemét, amelyben elektromos autók akkumulátorához használt szeparátorfilmet gyártanak majd, 2023 elején pedig a német központú Boysen Group vágott bele itteni fejlesztésbe, 60 milliárd forintos beruházással elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket állítanak majd elő a BMW debreceni gyára számára. A park legnagyobb betelepülője, a kínai Sunwoda tavaly júliusban jelezte, hogy összesen 580 milliárd forintos beruházással itt építi fel első európai akkumulátorgyártó üzemét.

Kíváncsian várom mint nyíregyházi lakos. Arról lehet tudni, hogy ezek a cégek kaptak-e kedvezményt/felmentést az iparűzési adó megfizetése alól? Hogy jár el a kormány ilyen esetekben amikor ide csalogatja ezeket a cégeket?
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 919
17 963
113
Hatalmas lendülettel épül Nyíregyháza déli ipari parkja...

A dél-koreai W-Scope 2022 októberében jelentette be, hogy 300 milliárd forintos beruházással hozza létre üzemét, amelyben elektromos autók akkumulátorához használt szeparátorfilmet gyártanak majd, 2023 elején pedig a német központú Boysen Group vágott bele itteni fejlesztésbe, 60 milliárd forintos beruházással elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket állítanak majd elő a BMW debreceni gyára számára. A park legnagyobb betelepülője, a kínai Sunwoda tavaly júliusban jelezte, hogy összesen 580 milliárd forintos beruházással itt építi fel első európai akkumulátorgyártó üzemét.


De ráb*nk hanem jön be ez az akkus dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Groove

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 055
15 182
113
Ha Tomborék elég getzik, akkor most - mivel a részvény a huzavona előtti 4.7-ről 4.2-re esett - visszavonják az €5/share ajánlatot és beadnak egy újat (a kért kiegészítő információkkal együtt), de már csak €4.50-re.
Igen, ezt már korábban javasoltam.
Megfejelném még azzal, hogy a Surányi-féle csúszó forintleértékelés mintájára egy csúszó árajánlat-csökkentést javasolnék.
4.50-ról indítva hetenként 0.05-tel csökkenteném az ajánlatot, csak hogy kapják össze magukat. ;)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 600
97 780
113

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 074
9 476
113
Hát azon már meg sem lepődnék, ha igaz lenne.
Már az is baj, ha nem itt gyártják az akksikat. :)
Nyilván a BYD (mivel akksigyár is) nem fog más akksit használni.
Egyébként 1 éve még volt szó arról, hogy akksikat is Magyarországon gyártanak, de nem Szegeden, hanem tőle északra 10-20km-re. Persze akkor azon ment a hörgés, hogy ne legyen akksigyár.
De, ha már itt tartunk, én örülnék 1 BYD akksigyárnak is. Kell az a buszukba is.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 454
113
Nebassz! Most az a baj, hogy nem lesz BYD akkugyár Szegeden???
Már az is baj, ha nem itt gyártják az akksikat. :)
Nyilván a BYD (mivel akksigyár is) nem fog más akksit használni.
Egyébként 1 éve még volt szó arról, hogy akksikat is Magyarországon gyártanak, de nem Szegeden, hanem tőle északra 10-20km-re. Persze akkor azon ment a hörgés, hogy ne legyen akksigyár.
De, ha már itt tartunk, én örülnék 1 BYD akksigyárnak is. Kell az a buszukba is.
Miért, nincs még elég kínai akksigyár Magyarországon?
Így sincsenek kihasználva, akkor miért kellene még?
Ha a BYD is csak saját akksit hajlandó tenni a járgányokba, mi rá a biztosíték, hogy lesz piaca a Magyarországon gyártott akkuknak? A többi akkugyárnak van saját autó gyártása is?
Százmilliárdokat kaptak támogatásokra, újabb százmilliárdokból biztosították a terepet (utak, közművek, csarnokok) nekik.
A beígért munkahelyek töredéke jött létre, amik után 20 millió forint/fő feletti támogatást kaptak!
 
Status
Not open for further replies.