Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


Ez volt az a 6 mrd euros beruházás amit Orbán anno emlitett, csak nagyobb lett.

beruhazasok-548417.png
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Az általad idézet programnak nagyon örülnek a Debreceniek illetve a környéken élők mivel egyrészt megoldja valamilyen színten a kiszáradó Nagyerdő problémáját másrészt vizet juttat a Debrecen melletti erdőspusztai tájegységbe azon belül az ott a 70-es években elsősorban rekreációs céllal kialakított tavakhoz, csakhogy ez a program is a Tisza vizét használja fel, amelyre ezenfelül még igényt tart a mezőgazdaság is ,mivel Debrecen mellett találhatóak az ország legjobb termőföldjei is.

A probléma az ezzel kapcsolatban, hogy a golbális felmelegedés és éghajlatváltozás miatt a mind inkább hektikus vizjárásúvá váló és csökkenő vízhozzammal rendelkező Tisza vizével akarnak operálni ezzen program során is...
A Tisza vízhozama jelentős, csak átlfolyik rajtunk. Itt tározókat is kialakítanak.
 
K

Kopi2000

Guest
Az általad idézet programnak nagyon örülnek a Debreceniek illetve a környéken élők mivel egyrészt megoldja valamilyen színten a kiszáradó Nagyerdő problémáját másrészt vizet juttat a Debrecen melletti erdőspusztai tájegységbe azon belül az ott a 70-es években elsősorban rekreációs céllal kialakított tavakhoz, csakhogy ez a

A Tisza vízhozama jelentős, csak átlfolyik rajtunk. Itt tározókat is kialakítanak.
Ember, napok ota errol irkalunk a kornyezetvedelem cimu topikban, hogy ez csak egy toposz... Jol hangzik, de csak korlatozott kapcsolata van a valosaggal...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Na ez a kijelentés az éghajlatváltozás miatt már nem minden esetben állja meg a helyét lásd pl a mostani évet.
Bakker tavasszal mi van, nyár elején?? Augusztusban termeszetesen alacsony a vízhozam, ezért kell víztároló, hogy a tavaszi ár ne levonuljon délre, hanem felfogjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
W

Wilson

Guest
Bakker tavasszal mi van, nyár elején?? Augusztusban termeszetesen alacsony a vízhozam, ezért kell víztároló, hogy a tavaszi ár ne levonuljon délre, hanem felfogjuk.
Nem érted, azt amit most átéltünk ebben az évben az éghajlatkutatók szerint a jövőben egyre gyakrabban fogjuk sajnos megtapasztalni, a Tisza esetében ez azt jelenti, hogy mind gyakoribbá válik amikor nem lesz tavaszi ár ráadasul erre a vízre a Tisza völgyében és nem csak ott egyre nagyobb igény lesz lásd mezőgazdaság öntözés, lasd ipar stb.
Magyarul az ,hogy építünk pár tározót nem fogja megoldani a problémát...Annál sokkal komplexebb megoldások kellenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
K

Kopi2000

Guest
Bakker tavasszal mi van, nyár elején?? Augusztusban termeszetesen alacsony a vízhozam, ezért kell víztároló, hogy a tavaszi ár ne levonuljon délre, hanem felfogjuk.
A Tisza folyo tervezett vizelvezetesenek Kelet-MO iranyaba az egyik baja az, hogy biztos messze a negvalosulasa, mert 2022 majusaban az elkepzelesek csak tanulmanytervi szinten leteztek. Nincsen ugy elokeszitve a beruhazas, hogy epiteni lehetne. Az egesz projekt arra epul, hogy nagy atmeroju csovezetekeken keresztul vezetik a vizet a kiszarado regiokba, szivattyutelepek kozbeiktatasaval.... Nem olcso mulatsag, raadasul a fenntartasa, uzemeltetese is sokba kerul, amikor megepul. En azt ketlem, hogy az elozoek miatt ket even belul egyaltalan egy resze meg tud valosulni...
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A jelenlegi rezsim elmúlt 10+ éves politikáját látva ezen a terén, gondolok pl.: itt a hazai környezetvédelmi intézményrendszer állapotára minimum aggályos ennek a jogos “elvárásnak” a teljesíthetősége.
Pláne ha eleve kikerülnek kormánydöntéssel a hatósági engedélyeztetés folyamatából…
Sztem sokkal roszabb a kormány zöld sajtója, mint a valóság.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Az irany azert helytelen, mert tobb labon kellene allnunk. Marmint a gazdasagunknak, de itt felejtsed el az allamilag dotalt NER-es cegeket...Hogy beszelsz nemzeti szuverenitasrol ott, ahol a fel orszag a kulfoldi multi osszeszerelo uzemeben dolgozik... A NER-nek nem jahtokat kellett volna venni, hanem a nemzetkozi piacon is eletkepes cegeket kellett volna felepiteni. Mivel ezt nem tettek, csak az osszeszerelo uzemek maradtak. Sok olyan munkakorrel, amihez eleg egy betanitott munkas is. Mondjuk, ezt a szintet lehet csak tartani az oktatas mai szinvonala mellett...
Az a helyzet hiába nézzük ugyanazt a mozit, más filmet látunk. Ez az összeszerelőüzemezés tipikus semmitmondó, üres duma. Ezek az új gyárak nagyfokúan robotizáltak, rengeteg, kísérleti és fejlesztési részleget is idehoznak.

Amit te számonkérsz, miert NER cég, miért nem nemzetközi multit épít. Csak 1 példa 4iG. Nézd át a portfolióját.

Sarkítva igen, de ez egy folyamat vége, másrészt kezdete lesz. Szal nem ilyen egyszerű, mert a 4iG tulajdonában lévő távközlési cégeket beviszi, apportálja az Antenna Hungariaba (400mrd HUF-os tőkeemelést jelent) és ezáltal jön létre 70%-os részesedese. A magyar állami tulajdon 28% marad és az apport révén kiterjed majd az allami befolyás további hazai és külföldi távközlési es akár katonai strategiai jelentőségű cégekre is.

De milyen cégek tartoztak eddig az Antenna Hungariahoz és milyen cégeket vitt be most a 4iG az Antenna Hungariába?

Az Antenna Hungaria eddig.

1. Ugye ő a magyarországi tévé és rádiószolgáltatás és műholdas műsorszóó vallalat.

2. 25%-nyi tulajdonrésze van a Telenorban

3. MVM NET 100%-a. (Kritikus rendelkezésre állást igénylő távközlési szolgáltatásokat biztosít elsősorban az állami, illetve nagykereskedelmi ügyfelei számára.)

Ehhez hozza be a 4iG a közös holdingba a következő cégeket:

4.DIGI

5. a jelenleg még izraeli SpaceCom.
( négy geoszinkron műholdjával globális lefedettséggel rendelkező műhold üzemeltető és szolgáltató vállalat)

6. Telenor Montenegro


Ami még egy erdekesség, de sztem fontos megjegyezni, a 4iG 25%-os tulajdonosa jelenleg a Rheinmetall. Ugye nemrég szálltak be.


Kinek is lesz a konkurenciája Magyarországon az új megerősödött Antenna Hungaria-4iG szuperholding?? Magyar Telekom. Ami ugye csak a nevében magyar. Nagyon régen még a Posta távközlési vallalataként magyar volt, de a tőzsdei bevezetés és privatizáció után már nem. Tulajdonosi szerkezete kísértetiesen hasonlit az új Antenna Hungariára. Ugye tőzsdei cég, amit több reszvényes atlathatatlan kereszt és egyéb tulajdoni hattérrel birtokol. Többségi 60%-os tulajdonosa viszont a Deutsche Telekom.

Ki van a Deutsche Telekom mögött. Szintén mindenféle tőzsdei részvényesek és 30%-ban a német állam. (érdekes hasonló aranyban, befolyással maradt a magyar állam is az AH-ban. Kit kopizott Viki?)

De kicsit vissza az elejére. Most itt vagyunk, de hogyan értünk ide?
AH korabban állami műsorszóró vállalat volt, egy rövid kisebbségi 30%-os Vodafone tulajdon után Megy-Gyurcsány 100%-ban privatizálta a Swisscomnak, aki 1 év után tovabbadta a francia TDF-nek. (ez többek közt, mással együtt francia becsületrendet ért) Ezt vásárolták visssza a francia cégek kiszorítási folyamatában 2014-ben Orbanék.

Lett belőle most ez a szuperholding. Amiben bár kisebbsegi, de 25%fölötti állami tulajdon van, viszont már nem egy egyszerű műsorszolgáltatató vállalat, hanem különböző távközlési cégeket birtokló közép - európai szinten globális játékos.
A 4iG nagytulajdonosa lett a Rheinmetall

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A joleti felzarkoztatas ebben a kontextusban netto bullshit, mert ezekben az uzemekben a magyar hozzaadott ertek az elomunka csupan...
Ha meg ezekben valami exportkepes az lehet, hogy meglatszik majd a GDP-ben, de biztos, hogy nem a magyarokat, hanem a kulfoldi multit fogja gazdagitani....
Szted az adóbevételek hova mennek? Nemcsak a cég adói, hanem a munkavállalók, cég beszallitói, kiszolgálói. 3.000 mrd-os beruházás, ez majdnem 10%-a a magyar költségvetési kiadásoknak. Ilyet aaz állam önállóan nehezen tud végrehajtani. Ez itthon lesz felépítve, nagy része elköltve.

Az ilyen cégek befektetnek a szakképzésbe, egyetemi képzésbe, a melósok egészségügyi ellátásába., helyi szinten rengeteg közösségi programot, intézményt finanszíroznak.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Szted az adóbevételek hova mennek? Nemcsak a cég adói, hanem a munkavállalók, cég beszallitói, kiszolgálói. 3.000 mrd-os beruházás, ez majdnem 10%-a a magyar költségvetési kiadásoknak. Ilyet aaz állam önállóan nehezen tud végrehajtani. Ez itthon lesz felépítve, nagy része elköltve.

Az ilyen cégek befektetnek a szakképzésbe, egyetemi képzésbe, a melósok egészségügyi ellátásába., helyi szinten rengeteg közösségi programot, intézményt finanszíroznak.

Milyen érdekes, hogy mennyi elektronikai cég akar idejönni mióta az elektronikában világ élvonalába tartozó kínai egyetem bejelentette, hogy képzést indít Budapesten...
 
  • Vicces
Reactions: fitom
K

Kopi2000

Guest
Szted az adóbevételek hova mennek? Nemcsak a cég adói, hanem a munkavállalók, cég beszallitói, kiszolgálói. 3.000 mrd-os beruházás, ez majdnem 10%-a a magyar költségvetési kiadásoknak. Ilyet aaz állam önállóan nehezen tud végrehajtani. Ez itthon lesz felépítve, nagy része elköltve.

Az ilyen cégek befektetnek a szakképzésbe, egyetemi képzésbe, a melósok egészségügyi ellátásába., helyi szinten rengeteg közösségi programot, intézményt finanszíroznak.
Oke, koszi, majd meglatjuk....
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 911
13 699
113
Az ilyen cégek befektetnek a szakképzésbe, egyetemi képzésbe, a melósok egészségügyi ellátásába., helyi szinten rengeteg közösségi programot, intézményt finanszíroznak.
Nincs ilyen volumenű keleti beruházás ami alapján ezt ilyen egyértelműen kijelenthető! A nyugati beruházásakról van tapasztalat +Korea.
Majd ha látjuk...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 431
10 129
113
Mifelénk erre azt mondják "ezeknek még a szar is ízetlen". Ha a felvidéken vagy ne adj isten a románoknál épülne most arra vernék magukat, teljesen lényegtelen az egész vergődés. Azt leszámítva hogy emiatt a vergődés miatt nyelik be golyóig negyedszerre idén.
De igazából ez nem ellenzék vagy kormánypárt szimpátia csak simán emberi hülyeség, meg sose lesz mindenkinek ugyan az jó. ha az iskolában tablet van és nem könyv akkor az a baj hogy a gyerek szeme elromlik, ha könyv van akkor meg a gerince görbül meg, ha egyik sincs akkor meg.....

Annyi pénzt fog már a felépítése közben is hozni mint az Eu gittegylet visszaoszt egy költségvetés alatt, ha termelni kezd arról ne is beszéljünk, munkaerőt meg meg fogják oldani, ha karámokban tartott vietnámiakal akkor azokkal, amúgy is van egy réteg akinek a gyári munka emberkínzás, azok örülhetnek, legalább nem magyarokat kínoznak vele, de az adóbevételekből amit azok megtermelnek, az ő kínját fogja az orvos kezelni, vagy a tűzoltó kivágni a kocsiból, stb.... a vendégmunkás az nem Ali meg a pereputty, hanem elmegy a műszakba, eszik alszik visszamegy a műszakba és hazamegy idővel, vagy megtanul magyarul és a gyerekei már magyarok lesznek.
De ezt úgysem értik meg mert nem akarják.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
A Rába Körmendnél normál állapotában.

13201592.jpg


Amikor árad....

maxresdefault.jpg


Valamint, sajnos a mostani állapot....

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2U1M2U2NmMzNjI3MTQ1YjU5ZDM0NmNiOTg2MWQ5OTFl.jpg
Köszi, hiányzott már valami "hazai"...
Kínában vidáman használják milliószám ezt az akkutechnológiát autókban-motorokban-rollerekben. Vagy az még nem tömeges használat?
Mellesleg ugyanez az akkutechnológia kerülhet akár pufferakkukba is, mondjuk lakóházakba.
Kínában helyben használják ezeket, városi közlekedésre. Taxi, roller, mind kisméretű jármű, nem 3 tonnás batár, mint Ójrópában szokás, aztán megy a számfétisizmus a Nm/gyorsulás 100-ra vonalon a "fenntarthatóság jegyében"..
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
N+1 autóipari beruházás, N+2 alkalommal elmondtam, miért tartom rossz ötletnek. Zéró magyar innováció, a technológia, a gépek, katódanyagok zöme külföldről jön (most építünk ilyen üzemet a finneknél, kezdődik a franszikákoknál a más meglévőek mellé Németországban), de a villamos áramot (ami jelek szerint még olcsó), a vizet (az is) innen veszik, plusz mi lesz a szeméttel. Független a makkarcú HR-es csapattól a RM-nél, örültem, hogy legalább valami "más" járműgyártás megy Magyarországra.

Ezek az iparágyak emellett beállítják a mérnökképzést is hosszú évekre:
  • legyél folyamatmérnök (2-3 robot vagy egy munkafolyamat fele)
  • könnyen betanítható - maximum 1 hónap
  • ezért kapsz bruttó 600000HUF-ot
  • 3 gyerek után ott a röghözkötés a kockaházzal

Érdemes megnézni a BME gépészmérnöki kar felvételi pontszámait, de a német tendencia is ez. A végtelenségig szétszedett folyamatok, hogy minél olcsóbban és gyorsabban lehessen a humán oldalt pótolni.
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…
Pontosan. Majd fele annyi fizetett szabadság, heti 40 óra minimum (német ipar 35 órában dolgozik, de már ezt is soknak tartják az IG-Metall-nál), stb..

Magyarország válasza a robotizációra a kenyéralapú droid. A jelen szerint Európa önmagában nem tud termelni sem elegendő áramot (ződ módon), sem elegendő benzint/dízelt, szóval kik fognak +15 milliós autókat venni, meg egyre drágábban "tankolni" - főleg, ha 2 kleptokráciát és a legostobább gerontokráciát is az EU-nak kell eltartani, a világ összes "menekültjével" egyetemeben...
 

Rapesz

Well-Known Member
2021. május 9.
314
1 085
93
Ehhhh.... emberek!!! CATL Debrecen...
2 éve készítik már elő a beruházást. Az, hogy mai nap volt a NAGY BEJELENTÉS, az nem azt jelenti, hogy eddig semmi sem történt. Szerintetek az itt mai nap felmerült gondokat nem egyeztették már le, többször is? Ha gond lenne, nem lett volna a mai NAGY HÍR.
Maga a terület előkészítése is megy hónapok óta, csak mint általános ipari park fejlesztés., és nem CATL név alatt...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Magyarország válasza a robotizációra a kenyéralapú droid.
Ez a kínai beruházás nagyon új, nem ismerem részletekben, de a 9.000 fő nagyon soknak tűnik, bár a beruházás is hatalmas.

De az autoipari szentháromság Audi-BMW-Merci többségében nem droidokat alkalmaz. A robotizáció sztem magasabb mint a egy átlag német autógyárban, a fizetések magyar szinten kiemeltek. 15 havival számolhatod a 600.000 bruttót kezdésnél. Gyakornok majd 200.000at visz haza.

Tervezés, konstrukció, fejlesztés, a szokásos gyártástámogató műszaki mérnöki státuszok mellett. Ha jó vagy külföldi telephelyen kiemelt bérért és jutattásokért is kipróbálhatod magad. Földrészt is választhatsz, ha Európán kívül.

Szal ledroidozni ezeket a munkalehetőségeket böszmeség.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A kínai beruházásnál az is érdekes, hogy mennyivel kellett beszálljon az állam ha egyáltalán be kellett. Mert a Merci, Audi, BMW ha valamit felhúz, ott kőkeményen be kell pótolni az államkasszának, mert ilyen a szabad piac és az EU-s pénzek pártatlan elköltésének szabályai. Kínaiba meg biztos nem engedték, hogy EU-s pénz menjen, az csak a németországi akkugyárakba mehet, igaz az nem kínai hanem japán-amerikai.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
K

Kopi2000

Guest
A kínai beruházásnál az is érdekes, hogy mennyivel kellett beszálljon az állam ha egyáltalán be kellett. Mert a Merci, Audi, BMW ha valamit felhúz, ott kőkeményen be kell pótolni az államkasszának, mert ilyen a szabad piac és az EU-s pénzek pártatlan elköltésének szabályai. Kínaiba meg biztos nem engedték, hogy EU-s pénz menjen, az csak a németországi akkugyárakba mehet, igaz az nem kínai hanem japán-amerikai.
Tobbek kozott ezek azok a reszletek, amiket biztos nem fogunk megismerni..