A Rába Körmendnél normál állapotában.
Amikor árad....
Valamint, sajnos a mostani állapot....
Köszi, hiányzott már valami "hazai"...
Kínában vidáman használják milliószám ezt az akkutechnológiát autókban-motorokban-rollerekben. Vagy az még nem tömeges használat?
Mellesleg ugyanez az akkutechnológia kerülhet akár pufferakkukba is, mondjuk lakóházakba.
Kínában helyben használják ezeket, városi közlekedésre. Taxi, roller, mind kisméretű jármű, nem 3 tonnás batár, mint Ójrópában szokás, aztán megy a számfétisizmus a Nm/gyorsulás 100-ra vonalon a "fenntarthatóság jegyében"..
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
N+1 autóipari beruházás, N+2 alkalommal elmondtam, miért tartom rossz ötletnek. Zéró magyar innováció, a technológia, a gépek, katódanyagok zöme külföldről jön (most építünk ilyen üzemet a finneknél, kezdődik a franszikákoknál a más meglévőek mellé Németországban), de a villamos áramot (ami jelek szerint még olcsó), a vizet (az is) innen veszik, plusz mi lesz a szeméttel. Független a makkarcú HR-es csapattól a RM-nél, örültem, hogy legalább valami "más" járműgyártás megy Magyarországra.
Ezek az iparágyak emellett beállítják a mérnökképzést is hosszú évekre:
- legyél folyamatmérnök (2-3 robot vagy egy munkafolyamat fele)
- könnyen betanítható - maximum 1 hónap
- ezért kapsz bruttó 600000HUF-ot
- 3 gyerek után ott a röghözkötés a kockaházzal
Érdemes megnézni a BME gépészmérnöki kar felvételi pontszámait, de a német tendencia is ez. A végtelenségig szétszedett folyamatok, hogy minél olcsóbban és gyorsabban lehessen a humán oldalt pótolni.
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…
Pontosan. Majd fele annyi fizetett szabadság, heti 40 óra minimum (német ipar 35 órában dolgozik, de már ezt is soknak tartják az IG-Metall-nál), stb..
Magyarország válasza a robotizációra a kenyéralapú droid. A jelen szerint Európa önmagában nem tud termelni sem elegendő áramot (ződ módon), sem elegendő benzint/dízelt, szóval kik fognak +15 milliós autókat venni, meg egyre drágábban "tankolni" - főleg, ha 2 kleptokráciát és a legostobább gerontokráciát is az EU-nak kell eltartani, a világ összes "menekültjével" egyetemeben...