Magyarország ipara

Ez mennyire pontos?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezek csak márkanevek.
Nem a matkanevet zabálod meg, hanem a terméket.
Mondok egy példát:
Óriási Túrórudi fogyasztó az egész család. Kipróbáltunk egy csomó másik típust, de a Rudi a legjobb ízü. Ugyanakkor irgalmatlanul ku*va drága is. Annyira, hogy amikor a szokásos nagybevásárlós üzletünkben megnéztem a kilós árát akkor az jött ki, hogy dupla annyiért adják, mint a zászlós designosat. Na mondom próbaképpen megvesszük a "szart".
Más volt, de mondom duplaannyit elvből nem vagyok hajlandó érte adni.
A következő alkalommal már a full mennyiséget abból vettem. A család kicsi hümmögéssel megette. A második eresztésre már a szokásos tempóban fogyott a hűtőből.
Szóval nem kötelező ezeket a márkákat megvenni. Sőt javaslom is hogy bojkottálni kell őket.
Aztán a jogtulaj egy idő után bemondja az unalmast. Úgy könnyebb nyomott áron visszavenni őket.
Na és itt jön képbe a NER. Mert nyilván ők fogják tudni visszavenni a ezeket.

Ha meg nem sikerül visszavenni, akkor új márkákat kell fejleszteni.
Erre jó példa a DRK - ami ugye szintén NER.... :oops:
 
Ezek csak márkanevek.
Nem a matkanevet zabálod meg, hanem a terméket.
Mondok egy példát:
Óriási Túrórudi fogyasztó az egész család. Kipróbáltunk egy csomó másik típust, de a Rudi a legjobb ízü. Ugyanakkor irgalmatlanul ku*va drága is. Annyira, hogy amikor a szokásos nagybevásárlós üzletünkben megnéztem a kilós árát akkor az jött ki, hogy dupla annyiért adják, mint a zászlós designosat. Na mondom próbaképpen megvesszük a "szart".
Más volt, de mondom duplaannyit elvből nem vagyok hajlandó érte adni.
A következő alkalommal már a full mennyiséget abból vettem. A család kicsi hümmögéssel megette. A második eresztésre már a szokásos tempóban fogyott a hűtőből.
Szóval nem kötelező ezeket a márkákat megvenni. Sőt javaslom is hogy bojkottálni kell őket.
Aztán a jogtulaj egy idő után bemondja az unalmast. Úgy könnyebb nyomott áron visszavenni őket.
Na és itt jön képbe a NER. Mert nyilván ők fogják tudni visszavenni a ezeket.

Ha meg nem sikerül visszavenni, akkor új márkákat kell fejleszteni.
Erre jó példa a DRK - ami ugye szintén NER.... :oops:
Addig állj fél lábon, amíg az unilever beadja az unalmast :D
A teljes magyar gyártási kapacitás sem tudna velük versenyezni. De legalább a ner hülyesége miatt, ami volt, az is fénysebességgel épül le ezen a vonalon.
Amúgy nemsokára kihozza az eredeti gyártó (amiről felteszem te se vágod, hogy létezik) az eredeti receptúrával a termékcsaládot újra, egyelőre a jogászok azt keresik, hogy mivel lehet a "márkanév" védelmet kijátszani.
De pl.: az is egy olyan sztori, hogy ha a rendszerváltás nem olyan, amilyen volt, és 2010 után a ner nem torzítja el a piacot, most legalább egy nagyságrenddel nagyobb kapacitást tudnánk mögé tenni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and L.O.B
Ezek csak márkanevek.
Nem a matkanevet zabálod meg, hanem a terméket.
Mondok egy példát:
Óriási Túrórudi fogyasztó az egész család. Kipróbáltunk egy csomó másik típust, de a Rudi a legjobb ízü. Ugyanakkor irgalmatlanul ku*va drága is. Annyira, hogy amikor a szokásos nagybevásárlós üzletünkben megnéztem a kilós árát akkor az jött ki, hogy dupla annyiért adják, mint a zászlós designosat. Na mondom próbaképpen megvesszük a "szart".
Más volt, de mondom duplaannyit elvből nem vagyok hajlandó érte adni.
A következő alkalommal már a full mennyiséget abból vettem. A család kicsi hümmögéssel megette. A második eresztésre már a szokásos tempóban fogyott a hűtőből.
Szóval nem kötelező ezeket a márkákat megvenni. Sőt javaslom is hogy bojkottálni kell őket.
Aztán a jogtulaj egy idő után bemondja az unalmast. Úgy könnyebb nyomott áron visszavenni őket.
Na és itt jön képbe a NER. Mert nyilván ők fogják tudni visszavenni a ezeket.

Ha meg nem sikerül visszavenni, akkor új márkákat kell fejleszteni.
Erre jó példa a DRK - ami ugye szintén NER.... :oops:

Csak az van, hogy a DRK kvázi semmi más, mint márkaépítés. Az alapanyagok, a bérmunka mind külföldi (náluk is). Ez egy működő üzleti modell, a baj az, hogy a tulaj nem hajlandó többet áldozni a magasabb minőségért - ehhez változtatni kellene a beszállítói struktúrán -, viszont a két szinttel magasabb minőséget képviselő, rétegmárkaként pozicionált, manufakturális jeleggel működő Tisza reputációjára (árszintjére) szeretné belőni a termékeit. Úgy gondolja, hogy kellő mennyiségű marketinggel ez a gap áthidalható.
Legalábbis ezt hallottam.

Nekem a Cserpes egy szimpatikusabb példa (volt) erre. A Hell meg egy sikeresebb.
 
Aztán a jogtulaj egy idő után bemondja az unalmast. Úgy könnyebb nyomott áron visszavenni őket.
Na és itt jön képbe a NER. Mert nyilván ők fogják tudni visszavenni a ezeket.
És a NER ezeket visszaveszi, hogy neked olcsón adhassa, minimális nyereséggel, a befektetésének a megtérülését a végtelenbe rakva, mert ők érted dolgoznak érted kockáztatják a pénzük (vagy pénzünk)? Jön egy beetető időszak, és utána szépen mint új monopolisták/oligopolisták szépen visszaemelik az árat.

A DIGI idén már emelt 40%-al mert mindenki emelt, de most 15%-al emel mer' infláció! A java(i)dat akarjuk polgártárs! A Yettel NER kézbe került, és a kicsit is versenyképes csomagjait megszünteti "a vevők visszajelzése alapján akik átláthatóbb árazást szeretnének" kivezeti a korlátlan internetet fix áron (imádom ezt a nagyvállalati poába hazudást, MOL Limo is ezzel a szöveggel, hogy a vevők követelik az átlátható árazást a sima percdíjas használat alapján alapdíj+percdíj+kilométerdíj+árplafon+árminimum konstrukcióval egyszerűsített ahogy azt én magam is követeltem!), de a Yettel ajánlott nekem egy 3x drágább korlátos internetes csomagot, ugyanolyan vagy drágább percdíjjal...

Megyek is a Netfone -hoz amint lesz kis időm intézni.
 
Csak az van, hogy a DRK kvázi semmi más, mint márkaépítés. Az alapanyagok, a bérmunka mind külföldi (náluk is).
Ahogy a fentebb berakott márkák esetén is.
Ez egy működő üzleti modell, a baj az, hogy a tulaj nem hajlandó többet áldozni a magasabb minőségért - ehhez változtatni kellene a beszállítói struktúrán -, viszont a két szinttel magasabb minőséget képviselő, rétegmárkaként pozicionált, manufakturális jeleggel működő Tisza reputációjára (árszintjére) szeretné belőni a termékeit. Úgy gondolja, hogy kellő mennyiségű marketinggel ez a gap áthidalható.
Ennek ellenére úgy néz ki a DRK jobban terjed. És nem csak itthon...
Ráadásul a Tisza az nem 0-ról épített brand.

És a NER ezeket visszaveszi, hogy neked olcsón adhassa, minimális nyereséggel, a befektetésének a megtérülését a végtelenbe rakva, mert ők érted dolgoznak érted kockáztatják a pénzük (vagy pénzünk)? Jön egy beetető időszak, és utána szépen mint új monopolisták/oligopolisták szépen visszaemelik az árat.
A piacgazdaság ettől még működik. Ha túlárazott egy termék/szolgáltatás, akkor azt nem fogják megvenni.
A DIGI idén már emelt 40%-al mert mindenki emelt, de most 15%-al emel mer' infláció! A java(i)dat akarjuk polgártárs! A Yettel NER kézbe került, és a kicsit is versenyképes csomagjait megszünteti "a vevők visszajelzése alapján akik átláthatóbb árazást szeretnének" kivezeti a korlátlan internetet fix áron (imádom ezt a nagyvállalati poába hazudást, MOL Limo is ezzel a szöveggel, hogy a vevők követelik az átlátható árazást a sima percdíjas használat alapján alapdíj+percdíj+kilométerdíj+árplafon+árminimum konstrukcióval egyszerűsített ahogy azt én magam is követeltem!), de a Yettel ajánlott nekem egy 3x drágább korlátos internetes csomagot, ugyanolyan vagy drágább percdíjjal...

Megyek is a Netfone -hoz amint lesz kis időm intézni.
Látod, ez a megoldás.
 
Látod, ez a megoldás.
Mi? Összeszorított foggal egy kétséges minőségű/fenntarthatóságú üzleti modellel működő alternatívára váltani (virtuális szolgáltató, a nagy szolgáltatók nagyker árainak és kapacitás eladási hajlandóságának kitett hasonlóan, mint én a kisker áraiknak. Egy telefonszámommal kipróbálom majd.)?
A piacgazdaság ettől még működik. Ha túlárazott egy termék/szolgáltatás, akkor azt nem fogják megvenni.
A piacgazdaság működik, ezért nem lesz az, amit írtál:
Szóval nem kötelező ezeket a márkákat megvenni. Sőt javaslom is hogy bojkottálni kell őket.
Aztán a jogtulaj egy idő után bemondja az unalmast. Úgy könnyebb nyomott áron visszavenni őket.
Na és itt jön képbe a NER. Mert nyilván ők fogják tudni visszavenni a ezeket.
Majd jól csődbemegy a drága monopolista, és visszaveszi a NER, és nem lesz utána már olcsó, mert ... miért is? A piacgazdaság működik, a "nyomott ár" mesterségessen volt kailakítva, az egyensúlyi árra meg ugyanúgy húzod majd a szád, vagy nem uganaz a minőséget kapod (akkor meg nem mindegy, ki a tulaj, ha lemondtál már a minőségről, thát a termékről végső soron?)
 
Mi? Összeszorított foggal egy kétséges minőségű/fenntarthatóságú üzleti modellel működő alternatívára váltani (virtuális szolgáltató, a nagy szolgáltatók nagyker árainak és kapacitás eladási hajlandóságának kitett hasonlóan, mint én a kisker áraiknak. Egy telefonszámommal kipróbálom majd.)?

A piacgazdaság működik, ezért nem lesz az, amit írtál:

Majd jól csődbemegy a drága monopolista, és visszaveszi a NER, és nem lesz utána már olcsó, mert ... miért is? A piacgazdaság működik, a "nyomott ár" mesterségessen volt kailakítva, az egyensúlyi árra meg ugyanúgy húzod majd a szád, vagy nem uganaz a minőséget kapod (akkor meg nem mindegy, ki a tulaj, ha lemondtál már a minőségről, thát a termékről végső soron?)
Sokadik alkalommal veszem észre, hogy úgy lovalod bele magad valamibe, hogy szem elől téveszted az eredeti felvetést.
Ez nem basztatás, csak megjegyzés.

Az eredeti probléma az volt, hogy a magyar márkákat felvásárolták a nyugati cégek, és szegény Mi...
Erre írtam hogy akkor kell helyette magyart fejleszteni. Jobbat, olcsóbban.
Ha megy OK. Ha nem, akkor meg minek keseregni. Aki nem akarja megvenni, ne vegye. Nem kell a multikat sem kötelező jelleggel tömni pénzzel
A NER felvásárlásai egy természetes folyamat részei.
A nagyhal megeszi a kicsit. Ez odakint is ugyanígy van, mint idehaza.
1000+1 példa van erre. A nagy halnak meg nem is kell feltétlenül értenie ahhoz, amit felvásárolt. Elegendő, ha van hozzá tőkéje (és kapcsolati rendszere), hogy sikeressé tegyen valamit. Erről szól a RM - csak hogy Fórum tematikus példát hozzak.
A NER felvásárlás a cég vagy termék szempontjából általában pozitív kimenetelű szokott lenni. Az eladó tulaj meg nem gondolom, hogy sokkal rosszabbul jár, mintha egy nyugati multi venné meg a céget.
A NER egyes helyzetekben az a plusz tud lenni, ami lehetővé teszi, hogy áttörjék az üveg plafont. Van akinek ez NER nélkül is sikerült (pl. Hell).
Van még pár példa, amelyik csak most fog kialakulni, hogy mennyire volt jó dolog a NER-es átvétel. (Pl. Kallos) Érdeklődve fogom ezeket nyomon követni.

A te privát telekom problémádra visszatétve. A Telekom egyelőre nem NER. Saját hálózattal rendelkezik.
Nem is feltétlen drágább. Nem kell holmi marginalizált szolgáltató ügyfelének lenni, ha már a NER büdös/túlárazott neked.
 
A NER felvásárlás a cég vagy termék szempontjából általában pozitív kimenetelű szokott lenni. Az eladó tulaj meg nem gondolom, hogy sokkal rosszabbul jár, mintha egy nyugati multi venné meg a céget.
Erre tudsz példát?

Mindegy, hogy külföldi tulaj, vagy ner, neked vevőként egyiktől se lesz szükségszerűen jobb.

A te privát telekom problémádra visszatétve. A Telekom egyelőre nem NER. Saját hálózattal rendelkezik.
Yettel. A Telekommal volt már üzleti kapcsolatom, soha többé nem lesz, ha van választásom. :) És drágább, itthon minden szolgáltató nagyon drága, akár a nyugati, akár a keleti árakhoz képest.
 
Erre tudsz példát?

Mindegy, hogy külföldi tulaj, vagy ner, neked vevőként egyiktől se lesz szükségszerűen jobb.


Yettel. A Telekommal volt már üzleti kapcsolatom, soha többé nem lesz, ha van választásom. :) És drágább, itthon minden szolgáltató nagyon drága, akár a nyugati, akár a keleti árakhoz képest.
Attól függ hol. Nekem Brüsszelben drágább net-tv előfizetésem volt, mint itthon xarabb csatornakínálattal.
A németeknél olcsóbb volt, de sokszor nem működött. A harmadik reklamáció után már minden fasza volt.
 
Attól függ hol. Nekem Brüsszelben drágább net-tv előfizetésem volt, mint itthon xarabb csatornakínálattal.
A németeknél olcsóbb volt, de sokszor nem működött. A harmadik reklamáció után már minden fasza volt.
mobiltelefon vonalra gondolok, vezetékes internetben többé-kevésbé rendben van itthon a kínálat és az ár szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Fundin
Erre tudsz példát?

Mindegy, hogy külföldi tulaj, vagy ner, neked vevőként egyiktől se lesz szükségszerűen jobb.
Szükségszerűen nem.
Inkább azt mondom, hogy a cég és a márka szempontjából nagyobb hozzáférés van a tőkéhez. Ha magyar multit akarsz csinálni akkor ehhez ez kell.
Csányi cégbirodalmát nem szokták NERnek hívni, de nyilvánvalóan nem élhetne meg Orbánék mellett, ha nem akarnák.
A Kallos Cosmeticsra pl. nagyon kíváncsi leszek, hogy a NER-ből hogyan tudnak majd hasznot húzni.
 
Ahogy a fentebb berakott márkák esetén is.

Hár pont onnan indítottunk, hogy sem a gyártás, sem a márka nincs hazai kézben (már). A fenti példák esetében - egykoron - hazai volt mindkettő. A DRK meg sose’ adott - emlékeztetőül a topic címére - a hazai iparhoz.

Ennek ellenére úgy néz ki a DRK jobban terjed.

A Tisza nem tömegtermék, újkori történetében soha nem volt cél a terjeszkedés.

És nem csak itthon...

Hol még?

Ráadásul a Tisza az nem 0-ról épített brand.

Egy 0-ról épített brand-et mindig (!) könnyebb pozicionálni, mint egy régit új útra terelni. (Vö: “Tisza cipő drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs.”)

A piacgazdaság ettől még működik. Ha túlárazott egy termék/szolgáltatás, akkor azt nem fogják megvenni.

Ha csak nem fut ki a dolog monopoliumba. Mostanra kvázi maradt a T meg a NER.
2010-ben volt T, Vf, Pannon, UPC, Digi, Invitel meg a resztli.
 


4,6%-kal csökkent az ipari termelés​

2023 februárjában az ipari termelés volumene 4,6%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól. A munkanaphatástól megtisztított index megegyezik a kiigazítatlannal. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 2023 januárjához mérten 0,3%-kal emelkedett.

A termelés csökkenéséhez a feldolgozóipari alágak többsége hozzájárult. A legnagyobb súlyú alágak közül a villamos berendezés gyártása bővült a leginkább, de nőtt a járműgyártás is, ugyanakkor a számítógép, elektronikai, optikai termék, valamint az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásában visszaesett a termelés volumene.

A termelés az év első két hónapjában 2,4%-kal kisebb volt, mint 2022 azonos időszakában.

A szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás februárban az előző hónaphoz viszonyítva 0,3%-kal nagyobb volt.”
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
4,6%-kal csökkent az ipari termelés
Mi az ami volt 2023-01-01 - 2023-02-024 között és nem volt 2022-01-01 - 2022-02-24 között.
Ezen kívül mi az ami a maradék bő 1 hónapban nem volt az előző évben?

(segítek: háború, szankció, magas energia árak, megszünő piac, megszünő nyersanyag forrás)

Ehhez képest csak 4,6% csökkenés zseniális.
 
Mi az ami volt 2023-01-01 - 2023-02-024 között és nem volt 2022-01-01 - 2022-02-24 között.
Ezen kívül mi az ami a maradék bő 1 hónapban nem volt az előző évben?

(segítek: háború, szankció, magas energia árak, megszünő piac, megszünő nyersanyag forrás)

Ehhez képest csak 4,6% csökkenés zseniális.
A szankciók működnek :)
 
  • Tetszik
Reactions: hete