Magyarország ipara

Lehet, hogy hülye kérdés, de mennyire bonyolult dolog mozdonyt gyártani? 2015-ben volt szó egy román-magyar vegyesvállalatról. Ha ekkora a mozdonyhiány, illetve a motorvonatok hiánya, valamint a kormány a hazai fejlesztést és gyártást támogatja (sokszor csak szóban) nem lenne értelme ilyen irányba nyitnia az államnak?

Szerintem idehaza maximum sínbuszokat tudnánk gyártani.
Itt a nagy Bz hiányban azon is elötleteltünk a korsó mellett, úgyis vonják kifelé a sok régi Ikaruszt, összeépítenek kettőt, hogy mindkét végén legyen vezetőállás, esetleg átjárás, légkondi, remot, futómű, kerekek cseréje és már magasabb szintű szolgáltatást tudna nyújtani...

MxDCyN3.jpg
 
Nem a magánvasútak mozdonyaival van gond, hanem azok karbantartásával, és a teherkocsik állapotával. Az agyonhasznált maszekvonatok tönkre vágják a pályát és a helyreállítás marad a MÁV sara. Ha csak az utolsó két nagy vasúti balesetet megfigyeljük, akkor azt látjuk, hogy az agyonterhelt maszekvonatok siklanak ki folyamat és darálják le a az amúgy sem olcsón fentartott pályákat. Még nem hallottam, hogy a helyreállítás költségét kifizetteték volna a maszekokkal. Az a kevés karbantartási pénz is az ilyen hülyeségek helyreállítására megy el sajna.
 

A dögvész esen bele abba a leendő gyárba.
Egyszer a hiányos munkavédelmi, környezetvédelmi jogszabály értelmezések illetve betartása miatt előbb vagy utóbb jelentős mértékű katasztrófa lesz itt.... A görbén a vonalak egyszer ösze fognak érni.
 
A dögvész esen bele abba a leendő gyárba.
Egyszer a hiányos munkavédelmi, környezetvédelmi jogszabály értelmezések illetve betartása miatt előbb vagy utóbb jelentős mértékű katasztrófa lesz itt.... A görbén a vonalak egyszer ösze fognak érni.
Jah, nehogy idehozzanak ennyi pénzt! 100 év alatt, ha nincs aszály, meg árvíz simán összejön búzából is!!!
 
Ráadásul most a behozott filippinókra is hivatkozhatunk, hogy de hát mi túlteljesítettük a migráns kvótát...
1500-as évek magyar főurai Erdélyben
Jah, nehogy idehozzanak ennyi pénzt! 100 év alatt, ha nincs aszály, meg árvíz simán összejön búzából is!!!
A magyar ipar igen alacsony szintről indulva a XIX. század második felétől az első világháborúig az iparfejlesztést szolgáló intézkedések nyomán sikeres évtizedeket tudhatott maga mögött. E fejlődést az iparos népesség számának növekedése jól jellemzi. Bányászattal és iparral 1869-ben még csak 694,7 ezer fő, azaz a kereső népességnek csak 10,1 százaléka foglalkozott, számuk 1880-ra már 832,9 ezerre (11,6%), 1890-re 952,7 ezerre (12,5%), 1900-ra 1270,5 ezerre (14,4%) és 1910-re 1543,5 ezerre (17,2%) emelkedett. Ebben az időszakban kiemelkedő fejlődést ért el a magyar malomipar is. A múlt század közepén hazánkban még több mint 20 ezer kis teljesítményű vízi-, száraz- és szélmalom működött. A korszerű lisztelőállítás megalapozója Széchenyi István, a Pesti Hengermalom Társaság 1841-ben üzembe helyezett gőzmalmának alapítója volt. E hengermalom volt az első hengerszékekkel és gőzgéppel felszerelt nagy őrlőmű, amely azután mintául szolgált a malomépítészetben. A hivatalos statisztikák szerint 1863-ban 147, 1873-ban már 482 gőzmalom volt üzemben. Ez utóbbiak között szerepel 13 budapesti és 20 vidéki malomipari részvénytársaság. Az 1906. évi országos adatgyűjtés eredménye egyértelműen mutatja, hogy miközben a gőz- és motoros malmok száma 2569-re emelkedett, a kismalmoké 14 735-re csökkent. A termelés összpontosításában a budapesti malmok jártak az élen. Az ország 163 kereskedelmi őrlést végző nagymalma közül a 14 budapesti malom 926 ezer tonna gabonát őrölt meg és ezt a mennyiséget a 149 vidéki nagymalom teljesítménye (egymillió tonna) alig haladta meg. Budapest a múlt század végén Európa legnagyobb malomipari központja volt, és az amerikai nagy malomipari város, Minneapolis után a világranglista második helyén állott. A századforduló idején az ország malomipari őrlési kapacitása évente mintegy 7 millió tonna gabona feldolgozását tette lehetővé. A termelés ezekben az években 4–5 millió tonna között változott. A nagy malmok múlt századi korszerűsítésében igen nagy szerepe volt Ganz Ábrahámnak (1814–1867), aki öntödéjében 1845-től gyártott malomipari berendezéseket és öntöttvas őrlőhengereket. A malomipar gépesítésébe a Ganz gyár mellett több más üzem is bekapcsolódott. Ganz halála után Mechwart András (1834–1907) vette át a gyár irányítását. Mechwarték svájci hengerszék-szabadalmat átvéve és továbbfejlesztve megalkották a kéregöntésű hengereket. A Ganz gyár e termékét nagy sorozatban állította elő és 1875 és 1885 között 13 219 darabot értékesített, 2357-et belföldön, 10 862-t európai és tengerentúli országokban. A malomipari technika újabb fejlesztését Haggenmacher Károlynak (1835–1921), az Első Pest–Budai Gőzmalom Társaság igazgatójának világraszóló találmánya, a síkszita jelentette. A hazai malomipar már az 1860-as években túlszárnyalta az osztrák malmok műszaki színvonalát. Az egész ipari lóerő-teljesít-ményből a malmok lóereje Magyarországon 37,1, Ausztriában 5 százalék volt.


Csak mert anno erre a furcsaságra még rágyüvött az állam.
De persze megmondhassuk: Magyarország a vas és acél állama lesz...
 
De szerintem az agráriparban kurva sok lehetőség van, még mindig millió tonna nyersanyagot (gabona, tej, gyümölcs), abban van rengeteg lehetőség hogy mi dolgozzuk fel, és adjuk el.
ez lenni anno alapja a boldog békeidők gazdasági csodájának. Erre épülni fel minden más is. De az klerikális reakciós, így kulák. A kulákok meg verve jók.
 
ez lenni anno alapja a boldog békeidők gazdasági csodájának. Erre épülni fel minden más is. De az klerikális reakciós, így kulák. A kulákok meg verve jók.
Ez volt a kommunizmus átka.De a NER átka meg a latin amerikai latifundium rendszer magyaroschan-vagyis adófizetői/EU pénzen élősködve.
 
  • Vicces
Reactions: tomcat1
Ez volt a kommunizmus átka.De a NER átka meg a latin amerikai latifundium rendszer magyaroschan-vagyis adófizetői/EU pénzen élősködve.
Dehogy is. Pont ugyanazt nyomja mint anno a Rákosi rendszer. Azt leszámítva, hogy ehhez az elszúrt KKV alkuhoz nem nyúlva még direktben alacsonyan is tartja a termelékenységet, és a fizetéseket.
Nekik ez jó. Elhitették az emberekkel, hogy a vadkapitalista századfordulós amerikai rendszer jó, és hozzá olyan agymosást nyomtak, hogy Göbbels megirigyelheti. Így a nép tapsikol ahhoz, hogy semmit sem kap.
És a legrosszabb, hogy szerintem el is hiszik a politikusaink, hogy ez így jó a népnek.
 
Dehogy is. Pont ugyanazt nyomja mint anno a Rákosi rendszer. Azt leszámítva, hogy ehhez az elszúrt KKV alkuhoz nem nyúlva még direktben alacsonyan is tartja a termelékenységet, és a fizetéseket.
Nekik ez jó. Elhitették az emberekkel, hogy a vadkapitalista századfordulós amerikai rendszer jó, és hozzá olyan agymosást nyomtak, hogy Göbbels megirigyelheti. Így a nép tapsikol ahhoz, hogy semmit sem kap.
És a legrosszabb, hogy szerintem el is hiszik a politikusaink, hogy ez így jó a népnek.
Dehogy hiszik.Tudják nagyon jol.,hogy kifosztják az országot,és gyakorlatilag ugyanúgy pusztitják a magyar nemzetet,mint a régi főurak.Mert ugyan az a felfogásuk-a nép nem számit,az csak lecserélhető humánerőforrás.
Minden más csak népbutitó propi.Nacionalista paprika a szaron,mivel etetik a sötétben tartott népet.