Magyarország ipara

Leginkább a saját és szűk környezetem véleményét tudom leírni, ami erősen szubjektív és elítélő minta.
Főleg, hogy nincs FB-m, így nem is látok rá a környék FB "hangulatára.

A saját véleményem elég morbid: Tekintve, hogy a legritkább esetben fúj arról a szél, meg a Sajó is Alsózsolca felé folyik (rendkívül éles elmével így rájöhetsz, hogy kb. hol lakok;)) így talán nem ez lesz a legnagyobb veszély ránk.
Felénk fúj a szél a kazincbarcikai vegyiművektől (vannak ám környezetvédelmi sztorik az ott dolgozók rokonai/ismerősei útján...).
Miskolc területe és környéke, illetve a környező területek tele lettek ipari parkokkal - gyakorlatilag a települések folytatásaként, ahol mindent is gyártanak, meg feldolgoznak (pl. hulladékfeldolgozás...)
Pl. a majd 100 éves, csak füves, de történelmi múltú miskolci repülőteret is megszüntették, konkrétan tele építették azóta ipari csarnokokkal.
Miskolc és Alsózsolca között van az autópálya, Felsőzsolcát + szinte körülölelik a főutak, Miskolc völgyben van, a Sajó völgye télen fuldoklik a rossz levegőtől; télen konkrétan rendszeres, hogy az egész országban süt a nap, viszont Borsodban hetekig(!) nem látni a kék eget - tiszta légzőszervi szanatórium.

Ahogy a szocializmusban a hírhedt nagyipar miatt Borsod egy látványosan agyonszennyezett terület volt (a Sajó vize barna volt és konkrétan csak a piócák éltek meg benne), úgy most ide térünk vissza, csak az akkorival ellentétben (kohászat, ércelőkészítés, szűretlen vegyi anyag szennyezés) már láthatatlanul, érzékelhetetlenül: nehézfémek (akkumulátorral dolgozás ugye), műanyagok, stb.

Sorsod Borsod.

Ui: Ma láttam a retekkláb híradóban, hogy volt ott hangulat a közmeghallgatáson...
Lokalizáltalak, ‘pálfalvi vagy!
dO_Ob
 
Leginkább a saját és szűk környezetem véleményét tudom leírni, ami erősen szubjektív és elítélő minta.
Főleg, hogy nincs FB-m, így nem is látok rá a környék FB "hangulatára.

A saját véleményem elég morbid: Tekintve, hogy a legritkább esetben fúj arról a szél, meg a Sajó is Alsózsolca felé folyik (rendkívül éles elmével így rájöhetsz, hogy kb. hol lakok;)) így talán nem ez lesz a legnagyobb veszély ránk.
Felénk fúj a szél a kazincbarcikai vegyiművektől (vannak ám környezetvédelmi sztorik az ott dolgozók rokonai/ismerősei útján...).
Miskolc területe és környéke, illetve a környező területek tele lettek ipari parkokkal - gyakorlatilag a települések folytatásaként, ahol mindent is gyártanak, meg feldolgoznak (pl. hulladékfeldolgozás...)
Pl. a majd 100 éves, csak füves, de történelmi múltú miskolci repülőteret is megszüntették, konkrétan tele építették azóta ipari csarnokokkal.
Miskolc és Alsózsolca között van az autópálya, Felsőzsolcát + szinte körülölelik a főutak, Miskolc völgyben van, a Sajó völgye télen fuldoklik a rossz levegőtől; télen konkrétan rendszeres, hogy az egész országban süt a nap, viszont Borsodban hetekig(!) nem látni a kék eget - tiszta légzőszervi szanatórium.

Ahogy a szocializmusban a hírhedt nagyipar miatt Borsod egy látványosan agyonszennyezett terület volt (a Sajó vize barna volt és konkrétan csak a piócák éltek meg benne), úgy most ide térünk vissza, csak az akkorival ellentétben (kohászat, ércelőkészítés, szűretlen vegyi anyag szennyezés) már láthatatlanul, érzékelhetetlenül: nehézfémek (akkumulátorral dolgozás ugye), műanyagok, stb.

Sorsod Borsod.

Ui: Ma láttam a retekkláb híradóban, hogy volt ott hangulat a közmeghallgatáson...

Az egyik úriember szépen megvilágította a videóban, hogy két folyó összefolyásában levő vízbázisra talán nem kéne...

 
CR2 fb:

A BYD a világ egyik legsikeresebb autóipari vállalata: csak augusztusban több mint 274 ezer elektromos járművet adtak el, illetve idén összesen 3 milliót fognak gyártani. Ők az egyik legjelentősebb szereplői az autóipar meghatározó változásainak.
Ma Dunakeszin láttam vendégül a vállalat tulajdonosát és elnökét, Wang Chuanfut, akivel áttekintettük az autóipar globális átalakulását.
Egyértelműen megállapítottuk, hogy az európai gazdaság jövőbeli alakulására az autóipar változása lesz a legnagyobb hatással, és ennek az átalakulásnak Magyarország a globális éllovasai közé tartozik.
Wang Chuanfu most éppen egy európai körúton van, melynek keretében látogatott el hozzám Dunakeszire, így áttekinthettük magyarországi működésük tapasztalatait. A BYD elnöke kifejezetten örömmel nyugtázta, hogy egyre több magyar város utcáit róják vállalatai elektromos buszai.

A BYD európai autógyáráért Franciaország, Németország és Spanyolország is harcol. Wang Chuanfu jelenleg az autóipar meghatározó személyisége, a BYD a Tesla és a Toyota után a világ harmadik legértékesebb autógyártója.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
CR2 fb:

A BYD a világ egyik legsikeresebb autóipari vállalata: csak augusztusban több mint 274 ezer elektromos járművet adtak el, illetve idén összesen 3 milliót fognak gyártani. Ők az egyik legjelentősebb szereplői az autóipar meghatározó változásainak.
Ma Dunakeszin láttam vendégül a vállalat tulajdonosát és elnökét, Wang Chuanfut, akivel áttekintettük az autóipar globális átalakulását.
Egyértelműen megállapítottuk, hogy az európai gazdaság jövőbeli alakulására az autóipar változása lesz a legnagyobb hatással, és ennek az átalakulásnak Magyarország a globális éllovasai közé tartozik.
Wang Chuanfu most éppen egy európai körúton van, melynek keretében látogatott el hozzám Dunakeszire, így áttekinthettük magyarországi működésük tapasztalatait. A BYD elnöke kifejezetten örömmel nyugtázta, hogy egyre több magyar város utcáit róják vállalatai elektromos buszai.

A BYD európai autógyáráért Franciaország, Németország és Spanyolország is harcol. Wang Chuanfu jelenleg az autóipar meghatározó személyisége, a BYD a Tesla és a Toyota után a világ harmadik legértékesebb autógyártója.
Jön Magyarországra a gyáruk. Már a város is megkapta a pénzt a terület megvásárlására
 
  • Imádom
Reactions: tomcat1 and Nber
received_872529244298928_cimlapkep-920x613.jpg


.
.
Nem is tudtam, hogy az Ikarus nev ujra letezik, azutan, hogy jopar eve a V127 neven ment egy Ikarus tipus par darabja Bpesten, de azutan muszaki, es jogi, nevhasznalati vitak mocsaraba merult az egesz. Ez a mostani, Ikarus nevet hasznalo tarsasag kicsoda? Adtak mar el buszt barkinek? Gyartottak mar "netröl" innen-onnan rendelt alkatreszekböl, kezzel összeszerelt prototipusokon tul barmit?
Az Ikarus-nosztalgian tul, egyedul a Credo jelenleg ertelmezhetö magyar gyarto, en annak örulnek, ha ök valahogy egyszer ök megkapnak-felvehetnek az Ikarus nevet, a többi ilyen-olyan "garazsceg" jellegu probalkozo nem komoly.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
.
.
Nem is tudtam, hogy az Ikarus nev ujra letezik, azutan, hogy jopar eve a V127 neven ment egy Ikarus tipus par darabja Bpesten, de azutan muszaki, es jogi, nevhasznalati vitak mocsaraba merult az egesz. Ez a mostani, Ikarus nevet hasznalo tarsasag kicsoda? Adtak mar el buszt barkinek? Gyartottak mar "netröl" innen-onnan rendelt alkatreszekböl, kezzel összeszerelt prototipusokon tul barmit?
Az Ikarus-nosztalgian tul, egyedul a Credo jelenleg ertelmezhetö magyar gyarto, en annak örulnek, ha ök valahogy egyszer ök megkapnak-felvehetnek az Ikarus nevet, a többi ilyen-olyan "garazsceg" jellegu probalkozo nem komoly.
Bíróság kimondta nem olyan rég, hogy az Ikarus név Széles Gábor tulajdonát képezi és ez a gyár is az övé ami Székesfehérváron van. Ők gyártják ezt a buszt aminek a kínai CRRC citypioneer volt az alapja, de mára gyakorlatilag csak a hajtásláncban egyezik a két busz át is lett dolgozva a busz szinte teljesen meg a legtöbb alkatrészt lecserélték magyar/európaira. Eddig 22 db-ot adta el belőle 12 Székesfehérváron, 2 db Kaposváron, 2/3 db a weekenbusnál van Budapesten de az még a v2-es verziójú ami még eléggé hasonlít a kínaira. illetve Németországban van 2db 8 évre bérletbe meg az az 5 db amit most adtak el a lengyeleknek. A Októberben mutatják be a gyári kódjelben V4-est ami teljesen új vázat kap új műszerfalat illetve jobb akkupakkot kap majd.

 
egyedul a Credo jelenleg ertelmezhetö magyar gyarto
Credoval az a baj, hogy vérkomcsi a tulajdonosuk és nem hajlandó kimenni az exportpiacira nem tudjam értelmezni, hogy hogy kell egy valódi nem előre lezsírozott tendert megnyerni így csak addig fognak fennmaradni amíg jönnek az állami megrendelések, de a VB nem fog évente 1000 buszt lecserélni a 6000 buszparkjukból csak, hogy legyen nekik megrendelésük...
 
Credoval az a baj, hogy vérkomcsi a tulajdonosuk és nem hajlandó kimenni az exportpiacira nem tudjam értelmezni, hogy hogy kell egy valódi nem előre lezsírozott tendert megnyerni így csak addig fognak fennmaradni amíg jönnek az állami megrendelések, de a VB nem fog évente 1000 buszt lecserélni a 6000 buszparkjukból csak, hogy legyen nekik megrendelésük...

Azért jó pár évig túléltek úgy, hogy nem volt állami megrendelés, mert a narancsosék az ikarus márkanevet felvásárló havernak tolták a lóvét.
 
Azért jó pár évig túléltek úgy, hogy nem volt állami megrendelés, mert a narancsosék az ikarus márkanevet felvásárló havernak tolták a lóvét.
Persze a karbantartások miatt valószínűleg túlélné a cég, de fele ennyi munkással. Nem tudom, hogy mire gondolsz, mert a VB nem vett más magyar buszt a credon-kívül. Most próbálkoznak Debrecenben Mercedes alvázra építeni buszt reform néven, de az nem Széles tulajdona, meg nem asszem kb 35 db-ot vett eddig a VB. Bár én ez helyett:

1200


Inkább ezt venném, szerintem sokkal szebb:

DSC0560-920x613.jpg


 

Szerény véleményem szerint azért, mert modernebb cellát fognak gyártani.
Reményeim szerint LFP-t vagy Na-ion-t.
(LFP-hez nem kell kobalt, nikkel. Na-Ion-hoz meg nem kell Lithium, az sóból van. :) )

Valszeg összefüggésben lesz ezzel az aug.16.-i bejelentéssel:

Ha valakinek van infója, jöhet.
Na, akkor jelentem, hogy jól kapcsoltam össze a 2 hírt, azaz a legmodernebb LFP akksit fogják gyártani Debrecenben:
Kobalt és nikkel nélkül.
 
Többségi tulajdonrészt szerezhet a magyar állam
A repülőtér tulajdonosai úgy döntöttek, hogy további hivatalos tárgyalásokba kezdenek - mondta a neve elhallgatását kérő személy a Bloombergnek.

A MAGYAR ÁLLAM 51 SZÁZALÉKOS TULAJDONRÉSZT SZEREZNE, A FENNMARADÓ 49 SZÁZALÉKOT EGY MÁSIK REPÜLŐTÉR-ÜZEMELTETŐ SZEREZHETI MEG,

nyilatkozta egy az ügyet jól ismerő személy anélkül, hogy megnevezte volna a kérőt.

 
Többségi tulajdonrészt szerezhet a magyar állam
A repülőtér tulajdonosai úgy döntöttek, hogy további hivatalos tárgyalásokba kezdenek - mondta a neve elhallgatását kérő személy a Bloombergnek.

A MAGYAR ÁLLAM 51 SZÁZALÉKOS TULAJDONRÉSZT SZEREZNE, A FENNMARADÓ 49 SZÁZALÉKOT EGY MÁSIK REPÜLŐTÉR-ÜZEMELTETŐ SZEREZHETI MEG,

nyilatkozta egy az ügyet jól ismerő személy anélkül, hogy megnevezte volna a kérőt.

Na végre, megxünnek a balkáni állapotok!