Azt nem tudom. Az enyém az orvos alatt van erősenNa, mi az én színvonalam?
Én elhittem neki, mert nincs politikai indíttatása, és meglepődött nagyon, nem erre számított.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt nem tudom. Az enyém az orvos alatt van erősenNa, mi az én színvonalam?
Érdekességképpen a lengyelek ezt hozták ki az alvázból.Még én élőben nem láttam, de a felszereltségéről, "igényes" kialakításáról már hallottam nem egy embertől és korántsem pozitív.
Én a képek alapján látok rajta némi előrelépést a Rábához képest, de a csekély mennyiségű pozitív dologgal szemben nagyon sok hülye, akadályozó és haszontalan kialakítás van. Heros csinálja és amíg ők (A BM művek) építenek tűzoltóautót, akiket nem igazán érdekel az, hogy milyen a végeredmény csak az, hogy az EU-s pénzekre lelehessen számlázni.. Ezek elvileg erdőtüzesek, te melyik erdőtűzben képzeled el őket? Ezeknek nem csak a túraútvonalon kellene elmenniük.
Példa: Földműves vagy, van több hektár földed és mondjuk valami eu-s pályázat, központi beszerzésen amire pályázhatsz, hogy új gépet kapj, amivel hatékonyan tudsz dolgozni, az összeg megvan rá:
és megkapod őt:
Széép - szépp, a munkát is ellehet vele végezni adott szintig, csak sokkal több idő meg bosszankodás és kevésbé alkalmas rá, de legalább új és szépen fénylik. Ezek az autók alapból nem arra lettek tervezve, amire kellett volna.. hanem a karbantartás és szervíz hiányában kieső gépeket próbálták pótolni (állambácsi nagyon nehezen áldoz az állami flotta normális fenntartására, még úgy is, hogy sok gép leállt), viszont az eu meg fizeti az új gépeket. Az már senkit sem érdekel, hogy amikor ténylegesen erdőtüzes gépek kellenének, akkor nem lesz és megint a környékbeli önkétesek, önkormányzatiek és esetleg létesítményiek fogják kihúzni az államiakat.. hogy ne derüljön ki mekkora gáz van. Arról nem is beszélve, hogy sok hülye megoldása van az autónak, a Heros arra gyárt autót, hogy számlázhasson, a BM OKF bizonyos mértékben kritizálhatja .. de ugye te sem gondolod komolyan, hogy amit a BM Heros lekókányolt.. bocsánat "gyártott" .. annak a BM OKF véglegesen megtagadhatja az átvételét. Ez normális helyeken úgy néz ki, hogy az adott tűzoltóság összeállítja, hogy mire van szüksége, milyen járművek kellenek és olyan autót kapnak, nem pedig a "nesze" gépet. Nem véletlen, hogy Paks-ra, a reptérre, a Molba vagy pl. Bicskére sem Herosos gépek kerülnek a gerincvonalra.. aki tud vásárolni az kerüli őket. (Egyébként azthiszem ezt a MAN-t is mutogatták a bicskeieknek, akiknek a parancsnoka felsorolta, hogy mit rontottak el.. nem volt rövid lista..). De konkrétan tudok olyanról is, hogy 1 srác aki tényleg ért és tűzoltóskodik is komoly szinten, úgy alakított volna ki pár dolgot az autón ami tényleg hasznos és kényelmes lett volna. Azt letiltották... pedig azt szeretné az állomány és tényleg filléres dolgok lettek volna, kényelmes és hatékonyságnövelő, de ezt a Herosnál nem lehet.
Fényesen csillog az új ***, amit a hozzáértő lehúz a wc-n.
"320 lóerő": Csak kérdés, hogy hány Nm, illetve mennyi marad belőle a butítás után, hogy a futásteljesítményét kitudják húzni, mert a Rába erejét is visszafogták. Egyébként 1 16t körüli gépről beszélünk, ami nem normál teherautóüzemben működik. Kellene mind a 320. Remélhetőleg itt nem fogják a gépet megfojtani.
"hatékony műszaki felszereltség": Valóban van előrelépés, de amikor az elektromosautótüzeket takaróponyvával akarják megoldani, hogy a szivattyút mindenféleképpen sz.géppel akarják működtetni, ami egyébként rengetegszer okoz problémát a Rábákon és maga a Heros sem tudja megoldani sokszor (több htp-n meséltek már hasonlót). A málhatérben a dobozokat lekötötték de a tartalma nincs rögzítve.. megyünk az akkus gépek felé, de szerintem azért töltő és tartalék akksi nincs a fecskendőn hozzá (ha van akkor nyugodtan szidjanak)
"150 literes üzemanyagtartály": Ez az amit látva / hallva sírva kellene kiröhögni őket és ott hagyni, már itt látszik a komolyság és hozzáértés, bár biztos megmagyarázzák, hogy elég és gazdaságossági szempont. Egy 16 tonnás gépnek ami azért menetközben is fogyaszt, tekintettel hogy elvileg az esetek többségében legalább kifelé megkül.jelzéssel kell vonuljon, majd ha van 1 jó tűzeset, mondjuk a búzatáblák égnek, akkor a szivattyút használva nem 800-as fordulatszámmal pörög az a gép és nem 5 percig.
De tudom, igazából én vagyok a seggfej.
Valószínűleg a Rábáknál jobb lesz, de akik jóváhagyták azok körbenézhetnének , hogy milyen felszereléssel és megoldásokkal gurul ki 1 modern tűzoltójármű. Az erdőtüzes dolgon, meg sokan és sokáig fogunk gúnyosan nevetni.
Az olcsó és nem az EU-s szabályoknakinkább ide:
Orbán Viktor akkugyártó nagyhatalmi álmát torpedózhatja meg Brüsszel a kínai autóipar vizsgálatával
Elárasztják az uniós piacot a mesterségesen olcsón tartott kínai elektromos járművek, ami előbb-utóbb az európai gyártók és beszállítók elsorvadásához vezet. Ursula von der Leyen ezért bejelentette, hogy az EU fellép a dömping ellen, és leszámol a kínai társaságok tisztességtelen...hvg.hu
Megvolt a megrendelés, ígyhát meg kellett lennie a cikknek.inkább ide:
Orbán Viktor akkugyártó nagyhatalmi álmát torpedózhatja meg Brüsszel a kínai autóipar vizsgálatával
Elárasztják az uniós piacot a mesterségesen olcsón tartott kínai elektromos járművek, ami előbb-utóbb az európai gyártók és beszállítók elsorvadásához vezet. Ursula von der Leyen ezért bejelentette, hogy az EU fellép a dömping ellen, és leszámol a kínai társaságok tisztességtelen...hvg.hu
inkább ide:
Orbán Viktor akkugyártó nagyhatalmi álmát torpedózhatja meg Brüsszel a kínai autóipar vizsgálatával
Elárasztják az uniós piacot a mesterségesen olcsón tartott kínai elektromos járművek, ami előbb-utóbb az európai gyártók és beszállítók elsorvadásához vezet. Ursula von der Leyen ezért bejelentette, hogy az EU fellép a dömping ellen, és leszámol a kínai társaságok tisztességtelen...hvg.hu
Én úgy olvastam ez volt az ára annak hogy Macron támogassa VDL újraválasztását:Ekkora hulyeseget... latszik, hogy az online hvg stab nem ugyanaz, mint az irott (bar azt sem kovetem mar) - pont azzal elozik meg az ilyesmit a kinaiak, hogy betelepulnek az EU-ba. VDL meg elobb akasztjak fel lassan, minthogy egy ujabb kest tudna bedofni a nemet gazdasag motorjaba.
Scholz meg mar a szakadek szelen tantorog, 31% zuhant: https://www.dw.com/en/satisfaction-in-german-government-plummets/a-66690143
Le Maire a Ho Li-feng gazdasági és pénzügyi kérdésekért felelős kínai miniszterelnök-helyettessel folytatott megbeszélést követően beszélt erről.”„Franciaországban szívesen látják a kínai befektetőket, különösen az elektromos járművek és az akkumulátorok terén”.
tudom ez nem ide tartozik, de hogy csinálja mindenki más?
Itt mindenki megelőz minket.. de határ mellé ausztriába ingázni már nem igazán éri meg senkinek. Gyurcsány Fecó válsága alatt spanom 7*es bérért ment ki hentesnek..
Most csak annyival kapna többet, hogy nem érni meg havi 200eHuf üzemanyagért (ez lehet ovm prémium dízel, de akár fűtóolaj is, csak nehogy a koszos magyar gázolaj menjen a tankba.. meghagyom hitkérdésnek) és havi olajcseréért ingázni, hogy 11 órában (1.5+1.5 óra) ugyanazt megkeresse..ja és ahhoz képest egy magyar munkahely szanatórium.. szóval én értem, hogy mindenki elhagyott minket.. csak azt a paradoxont nem értem, hogy 2009 óta a szakmunkásbérek többszörösére növekedtek.. mert már a multinál nem 100 nettóval bökik ki egy hentes szemét, még egy lehet más az szdsz szavazó szerint sem.. de valahogy a minket fényévekkel lehagyó kolbászkerítés országokban meg euróban ugyanannyit adnak, mint akkor adtak. Miért van akkor az, hogy ezek az emberek hazajönnek? Vagy hogy kell érteni ezt a megelőzést?
Én úgy olvastam ez volt az ára annak hogy Macron támogassa VDL újraválasztását:
Lesújthat az EU a magyarországi akkugyártókra, Von der Leyen vizsgálatot jelentett be | 24.hu
Tervben van az itthoni beruházások vizsgálata is, mert az EU-s belső piacot fenyegeti a kínaik által Magyarországon megszerezhető Made in EU jelzés.24.hu
“A vizsgálat elindítását Franciaország hetek óta követelte, brüsszeli pletykák szerint pedig ez az ára annak, hogyEmmanuel Macron támogassa Von der Leyen újraválasztását a bizottság élén – tudta meg a portál uniós forrásoktól.”
Ez különösen érdekes annak fényében, hogy nemrég még a franciák könyörögtek kinai akku gyárakért:
A francia gazdasági miniszter akkumulátorgyárakért lobbizik Kínában
Követve Németország példáját, Franciaország sem a leválás felé tett lépéseket Kínával kapcsolatban. Ezt erősíti legalábbis az, hogy a francia gazdasági miniszter több kínai befektetést, akkumulátorgyárat és mélyülő gazdasági kapcsolatokat szeretne látni Pekinggel.hirado.hu
“
Le Maire a Ho Li-feng gazdasági és pénzügyi kérdésekért felelős kínai miniszterelnök-helyettessel folytatott megbeszélést követően beszélt erről.”
Ez egy tök egyértelmű nyomásgyakorlás…
Engem azért érdekel hogy mi a terv akkor ha tegyük fel a vizsgálat lezárul és mondjuk extra vámot vetnek ki a kinai autókra ők me cserébe export korlátozást vezetnek be a ritkaföld fémekre. Ezt a galliumra és a germániumra megtették egyébként a “chip háború” eredményeként… a nagy gazdasági szabadságharc jegyében már sikerül kiszorítani az EU piacról az olcsó energiahordozókat, én nem hiszem hogy túlélné az ipar ha a ritkaföldfém ellátás is megszűnne. Mert értem, hogy Svédországban már tervezik ilyen bányák megnyitását de becslések szerint 10-15 év múlva szerint fognak termelni. A Norvégok meg úgy döntöttek nem fogják kitermelni a tenger mélyén fellelt ritkaföldfém vagyont.
A másik dolog ami zavar az a kettős mérce. Olcsó ukrán mezőgazdasági termékeket beengedi az EU az ok. Az ukrán csirke lehet ketreces, ők permetezhetnek a gabonára minden szart meg lehet benne GMO is az nem probléma, pedig mi ez ha nem bújtatott támogatás hisz az ukrán gazda sokkal olcsóbban tud emiatt termelni. De a kinai akku az rossz mert állami támogatást kapnak a gyártók…
VDL mint EC elnok ujravalasztasahoz mi kell? Nem valamifele konszenzus, aminek a magyar szavazat is resze?Én úgy olvastam ez volt az ára annak hogy Macron támogassa VDL újraválasztását:
Lesújthat az EU a magyarországi akkugyártókra, Von der Leyen vizsgálatot jelentett be | 24.hu
Tervben van az itthoni beruházások vizsgálata is, mert az EU-s belső piacot fenyegeti a kínaik által Magyarországon megszerezhető Made in EU jelzés.24.hu
“A vizsgálat elindítását Franciaország hetek óta követelte, brüsszeli pletykák szerint pedig ez az ára annak, hogyEmmanuel Macron támogassa Von der Leyen újraválasztását a bizottság élén – tudta meg a portál uniós forrásoktól.”
Ez különösen érdekes annak fényében, hogy nemrég még a franciák könyörögtek kinai akku gyárakért:
A francia gazdasági miniszter akkumulátorgyárakért lobbizik Kínában
Követve Németország példáját, Franciaország sem a leválás felé tett lépéseket Kínával kapcsolatban. Ezt erősíti legalábbis az, hogy a francia gazdasági miniszter több kínai befektetést, akkumulátorgyárat és mélyülő gazdasági kapcsolatokat szeretne látni Pekinggel.hirado.hu
“
Le Maire a Ho Li-feng gazdasági és pénzügyi kérdésekért felelős kínai miniszterelnök-helyettessel folytatott megbeszélést követően beszélt erről.”
Ez egy tök egyértelmű nyomásgyakorlás…
Engem azért érdekel hogy mi a terv akkor ha tegyük fel a vizsgálat lezárul és mondjuk extra vámot vetnek ki a kinai autókra ők me cserébe export korlátozást vezetnek be a ritkaföld fémekre. Ezt a galliumra és a germániumra megtették egyébként a “chip háború” eredményeként… a nagy gazdasági szabadságharc jegyében már sikerül kiszorítani az EU piacról az olcsó energiahordozókat, én nem hiszem hogy túlélné az ipar ha a ritkaföldfém ellátás is megszűnne. Mert értem, hogy Svédországban már tervezik ilyen bányák megnyitását de becslések szerint 10-15 év múlva szerint fognak termelni. A Norvégok meg úgy döntöttek nem fogják kitermelni a tenger mélyén fellelt ritkaföldfém vagyont.
A másik dolog ami zavar az a kettős mérce. Olcsó ukrán mezőgazdasági termékeket beengedi az EU az ok. Az ukrán csirke lehet ketreces, ők permetezhetnek a gabonára minden szart meg lehet benne GMO is az nem probléma, pedig mi ez ha nem bújtatott támogatás hisz az ukrán gazda sokkal olcsóbban tud emiatt termelni. De a kinai akku az rossz mert állami támogatást kapnak a gyártók…
Majd lesz az francia meg spanyol is...Az ukrán gabona meg nem EU, hanem Kelet-Europai probléma, ezért xarják le látványosan.
tudom ez nem ide tartozik, de hogy csinálja mindenki más?
Itt mindenki megelőz minket.. de határ mellé ausztriába ingázni már nem igazán éri meg senkinek. Gyurcsány Fecó válsága alatt spanom 7*es bérért ment ki hentesnek..
Most csak annyival kapna többet, hogy nem érni meg havi 200eHuf üzemanyagért (ez lehet ovm prémium dízel, de akár fűtóolaj is, csak nehogy a koszos magyar gázolaj menjen a tankba.. meghagyom hitkérdésnek) és havi olajcseréért ingázni, hogy 11 órában (1.5+1.5 óra) ugyanazt megkeresse..ja és ahhoz képest egy magyar munkahely szanatórium.. szóval én értem, hogy mindenki elhagyott minket.. csak azt a paradoxont nem értem, hogy 2009 óta a szakmunkásbérek többszörösére növekedtek.. mert már a multinál nem 100 nettóval bökik ki egy hentes szemét, még egy lehet más az szdsz szavazó szerint sem.. de valahogy a minket fényévekkel lehagyó kolbászkerítés országokban meg euróban ugyanannyit adnak, mint akkor adtak. Miért van akkor az, hogy ezek az emberek hazajönnek? Vagy hogy kell érteni ezt a megelőzést?
A gazdaság működésének megvannak a maga objektív szabályai. Mondhatni természeti törvényei. Még ha azok nem is olyan egzaktak, mint a természettudományokban. Szóval Magyarország ezekre a szabályokra folyamatosan tojik a rendszerváltás óta. De míg 2010 előtt bénaságból és gyávaságból, addig 2010 óta tudatosan csinált baromságokat. Tudom-tudom, ez lehetetlen, hiszen Orbán szent ember és sosem téved... de most tegyük fel, hogy mégis. A többi ország is bénázott sokat, de nem annyit mint Magyarország. Emiatt alakulnak ki látszólag ellentmondások. De valójában nincs ellentmondás, csak rossz gazdaságpolitikai és annak következményei. Hát így lettünk az EU második legszegényebb országa. És úgy néz ki be is betonozza ezt az állapotot a kormány.
Nagyon érdekes VDL pozija. Sztem az ujraválasztására nincs esély.VDL mint EC elnok ujravalasztasahoz mi kell? Nem valamifele konszenzus, aminek a magyar szavazat is resze?
Ha igen, akkor elobb bukik meg Macron is, minthogy VDLt ujravalasszak. Az hagyjan, de mar MEP-nek sem tudja megvalasztatni magat, es ugy akarjak Spitzenkandidatnak megtenni, ami mar egyenesen szanalmas: https://www.politico.eu/article/eu-commission-von-der-leyen-wont-run-mep-second-term-germany-ep/
A Foni helyeben mindenhogyan szabotalnam, akar aktiv negativb kampannyal is. Csak akkor vennek vissza a gazbol, ha elindulnak a penzek es leszallnak Magyarorszagrol, end of story. Ezek a velejeig korrupt, minden hajjal megkent, gatlastalan, teljesen tehetsegtelen szarhazi parazitak es niemandok, mint ez a VDL nevu csodtomeg is, semmi masbol nem ertenek, mint nyers erobol, minden mas esetben kicsusznak minden fogasbol, mint egy siklo.
Ezt így rakták a zsebedbe?A gazdaság működésének megvannak a maga objektív szabályai. Mondhatni természeti törvényei. Még ha azok nem is olyan egzaktak, mint a természettudományokban. Szóval Magyarország ezekre a szabályokra folyamatosan tojik a rendszerváltás óta. De míg 2010 előtt bénaságból és gyávaságból, addig 2010 óta tudatosan csinált baromságokat. Tudom-tudom, ez lehetetlen, hiszen Orbán szent ember és sosem téved... de most tegyük fel, hogy mégis. A többi ország is bénázott sokat, de nem annyit mint Magyarország. Emiatt alakulnak ki látszólag ellentmondások. De valójában nincs ellentmondás, csak rossz gazdaságpolitikai és annak következményei. Hát így lettünk az EU második legszegényebb országa. És úgy néz ki be is betonozza ezt az állapotot a kormány.