Az európai zöldpolitikusok eddig a legnagyobb károkat okozták Európának. Igazából majd minden amit a zászlójukra tűztek kiderült, hogy átverés. A kettő legnagyobb a napelemekre épülő villamos energiatermelés és az elektromos autó. Piaci alapon mindkettő életképtelen, csak állami szubvenciókkal működik.
A zöldek igyekeznek leszerelni az atomerőműveket és azt megújulokkal, napelemekkel kiváltani azt. Egy megbízható, olcsó standard mennyiségű villamos energiát termelő atomerőművet, egy kiszámíthatatlan, napon és évszakok belül is eltérő kapacitású naperőművekre cserélni. Mesterterv!!! Mivel a napsütés év és napszakonkent változó, minden napelem kapacitás mellé fent kell tartani ugyanannyi alternatív, elsősorban gázerőművet ( azok a legrugalmasabbannszabályozhatók) Hálisten az amcsik azt is lerobbantották Európáról, így olcso orosz helyett drága amcsi LNG-t. Már a dupla kapa dupla költség, ráadásul sokszor kihasználatlanul vesztegel a gázerőmű, ha a napelemek termelnek.
Mivel a napelemek egyszerre termelnek, ezért nyáron, tavasszal túlterhelik a hálózatot, így sokszor fizetnek is érte a szolgáltatók, hogy vki átvegye és ne csessze szét a villamos energiahálózatot. De eleve kihívás a hálózatfejlesztés, ami nem arra lett kitalálva, hogy lakossági szolgáltatók termeljék, hanem hogy felhasználják a villamos energiát. Újabb hálózatfejlesztési költség.
Ráadásul, hogy a lakossagot berántsák, állami támogatás volt a napelemekre. Nyáron, tavasszal az olcsó áramot átveszi az állam, majd akár ráfiztéssel eladja ( itthon is volt nálunk idén olyan időszak, amikor fizettünk, hogy vki átvegye) , télen meg az áramot felhasználják a lakossági fogyasztók drágább állami termelésből.
Az elektromos autó egyébként fasza (sokkal nagyobb fíling elektromos autót vezetni ezt aláírom ) csak semmivel nem zöldebb, mint a benzin vagy Diesel motoros. Egyszerűen csak nem a városokat szennyezi, hanem a gyártás, a nyersanyagok kitermelése és a hulladék tárolása lesz környezet károsító.