Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Ha nem szabsz határidőt, akkor senki sem fejleszt mert még ráér.
Ez nem így működik. Ha versenyképes a terméked vagy az elképzelésed, akkor minél hamarabb minél több energiát próbálsz beletömni, hogy söpörj le minden mást a piacról vele. Ehez nem kellene sem állami támogatás, se állami fenyegetés, csak a sima profitéhség. Abból meg van rendesen és mégsem álltak elő maguktól az öltettel, hogy gyártsunk egy nehéz, drága, lassan tankolható kocsit mert hú de milyen jól meggazdagszunk belőle.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
Az európai iparnak akkor van esélye, ha Brüsszel magára hagyja és nem fojtja meg a mucológia szakon végzett európai elit. Semmilyen állami segítség nem kell, elég ha kiveszik a botot a küllők közül.
A mai napig épülnek Kínában európai autógyárak. Ez a folyamat nem állt meg, csak sikerült pár év fórt adni a kínai gyártóknak is, amíg a brüsszeli szabályok a saját ipart sújtják.Imidzsben még a kínaiak között is előnyben van Európa a hazai feltörekvő gyártók mellett. Mivel kint vegyesvállalati rendszer van, így a kínai állam is érdekelt a kinti nyugati gyárak profitjában.

Persze amerikai ihletésű, önsorsrontó európai politikával bármit tönkre lehet tenni.
De akkor mi lesz a kínai tulajdonú Volvoval és a legnagyobb német, de már a kínaiaknak eladott ipari robotokat gyártó cégekkel? Muszáj Európának az USA helyett megvívni a kereskedelmi háborút Kína ellen???

Aztán majd az apróbetűben újra olvashatjuk, milyen faszák az európai szankciók, amíg az USA rekordmértékben növelte az orosz uránexportot.
A kínaiak nem játszanak tisztán. Amelyik ágazatban megerősödnek a hazai gyártók, onnan a külföldieket előbb vagy utóbb kiszorítják. Vagyis mindenképpen el fogják bukni az európai autógyártók a kínai piacot, csak az a kérdés hogy mikor. Akkor, amikor még megvan a hazai piac, vagy amikor már onnan is kiszorultak.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 784
113
Ha nem szabsz határidőt, akkor senki sem fejleszt mert még ráér. Hogy a 2035 mennyire reális, az persze más kérdés.

Az európai ipar eléggé elkényelmesedett, és ha nem lép a politika, akkor véglegesen lemarad. Vagyis nincs igazából választási lehetőség, mert muszály valamilyen támogatás adni az iparnak.
Az európai autóipar vilagelső volt. Amíg saját elitje be nem gáncsolta. Fasz szabályokat hoztak, majd amikor nem lehet megugrani, akkor félvállról odavetik a hülye politikusok, hogy az európai autogyártók elkényelmesedtek.

Én úgy tanultam a piac magát szabályozza. Olyan autót gyártottak Európában, amik a vevők igényeit a legnagyobb megelégedésre kielegitették. Az eladási rekordszámok ezt mutatták. Aztán jöttek Brusszelből a muciológia szakon végzett társadalom mérnökök és igyekeznek szétqrni. Ebben eddig jók....
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
..
A nyugati cégek akarják megakadályozni vagy az Európát eláruló brüsszeli elit??
Szted miért a német autógyártók mellé és azok ellátására települnek ide ezek a kínai vagy koreai cégek???
A vállalat vezetőket a rövid távú profit érdekli, mert ez alapján kapják a prémiumukat. Ha nagyobb a profit azon hogy veszed az akkumlátort, mint ha gyártod, akkor azt választják.

Nagyon sokáig az európai államok és az EU is úgy gondolta, hogy nem kell beavatkozni a gazdaságba, megy az magától. Csak amikor a versenytársaid nem így gondolkodnak, akkor ez nem működik.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 784
113
A kínaiak nem játszanak tisztán. Amelyik ágazatban megerősödnek a hazai gyártók, onnan a külföldieket előbb vagy utóbb kiszorítják. Vagyis mindenképpen el fogják bukni az európai autógyártók a kínai piacot, csak az a kérdés hogy mikor. Akkor, amikor még megvan a hazai piac, vagy amikor már onnan is kiszorultak.
Szerencsére az amcsik tisztán játszanak.,..senki sem játszik tisztán.
Ez egy feltételezés amit leirsz, de akkor miért épülnek még Kínában mindig európai autógyárak?? Már megint nem szóltak a politikusok a gazdasági vezetőknek, hogy ők tudják jobban. Csak ez eddig még sosem derült ki, az ellenkezője annál inkább,
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
A kínaiak nem játszanak tisztán. Amelyik ágazatban megerősödnek a hazai gyártók, onnan a külföldieket előbb vagy utóbb kiszorítják. Vagyis mindenképpen el fogják bukni az európai autógyártók a kínai piacot, csak az a kérdés hogy mikor. Akkor, amikor még megvan a hazai piac, vagy amikor már onnan is kiszorultak.
A kínai szereti a luxust, azért lett ilyen csillogó megalomán az összes európai gyártó modelpalettája. Na ezt kell meglépjék ahoz a kínai gyártók, hogy kiszorítsák onnana Mercit meg a BMW-t és a többi gyártót, addig meg a piaci igények diktálnak, hogy ki mibe akar beűlni. Persze ezt fel is lehet gyorsítani faszkodnak az EU-ban a kínai gyártókkal, azok meg elkezdenek visszafaszkodni a német gyártókkal a hazai piacon.
A tisztán játszásba az szerinted hogy fér bele, hogy a sok eletromos szart itthon pl 10,000 euróval támogatják, cserébe a gyártók pl egy Dacia Springet 20,000 k euoért adnak, amiből fizet 10k-t az állam, a Renault meg röhög rajtunk, hogy mekkorát nyer ezen. Vagy ha kicsit jobbat veszel, pl Honda E vagy valami VW csoportos termék, pl anyunak a családba legyen villanyos, akkor közpénzből támogatod azokat a családokat, akik meg tudják engedni maguknak hogy minimum két középkategóriás kocsijuk legyen, miközben 13 év pl Magyarországon a kocsik átlagéletkora.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A debreceni BMW smafu?

Egyszerűen az elektromos autó átállásban totál dilettáns brüsszeli döntés született, most meg kapálóznak. Ilyen amikor folyamatos jóemberkedés folyik nyugati politika címszó alatt. Lásd még Willkommen, atomerőmű zár.

Mit is csinált Brüsszel? Elektromos autógyártásra kötelezte az európai autogyártókat az életszerűtlen CO2 kibocsátási szabályok meghozásával.
Szerencsére az amcsik tisztán játszanak.,..senki sem játszik tisztán.
Ez egy feltételezés amit leirsz, de akkor miért épülnek még Kínában mindig európai autógyárak?? Már megint nem szóltak a politikusok a gazdasági vezetőknek, hogy ők tudják jobban. Csak ez eddig még sosem derült ki, az ellenkezője annál inkább,
Na igen, milyen jól is jött pl. a Teslának, hogy a co2 kvóta címén a Fiat konszern dollármilliárdokat utalt nekik évente, pont mikor szükségük volt a dellára a növekedéshez...



A kínaiak nem játszanak tisztán. Amelyik ágazatban megerősödnek a hazai gyártók, onnan a külföldieket előbb vagy utóbb kiszorítják. Vagyis mindenképpen el fogják bukni az európai autógyártók a kínai piacot, csak az a kérdés hogy mikor. Akkor, amikor még megvan a hazai piac, vagy amikor már onnan is kiszorultak.

Definiáld mi kínai, mi európai.

Mert anno pl. a Ford of China vezérigazgatója egy interjúban azt mondta: "Mi nem egy amerikai márka vagyunk ami jelen van Kínában, mi egy globális márka vagyunk ami jelen Amerikában."

Na meg ott vannak az olyan ősi európai márkák, mint az MG, Volvo...


Csak egy apróság Kína függésre:

 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
Szerencsére az amcsik tisztán játszanak.,..senki sem játszik tisztán.
Ez egy feltételezés amit leirsz, de akkor miért épülnek még Kínában mindig európai autógyárak?? Már megint nem szóltak a politikusok a gazdasági vezetőknek, hogy ők tudják jobban. Csak ez eddig még sosem derült ki, az ellenkezője annál inkább,
Nézd meg például a Samsungot. 10 éve piacvezető volt a kínai mobiltelefon piacon, most meg már nincs benne az első 6-8 cégben.

Az autóiparban csak vegyesvállatokat engedélyeztek, vagyis félig kínai vállalatok gyártják a Mercedes meg VW -ket. Emiatt a döntés nem kizárólag az európai cégek kezében van.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
A kínai szereti a luxust, azért lett ilyen csillogó megalomán az összes európai gyártó modelpalettája. Na ezt kell meglépjék ahoz a kínai gyártók, hogy kiszorítsák onnana Mercit meg a BMW-t és a többi gyártót, addig meg a piaci igények diktálnak, hogy ki mibe akar beűlni. Persze ezt fel is lehet gyorsítani faszkodnak az EU-ban a kínai gyártókkal, azok meg elkezdenek visszafaszkodni a német gyártókkal a hazai piacon.
A tisztán játszásba az szerinted hogy fér bele, hogy a sok eletromos szart itthon pl 10,000 euróval támogatják, cserébe a gyártók pl egy Dacia Springet 20,000 k euoért adnak, amiből fizet 10k-t az állam, a Renault meg röhög rajtunk, hogy mekkorát nyer ezen. Vagy ha kicsit jobbat veszel, pl Honda E vagy valami VW csoportos termék, pl anyunak a családba legyen villanyos, akkor közpénzből támogatod azokat a családokat, akik meg tudják engedni maguknak hogy minimum két középkategóriás kocsijuk legyen, miközben 13 év pl Magyarországon a kocsik átlagéletkora.
A kínaiak pont így építették fel a saját elektromos autó iparukat. Komoly támogatást adtak annak aki elektromos autót vett.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
A kínaiak pont így építették fel a saját elektromos autó iparukat. Komoly támogatást adtak annak aki elektromos autót vett.

De náluk továbbra is ott van, hogy kőolajból behozatalra szorulnak, és nem adatott meg az a luxus ami EU-nak sokáig, hogy korlátlan mennyiség jön csövön.
Az elektromos forradalom előtt pl. sok nagyvárosban gázüzem használatára voltak kötelezve a taxisok, hogy spóroljanak a benzinnel. Meg persze "környezetvédelem" is ""fontos"" szempont.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
De náluk továbbra is ott van, hogy kőolajból behozatalra szorulnak, és nem adatott meg az a luxus ami EU-nak sokáig, hogy korlátlan mennyiség jön csövön.
Az elektromos forradalom előtt pl. sok nagyvárosban gázüzem használatára voltak kötelezve a taxisok, hogy spóroljanak a benzinnel. Meg persze "környezetvédelem" is ""fontos"" szempont.
Minél jobban elterjednek az elektromos autók, annál kevésbé függ egy ország az olajimporttól. Ez egy-két évtizeden belül jócskán át fogja rendezni a világ erőviszonyait.
 
  • Vicces
Reactions: vata

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Minél jobban elterjednek az elektromos autók, annál kevésbé függ egy ország az olajimporttól. Ez egy-két évtizeden belül jócskán át fogja rendezni a világ erőviszonyait.
Függ majd mástól. Azt az energiat meg kell termelni, el kell szállítani, tárolni kell. Ehez erőművek, infrastruktúra, akku alapanyag és gyártó kapacitás kell, aztán sok sok réz a vilanymotorokhoz, mindezt úgy, hogy ne szálljon el közbe semminek az ára s borítsa az egész csillámpónis elképzelést.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Minél jobban elterjednek az elektromos autók, annál kevésbé függ egy ország az olajimporttól. Ez egy-két évtizeden belül jócskán át fogja rendezni a világ erőviszonyait.

Műanyag, bitumen honnan lesz? Gyógyszeripar, vegyipar bedől nem gond?

Tudomásom szerint pl. az Ibuprofén is olyan mellékterméke az üzemanyaggyártásnak, amit más módon előállítani horror áron lehetne.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 784
113
Az európai zöldpolitikusok eddig a legnagyobb károkat okozták Európának. Igazából majd minden amit a zászlójukra tűztek kiderült, hogy átverés. A kettő legnagyobb a napelemekre épülő villamos energiatermelés és az elektromos autó. Piaci alapon mindkettő életképtelen, csak állami szubvenciókkal működik.

A zöldek igyekeznek leszerelni az atomerőműveket és azt megújulokkal, napelemekkel kiváltani azt. Egy megbízható, olcsó standard mennyiségű villamos energiát termelő atomerőművet, egy kiszámíthatatlan, napon és évszakok belül is eltérő kapacitású naperőművekre cserélni. Mesterterv!!! Mivel a napsütés év és napszakonkent változó, minden napelem kapacitás mellé fent kell tartani ugyanannyi alternatív, elsősorban gázerőművet ( azok a legrugalmasabbannszabályozhatók) Hálisten az amcsik azt is lerobbantották Európáról, így olcso orosz helyett drága amcsi LNG-t. Már a dupla kapa dupla költség, ráadásul sokszor kihasználatlanul vesztegel a gázerőmű, ha a napelemek termelnek.
Mivel a napelemek egyszerre termelnek, ezért nyáron, tavasszal túlterhelik a hálózatot, így sokszor fizetnek is érte a szolgáltatók, hogy vki átvegye és ne csessze szét a villamos energiahálózatot. De eleve kihívás a hálózatfejlesztés, ami nem arra lett kitalálva, hogy lakossági szolgáltatók termeljék, hanem hogy felhasználják a villamos energiát. Újabb hálózatfejlesztési költség.
Ráadásul, hogy a lakossagot berántsák, állami támogatás volt a napelemekre. Nyáron, tavasszal az olcsó áramot átveszi az állam, majd akár ráfiztéssel eladja ( itthon is volt nálunk idén olyan időszak, amikor fizettünk, hogy vki átvegye) , télen meg az áramot felhasználják a lakossági fogyasztók drágább állami termelésből.

Az elektromos autó egyébként fasza (sokkal nagyobb fíling elektromos autót vezetni ezt aláírom ) csak semmivel nem zöldebb, mint a benzin vagy Diesel motoros. Egyszerűen csak nem a városokat szennyezi, hanem a gyártás, a nyersanyagok kitermelése és a hulladék tárolása lesz környezet károsító.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 814
5 898
113
Műanyag, bitumen honnan lesz? Gyógyszeripar, vegyipar bedől nem gond?

Tudomásom szerint pl. az Ibuprofén is olyan mellékterméke az üzemanyaggyártásnak, amit más módon előállítani horror áron lehetne.
A műanyagokat még sokáig olajból és földgázból fogják gyártani.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 784
113
Nézd meg például a Samsungot. 10 éve piacvezető volt a kínai mobiltelefon piacon, most meg már nincs benne az első 6-8 cégben.

Az autóiparban csak vegyesvállatokat engedélyeztek, vagyis félig kínai vállalatok gyártják a Mercedes meg VW -ket. Emiatt a döntés nem kizárólag az európai cégek kezében van.
Ha vmi tönkreteszi az europai autoipart az nem a cégek elkényelmesedése, hanem az európai szabályozás. Végtelen pénzek mennek el az elektromos átmenetre, most az akksigyártók közül is valogatunk, hátha még drágább lesz Európának, hátha nagyobb Európán kívüli exportra szorulunk.

Már így is ez végtelen pénz az elektromos átmenetre a minőség rovására ment. Mert a fejlesztésre szánt pénzt vhonnan el kell venni. Hiába tolod fel az árakat, a termelést is ócsítani kell. Gagyibb anyagból, gagyibb minőségben. Tolod a pénzt az elektromos fejlesztésre, amit költhetnél szoftverfejlesztésre is. Így sikerül újabb versenyhátrányt generálni.


Nah, ez a versenyképességromboló, nem a kínai kormány.