Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Én inkább ilyen lengyel mozdonyt vennék a spanyol csoda helyett
griffin200_mnk.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én inkább ilyen lengyel mozdonyt vennék a spanyol csoda helyett
griffin200_mnk.jpg
Ne rohanjunk annyira előre. Itt még csak egy lehetséges felvásárlás következményeit taglaltuk.
Miért beszélsz "spanyol csodáról"?
Miért gondoljuk, hogy jó ötlet mindenhova Vectron-t venni?
Szerintem jelenleg a legfontosabb, hogy a V43-as sorozatot kiváltsák. Azok meg a Travca-val vannak egy kategóriában.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Ne rohanjunk annyira előre. Itt még csak egy lehetséges felvásárlás következményeit taglaltuk.
Miért beszélsz "spanyol csodáról"?
Miért gondoljuk, hogy jó ötlet mindenhova Vectron-t venni?
Szerintem jelenleg a legfontosabb, hogy a V43-as sorozatot kiváltsák. Azok meg a Travca-val vannak egy kategóriában.
Mert egyrészt ugyan drága a vectron de nem mindegy mennyibe fájnak a fajlagos üzemeltető költségek.
Travca egy spanyol "csoda" nem mondom hú de gáz de annyira azért ne éltesük.
Számunkra a legideálisabb opció továbbra is több tucat bérelt Akiem taurus mozdony nyilt végű lizinggel. Új mozdonyokhoz sajnos hazai pályahálózatot teljes mértékben fel kellene újítani. Amit eddig csináltak pár tíz-100-200-300 km től eltekintve maradjunk annyiban az okosban sporolás-megoldjuk jegyében teltek el. Van itt aki jobban illetékes benne ..... sztem ő tudna róla beszélni.
Előbb alapok lerakása=normális pályahálózat,kiépített ecs rendszer a főbb mellékvonalakon is stb..... utána utasbarát rendszer felépítése..... na ezek 10-15 év múlva se fognak menni itthon....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Annál, hogy egy 100%-ig magyar tulajdonba kerülő mozdony, és motorvonatgyártótól vesszük meg a járműveket?
Ami ráadásul hazai gyártókapacitásokkal is rendelkezik?
Jelenlegi gazdasági környezetben ennek a felépítése 8-10 év. Nem éri meg a lengyelek a mostani szintre legalább 15-20 év alatt jutottak el. Egy mozdonygyártás nem úgy működik hogy veszünk egy gyárat oszt itthon belevágunk......mert ráépítjük a hazai (papíron létező kapacitást itt ez alatt nem a kocsiszekrény gyártást értem ami valjuk be amíg nem volt benne állami kéz-kezek úgy ahogy minőségben is hozták a formát Dunakeszin) Egyébként meg nem kellett volna a simens-el összebalhézni Paks miatt. Egy dolog a mobilitás egy dolog a vezérlés..... Az ECS miatt is szopó ágra kerültünk a Budapest-Belgrádnál mert mi fasza gyerek lévén megmutatjuk oszt beestünk a két szék közé. A kínait az EU soha a bűdős életben nem fogja elfogadni teljesen.....ez már poilitika
A szabályok az ISO stb előírások miatt a spanyol mozdonygyártás hazai átszervezése hát....... buko tétel. A gyárnak meg a jogoknak ott kell maradni. Magyarán ott fogod legyártattni továbbra is mozdonyokat. Csak más zászló alatt :)
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 902
93
De talán a legfontosabb mégis jelenleg a mozdonycsere program.
Ahogy látom a Travca jóval gyengébb mozdony (fele) mint a tervezett Vectron, de megvan az az előnye, hogy annak is változtatható a nyomtávja.
- Ebben igazad van a 43-asokat szeretnék szerintem lecserélni. Azok már nagyon kifutották magukat.
Ezek a gépek amit említesz az a kategória! Ugyanakkor nem vehetnek egyelőre sok nagy teljesítményű gépeket, mivel Paks-II még nincs kész s a sok Vectron segre ültetné Paks-I-t. Ezért nagyon fontos a magyar gazdaságnak Paks-II. + az új kohászat....!
- Ugyanakkor a személyszállításban is van olyan útvonal ahol jól jönne a kétnemű gép! Villany-Diesel v. (H2)! Mivel az útvonal nagy részén (Fővonalon) villanyvontatás van s a befejező szakaszon nincs felsővezeték így dieselmozd. kell helyettesíteni! Így a befejező szakaszra gépet kell cserélni. Ez plusz ember + gép! S vannak egyéb anyagi vonzatai. A másik amikor két fővonal között kellene mellékvonal közbeiktatásával közlekedni.
- Tudnám még sorolni az előnyeit egy ilyen mozdonynak! Ezt már a vasút 30éve tervezgeti. Számomra öröm ha megtudják oldani! S sikerül a megvalósítás.
Szerintem nem lehet túl bonyolult másik - egyszerűbb - forgózsámolyokat alájuk tenni. És gondolom ez sem a drágítás irányában vinné a beszerzést.
Ez Záhonynál már megoldott, cserezsámolyokkal seperc alatt, mire az útlevélkezelés s VÁM végbemegy már a zsámolycsere is megtörténik a kocsiknál.

- A Kocsiknál a nemzetközi vonalon futó kocsik hiánya ami nagyon szükséges lenne a vasútnak, mivel azok hoznák a jövedelmet! Mivel a vasútnak nincs ilyen 200km/h-s kocsijai ami tudna futni külföldi vonalakon, így bérelni kell vagy nem közlekedik magyar kocsi azon a vonaton. S nem lesz bevétel.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Jelenlegi gazdasági környezetben ennek a felépítése 8-10 év. Nem éri meg a lengyelek a mostani szintre legalább 15-20 év alatt jutottak el. Egy mozdonygyártás nem úgy működik hogy veszünk egy gyárat oszt itthon belevágunk......mert ráépítjük a hazai (papíron létező kapacitást itt ez alatt nem a kocsiszekrény gyártást értem ami valjuk be amíg nem volt benne állami kéz-kezek úgy ahogy minőségben is hozták a formát Dunakeszin) Egyébként meg nem kellett volna a simens-el összebalhézni Paks miatt. Egy dolog a mobilitás egy dolog a vezérlés..... Az ECS miatt is szopó ágra kerültünk a Budapest-Belgrádnál mert mi fasza gyerek lévén megmutatjuk oszt beestünk a két szék közé. A kínait az EU soha a bűdős életben nem fogja elfogadni teljesen.....ez már poilitika
A szabályok az ISO stb előírások miatt a spanyol mozdonygyártás hazai átszervezése hát....... buko tétel. A gyárnak meg a jogoknak ott kell maradni. Magyarán ott fogod legyártattni továbbra is mozdonyokat. Csak más zászló alatt :)
Szokásos vicces kedvében van pöcsike de attól sajnos a tények maradnak.
Egy új spanyol mozdony hazai rendszerbeállítása úgy hogy kijárjon is nyugatra legalább egy másfél év...... minimum típusengedély....ecs.....minősítés stb...... és erre rá kell számolni a gyártási időt is. 20-30 db szériánál több hónap....
A hazai új villanymozdony gyártáshoz jelenleg semmink sincs. Álmodozni lehet a tényeket megkurni meg nem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jelenlegi gazdasági környezetben ennek a felépítése 8-10 év.
2021 közepe, a Lynx gyárról:
Két dolog lehetséges a túljelentkezésre az egyik hogy mindkét gyár felkapott lett hirtelen, a másik meg a valódi gyakorlattal rendelkező mérnökök hiánnya miatt mindenkinek a jelentkezését befogadják. Utána rota.
A másik amiről mindenki megfeledkezik hogy magasan képzett és gyakorlati tudással rendelkező két kezi munkásokra is szükség van. Minél nagyobb és komplexebb egy gyártás annál jobban igaz rá. Ha nem képzel ki magadnak jó szakikat a mai világban (2-3 év) akkor biztos lehetsz benne hogy jön a szoporoler. Sajnos idehaza ez az egyik legnagyobb hátrány. Hiába sok mellveregetés a való élet mást mutat.
Minimum a képzett két kezi önálló gondolkodásra képes és önálló mukavégzésre alkalmas munkások hiánya miatt legalább 2-3 éves csuszásokat (talán többet is) nyugodtan be lehet iktattni. A lényeg nem az hogy mennyien jelentkeznek hanem ki tud értéket teremteni. Mert be kell látni az értékteremtőkből kiba....ot hiány van a munkaerőpiacon. Pláne a speciális képzettségűekből.
Ma meg ott figyelt a képeken az első idehaza gyártott lefényezett Lynx. A gyártás lassan egy éve folyik. A gyár bokréta ünnepe meg 2021.09.10-én volt.

A "pöcsike" a szokásos vicces kedvében sosem bírta a folyamatos siránkozást. :cool:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Új mozdonyokhoz sajnos hazai pályahálózatot teljes mértékben fel kellene újítani. Amit eddig csináltak pár tíz-100-200-300 km től eltekintve maradjunk annyiban az okosban sporolás-megoldjuk jegyében teltek el. Van itt aki jobban illetékes benne ..... sztem ő tudna róla beszélni.
Előbb alapok lerakása=normális pályahálózat,kiépített ecs rendszer a főbb mellékvonalakon is stb..... utána utasbarát rendszer felépítése..... na ezek 10-15 év múlva se fognak menni itthon....
Jók lennének az új mozdonyok mert jobb a gyorsulnak és a szar pályán könnyebben behozza a késést mint a v43
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár
T

Törölt tag 1711

Guest
Mert egyrészt ugyan drága a vectron de nem mindegy mennyibe fájnak a fajlagos üzemeltető költségek.
Travca egy spanyol "csoda" nem mondom hú de gáz de annyira azért ne éltesük.
Számunkra a legideálisabb opció továbbra is több tucat bérelt Akiem taurus mozdony nyilt végű lizinggel. Új mozdonyokhoz sajnos hazai pályahálózatot teljes mértékben fel kellene újítani. Amit eddig csináltak pár tíz-100-200-300 km től eltekintve maradjunk annyiban az okosban sporolás-megoldjuk jegyében teltek el.

Pontosan, tetszik vagy sem, de EU-ban nincs a Siemens mozdonyoknak párja megbízhatóság, terhelhetőség szempontjából. Akiem is behozott 6 francia tákolmányt, de nem kell senkinek olyan cucc amelyik gondol egyet és eldobja a fél vonóerőt...

Lízingelés még középtávon is jobb opció olyan kis vasutaknak, mint a miénk, főleg mivel a bérbeadót terheli a rendelkezésre állás biztosítása.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
- Ebben igazad van a 43-asokat szeretnék szerintem lecserélni. Azok már nagyon kifutották magukat.
Ezek a gépek amit említesz az a kategória! Ugyanakkor nem vehetnek egyelőre sok nagy teljesítményű gépeket, mivel Paks-II még nincs kész s a sok Vectron segre ültetné Paks-I-t. Ezért nagyon fontos a magyar gazdaságnak Paks-II. + az új kohászat....
Meg fogsz lepődni de a Vetcron kevesebb áramot fogyaszt fajlagosan mivel fékezéskor áramot termel amit visszaküld a hálózatba szóval egy turust traxxot vagy egy Vetcron mint egy v43-at
- A Kocsiknál a nemzetközi vonalon futó kocsik hiánya ami nagyon szükséges lenne a vasútnak, mivel azok hoznák a jövedelmet! Mivel a vasútnak nincs ilyen 200km/h-s kocsijai ami tudna futni külföldi vonalakon, így bérelni kell vagy nem közlekedik magyar kocsi azon a vonaton. S nem lesz bevétel.
De van ilyen vagonja a MÁVnak viszonylag sok pl az IC+ is ilyen meg a CAF kocsik meg a DWA is
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Pontosan, tetszik vagy sem, de EU-ban nincs a Siemens mozdonyoknak párja megbízhatóság, terhelhetőség szempontjából. Akiem is behozott 6 francia tákolmányt, de nem kell senkinek olyan cucc amelyik gondol egyet és eldobja a fél vonóerőt...

Lízingelés még középtávon is jobb opció olyan kis vasutaknak, mint a miénk, főleg mivel a bérbeadót terheli a rendelkezésre állás biztosítása.
Meg most 30 lengyel mozdonyt is vett az Akeim azokra is jó lenne lecsapni
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 012
9 166
113
Remélem, hogy Kandó Kálmán országában meg tudjuk oldani (Műegyetem), hogy feltuningoljunk (ha lehet magyar gyártású mozdonyt) visszatáplálósra.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 989
113
Remélem, hogy Kandó Kálmán országában meg tudjuk oldani (Műegyetem), hogy feltuningoljunk (ha lehet magyar gyártású mozdonyt) visszatáplálósra
Remélem hogy nem mert már nincs meg hozzá semmink és arra a 115 mozdonyra ami a Mávnak kell teljesen felesleges is lenne kb 2 év alatt legyartanák aztán 20 30 évig állna a termelés mert nem kell több exportra meg esélytelen lenne a lengyelek is 20 éve építenek mozdonyokat és most lett exportképes termékük