Magyarország ipara

Ezt meg honnan vetted?
A Talgo fő problémája, hogy nincs megfelelő gyártókapacitása. Erre lenne jó az egyesülés/felvásárlás.
Miért vesztes az, akinek annyi megrendelése lenne, hogy nem tudja teljesíteni?
Termékpalettájuk sincs. Gyártanak nagysebességű motorvonatot (különféle verziókban, még az elővárosi is csak butított) és egy mozdonyt. Ennyi. Nem tudnak mit hozni a házasságba, mert nagysebességű vasút nálunk nincs és belátható időn belül nem is lesz a végleg elapadt EU pénzek hijján (ha kínai pénzből mégis, akkor fejlettebb kínai technológiával). Ahol exportlehetőségünk lenne a globális délen, oda ennél egyszerűbb technológiák kellenek, lásd: az egyiptomi kocsiüzletet! Ez egy spanyol nemzeti cég, aminek fő felvevőpiaca is a spanyol nagysebességű vasúthálózat alapvetően. Annyira specifikus az egyetlen versenyképes termékük és annyira nincs exportpotenciál bennük egyéb termékek hijján, hogy felejtős teljesen. Nem is tudom hogy jutottak arra, hogy Talgo. Eszében nem jutott volna a vasútipart kicsit is ismerve senkinek, hogy a Talgóban potenciál van.

Azért vannak eladósodva, mert a lejtőn vannak és azért elérhetőek felvásárlás szempontjából is, mert már minden mindegy. Különben háttérben leboltoltak volna más, potens partnerral, de ilyen nincs. Nem kellenek senkinek.
 
Ez aztán a teljesítmény!

a csornai gyár a termelés 2020-as indulása óta kezdte el felhalmozni az adósságait, és három éve alatt 7,7 milliárd forint veszteséget hozott össze.. ...a kormány már a kezdetektől fogva támogatta egyedi kormánydöntéssel, 1 milliárd forint támogatást kapott, közel 2 milliárd forint uniós támogatást nyert el, az állami Eximbank 22,5 millió euró hitelt nyújtott a cégnek, valamint az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank (MFB) egy 40 millió eurós hitelt fektetett a csornai projektbe.
Mindemellett az MFB a működéshez is nyújtott forrást, és az állami bankcsoporthoz tartozó Regionális Fejlesztési Finanszírozó Zrt. pedig közel kétmilliárd forint hitelt kölcsönzött az Ecosolifernek.


 
Ez aztán a teljesítmény!

a csornai gyár a termelés 2020-as indulása óta kezdte el felhalmozni az adósságait, és három éve alatt 7,7 milliárd forint veszteséget hozott össze.. ...a kormány már a kezdetektől fogva támogatta egyedi kormánydöntéssel, 1 milliárd forint támogatást kapott, közel 2 milliárd forint uniós támogatást nyert el, az állami Eximbank 22,5 millió euró hitelt nyújtott a cégnek, valamint az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank (MFB) egy 40 millió eurós hitelt fektetett a csornai projektbe.
Mindemellett az MFB a működéshez is nyújtott forrást, és az állami bankcsoporthoz tartozó Regionális Fejlesztési Finanszírozó Zrt. pedig közel kétmilliárd forint hitelt kölcsönzött az Ecosolifernek.


Hogy is írtam...
Ki emlékszik már arra, hogy a Bosnyák téren 240 milliárd Forint, azaz hatszázmillió Euró értékben megvettek egy építkezést pár hónapja! Az kétszer annyi, mint amivel beszálltunk a KF51-be! 240 vs 120 milliárd! Leírják, hogy jó befektetés volt, a hadiiparfejlesztés hatalmas siker, felelős nincs. Még gyurcsányozni se fognak, ha valaki rákérdez, annyira jelentéktelen ez nekik és sajnos ez az egyik legnagyobb gond az egész rendszerrel!
 
Ez aztán a teljesítmény!

a csornai gyár a termelés 2020-as indulása óta kezdte el felhalmozni az adósságait, és három éve alatt 7,7 milliárd forint veszteséget hozott össze.. ...a kormány már a kezdetektől fogva támogatta egyedi kormánydöntéssel, 1 milliárd forint támogatást kapott, közel 2 milliárd forint uniós támogatást nyert el, az állami Eximbank 22,5 millió euró hitelt nyújtott a cégnek, valamint az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank (MFB) egy 40 millió eurós hitelt fektetett a csornai projektbe.
Mindemellett az MFB a működéshez is nyújtott forrást, és az állami bankcsoporthoz tartozó Regionális Fejlesztési Finanszírozó Zrt. pedig közel kétmilliárd forint hitelt kölcsönzött az Ecosolifernek.


Mi szereltük a villanyt az építkezéskor. Már akkor elég bénák voltak a azervezésben. Pedig a termék akkor technológialag a világ előtt kárt, de igazából szerintem nem volt rá kereslet. Olyan napelemet gyártottak aminek a hátulján is voltak cellák és a szórt fényt is használták. Legalábbis ez volt a bemutató termék.
 
Mi szereltük a villanyt az építkezéskor. Már akkor elég bénák voltak a azervezésben. Pedig a termék akkor technológialag a világ előtt kárt, de igazából szerintem nem volt rá kereslet. Olyan napelemet gyártottak aminek a hátulján is voltak cellák és a szórt fényt is használták. Legalábbis ez volt a bemutató termék.
Nem volt normális sales team. Ez amúgy tipikus magyar probléma, nincs múltja ennek otthon, és emiatt qrva nehezen alakul ki egy kompetens sales kultúra, amivel az európai piacokon is magabiztosan meg tudnak jelenni a gyártók.
 
Nem volt normális sales team. Ez amúgy tipikus magyar probléma, nincs múltja ennek otthon, és emiatt qrva nehezen alakul ki egy kompetens sales kultúra, amivel az európai piacokon is magabiztosan meg tudnak jelenni a gyártók.
Az a tipikus, hogy te ezt is csípőből megszakèrted, hogy "nem volt normális sales team". Véletlenül sem egy olyan piacon próbálkoztak túlárazott termékkel ahol rohadt nagy a verseny, és a kínai meg Koreai napelem gyártók európai raktárai tele vannak olcsóbb elemekkel, vagy az inkopetens NER vezetes csak az EU pénzek lehivására használta a céget! Neeeem. A sales nem volt elég magabiztos! Hisz te csak tudod!
 
Az a tipikus, hogy te ezt is csípőből megszakèrted, hogy "nem volt normális sales team".
Sok ilyet lattam. Termeszetesen maganvelemenyem, lehet vele vitazni.

Véletlenül sem egy olyan piacon próbálkoztak túlárazott termékkel ahol rohadt nagy a verseny, és a kínai meg Koreai napelem gyártók európai raktárai tele vannak olcsóbb elemekkel, vagy az inkopetens NER vezetes csak az EU pénzek lehivására használta a céget!
Ez teny, de ha van egy technologiai elonyod, azt el lehet adni altalaban.

Neeeem. A sales nem volt elég magabiztos! Hisz te csak tudod!
Lasd fenn. Leirta, hogy volt egy tehcnologiai elonyuk, en azt vettem alapul, marpedig azt altalaban el lehet adni (meg akkor is, ha esetleg niche market).
 
Sok ilyet lattam. Termeszetesen maganvelemenyem, lehet vele vitazni.


Ez teny, de ha van egy technologiai elonyod, azt el lehet adni altalaban.


Lasd fenn. Leirta, hogy volt egy tehcnologiai elonyuk, en azt vettem alapul, marpedig azt altalaban el lehet adni (meg akkor is, ha esetleg niche market).
Nem volt technológiai előnyük. Csupán annyi derült ki, hogy modern de egyáltalán nem egyedülálló terméket készítettek. Ha kicsit is utána nézel látható, hogy kismillió probléma volt a céggel. Olyan apróságok mint pl 7 éves gyártás csúszásbán voltak stb.
 
Kínai látogatás eredménye: (amit én tudok)
18 megállapodás aláírása:
  • átfogó STRATÉGIAI partnerség
  • Vízummentesség 1 évvel meghosszabbítása
  • NIO akkucsere egyűttműködés (e fölött szerintem eljárt az idő)
  • V0 vasút
  • Reptéri gyorsvasút
  • egy új határátkelő Szerbia és Magyarország között
  • Kőolaj vezeték Szerbia és Magyarország között
  • elektromos autók töltőhálózatának fejlesztése
  • a nukleáris ipar teljes vertikumára készítenek együttműködési programot
  • bővült a mezőgazdasági exporttermékeink köre: lehetővé vált a cseresznye és a szarvasmarha szaporítóanyag-exportja Kínába.
Ha valami kimaradt, egészítsétek ki.

 
A Nagy Fal(losz) Motor a Mercivel együtt fog gyárat nyitni?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

időzítve
 
  • Tetszik
Reactions: Nber
A Nagy Fal(losz) Motor a Mercivel együtt fog gyárat nyitni?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

időzítve

Nem igazán lehet az ilyen pletykáknak hinni, ha egyszer olyasmire hivatkozik a cikkíró, amit a már cáfoltak:

Ha nem lesz Great Wall autógyár, akkor nem lesz együttműködés sem a Mercedessel.
 

Nem igazán lehet az ilyen pletykáknak hinni, ha egyszer olyasmire hivatkozik a cikkíró, amit a már cáfoltak:

Ha nem lesz Great Wall autógyár, akkor nem lesz együttműködés sem a Mercedessel.
Ez nem cáfolat. Arról szól, hogy hivatalos kínai döntés nem született,
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo
Ez olyan demokratikus:


 
Ez aztán a siker...


Az Eurostat adatai szerint a magyar bérköltség a harmadik legalacsonyabb az Európai Unióban. A jelenlegi fizetések és a magas áfakulcs miatt a vásárlók nem tudnak több pénzt elkölteni a boltokban. Az eltérő árszínvonal miatt már a román vásárlóerő is megelőzte a magyart.
Az eltérő árszínvonal miatt már a román vásárlóerő is megelőzte a magyart. Az Eurostat szerint egy átlagos kétgyerekes család is 2 százalékkal többet vásárolhat Romániában, mint Magyarországon.
 
  • Szomorú
Reactions: tonyo and enzo
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Kínai látogatás eredménye: (amit én tudok)
18 megállapodás aláírása:
  • átfogó STRATÉGIAI partnerség
  • Vízummentesség 1 évvel meghosszabbítása
  • NIO akkucsere egyűttműködés (e fölött szerintem eljárt az idő)
  • V0 vasút
  • Reptéri gyorsvasút
  • egy új határátkelő Szerbia és Magyarország között
  • Kőolaj vezeték Szerbia és Magyarország között
  • elektromos autók töltőhálózatának fejlesztése
  • a nukleáris ipar teljes vertikumára készítenek együttműködési programot
  • bővült a mezőgazdasági exporttermékeink köre: lehetővé vált a cseresznye és a szarvasmarha szaporítóanyag-exportja Kínába.
Ha valami kimaradt, egészítsétek ki.


Nincs J-20 :(
 
A Bloomberg meglehetősen ellenséges hangnemű cikke a magyar-kínai gazdasági együttműködésről:


Paywallos cikk. Itt olvasható el megkerülve.

A gonosz autoriter Orbán 10 ezer dolláros kínai villanyautókkal akarja elárasztani a piacot, de a "demokráciák" (Magyarország nem az) is felvehetik a kesztyűt, Bulgáriában, Romániában, Lengyelországban építhetnek gyárakat a szerző tanácsa szerint.