Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 521
16 689
113
A cím ne tévesszen megsenkit, ált. az egész magyar gazdaságszerkezeti stratégiájáról szól a beszélgetés,, pl. hogy miért elhibázott a külföldi nagy beruházásokra alapozott ipar/gazdaságfejlesztés.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 157
16 791
113
A cím ne tévesszen megsenkit, ált. az egész magyar gazdaságszerkezeti stratégiájáról szól a beszélgetés,, pl. hogy miért elhibázott a külföldi nagy beruházásokra alapozott ipar/gazdaságfejlesztés.


Felkészül elődje - utódja Surányi.. mert ők aztán igazán tudják a gazdaságpolitikai tutit, csak amikor ők feleltek érte és ténylegesen csinálni is kellett, na akkor pont nem ment valahogy a dolog és közben véletlenül eladták az országot.

De beszélő fejnek úgy látszik még jó lesz.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 797
7 930
113

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 521
16 689
113
Ez valahogy jobban egybevág azzal, amit a környezetemben tapasztalok

Fű alatt óriási leépítések mennek Magyarországon: százezrek munkahelye mehet a levesbe?

Az első negyedévben nagyot ugrott a regisztrált munkanélküliek száma, az előző év azonos időszakához képest pedig több mint tizedével lettek többen az állástalanok. Nógrádi József, a Trenkwalder kereskedelmi igazgatója lapunknak elmondta: nagyon komoly ráncfelvarrásra lenne szükség, ugyanis jelenleg az a veszély fenyeget, hogy hamarosan még magasabb lehet az állástalanok száma Magyarországon.


"Magyarország több mint egy éve az enyhe recesszió állapotában van, aminek eredményeként cégek dőlnek be, lassú, de folyamatos leépítések zajlanak és csökken az elérhető álláshelyek és a betöltetlen álláshelyek száma is. Eközben csökken az újonnan alakult cégek száma és az újonnan létesült pozíciószámok is"

"A gazdaság élénkülése nélkül komolyan elindulhat felfelé a munkanélküliség, különösen az őszi időszaktól, amikor véget érnek a szezonális és idénymunkák. A cégek az elmúlt 4-5 évben válságból válságba sodródtak: alapanyaghiány, Covid, energiaválság, infláció, amire most a recesszió következett. Nem vigasz, hogy ez utóbbi elsősorban külső tényezőknek, a felvevő piacok gyengélkedésének köszönhető. A 2010-es évek elején, 400-500 ezer fős volt a munkanélküliség. Ennek megoldására jött létre a közfoglalkoztatás. Valami hasonlóra lesz szükség most is, ha nem akarunk bajt. A legtöbb munkavállaló alacsony képzettségű, ők egyre inkább kiszorulnak. Egyrészt mert őket építik le elsőnek, másrészt a robotizáció az ő, jellemzően repetitív feladatait váltja ki. Ez ma már egyre érezhetőbb tendencia. Az AI pedig már a szellemi pozíciók kapcsán is megteszi ugyanezt: hatékonyságot növel, de közben munkaköröket szüntet meg. A képzésbe sokat kell fektetni: a felnőtt munkavállalókat vissza kell ültetni az iskolapadba és mindent elkövetni annak érdekében, hogy a magyar munkavállalók magasabb hozzáadott értéket termeljenek. K+F beruházásokat kell idehozni, és klasztereket kell építeni, ahogy azt a Nemzeti Klaszterprogram is hirdeti, hogy a vidék ne maradjon le, és infrastrukturálisan is képesek legyünk vonzók lenni a beruházások számára"



 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 956
95 274
113
Az országválasztásról, a kapacitásokról és az e-autók jövőjéről is beszélt a Frankfurter Rundschau nyomtatott kiadásában megjelent interjúban Milan Nedeljkovic, a BMW termelési igazgatótanácsának tagja.

A szakember elmondta, azért választották a cég legfontosabb projektjének, az új BMW-gyárnak helyszínéül Németország helyett Magyarországot, mert

a legfontosabb beszállítóik megtalálhatók Debrecen környékén, kiválóak az egyetemek, továbbá az autóipar számára jó infrastruktúra áll rendelkezésre.


A lap arról is kérdezte, hogy a jogállamisági hiányok miatt esetleg megbánta-e a döntését a BMW, amire Nedeljkovic azt felelte, a gyárral hosszú távra fektetnek be Európában, függetlenül a mindenkori politikai körülményektől. Azt azért megjegyezte az interjúban, hogy a magyar kormány a lehető legjobb feltételeket kínálta annak érdekében, hogy a németek büszkesége saját hazája helyett Magyarországot válassza.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 157
16 791
113
A lap arról is kérdezte, hogy a jogállamisági hiányok miatt esetleg megbánta-e a döntését a BMW, amire Nedeljkovic azt felelte, a gyárral hosszú távra fektetnek be Európában, függetlenül a mindenkori politikai körülményektől.

... miközben magában azt gondolta: épp azért választottuk, ti szerencsétlen zöldkretének, mert amit ti jogállamisági hiányosságnak hívtok, az maga a normalitás és a kiszámítható üzleti környezet.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 790
6 024
113
Olyan jó kis latinos szappanopera feelingje van már ennek a sztorinak.

Nagyon beletrafáltál!
Most kicsit utánaolvastam és a helyzet a következő: a Skoda ugye (csak!) mördzsölni szeretne - azzal a Talgoval, akiket pár éve meg ordas módon szopattak -, de cash-t esze ágában sincs adni érte, annál is inkább mert pár hete a PWC-n keresztül még Tomboréknak ajánlgatták az egész céget.
Amit a Ganz Mávag visszautasított: nem látják ugyanis a bugit a Skodában. Szóval olybá tűnik, hogy a Skoda láthatóan szívesen összeolvadna a Talgo-val, hogy a szexi spanyollal együtt értékesíthesse a kopottas mádámot - csak a Neres stricinek ez nem kell.
Tiszta Eszmeralda!

Az látszik, hogy szinte semmi jelentősége az ügynek, mert a spanyol kormány majd összexarja magát, csak ne vegyük meg, annyira nem számít.

Érdekes fejlemény, hogy tegnapelőtt nagy banzáj volt a Chamartín állomás előtt amikor az egyik 106-os szériás Talgo megállt az utasok popija alatt. Azért volt igazán botrány, mert maga az állomás nem nagy befogadóképességű és egy ilyen késéses-leállásos lánc káoszba fulladó eseményeket, a kánikulában egymást taposó embereket eredményezett
Betelt a pohár (“leszakadt a teve háta”), Puente twitterezik, sajtótájékoztatót tart, rákeni az egészet a Talgo-ra.

Háttérinfó, hogy a Renfe a vasúti liberalizációt követően a versenyre válaszul bevállalta, hogy a késésekért kompenzációt fizet. A miniszter szerint ez nagy hiba volt. Sebaj, majd leverik a Talgo-n!

A 106-os széria 10-ből 6x késik, úgyhogy perelnek (~€50M). Plusz a kötbérezés a késlekedő szállítások miatt (€80k/nap/vonat), ami egyelőre €115M és naponta nő.

Mivel a Talgo kapacitáshiánnyal küzd, nem tud semmit tenni a késlekedő szállítások ellenében, a spantzi kormány viszont tud tenni azért, hogy a kapacitás a Ganz Mávag-gal ne nőjön. És tesz is. Most az augusztus 10-i deadline-t kitolták megint 3 hónappal.

Ha Tomborék elég getzik, akkor most - mivel a részvény a huzavona előtti 4.7-ről 4.2-re esett - visszavonják az €5/share ajánlatot és beadnak egy újat (a kért kiegészítő információkkal együtt), de már csak €4.50-re.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 491
8 157
113
Nagyon beletrafáltál!
Most kicsit utánaolvastam és a helyzet a következő: a Skoda ugye (csak!) mördzsölni szeretne - azzal a Talgoval, akiket pár éve meg ordas módon szopattak -, de cash-t esze ágában sincs adni érte, annál is inkább mert pár hete a PWC-n keresztül még Tomboréknak ajánlgatták az egész céget.
Amit a Ganz Mávag visszautasított: nem látják ugyanis a bugit a Skodában. Szóval olybá tűnik, hogy a Skoda láthatóan szívesen összeolvadna a Talgo-val, hogy a szexi spanyollal együtt értékesíthesse a kopottas mádámot - csak a Neres stricinek ez nem kell.
Tiszta Eszmeralda!



Érdekes fejlemény, hogy tegnapelőtt nagy banzáj volt a Chamartín állomás előtt amikor az egyik 106-os szériás Talgo megállt az utasok popija alatt. Azért volt igazán botrány, mert maga az állomás nem nagy befogadóképességű és egy ilyen késéses-leállásos lánc káoszba fulladó eseményeket, a kánikulában egymást taposó embereket eredményezett
Betelt a pohár (“leszakadt a teve háta”), Puente twitterezik, sajtótájékoztatót tart, rákeni az egészet a Talgo-ra.

Háttérinfó, hogy a Renfe a vasúti liberalizációt követően a versenyre válaszul bevállalta, hogy a késésekért kompenzációt fizet. A miniszter szerint ez nagy hiba volt. Sebaj, majd leverik a Talgo-n!

A 106-os széria 10-ből 6x késik, úgyhogy perelnek (~€50M). Plusz a kötbérezés a késlekedő szállítások miatt (€80k/nap/vonat), ami egyelőre €115M és naponta nő.

Mivel a Talgo kapacitáshiánnyal küzd, nem tud semmit tenni a késlekedő szállítások ellenében, a spantzi kormány viszont tud tenni azért, hogy a kapacitás a Ganz Mávag-gal ne nőjön. És tesz is. Most az augusztus 10-i deadline-t kitolták megint 3 hónappal.

Ha Tomborék elég getzik, akkor most - mivel a részvény a huzavona előtti 4.7-ről 4.2-re esett - visszavonják az €5/share ajánlatot és beadnak egy újat (a kért kiegészítő információkkal együtt), de már csak €4.50-re.
Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....
Sokkal értelmesebb dolgokba be lehetne fektetni mint ebbe bocsánat a szarba. Semmi értelmét nem látom. Egy normális magas minőségű termékük nincs az utóbbi időben. Hangsúlyozom az utóbbi időben. Egyébként ha már vasúton akarnak nyomulni akkor idehaza tegyék. Jelenleg Dunakeszi az egyiptomi megrendelés után padló közeli állapotba kerül...nagyon jól jönne neki egy 100-150 db os használt ic kocsi felújítas a Máv részére meg egy 200-300 db os kocsi felújítás....
Szolnok is szenved mert nincs pénz semmire.... se mozdony felújítasra...se vasúti jármű felújításra...szivárognak el a szakik a telephelyekről....
Visszatérve a Talgora ha a cseheknek és a lengyeleknek se kell ott azért érdemes elgondolkodni.
Ott azért nagyobb erőforrások állnak rendelkezésre.
A nagysebességű pályákat meg felejtsük el idehaza....egyrészt a NER filozofiával számolva a világ legdrágább nyomvonalai lennének...nincs építőipari és mérnőki háttér hozzá....nem Budapest-Belgrád vonalat építünk jó van az úgy mentalitással...
(Kezdeti 160 pálya műszaki tartalmát levitték....etcs kívűl kell érteni)
Összegezve előbb meg kellene teremteni visszafejleszteni a hazai vasúti hattér ipari kapacitásokat illetve a rohamosan romló hazai pálya állapotokat rendbe vágni mert viccen kívül lassan itt is beelőznek a romik minket.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 564
32 268
113
Amit a Ganz Mávag visszautasított: nem látják ugyanis a bugit a Skodában. Szóval olybá tűnik, hogy a Skoda láthatóan szívesen összeolvadna a Talgo-val, hogy a szexi spanyollal együtt értékesíthesse a kopottas mádámot - csak a Neres stricinek ez nem kell.
Pedig sokkal nagyobb a potenciál benne, mint a talgóba.... sokkal több számunkra fontos terméke van... a talgónak csak 1 van, de az is rohadt drága...
Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....
ez igaz...
Sokkal értelmesebb dolgokba be lehetne fektetni mint ebbe bocsánat a szarba. Semmi értelmét nem látom. Egy normális magas minőségű termékük nincs az utóbbi időben.
Hát azért van a talgo 230 amit eladtak a DB-nek meg a Dán vasútnak az jó lehetne nekünk is IC/nemzetközi vonatnak, csak drága és nem kell belőle annyi, hogy ezért meg kelljen venni az egész céget. a többi termékük meg HSR arra nekünk végképp nincs szükségünk.
Egyébként ha már vasúton akarnak nyomulni akkor idehaza tegyék. Jelenleg Dunakeszi az egyiptomi megrendelés után padló közeli állapotba kerül...nagyon jól jönne neki egy 100-150 db os használt ic kocsi felújítas a Máv részére meg egy 200-300 db os kocsi felújítás....
Ez egyébként folyamatosan folyik a az egyiptomi kocsi gyártása mellet. Dunakeszinek inkább IC+ folytatása tenne jót vagy vasúti tenderek amibe ki lenne kötve, hogy dunakeszin kell legyártani/végszerelni a motorvonatokat, mint ahogy a KISS-nél/CAF villamosoknál is lett volna, ha nem lett volna eladva a gyár a ruszkiknak, hogy ezeket az igénytelen egyiptomi kocsikat legózzák, mert amíg nem voltak a szankciók addig minden a ruszkiktól jött itt csak legóztak dunakeszin.
(Kezdeti 160 pálya műszaki tartalmát levitték....etcs kívűl kell érteni)
nem vetették el, csak rájöttek, hogy a kínai nem lesz jó ez EU-ban ezért valamilyen cseh lesz ha jól emlékszem.
mert viccen kívül lassan itt is beelőznek a romik minket.
Hát attól még nagyon sokáig nem kell félni :D
A nagysebességű pályákat meg felejtsük el idehaza.
Ne felejtsük el, csak kezeljük helyén arra a pár vonatra ami oda kell ne akarjuk venni egy komplett gyárat drágapénzért...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 558
64 848
113
Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 040
10 085
113
Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...
Hat inkább ne oda köszönjük a javaslatot de nem hiába lett oda rakva akkumulátor gyár ahova lett és nem Csepel
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 797
7 930
113
Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...
A termő réteget leszedik. BYD szegedi vidinyón is látszik.
É-Csepelre szerintem lakások kellenek, amit ki lehet adni fiataloknak és Olimpiai falunak is jó.
És ha már itt tartunk Hungaroring pálya mellé egy vidámpark, amit a HÉV-el el lehet érni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 790
6 024
113
Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....
Sokkal értelmesebb dolgokba be lehetne fektetni mint ebbe bocsánat a szarba. Semmi értelmét nem látom. Egy normális magas minőségű termékük nincs az utóbbi időben. Hangsúlyozom az utóbbi időben.

Elvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.

Pedig sokkal nagyobb a potenciál benne, mint a talgóba.... sokkal több számunkra fontos terméke van... a talgónak csak 1 van, de az is rohadt drága...

Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.

Hát azért van a talgo 230 amit eladtak a DB-nek meg a Dán vasútnak az jó lehetne nekünk is IC/nemzetközi vonatnak, csak drága és nem kell belőle annyi, hogy ezért meg kelljen venni az egész céget. a többi termékük meg HSR arra nekünk végképp nincs szükségünk.

Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Bölénynek meg kínai.

Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott. A nemzeti vasúttársaságok monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon.
Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába, ami komplex személy és árú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl). Ne felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.

Nem lennék meglepve, ha a Máv már a közeljövőben is csak részben maradna állami tulajdonban, mellesleg.

Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával. Kicsit karikírozva Bp-en keresztül halad majd a Lisszabon-Vlagyivosztok TGV.
Ez lehet egy vízió.
Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 790
6 024
113
Elvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.



Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.



Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Bölénynek meg kínai.

Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott. A nemzeti vasúttársaságok monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon.
Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába, ami komplex személy és árú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl). Ne felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.

Nem lennék meglepve, ha a Máv már a közeljövőben is csak részben maradna állami tulajdonban, mellesleg.

Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával. Kicsit karikírozva Bp-en keresztül halad majd a Lisszabon-Vlagyivosztok TGV.
Ez lehet egy vízió.
Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.
Az első linket rosszul másoltam, itt a €25kM rendelésállományról a cikk: https://www.eleconomista.es/transpo...e-con-la-puja-por-25000-millones-en-contratos
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 564
32 268
113
Elvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.
Most épp igen, de pár éve a talgó is a csőddel küszködött annyira nem volt megrendelése most a DB meg a refene megmentette
Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.
Igen, csak a skoda termékei a KKE-ben sokkal versenyképesebb, mint a talgóé, mert a talgó egyszerűen egy HSR vonatgyár és rendes HSR hálózat a térségben nagyon nem most lesz...
Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Csak a Stadlerral is az a baj, hogy eszméletlen drága talán az a legdrágább vonatgyár Európában.
Bölénynek meg kínai.
Inkább ne ha lehet ugyanis a kínaiaknak nem nagyon megy az európai tipusengedély megszerzése
Ugyan ez igaz az osztrákoknál, ott is már több éve kínlódnak egy CRRC motorvonat típusengedélyével

Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott.
Csak a lengyeleknél meg a cseheknél van értelme, mert ott van HSR hálózat fóleg a lengyeleknél, meg ők el tudják küldeni a német HSR hálózatra is a szerelvényt könnyen.
monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon
Akik aztán bedöglenek egy váláság alatt és jönnek vissza az állami vasúttársásgok..
Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába
Nem tudom mi értelme volt összevonni a két céget, szerintem semmi már akkora a cég, hogy lehetetlen átlátni az egy bullshit amivel magyarázzák: a menetrendet enélkül is össze lehetett volna hangolni.
árú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl)
Olyat biztos nem fognak, mert se a MÁV-nak se a volánnak nincs árúszállító cége :D
Ne felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.
2008 óta ígérgetik, pont ennyire kell komolyan venni :D

Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával.
Ukrajna meg Moldova még talán de EU-Oroszország távon a vasútnak esélye sincs a repülővel szemben.
Ez lehet egy vízió.
Elég rossz vízió a fentiek miatt.
Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.
Bármelyiknek adnának pont úgy, mint 22 előtt...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo