A cím ne tévesszen megsenkit, ált. az egész magyar gazdaságszerkezeti stratégiájáról szól a beszélgetés,, pl. hogy miért elhibázott a külföldi nagy beruházásokra alapozott ipar/gazdaságfejlesztés.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A cím ne tévesszen megsenkit, ált. az egész magyar gazdaságszerkezeti stratégiájáról szól a beszélgetés,, pl. hogy miért elhibázott a külföldi nagy beruházásokra alapozott ipar/gazdaságfejlesztés.
A lap arról is kérdezte, hogy a jogállamisági hiányok miatt esetleg megbánta-e a döntését a BMW, amire Nedeljkovic azt felelte, a gyárral hosszú távra fektetnek be Európában, függetlenül a mindenkori politikai körülményektől.
a havonta bejelentett különadók például?maga a normalitás és a kiszámítható üzleti környezet.
Olyan jó kis latinos szappanopera feelingje van már ennek a sztorinak.
Az látszik, hogy szinte semmi jelentősége az ügynek, mert a spanyol kormány majd összexarja magát, csak ne vegyük meg, annyira nem számít.
Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....Nagyon beletrafáltál!
Most kicsit utánaolvastam és a helyzet a következő: a Skoda ugye (csak!) mördzsölni szeretne - azzal a Talgoval, akiket pár éve meg ordas módon szopattak -, de cash-t esze ágában sincs adni érte, annál is inkább mert pár hete a PWC-n keresztül még Tomboréknak ajánlgatták az egész céget.
Amit a Ganz Mávag visszautasított: nem látják ugyanis a bugit a Skodában. Szóval olybá tűnik, hogy a Skoda láthatóan szívesen összeolvadna a Talgo-val, hogy a szexi spanyollal együtt értékesíthesse a kopottas mádámot - csak a Neres stricinek ez nem kell.
Tiszta Eszmeralda!
Érdekes fejlemény, hogy tegnapelőtt nagy banzáj volt a Chamartín állomás előtt amikor az egyik 106-os szériás Talgo megállt az utasok popija alatt. Azért volt igazán botrány, mert maga az állomás nem nagy befogadóképességű és egy ilyen késéses-leállásos lánc káoszba fulladó eseményeket, a kánikulában egymást taposó embereket eredményezett
Betelt a pohár (“leszakadt a teve háta”), Puente twitterezik, sajtótájékoztatót tart, rákeni az egészet a Talgo-ra.
Háttérinfó, hogy a Renfe a vasúti liberalizációt követően a versenyre válaszul bevállalta, hogy a késésekért kompenzációt fizet. A miniszter szerint ez nagy hiba volt. Sebaj, majd leverik a Talgo-n!
A 106-os széria 10-ből 6x késik, úgyhogy perelnek (~€50M). Plusz a kötbérezés a késlekedő szállítások miatt (€80k/nap/vonat), ami egyelőre €115M és naponta nő.
Mivel a Talgo kapacitáshiánnyal küzd, nem tud semmit tenni a késlekedő szállítások ellenében, a spantzi kormány viszont tud tenni azért, hogy a kapacitás a Ganz Mávag-gal ne nőjön. És tesz is. Most az augusztus 10-i deadline-t kitolták megint 3 hónappal.
Ha Tomborék elég getzik, akkor most - mivel a részvény a huzavona előtti 4.7-ről 4.2-re esett - visszavonják az €5/share ajánlatot és beadnak egy újat (a kért kiegészítő információkkal együtt), de már csak €4.50-re.
Pedig sokkal nagyobb a potenciál benne, mint a talgóba.... sokkal több számunkra fontos terméke van... a talgónak csak 1 van, de az is rohadt drága...Amit a Ganz Mávag visszautasított: nem látják ugyanis a bugit a Skodában. Szóval olybá tűnik, hogy a Skoda láthatóan szívesen összeolvadna a Talgo-val, hogy a szexi spanyollal együtt értékesíthesse a kopottas mádámot - csak a Neres stricinek ez nem kell.
ez igaz...Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....
Hát azért van a talgo 230 amit eladtak a DB-nek meg a Dán vasútnak az jó lehetne nekünk is IC/nemzetközi vonatnak, csak drága és nem kell belőle annyi, hogy ezért meg kelljen venni az egész céget. a többi termékük meg HSR arra nekünk végképp nincs szükségünk.Sokkal értelmesebb dolgokba be lehetne fektetni mint ebbe bocsánat a szarba. Semmi értelmét nem látom. Egy normális magas minőségű termékük nincs az utóbbi időben.
Ez egyébként folyamatosan folyik a az egyiptomi kocsi gyártása mellet. Dunakeszinek inkább IC+ folytatása tenne jót vagy vasúti tenderek amibe ki lenne kötve, hogy dunakeszin kell legyártani/végszerelni a motorvonatokat, mint ahogy a KISS-nél/CAF villamosoknál is lett volna, ha nem lett volna eladva a gyár a ruszkiknak, hogy ezeket az igénytelen egyiptomi kocsikat legózzák, mert amíg nem voltak a szankciók addig minden a ruszkiktól jött itt csak legóztak dunakeszin.Egyébként ha már vasúton akarnak nyomulni akkor idehaza tegyék. Jelenleg Dunakeszi az egyiptomi megrendelés után padló közeli állapotba kerül...nagyon jól jönne neki egy 100-150 db os használt ic kocsi felújítas a Máv részére meg egy 200-300 db os kocsi felújítás....
nem vetették el, csak rájöttek, hogy a kínai nem lesz jó ez EU-ban ezért valamilyen cseh lesz ha jól emlékszem.(Kezdeti 160 pálya műszaki tartalmát levitték....etcs kívűl kell érteni)
Hát attól még nagyon sokáig nem kell félnimert viccen kívül lassan itt is beelőznek a romik minket.
Ne felejtsük el, csak kezeljük helyén arra a pár vonatra ami oda kell ne akarjuk venni egy komplett gyárat drágapénzért...A nagysebességű pályákat meg felejtsük el idehaza.
a havonta bejelentett különadók például?
a pénzváltási különadó nem érinti a BMW-t?Azok őket nem érintik.
Hat inkább ne oda köszönjük a javaslatot de nem hiába lett oda rakva akkumulátor gyár ahova lett és nem CsepelAmúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...
A termő réteget leszedik. BYD szegedi vidinyón is látszik.Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre, annak is az északi részére, ami jól is megközelíthető, víz is közel van, meg mint terület, a kutyának se kellett idáig.
Úgy is néz ki...
Vagy valami egyéb rekultivációra szoruló rozsdaövezetbe.Amúgy nem az értékes termőföldekre kellene az akkugyárakat telepíteni, hanem a teljesen parlagon hagyott hajléktalanokkal elfertőzött Csepel-szigetre
Őszíntén kell a a fa...ak a Talgo....
Sokkal értelmesebb dolgokba be lehetne fektetni mint ebbe bocsánat a szarba. Semmi értelmét nem látom. Egy normális magas minőségű termékük nincs az utóbbi időben. Hangsúlyozom az utóbbi időben.
Pedig sokkal nagyobb a potenciál benne, mint a talgóba.... sokkal több számunkra fontos terméke van... a talgónak csak 1 van, de az is rohadt drága...
Hát azért van a talgo 230 amit eladtak a DB-nek meg a Dán vasútnak az jó lehetne nekünk is IC/nemzetközi vonatnak, csak drága és nem kell belőle annyi, hogy ezért meg kelljen venni az egész céget. a többi termékük meg HSR arra nekünk végképp nincs szükségünk.
Az első linket rosszul másoltam, itt a €25kM rendelésállományról a cikk: https://www.eleconomista.es/transpo...e-con-la-puja-por-25000-millones-en-contratosElvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.
Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.
Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Bölénynek meg kínai.
Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott. A nemzeti vasúttársaságok monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon.
Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába, ami komplex személy és árú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl). Ne felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.
Nem lennék meglepve, ha a Máv már a közeljövőben is csak részben maradna állami tulajdonban, mellesleg.
Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával. Kicsit karikírozva Bp-en keresztül halad majd a Lisszabon-Vlagyivosztok TGV.
Ez lehet egy vízió.
Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.
Most épp igen, de pár éve a talgó is a csőddel küszködött annyira nem volt megrendelése most a DB meg a refene megmentetteElvileg a Talgonak ebben a pillanatban €5000M megrendelése van (főleg DB és Renfe), ‘26-ig. Meg azt követően - állítólag - van egy potenciális plusz €20kM rendelési potenciálja.
Nem tűnik azért olyan szar biznisznek.
Igen, csak a skoda termékei a KKE-ben sokkal versenyképesebb, mint a talgóé, mert a talgó egyszerűen egy HSR vonatgyár és rendes HSR hálózat a térségben nagyon nem most lesz...Ellentétben a Skodával, ami tavaly veszteséges volt, kevés a megrendelés, küszködik, szabadulnának tőle.
Indiaiaknál (Tata) kilincselnek most, hátha. Abban mondjuk sanszos, hogy csak ilyen libertysteeles köszönet lesz.
Csak a Stadlerral is az a baj, hogy eszméletlen drága talán az a legdrágább vonatgyár Európában.Én ezt innen nem tudnám megmondani, hogy mi a stratégia. Lehet, hogy nem elővárosi vonatokban gondolkodnak, abból majd lesz legfeljebb Stadler.
Inkább ne ha lehet ugyanis a kínaiaknak nem nagyon megy az európai tipusengedély megszerzéseBölénynek meg kínai.
Csak a lengyeleknél meg a cseheknél van értelme, mert ott van HSR hálózat fóleg a lengyeleknél, meg ők el tudják küldeni a német HSR hálózatra is a szerelvényt könnyen.Itt a spanyolok is azon elmélkednek, mi lehet a háttér és arra jutnak, hogy az EU vasútfejlesztési stratégiájára akarnak felülni a KKE országok. 15-20 között 14.5%-ot bővült a HSR, 15-30 között 50% az előirányzott.
Akik aztán bedöglenek egy váláság alatt és jönnek vissza az állami vasúttársásgok..monopoliájának liberalizációját követően csak néhány szereplő marad majd az EU piacon
Nem tudom mi értelme volt összevonni a két céget, szerintem semmi már akkora a cég, hogy lehetetlen átlátni az egy bullshit amivel magyarázzák: a menetrendet enélkül is össze lehetett volna hangolni.Azt gondolnám, hogy a Volán beolvasztása is már a készülődés egy olyan MAV irányába
Olyat biztos nem fognak, mert se a MÁV-nak se a volánnak nincs árúszállító cégeárú-szállítást kíván ajánlani a környéken (és azon túl)
2008 óta ígérgetik, pont ennyire kell komolyan venniNe felejtsük el, hogy a román ME is legutóbb Bp-Bucuresti HSR-t kért a patástól.
Ukrajna meg Moldova még talán de EU-Oroszország távon a vasútnak esélye sincs a repülővel szemben.Most kicsit merek nagyot álmodni: szintén elképzelhetőnek tartom, hogy a nyomtávváltási képesség azért lehet érdekes, hogy a Máv vonatok a jövőbeni (háború utáni) EU-tag Ukrajnába, Moldovába - továbbmegyek - azokon keresztül Oroszországba (esetleg azon is túl) képesek legyenek közvetlen összeköttetést teremteni az EU jelenlegi hálózatával.
Elég rossz vízió a fentiek miatt.Ez lehet egy vízió.
Bármelyiknek adnának pont úgy, mint 22 előtt...Főleg, ha arra gondolok, hogy ugyan melyik másik EU országnak adnának szabad bejárást az orosz hálózatba jelen állás szerint, ha nem a putyinpincsi Orbániának.