Magyarország ipara

Szerintem ez sem az, ami visszavetne bennünket. Biztos sok magyar is fog ott dolgozni, nem beszélve a köré települő lézerrel foglalkozó iparról, ami közt akár hadiipari cég is lehet.

http://www.tozsdeforum.hu/uzlet-2/gazdasag/vilagelso-lezerkozpontunk-lesz/
 
Ha már lézer, akkor ne csak Szegeddel foglalkozzunk.

http://www.autopro.hu/oktatas/Egyedulallo-lezerlaboratorium-Tatabanyan/8721/
 
Amúgy szegeden már mennek az új Ikarus-Skoda trolik! http://www.autoszektor.hu/hu/content/hatodik-ikarus-skoda-trolibusz-forgalomba-allt-szegeden

A régiek zöldek voltak aztán amikor aláírták a szerződést akkor szavazni lehetett hogy milyen színűek legyenek!
 
Sőt, a BKK tenderén is eléggé esélyes az Ikarus, csak ott orosz hajtással.

http://iho.hu/hir/az-oroszok-mar-a-hajtas-hazban-vannak-140205
 
megalike :D Ezt is kibulizzák, hogy lábra álljon elöször nem csak sajátra , aztán majd sajátra az IKARUS
 
Amúgy sokan azt hiszik hogy csak a KGST piacára ment anno az Ikarus de ez nem igaz mert Pl Stockholmban is elég sok csuklós Ikarus 280-as ment azt hiszem Volvo motorral! Vagy Hawaii-ra is több mint 500-at exportáltak!
thebus.htm


Vagy Kanadába!
http://kanadavilaga.com/2013/03/03/multidezo-a-torontoi-ikarus-busz-galeria/
 
Kedvelem ezt a gyárat, olyan 100 évvel ezelőtti jellege van. Sokat ücsörögtünk a duzzasztó gátja közelében szoliban. bionemez.hu/
Belinkelném még a répcevisi kéngyárat is de 1-2 éve már őrölnek ként. Az ország egyetlen kéngyára volt. ( a kén meg a lőpor egyik alapanyaga)
 
Off, mégis belevág a korábbi témába, hogy nyugatról több cég keletre telepíti (tehát hozzánk is) a gyártást. Én ezt nem számítom "Magyarország iparának", mégis számolni kell vele, munkaerő, KÉPZÉS és adózás terén is.

"2014 második felétől a svájci Solothurnból Miskolcra telepíti a Bosch a faipari elektromos szerszámok gyártását, "

"a cégcsoport ide telepíti át az önindítógyártás egy részét németországi, hildesheimi gyárából"

http://www.autopro.hu/beszallitok/allasokat-hirdet-a-Bosch/8732/
 
Amúgy sokan azt hiszik hogy csak a KGST piacára ment anno az Ikarus de ez nem igaz mert Pl Stockholmban is elég sok csuklós Ikarus 280-as ment azt hiszem Volvo motorral! Vagy Hawaii-ra is több mint 500-at exportáltak!
thebus.htm


Vagy Kanadába!
http://kanadavilaga.com/2013/03/03/multidezo-a-torontoi-ikarus-busz-galeria/

Na, na na! Túlzásokba ne essünk. Hawaii-ra, pontosabban O'Ahu-ra, még pontosabban a mai theBUS elődjéhez való igaz, hogy került Ikarus Crown 286-os, de nem 500 db! Ez kb a teljes mostani busz flottájuk mérete!
Összesen 246 db Crown Coach 286-os született, ebből a .05-ös alverzió került 1984-ben Honolulu-ba, nagyjából kevesebb, mint 10 kocsi. Az 500 db az fals adat, nagyon. A 286-osból az USA-ban Portland vásárolt legnagyobb számban, de kb 80-90 kocsit (na ezt nem vágom fejből).
Nagy mennyiségű Ikarus rokon jármű már az American Ikarus és a NABI időszakban került az Atlanti óceán túlsó oldalára. Pl a 435-ös egyik amerikai verziójából (60LFW) a chicago-i CTA-hoz került ~200 kocsi, vagy például a hatalmas számú kocsi ment (40LFW, Compobus és BRT) Los Angeles-be. Viszont azt fontos megjegyezni, hogy az utolsó időkben - 2003-ig bezárólag - a NABI és az Ikarus (majd Ikarusbus) közt már nem volt teljes értékű kapcsolat. Mint ahogy az se felejtendő, hogy a KGST nélkül az Ikarus sehol sem lett volna. Mi magyarok kaptuk meg a 11 és 16,5 méteres buszok gyártási jogát (mint ahogy a dízel mozdonyokét a szovjetek > Szergej, Ludmilla mozdonyok - ezért volt komcsi hiszti a kapitalista GM-NoHAB gépek '60-as évekbeli beszerzése miatt a MÁV és a szovjetek közt).
Azzal, hogy mi gyárthattuk a fent említett buszokat, lett egy óriási felszívó piac (mint ahogy a csehszlovák Tatra gyár villamosainak is). Mivel így futott a szekér, volt lehetőség a farvízen való fejlesztésre és a valutás nyugati piacra. Ugyanakkor abban a pillanatban, hogy a biztosnak vélt KGST piac összeomlott, abban a pillanatban az Ikarusnál is meg kellett volna kongatni a harangot (b@sztak rá) és teljes szemléletváltást eszközölni. A szabad piac versenyében ugyanis fejleszteni kellett volna és itt hibázott a gyár vezetése a '90-es években. Elavulttá váltak a buszaik. '97-ben mikor a MB bemutatta a Citaro-t, akkor az Ikarus-os mérnökök álla leesett, mert nekik az addigra már elavult, gyermeki állapotban konzerválódott 412, 417 maradt, hiába voltak szép tervek! Jött Széles, aki visszaváltott a ruszki piacra (200-asok, Classic-ok). Majd a ruszki válság és végül a francia-olasz Irisbus. Ami nem gyárat, hanem piacot vett, végül mindkettőt szépen el bukta. Lehet nem kellett volna a '90-es évek közepén elzavarni a Volvo öltönyöseit a felhergelt gyár dolgozóinak és a szakszervezetnek, mert akkor a wroclaw-i gyár most Székesfehérváron lenne, sok embernek meg munkahelye. De, hát ez a lenne.... RIP fehérvári Ikarus.
 
Azért nem csak az Ikarus gyártott buszt a KGST-ben. De többé kevésbe ez az igazság amit leírtál.
 
http://hungarian.ruvr.ru/2014_02_11/Oroszorszag-marciusra-feloldja-a-magyar-serteshus-behozatali-tilalmat/
 
"Lehet nem kellett volna a '90-es évek közepén elzavarni a Volvo öltönyöseit a felhergelt gyár dolgozóinak és a szakszervezetnek, mert akkor a wroclaw-i gyár most Székesfehérváron lenne, sok embernek meg munkahelye. De, hát ez a lenne.... RIP fehérvári Ikarus."

dehogyis takarogyjon a pénszivatyús/zsidó/kizsákmányoló ami neve multi! Vmi durva adót mindre, ez Magyarország kifelé!

btw Lengyelek ezt (is) baromi jól csinálták, tized annyiból csináltak 10* annyit. Nekünk meg maradt a de régen az ikarus. És amúgy tényleg. És hányszor látom, hogy a képzettebb/jobb és olcsobb! munkaerő ellenére inkább máshova viszik hjaj Wroclav...
 
http://hungarian.ruvr.ru/2014_02_11/Oroszorszag-marciusra-feloldja-a-magyar-serteshus-behozatali-tilalmat/
Az jó, mert vidéken már majd' mindenki megszüntette a kucutartást. Levágták az utolsókat is mert nem volt gazdaságos tartani, az uniós takarmányrendelet hazavágta ezt az ágazatot is.
Pedig, tősgyökeres vidékiként azt mondom, hogy amíg a magyar paraszt moslékkal és háztartási konyhából lepasszolt cuccokkal etette a sertéseket addig extra finom volt a termékvonal. És nem utolsósorban olcsó. Most pedig a közelében sincs, sem mennyiségileg, sem minőségileg.
Az egyik húsüzemes szomszédom mondta, hogy nem bír annyit előállítani, (vákumfóliázott, szeletelt, sonkába töltött kolbász) hogy elég lenne az oroszoknak. Száz tonnákat rendelnének, ha volna normális nyersanyag. De sajnos nincs elég.
 
@Fade már ne haragudj akkor egy baromságot írsz hogy na.
Hülyeség volt nem nyitni egy konkurenciát a hazai buszgyárunkra? :D Nagyon is jó dolog volt akkor azt mondani hogy köszi nem, az volt oltári ökörség hogy az ikaruszt tönkre tették. erről tudnék írni neked elé részletesen tényekkel alátámasztani, de mind1.
 
<blockquote rel="desertfox">Nem véletlen pont a sertés ÁFÁ-ját csökkenteték.
Nem az áfa a gond. Hanem a takarmány ára. És az, hogy mást nem etethetsz meg velük.

</blockquote>

Horribilis a takarmány ára ahhoz hogy feletessük az állatokkal.
Dupla annyiba kerül felnevelni otthon egy disznót mint amennyit kap az ember érte. Falun itt nálunk is mindenki a hipermarketben veszi a húst, csak annak kb 10 embernek van otthon pár darab akinek földje van. Mi is csak azért tartunk 2-t mert mindenét feldolgozzuk sonkának, kolbásznak így azt a bolti szemetet hála isten nem kell megennünk. Nem azért mert megéri,mert még így is talán nullszaldós. Át se vennék sehol, azt se tudom hova lehetne leadni mert a vágóhidak is bezártak a környéken,a húsüzemek meg húspépet vesznek kintről, ha élőállatot esetleg vesznek is azt is a több 1000 db -os nagyvállalkozóktól akiket támogat az eu meg a kormány.
 
Ismét Rába, új hírrel, komoly megrendeléssel:

http://www.autopro.hu/beszallitok/eves-szinten-5-6-milliardos-megrendelest-kapott-a-Raba-Europabol/8757/

"Közvetlen beszállítói kapcsolatot építettünk ki a legrangosabb piaci szereplőkkel, akiknek ma már szinte kizárólag magasabb hozzáadott értékű, megmunkált tételeket szállítunk - nyilatkozta a megrendelés bejelentése kapcsán Pintér István elnök-vezérigazgató."

"az európai haszongépjárműpiacon, ahol immáron minden harmadik-negyedik teherautóba Rába termék kerül."