Magyarország ipara

Az állam lépett Dunaferr ügyben, de nem nyilvános.


Pfujj, Mészáros, NER, Patás Orbánc!
Ellopják az egészet!
 

“A most átadott egészségipari alapanyag gyártáshoz szorosan kapcsolódik a folyamatban lévő, egészségügyi késztermék gyártásfejlesztési projekt. Az egészségügyi késztermékek piacán már korábban megjelent a Masterplast, a társaság 2021 tavaszától minősített orvosi védő overálokat szállít a magyar egészségügy számára. 2021 őszére készül el a vállalat második nagy egészségipari fejlesztése, ahol már hazai alapanyagokból és szélesebb szortimenttel fog egészségügyi késztermékeket gyártani a társaság. Ezzel megvalósul az egészségipari szegmensben is az integrált gyártás, amellyel az alapanyagtól a késztermékig terjedő teljes termelési hulladékot újrahasznosítja.”
 
Az állam lépett Dunaferr ügyben, de nem nyilvános.

 
Elkészült!
211760757_360324688793421_5931840367531886720_n.jpg
 
Tatárföld
Gyárat épít a MOL
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával – jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen szerdán tartott sajtótájékoztatóján

 

Vasúti szállítmányozási vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával – jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen szerdán tartott sajtótájékoztatóján


Még a végén nekünk is csurran valami Bz pótlék, pár éve a Szerb vasúthoz hozzávágott az RZD 24 motorvonatot felebaráti szeretetből (na jó, meg mert velük építtetik többek között a Budapest-Belgrád szerb szakaszát).

Ruszki alváz, futómű, elektronika, Mercedes motor, Knorr-Bremse fékek...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy kis technika történet:


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.



Én egy rádióval egybeépített Terta 811-el kezdtem! :-)
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and kamm
4IG megvenné a Telenor Montenegrót


Nem tudom miből fogják ezt mind kifizetni:
  • Március 29-én közölte a 4iG, hogy előzetes megállapodást kötött a román RCS & RDS konzorciummal, a tulajdonában lévő Digi Csoport magyar érdekeltségeinek megvásárlásáról (Digi Távközlési Szolgáltató és leányvállalatai, Invitel és I TV).
  • Június 1-jén jelentette be a társaság, hogy a GVH jóváhagyását követően lezárult az a többlépcsős folyamat, melynek eredményeként 75 százalékos többségi tulajdont szerzett a Hungaro DigiTelben (HDT), a régió egyik meghatározó műholdas távközlési szolgáltatójában.
  • Június 14-én pedig bejelentette az első nemzetközi akvizícióját a 4iG, amivel az űrtávközlésben terjeszkedne. A 4iG és két leányvállalata, a Hungaro DigiTel és a CarpathiaSat előzetes megállapodást kötött a SpaceCommal, hogy irányító többségi tulajdont szerezzenek az izraeli társaságban. A tel-avivi tőzsdén jegyzett SpaceCom négy geoszinkron műholdjával globális lefedettséggel rendelkező műhold üzemeltető és szolgáltató vállalat.
Valahogy nagyon gyorsnak tűnik ez az egész. Ha ezeket év végével tényleg mind megvalósítják azért az nem lesz semmi.
 
4IG megvenné a Telenor Montenegrót


Nem tudom miből fogják ezt mind kifizetni:
  • Március 29-én közölte a 4iG, hogy előzetes megállapodást kötött a román RCS & RDS konzorciummal, a tulajdonában lévő Digi Csoport magyar érdekeltségeinek megvásárlásáról (Digi Távközlési Szolgáltató és leányvállalatai, Invitel és I TV).
  • Június 1-jén jelentette be a társaság, hogy a GVH jóváhagyását követően lezárult az a többlépcsős folyamat, melynek eredményeként 75 százalékos többségi tulajdont szerzett a Hungaro DigiTelben (HDT), a régió egyik meghatározó műholdas távközlési szolgáltatójában.
  • Június 14-én pedig bejelentette az első nemzetközi akvizícióját a 4iG, amivel az űrtávközlésben terjeszkedne. A 4iG és két leányvállalata, a Hungaro DigiTel és a CarpathiaSat előzetes megállapodást kötött a SpaceCommal, hogy irányító többségi tulajdont szerezzenek az izraeli társaságban. A tel-avivi tőzsdén jegyzett SpaceCom négy geoszinkron műholdjával globális lefedettséggel rendelkező műhold üzemeltető és szolgáltató vállalat.
Valahogy nagyon gyorsnak tűnik ez az egész. Ha ezeket év végével tényleg mind megvalósítják azért az nem lesz semmi.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Leforditva magyarra.


"A magyar állam ekkorra teljesen kiszállt a Budapest Airportból, 2011-ben ugyanis eladta a maradék, 25 százalékos részesedését is."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97
Nem volt semmi befolyása a cég irányítására viszont épp szabadulni akartunk az iMF-től.
Az IMF-től 6,5 milliárd eurót vettek fel, a 14,3 milliárd eurónyi hitel többi részét az EU adta. Az IMF hitelre bőven elég volt a magánnyugdíjpénztárak 3000 milliárdja, még az év végére elszállt 310 Ft/EUR árfolyamon is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97
Az IMF-től 6,5 milliárd eurót vettek fel, a 14,3 milliárd eurónyi hitel többi részét az EU adta. Az IMF hitelre bőven elég volt a magánnyugdíjpénztárak 3000 milliárdja, még az év végére elszállt 310 Ft/EUR árfolyamon is.
De ez nem egy az egyben átváltható. Sok kicsiből raknak össze egy költségvetést.

A Manyuppal az volt a gond, hogy rést ütött a pajzson. Nincs is ilyen rendszer Nyugat-Europaban, keleten is folyamatosan kivezetik. Anno egy stratégiailag hibás döntés volt, ami csak a pénzt kezelő pénztáraknak kedvezett, illetve egy fedezetlen ígéret volt a lakosság felé.

A magyar nyugdijrendszerben a jelenlegi nyugdíjakat a mostani befizetésekből fedezik. Innen szedett el bevételt a Manyup és különböző külföldi társaságokra bízta pénz kezelését miközben a nyugdijkifizetésekhez egy forinttal nem járult hozzá. Viszont nyugdíjat ugye akkor is kellett fizetni csak kevesebből. Lehetett volna csökkenteni a nyugdijakat, ami abszurd, vagy más bevételből, esetleg hitelből finanszírozni a nyugdíjakat. Ez utóbbi történt.

A legnagyobb pofátlanság az volt, hogy az államkincstár elutalta a járulékot a külföldi manyup társaságoknak, akik vettek magas kamatra államkötvényt ebből a pénzből. Majd az állam ebből az eladott államkötvényből fizette ki a nyugdíjakat.

Lejáratkor kifizette a manyup részére az államkötvényt kamatostul. Ehhez még több allamkötvényt bocsátott ki. Így jött össze az adossagspirál, ezért is nőtt folyamatosan a magyar allamadósság, ezt szüntették meg.

Most közbeiktatott társaságok nélkül fizeti ki az államkincstár a járukékból a nyugdíjat.
 
De ez nem egy az egyben átváltható. Sok kicsiből raknak össze egy költségvetést.

A Manyuppal az volt a gond, hogy rést ütött a pajzson. Nincs is ilyen rendszer Nyugat-Europaban, keleten is folyamatosan kivezetik. Anno egy stratégiailag hibás döntés volt, ami csak a pénzt kezelő pénztáraknak kedvezett, illetve egy fedezetlen ígéret volt a lakosság felé.

A magyar nyugdijrendszerben a jelenlegi nyugdíjakat a mostani befizetésekből fedezik. Innen szedett el bevételt a Manyup és különböző külföldi társaságokra bízta pénz kezelését miközben a nyugdijkifizetésekhez egy forinttal nem járult hozzá. Viszont nyugdíjat ugye akkor is kellett fizetni csak kevesebből. Lehetett volna csökkenteni a nyugdijakat, ami abszurd, vagy más bevételből, esetleg hitelből finanszírozni a nyugdíjakat. Ez utóbbi történt.

A legnagyobb pofátlanság az volt, hogy az államkincstár elutalta a járulékot a külföldi manyup társaságoknak, akik vettek magas kamatra államkötvényt ebből a pénzből. Majd az állam ebből az eladott államkötvényből fizette ki a nyugdíjakat.

Lejáratkor kifizette a manyup részére az államkötvényt kamatostul. Ehhez még több allamkötvényt bocsátott ki. Így jött össze az adossagspirál, ezért is nőtt folyamatosan a magyar allamadósság, ezt szüntették meg.

Most közbeiktatott társaságok nélkül fizeti ki az államkincstár a járukékból a nyugdíjat.
Azért ez sántít.
Mi az, hogy nem lehetett volna csökkenteni a nyugdíjat? Ez volt a konstrukció lényege, hogy a teljes nyugdíj az államiból, és a manyup járadékából állt volna össze.
Értelemszerűen az állami résznek ettől kevesebbnek kellett volna lennie.
A másik rész kétségtelenül áll, de nem is amiatt, mert az állam olyan sokat bukott a dolgon.
A fő probléma az volt, hogy az államnak plusz forrásra volt szüksége a válság kezelésére, de azzal (az akkor) veszélyes szintre emelkedett volna az államadósság. Volt manyupban volt egy csomó kibocsátott kötvény, és még némi pénzzé tehető eszköz.
Azzal, hogy visszavették a manyup állományt, egy tollvonással "összetéphették" egy igen jelentős mennyiségű kötelezvényt (államkötvény). Ezzel egy úttal azonnal jelentős javulás állt be a nominális államadósság helyzetben. Javulhatott a nemzetközi hitelminősítők felé a helyzetünk. Úgy is mondhattuk volna, hogy a "szarban" feltörtük a malacperselyt. Ez kétségtelenül szükséges húzás volt, de sajnos ennek következménye képpen nincs arra opció, hogy a már éppen az első kifizetésekor megtapasztalhassuk az esetleges magasabb nyugdíjakat.
Az, hogy utólag költöttek hozzá egy ilyen indokot, amit most az előbb felvázoltál, azzal csak eladhatóvá akarták tenni a dolgot. Maradjunk annyiban, hogy nem volt elegáns az egész. De mégegyszer hangsúlyozom, én látom a szükségességét.