1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

McDonell Douglas/Boeing F-15 Eagle

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 4..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Semmiféle rossz hír nincs benne. :)

    N+1-szer felkínáltam az ingyen lektorálást. Ezek után ne csodálkozzanak, ha ilyen írások jönnek... Remélhetőleg, ha valaki HT-t akar olvasni, akkor előbb - utóbb ide téved majd.

    A hasonlat félig-meddig áll. Az F-15E kifutó termék, az orosz gépek viszont a Szu összeomlása miatti multirole ugrást vették az MKI és MMK-val, mert hazai piac az M-et már nem tudta megfinanszírozni.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Molni ne legyél naív!Nem szempont a minőségi tájékoztatás csak az,hogy sokan olvassák.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mit gyárt jelenleg a Boeing Defense?


    AH-6 Light Attack Helicopter
    AH-64 Apache
    CH-47 Chinook
    V-22 Osprey

    B-1B Lancer
    B-52 Bomber

    Boeing T-X
    EA-18G Growler
    F/A-18 Super Hornet
    F-15 Eagle

    C-17 Globemaster III
    C-40A
    JSTARS
    KC-46A Pegasus Tanker
    P-8

    Az F-15- és az F-18 gyártásának is lassan vége. Ha nem nyerik meg a T-X tendert, akkor gyakorlatilag kiszorultak a vadászgép piacról, csak részegység beszállítók lesznek.

    A stratégiai bombázó vonalnak is vége.

    A C-17 gyártásnak vége. Új szállítógép tenderről még nem nagyon van hír.

    A helikoptereket még gyártanak.

    És utasszállító gépekből átalakított katonai gépeket is. Lassan csak ez marad nekik.

    Tulajdonképpen az életben maradásért küzd a vadászgép üzletáguk és ezért megpróbálnak mindent megtenni.


    Boeing has started the production of 36 F-15QAs for Qatar.

    http://www.gulf-times.com/story/601721/Defence-minister-opens-F-15-production-line-for-Qa
     
    endre, fishbed and tonyo like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Gyakorlatilag ha nem kap a vadászgép üzletáguk a közeljövőben legalább 100-150 db os rendelést akkor teljes mértékben lehúzhatják a rolót?? Akkor lényegében az egész F-15x erről szól. Lényegében egy átnevezés.
    Most lehet hogy hülyeséget írok. Lényegében ahhoz hogy a gyártósort a későbbiekben fent tudják tartani még kb 5-7 évig ahhoz potenciális megrendelésekre van szükségük. Potenciális vevők meg alig vannak. Így részben érthető hogy átnevez. Ez az egyik lehetősége. Vagy a másik piac szerzés céljából butit a gépen.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lehet, hogy velem van baj, de az hozáállás egy "újságíró" részéről kifejezetten irritáló...

    Vajon CFT-ket kapnak? Van még vajon az USAF-nak olyan?
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Egy nagyobb megrendelés utána is vége lesz, csak az időt húznák még egy kicsit. Az F-35 annyira letarolta a piacot, hogy nem nagyon tudnak ellene mit tenni.
    Európai- és távol-keleti gyártókkal próbálnak még összeállni közös fejlesztésre. De az európaiak egy része az új fejlesztésekkel épp a saját iparát akarja védeni az amerikaival szemben.

    Ha a 6. generációs vadászgép tendert megnyernék, az még megmentené az üzletágat, de az a tender még sehol sem tart.

    Ha a jelenlegi gépek gyártásának vége, elmennek a szakemberek máshová dolgozni, utána még nehezebb lesz bármi újat és versenyképeset létrehozni.
     
    tonyo and endre like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Roni

    Roni Well-Known Member

  12. oregbogaras

    oregbogaras Well-Known Member

  13. oregbogaras

    oregbogaras Well-Known Member

  14. oregbogaras

    oregbogaras Well-Known Member

    Azt hiszem kétszer linkeltem be a képet. Bocs.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. wankel

    wankel Well-Known Member

  17. wankel

    wankel Well-Known Member



    Kényszerleszállásnak tűnő kemény érkezés egy Lankenheath-i F-15C-től, de a helyszínt nem említik.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Valószínűleg Törökország, mert a kép alatti szöveg az törökül van. Nem világos hogy mi lehetett a probléma, mert a futó-fékszárny nyitva - így a hidraulika-nyomás valószínűleg rendben volt, a kormányvezérlések láthatóan normál sebességgel működtek tehát ezzel se lehetett nagy probléma, a bal szívócsatorna normál leszálló helyzetben volt (a jobb nem látszik), a két hajtómű-GSF azonos nyitási állapotban volt, így az se lehetett, hogy leállt az egyik hajtómű. Arra meg nemigen merek gondolni hogy mindkét hajtómű leállt, mert ez legvalószínűbben totál üzemanyag-kifogyást jelentene. Viszont valami hiányosság biztos hogy volt, ezt jelzi az előre kiengedett fékezőkampó (talán elment a fék-hidraulika vagy a vezérlése?), és a nagy süllyedési sebességből adódó durva talajfogás. Van mit találgatni ...
     
    fishbed and wankel like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mindig is elgondolkoztam, hogy ilyen hálós megállításnál azért van kilebegtetés vagy sem. Mert ez eléggé hordozós leszállás volt, jól odacsapta a gépet és mintha még a hálót sem kapta volna el.
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Direkt nagyobb állásszögön jött be, hogy a fékhorog leérjen, de ehhez szerintem kellene tolóerő is, márpedig a GSF-ek nyitva vannak. Kvázi alapon lehetett mind a két hajtómű.
    Amennyire én sejtem, ehhez viszont a pilótának egy nagyobb bejöveteli sebességet kellett tartania, hogy legyen miből elhúzni a gép orrát. A párnahatás miatt viszont nem ült meg egyből a betonra a gép, de azért jól odaverte. A párnahatás velejárója, hogy az aerodinamikai felületek aszimmeriája esetén (mozgó stabilizátorok és a csűrők) a gép alá szorult levegőtömeg is aszimmetrikusan szabadul fel, ezzel billegteti, csúsztatja a gépet a beton felett.
     
    fishbed likes this.

Ezen oldal megosztása