Miert jobb az hogy a mi-35 futói fixek? Sokkal szebb a gep behuzott futóval.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miert jobb az hogy a mi-35 futói fixek? Sokkal szebb a gep behuzott futóval.
Azért ez nem akkora újdonsàg...Ami nagyon érdekes,hogy ezek a forgószárny lapátok "okos lapátok".A lapátokban van egy indikátorgáz. Ha a legkisebb szemmel nem látható,mikrorepedés is megjelenik a lapáton, akkor a lapátbekötési pont melletti lámpabura kinézetű indikátor, ami belülről zöld színű normál esetben, az átvált pirosra.
Bezony-bezony!! Inas koromban kezdőként még csak a reszelőt koptattuk, a tanműhelyi gépeket még csak a szemünkkel illethettük. Mikor már jobban benézhettünk a kabinba, feltűnt egy nyomásmérő a két lábpedál között, ahonnan egy cső csak a gép csővázán lévő csatlakozóhoz vezetett, és volt köztük egy feltöltő csatlakozó is. Hát ez meg minek??!! Aztán az okítónk elmondta, hogy ha a műszeren leesik a nyomás, azt jelenti hogy valahol repedés van a gép csővázának hegesztésén, műrepülés és repülés stop!!!!Azért ez nem akkora újdonsàg...
Nagyjából 70 éve az összes acélcső vàzas szerkezetű repülőgép csövei nagynyomású nitrogénnel vannak töltve és a kabinban van a nyomásmèrő.
Ha valami repedés támad a nitrogén elszökik a gép meg mehet a műhelybe...
"A forgószárny agy nem teljesen függőleges beépítésű, hanem meg van döntve jobbra 2 fokot. Ez a függeszkedés megkönnyítésére és az abból való esetleges fegyveralakalmazás könnyebbé tétele miatt van."Jó gép, ebben az itt bemutatott formájában a létező legolcsóbb harci helikopter a piacon. Ahogy mondták ez az egy példány úgy van még elkészítve, hogy nem használ irányított páncéltörő rakétafegyverzetet. Így főként olyan afrikai vagy egyéb országoknak ajánlják, amelyeknél a konfliktus résztvevői között nincs harckocsival vagy egyéb nehéz páncélzattal felszerelt járművekkel dolgozó csapat.Ezt Jegor Kocstkov,a fiatal, szakállas,berepülésekért felelős főmérnök,mondta. Persze arról nincs szó, hogy egyáltalán ne lehetne alkalmazni róla PTUR-t,csak akkor már más lesz az árcédula. A következő, hogy ennek a lapátjai "áláméniumból" készültek, úgy mint a régi szovjet gépeken (ez is árcsökkentő tényező),nem pedig kompozitalapúak, mint például a Mi-35M-esetében.A lapátok ettől persze még nem lesznek védtelenek a támadások ellen. Ami nagyon érdekes,hogy ezek a forgószárny lapátok "okos lapátok".A lapátokban van egy indikátorgáz. Ha a legkisebb szemmel nem látható,mikrorepedés is megjelenik a lapáton, akkor a lapátbekötési pont melletti lámpabura kinézetű indikátor, ami belülről zöld színű normál esetben, az átvált pirosra. Innen tudja a gép átvizsgálását végző műszaki, hogy a lapát sérült. Természetesen elmondták,hogy itt is van lehetőség igényelni a géphez a legmodernebb kompozit lapátokat is, csak akkor más lesz írva az árcédulára. A lapátokat a forgószárnylapát fejlesztésért és gyártásért felelős osztály vezetője szerint szabad egyesével is cserélni, ha gond van, nem kell az egész sort lecserélni egy lapát miatt, mint rengeteg másik típus esetében. A védelmi rendszer. Ez megint többféle lehet, ismét árfüggő. Alapvetően van a szárnycsonkok végén egy lézeres rendszer ami a rakétaindításokat jelzi. Plusz beszéltek lézeres védelmi rendszerről a gép hátsó részén, plusz az infracsapdák és az EVU(a hajtómű kiölőkre szerelt doboz, ami a kiáramló gázokat ke. Tehát minden olyan mint ami a régi 24-esen már megvolt, kiegészítve pár új elemmel. Ez a gép egy "büdzsetnij variant", tehát "óccsó verzió", de több pénzért megint csak felszerelhető a létező legmodernebb védelmi rendszerekkel is.
A behúzható futómű története. Ha jól értettem akkor ez a gép is egy megmaradt szovjet gyártású sárkányból lett kialakítva,és így jön ki, hogy miért is nem járt komoly súlynövekedéssel a behúzható futómű, amit a Mi-35M-esetében fixre cseréltek. A különböző elektronikai eszközök fejlődése miatt annyi súlyt takarítottak meg, az eredeti 24-eshez képest (például repülésvezérlő elektronika méret és súlycsökkenése, stb), hogy ez belefért és nem lett a gép nehezebb tőle, mint egy 24-es. A behúzható futómű azért is fontos, mert ez a gép nagy sebességgel dolgozik. 368km/h a végsebessége,azt meg fix futóművel nem tudná elérni.
A forgószárny agy nem teljesen függőleges beépítésű, hanem meg van döntve jobbra 2 fokot. Ez a függeszkedés megkönnyítésére és az abból való esetleges fegyveralakalmazás könnyebbé tétele miatt van.
A legújabb repülésvezérlő rendszerrel szerelték fel ezt a gépet, tud akár automatikusan is függeni, automatikusan leszállni is,ahogy a példaként többször felhozott Mi-28UB. A rendszerről még a műsor elején Anatolij Jelisztratov beszélt egy keveset. Ő a "Katonai Helikopterek" program igazgatója, a "Milről és Kamovról Elnvezett Nemzeti Helikopterépítési Központ" kötelékében.
A gépet mindkét kabinból teljes értékű módon lehet vezetni, tehát a fegyverrendszer operátor is vezetheti,nem csak a gépparancsnok pilóta.
A gép nappal és éjszaka egyaránt alkalmazható, a célzórendszer 10 km-ről képes a biztonságos célazonosításra.
A gép pilótája Vlagyimir Kutanyin volt. Ő repült pár éve magassági világrekordot a Mi-38-assal.
A gép még a tesztfolyamat elején van, egy példányban létezik, egy jó, "fapados alap" harci helikopter aminek képességei bővíthetőek a vevő kérése szerint.
Valamint bír olyan képességekkel amikkel más harci helikopter,a 24-es család tajait kivéve nem: légkondicionált hermetizált deszanttér, ahol különleges erők katonáit, sérülteket vagy terhet szállíthat 1,5t- súlyig. A gép alá külső függesztett teherként (UAZ, Bambi Bucket, stb,stb) maximum 2,4 tonna súlyt lehet akasztani.
Egész pontosan nem a forgószárny-agy, hanem a teljes főreduktornak ilyen a beépítése, hogy ferdén álljon a tengelye. Ráadásként a függőleges vezérsík is aszimmetrikus profilozású, hogy bizonyos sebességeken a faroklégcsavar sérülése vagy hajtásának kiesése esetén is legyen esély a hazarepülésre és a repülőgépszerű leszállásra."A forgószárny agy nem teljesen függőleges beépítésű, hanem meg van döntve jobbra 2 fokot. Ez a függeszkedés megkönnyítésére és az abból való esetleges fegyveralakalmazás könnyebbé tétele miatt van."
??
Nem igazán..Egész pontosan nem a forgószárny-agy, hanem a teljes főreduktornak ilyen a beépítése, hogy ferdén álljon a tengelye. Ráadásként a függőleges vezérsík is aszimmetrikus profilozású, hogy bizonyos sebességeken a faroklégcsavar sérülése vagy hajtásának kiesése esetén is legyen esély a hazarepülésre és a repülőgépszerű leszállásra.
Miért, én talán mást írtam? Az első mondatban leírtam hogyan van végrehajtva a Mi-24-nél az, amit utána te is leírtál. A második mondatban meg leírtam egy másik dolgot, az elcsavart, aszimmetrikus profilú függ. vezérsíkot, meg azt is hogy az miért van úgy. A két dolog viszont nem függ össze. Melyikre írtad hogy "Nem igazán ..."?Nem igazán..
A választ úgy hívják hogy "tail rotor drift"
A főrotor függőleges tengely körüli nyomatékát a farokrotor kompenzálja a teljes rendszer wredő nyomatéka viszont egy a kereszt tengely irányú nyomaték.
Ennek hatásàra lebegésben a gépet mindig a főrotor forgányirányának megfelelő irányba kell kicsit csűrni VAGY a főrotor tengelyét kicsit megdöntik.
Erre:Melyikre írtad hogy "Nem igazán ..."?
Nincs olyan hagyományos farokrotoros kialakítású helikopter amelyiknél a függőleges vezérsík önnmagában kompenzálni tudná a főrotor nyomatékát.Ráadásként a függőleges vezérsík is aszimmetrikus profilozású, hogy bizonyos sebességeken a faroklégcsavar sérülése vagy hajtásának kiesése esetén is legyen esély a hazarepülésre és a repülőgépszerű leszállásra
Én sem...Emel nem függésről beszél. Ezt ki is hangsúlyozta.
Nem csak a Ka-26 on van kuplung hanem az àltalam ismert valamennyi helikopteren. (R-22, Bel 206, stb..)Haza nem repülnek, ebben igazad van, de a forgószárnyat se kapcsolják le, ez nem Ka-26-os.
Azért aszimmetrikus a farokrész, mert ezzel csökkenteni tudják a faroklégcsavar teljesítmény igényét nagyobb sebességeken.
Hát ezt rosszul tudod.de a Mi-8-ason, Mi-24-esen ilyesmire nincs szükség, mert szabadturbinás hajtásúak.
Nem is fogsz mert ott van hogy freewheeling, vagyis szabadonfutó. (Ilyen van a biciklik hátsó agyában is)Csak én idáig még nem láttam tengelykapcsoló kart Mi-8-ason, se 24-esen, illetve nem értem, hogy egy szabad turbinás gépen minek lekötni manuálisan a reduktort a szabadturbináról.