Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Természetes, hogy a legmodernebb gépekből rendelnek. Ha marad/lesz pénz,majd modernizálják az N verziókat is. A GOES-451 integrálásával jóval nagyobb harcértéke lesz az alapverziónak.
Szu-35öt is rendeltek. T-90Met is rendeltek. Még azok helyett is még régebbieket kaptak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Mi-28NM távozása az Armija 2022 bemutatóról. Ez nem a fentebb látott modernizációs készlettel feljavított régi gyártású Mi-28N, hanem a modernebbre áttervezett újépítésű Mi-28NM (egyik pototípusa, vagy előszéria példánya).


Látaszanak az új lapátok, de valami más is. Összevetve az AH-64D/E verziókkal itt szembetűnő, hogy a radardóm is együtt forog a forgószárny tengelyével.
Az Apache-nál nem:


Bennem megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon ez a forgó gömb nem generál-e előrehaladó repülésnél oldalirányú erőt a Magnus-hatás miatt?
A forgás miatt előrehaladó oldalon ezen a gömbön extra felhajtóerő keletkezik, ami a súlyponttól meglévő tetemes távolsága miatt egy balos bedöntésű csűrőnyomatékot kellene, hogy gerjesszen. Eddig nekem nem tűnt fel, hogy a Mi-28UB-k és NM-ek radar dómja is folyamataosan forog, mert a borításnak merev kapcsolata van a forgószárny tengeléyvel.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Mi-28NM távozása az Armija 2022 bemutatóról. Ez nem a fentebb látott modernizációs készlettel feljavított régi gyártású Mi-28N, hanem a modernebbre áttervezett újépítésű Mi-28NM (egyik pototípusa, vagy előszéria példánya).


Látaszanak az új lapátok, de valami más is. Összevetve az AH-64D/E verziókkal itt szembetűnő, hogy a radardóm is együtt forog a forgószárny tengelyével.
Az Apache-nál nem:


Bennem megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon ez a forgó gömb nem generál-e előrehaladó repülésnél oldalirányú erőt a Magnus-hatás miatt?
A forgás miatt előrehaladó oldalon ezen a gömbön extra felhajtóerő keletkezik, ami a súlyponttól meglévő tetemes távolsága miatt egy balos bedöntésű csűrőnyomatékot kellene, hogy gerjesszen. Eddig nekem nem tűnt fel, hogy a Mi-28UB-k és NM-ek radar dómja is folyamataosan forog, mert a borításnak merev kapcsolata van a forgószárny tengeléyvel.
.
.
Latsz barmi ertelmet, hogy maga a radar ilyen fordulatszamon pörögjön?? Belul maga a muszer is pörög??? :) A domon beluli elektronika kabelezese hogy oldja ezt meg?
.
Tovabbi elvi lehetösegnek (!) felvetem, hogy a Mi-28-on azert forog egyutt a forgoszarnnyal a radar, mert ez egy kamu radar a bemutato gepen, es igy egyszerubb volt megoldani forogva, de muködö radar nelkul mindegy.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
.
.
Latsz barmi ertelmet, hogy maga a radar ilyen fordulatszamon pörögjön?? Belul maga a muszer is pörög??? :) A domon beluli elektronika kabelezese hogy oldja ezt meg?
.
Tovabbi elvi lehetösegnek (!) felvetem, hogy a Mi-28-on azert forog egyutt a forgoszarnnyal a radar, mert ez egy kamu radar a bemutato gepen, es igy egyszerubb volt megoldani forogva, de muködö radar nelkul mindegy.
Valószínű, csak a burkolat forog. Ha a radar is forogna, akkor nem tudná ellátni feladatát. De ettől még a Magnus-hatás dolog áll.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mi-28NM távozása az Armija 2022 bemutatóról. Ez nem a fentebb látott modernizációs készlettel feljavított régi gyártású Mi-28N, hanem a modernebbre áttervezett újépítésű Mi-28NM (egyik pototípusa, vagy előszéria példánya).


Látaszanak az új lapátok, de valami más is. Összevetve az AH-64D/E verziókkal itt szembetűnő, hogy a radardóm is együtt forog a forgószárny tengelyével.
Az Apache-nál nem:


Bennem megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon ez a forgó gömb nem generál-e előrehaladó repülésnél oldalirányú erőt a Magnus-hatás miatt?
A forgás miatt előrehaladó oldalon ezen a gömbön extra felhajtóerő keletkezik, ami a súlyponttól meglévő tetemes távolsága miatt egy balos bedöntésű csűrőnyomatékot kellene, hogy gerjesszen. Eddig nekem nem tűnt fel, hogy a Mi-28UB-k és NM-ek radar dómja is folyamataosan forog, mert a borításnak merev kapcsolata van a forgószárny tengeléyvel.
Festhetnének rá egy földgömböt, vagy egy focit.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Valószínű, csak a burkolat forog. Ha a radar is forogna, akkor nem tudná ellátni feladatát. De ettől még a Magnus-hatás dolog áll.
.
.
Oke, de ha a radar logikusan fixen van beepitve (marmint ha van letező radar....), akkor a burkolatot is minek nem tudták a radar ezek szerint fixen alló tartójához rögziten? Mire lenne jó, hogy pörgetik körülötte a burkolatot?
.
.
Ilyen forgásnál a radar se tudna dolgozni nyilván, de ennél triviálisabb kérdés, hogy van a helikopter mint alap, ami nyilván minimum egy kábelkapcsolatban kell álljon a radarral, de lehet több kábel, csőkapcsolat is.
Ha az egész radar pörög a hozzáképest fixen álló helikopterhez képest, akkor a kábele is feltekeredik, mint a makaróni az evőeszközre, nem?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
6-rostvertol-mi28ne-construction-2.jpg
n-025e-radar-for-mi-28ne.png
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 618
113
.
.
Oke, de ha a radar logikusan fixen van beepitve (marmint ha van letező radar....), akkor a burkolatot is minek nem tudták a radar ezek szerint fixen alló tartójához rögziten? Mire lenne jó, hogy pörgetik körülötte a burkolatot?
.
.
Ilyen forgásnál a radar se tudna dolgozni nyilván, de ennél triviálisabb kérdés, hogy van a helikopter mint alap, ami nyilván minimum egy kábelkapcsolatban kell álljon a radarral, de lehet több kábel, csőkapcsolat is.
Ha az egész radar pörög a hozzáképest fixen álló helikopterhez képest, akkor a kábele is feltekeredik, mint a makaróni az evőeszközre, nem?



Csúszóérintkező,népiesen szén/bronzkefe.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 777
113
FighterBomber ismét alkotott. Zenés videó (Shaman- Vsztanyem) egy kizárólag irányított rakétafegyverzettel(305-ös gyártmány) felszerelt Mi-28NM-ről (vagy UB-ről?) géppárról
ami az SZVO zónában dolgozik. Látni a műszerfalat kitakarás nélkül