Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 066
113
A módszer neve "kabrirovanyija", igazából az afgán háborúban használták először, csak itt vált igazán ismertté .Egyébként utólag videót visszakeresve láttam én azeri Mi-35M-től is a legutóbbi karabahi háborúban. Azért van rá szükség mert így a légvédelem hatótávolságán kívül tudják indítani a nem irányított rakétákat is. Ebben a videóban elmondja, pont egy Mi-28-as pilóta, hogy mivel az ellenség tömegesen használ vállról indítható légvédelmi rakétákat, amiket külföldről tonnaszám kap, ezért kellett változtatniuk a munkamódszereiken.
"Az ellenség nagy számban használ vállról indítható légvédelmi rakétákat, amiket külföldről kapnak. Ez pedig azt teszi szükségessé, hogy a fegyvereinket a maximális távolságról alkalmazzuk. Néha még úgy is, hogy a célpontot nem látjuk vizuálisan. Ekkor előzetes célpont beprogramozást használunk. Az "ipar" most új szoftvert biztosított ezekhez a helikopterekhez,ami nagyon leegyszerűsíti a fegyveralkalmazást és megnöveli annak pontosságát. Volt éjszakai repülésünk, bonyolult időjárási körülmények között. A feladat egy kisebb járműcsoport megsemmisítése volt. Beléptünk a helikopterrel a célterületre, megkezdtük a célfelderítést és azonosítást. Azonosítottuk az ellenség kettő BTR-ét("BronyeTRanszportyor"). Megkezdtük a fegyveralkalmazást. Használtunk irányított és nem irányított rakétákat, Sz-8KOM típusúakat. A célpontokat sikeresen megsemmisítettük, kettő különböző irányból végzett rárepülés során."

A nyilatkozat alapján még az sem kizárt, hogy már van erre programja a célzórendszernek. Plusz az orosz pilóták mindegyike repülő üzemmérnöki végzettséget is szerez a "szárnyakon" kívül, tehát lehet, hogy vannak módszereik arra,hogy pontosan kiszámolják a szükséges indítási távolságot, magasságot, emelkedési szöget, ahhoz, hogy adott távolságról eltalálják az adott célpontot a NIR-el.
Köszi az írást, így már sikerült kikeressem az említett máriusi Fighterbomber posztot, egy csapatlégierős kolléga írta. Ha esetleg van valakinek affinitása hozzá lefordíthatja magyarra, de a lényege nagyjából az, hogy ennek alkalmazásával nagyjából 30 százalékkal növekedik így a hatótáv. A lényege az, hogy bizonyos sebességre felgyorsítják a helikoptert, majd stopperrel jön a pontos indítási hely, ahol felkapják az orrát. Gradhoz hasonlóan területcélok ellen hatásos, de abban nagyon. És persze csakis helikopterekkel működik a módszer
Армейцы подвергли мой пост обструкции, я изо всех сил извиняюсь, и срочно пишу пост опровержение.

"На вертолётах работа НАРами в режиме кабрирования давно освоенный режим который позволяет увеличить дальность стрельбы процентов на 30, что позволяет минимизировать, или полностью исключить вход в зону поражения ПЗРК и ЗА.
Режим применяется для стрельбы НАРами по площадной цели с известными координатами и применяется со всех типов вертолётов.
Имея непрерывную дальность до цели, вертолёт разгоняют до заданной скорости, запускают секундомер, и на дальности до цели равной полёту ракеты, создают нужный тангаж, и зажимают боевую кнопку.
Взводные опорные пункты, скопления людей и техники встречают ракеты на ура, пехота в восторге, кучность отличная."

Привет от АА.

З. Ы. На самолётах так с НАРами делать нельзя!
Прим ФБ.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Szerintem semmi értelme, maximum annyi, hogy a hajózók jelenthetik, hogy a fegyvereket a célpontra inditották, bevetés letudva, és további munició hiányában fordulhatnak haza, még biztonságos távolságból. Azután ha véletlenül van találat, akkor azt mutogatják, hogy mekkora nagy sebészi pontosság van már.
igen én is erre gondoltam már a legelején ! El lövik amit el kell és irány haza megtörtént a csapásmérés és csá ! Értem én hogy manpads de iylen izét még sose láttam egy nyugati géptől se .
igazából az afgán háborúban használták először,
annyit is ért az
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
Azért az komoly, hogy itt olyan emberek megmondják,hogy szar a módszer, akik videón láttak már harci helikoptert .
Én legalább repülhettem utasként egy órát Mi-24-essel szóval nekem van igazam :D :D
Viszont komolyra fordítva a szót, megpróbálom lefordítani az általános ismertetőt, amit nagy eséllyel olyan írt, aki bármelyikünknél jobban ismeri és használja is ezt az egészet. Tudom, nyugaton nincs tehát biztos hülyeség...
"На вертолётах работа НАРами в режиме кабрирования давно освоенный режим который позволяет увеличить дальность стрельбы процентов на 30, что позволяет минимизировать, или полностью исключить вход в зону поражения ПЗРК и ЗА.
Режим применяется для стрельбы НАРами по площадной цели с известными координатами и применяется со всех типов вертолётов.
Имея непрерывную дальность до цели, вертолёт разгоняют до заданной скорости, запускают секундомер, и на дальности до цели равной полёту ракеты, создают нужный тангаж, и зажимают боевую кнопку."

A helikoptereken a "kabrirovanyija" munkamódszer régen elsajátításra került,ez az üzemmód 30 százalékkal növeli meg az indítási távot, ami minimalizálja vagy teljességgel kizárja a MANPADS-ok és a légvédelmi tüzérség indítási zónájába történő belépést.
Az eljárást területcélok ellen alkalmazzák NAR(Nyeupravljajemaja Aviacionnaja Raketa= Nem Irányított (légi indítású) Rakéta) használatánál,ismert célkoordináták megléte esetén az összes helikopter típussal. A céltól egy adott állandó távolságban a helikoptert felgyorsítjuk egy adott sebességre, indítjuk a stoppert, majd azon a megfelelő távolságon, ahonnan a rakéta a célig tud repülni, létrehozzuk a szükséges kereszttengely körüli elfordulást, és nyomjuk az indító gombot ("harci" gombnak hívja a szerző).

Взводные опорные пункты, скопления людей и техники встречают ракеты на ура, пехота в восторге, кучность отличная."

"A szakaszok megerősített védelmi pontjai, az élőerő és technika összevonási helyei nagy csattanással találkoznak a rakétákkal, a gyalogság el van ragadtatva, a szóráskép kiváló"

На самолётах так с НАРами делать нельзя!

Repülőgépeken nem szabad ilyen módon alkalmazni a NAR-okat.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
A LOFT módszer ez bevett harceljárás, a Hidegháború óta.

"Angriff aus dem Steigflug" néven a Keletnémetek is oktatták:



Akkoriban is ugyanúgy Nyugaton tömegesen osztogatták a Redeye / Stinger-eket és a MIM-72 Chaparral is olcsó és hatékony eszköz volt, ezektől tartva repülő rakétatüzérséggel kísérleteztek a Hind pilóták, amit továbbvittek a Havoc-on és Alligátoron.
Talán ez a tökéletes név, hogy repülő rakétatüzérség, mert lényegében úgy lőnek, mint azok, csak ők a levegőből indítanak.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Persze, és ezért töltögetik fel lelkesen saját magukról a videót, hogy aztán megfenyíttessék/hadbíróság elé állíttassák magukat.

Okos, nagyon okos!
.
.
Nem allitjak öket hadbirosag ele, de itt akkor is az a fö erv, hogy növelni lehessen az inditasi tavolsagot, es ezzel csökkentsek a mapads kockazatot. Ez nyilvan a pontossag rovasara megy. Lattal olyan videot, ami ilyen modszerrel inditva mutatja a talalatokat? Valami nagy teruletet meg lehet szorni igy, de a kis robbanotöltetekkel max arra jo, hogy jöhetnek a hirek, hogy megint valami polgari letesitmenyt talaltak el az oroszok.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
annyit is ért az
.
Az afgan haboruban a szovjet hadsereg es benne a pilotak moralja nem lehetett tul magas, es rendkivul magas volt köztuk a droghasznalok szama is. (Egyes forrasok szerint "more than 50 percent of Soviet soldiers were regular drug users.") Ebbe belejatszhatott a teny, hogy Afganisztanban miutan a szovjetek az orszag csak kis teruletet ellenöriztek, helyörsegeket tartottak fenn, igy a terepen kint lelött pilotak kimentesi eselye eleg rossz volt, illetve biztosan lehetett tudni, hogy fogsagbaesesuknel az öngyilkossag is jobb valasztas.
Igy azutan kicsit sem meglepö, hogy mindent megtettek a lelöves elkeruleseert, sima eletösztön, hogy löttek mindenre, ami mozgott, ill h valamelyik kreativ elme kitalalta ezt a lötavolsag hosszabito trukköt is az UB blokkozasra
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Bleroka

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 197
81 085
113
Uganda Mi-28NE orosz harci helikoptereket kapott...

website
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 827
10 743
113
Azok az UB-k. Mi-28UB.
Ez duplán jó hír. Nem csak a radar miatt, hanem, hogy két kormányos. Számomra érthetetlen, hogy miután az összes Mi-24-est kétkormányosra építették, hogy baj esetén a másik, nem sérült hajózó haza tudja repülni a gépet, azok után a 28-as esetén ezt kezdetben elhagyták.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 746
66 437
113
Bemutatták a Mi-28N modernizált változatát is az Armiján:

300593442_1326982881041930_1322332838784023845_n.jpg

300923809_1326983334375218_1239019670872690123_n.jpg


@Allesmor Obranna
Ahogy látom, ez egy modernizációs kit. Lényegében egy meglévő alap Mi-28N sárkányra rakják rá az új NM avionikát, illetve a fegyverzetet kiegésztették a Vikhr-M és Khrizantema-VM rakétákkal, továbbá a gépágyú lőszertároló konténere az NM-hez kifejlesztett nagyobb befogadóképességű változat.
De a forgószárny a régi. Ez az opció csak annyi modifikációt tartalmaz, amit a csapatok szintjén is elviekben meg lehet valósítani. Eszerint az új lapátok csak az NM-hez lesznek kompatibilisek, aminek erősebb a hajtóműve és talán a főreduktrot is módosították, továbbá a faroklégcsavar is nagyobb felületű lapátokból áll. Amihez gyanítható, hogy a közbetét-, illetve végreduktorhoz is hozzányúltak az NM esetében.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Ahogy látom, ez egy modernizációs kit. Lényegében egy meglévő alap Mi-28N sárkányra rakják rá az új NM avionikát, illetve a fegyverzetet kiegésztették a Vikhr-M és Khrizantema-VM rakétákkal, továbbá a gépágyú lőszertároló konténere az NM-hez kifejlesztett nagyobb befogadóképességű változat.
De a forgószárny a régi. Ez az opció csak annyi modifikációt tartalmaz, amit a csapatok szintjén is elviekben meg lehet valósítani. Eszerint az új lapátok csak az NM-hez lesznek kompatibilisek, aminek erősebb a hajtóműve és talán a főreduktrot is módosították, továbbá a faroklégcsavar is nagyobb felületű lapátokból áll. Amihez gyanítható, hogy a közbetét-, illetve végreduktorhoz is hozzányúltak az NM esetében.
Másik fontos dolog, hogy kettős vezérlés is van a gépben, tehát az első pilótafülkéből is lehet irányítani a gépet,mint az UB és az NE változatoknál.