Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Amíg ki nem fút a Mi-8/17 addig hova kapkodjanak, nem sürgős nekik.

Nagyon sok már rég kikopott a másik meg az hogy nem egy új fejlesztés a mi-38 és a ka-60 sem .
Az orosz propaganda szerint 2020.ig 15 helikoptert kellett volna leszállítani de ebből sem lett semmi .
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 675
9 050
113
Nagyon sok már rég kikopott a másik meg az hogy nem egy új fejlesztés a mi-38 és a ka-60 sem .
Az orosz propaganda szerint 2020.ig 15 helikoptert kellett volna leszállítani de ebből sem lett semmi .

Ahogy látom valamit a kis fejebe vettél és nem tudod elengedni, sajnos ez már intelligencia kérdése....
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Átadták az első széria Mi-38-as példányt:

https://bmpd.livejournal.com/3944614.html

Remélem, nem állnak meg itt és lesz még pár darab ebből, mert kiváló, sőt most már inkább szükséges réskitöltő a Mi-8-as család és a Mi-26 között.
Ebben a méretben már ez a teljesítmény kell és nem az, amit a Minyók maximálisan tudhatnak.
Bár ne feledjük, a Mi-171A2 már inkább megkapta a Mi-38-as lapátjait is, hogy a fejlesztés legaláb egy kis szegmense visszahozza az árát, ha a 38-ast elmeszelik. Bár ebből is alig repül 1-2 példánynál több.
Alsó hangon 30 éve fejlesztik a Mi-38-ast és tudván, hogy a Minyók jó gépek, amennyire elszaladt felettük az idő, annyira lenne legalább jó választás a 38-assal továbblépni.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 838
29 661
113
263517.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 715
113
Az Il-112V balesetére hivatkozva a Klimov a TV7 -117V hajtómüvel ellátott Mi-38 repülési tesztjeinek felfüggesztését kéri a baleset okainak kiderítéséig.

4cdwI_Xt2Vs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Újabb Mi-38-as példány. A vadonat új kép érdekessége, hogy ez a vadonat új, festetlen példány nem a kazanyi gyár udvarán áll, ahol elviekben már a sorozatgyártásnak kéne zajlania, hanem a moszkvai Mil-iroda udvarán.
Jó lenne tudni, hogy ez a gyári új példány vajon hogyan került és mit keres a gyártól sokszáz km-re levő tervezőiroda saját bázisán ilyen félkész állapotban?

299197.jpg

A gép még festetlen, lapátok sincsenek még rajta, de az orosz TV7-117-es hajtóműveit már megjáratták, azok meg jól össze is okádták a faroktartót.
Valamit kéne kezdeni ezzel a kormolással.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Egy gázturbina - hasonlóan a dízelmotorohoz - jelllemzően akkor füstöl, ha a tüzelőanyag egy része égés helyett csak megsül. Ez dízelmotorknál a turbófeltöltés túlméretezésével és a fordulatszám emelésével szokott megesni, amikor a terjeszkedés ütemének időtartama a kelleténél nagyobb fordulatszám miatt jelentősen esik és így nincs idő a betáplált gázolaj rendes elégésére.
De itt is zömmel a fordulatszám változás szokott nagy füstöléssel járni, mivel az egymást követő terjeszkedési ütemek rövidülése miatt arányiban egyre több és több lesz az el nem égő gázolaj, aminek a zöme a kipufogás során a felforrósodott leömlőkben sül korommá. Nyilván az állandósult magas fordulatszámmal egy idő után beáll az optimális keverékarány és a leöblítés is javul, így a füstölés gyérül:


Gáttrubináknál, ahol lineáris az égés, a sugárhajtómű füstölését az szokta eredményezni, ha a tüzelőtér geometriája, vagy a beporlasztás minősége, vagy mindkettő együtt nem passzol az égés optimális lefutásához. Ez lehet bárhogy, például a tüzelőterekben nem megfelelő a lángfront, nem jó az örvényképzés, relatíve sok kerozin áramlik át nagyobb cseppekben a tüzelőtéren és nem lép iterakcióba a besűrített levegő oxigánmolekuláival, ami miatt csak megsül és elemi koromrészecskékké degradálódnak a szénhidrogán molekulák. Ugyanezzel párhuzamosan a levegő, mint gázkeverék (és nem vegyület!) nitrogén tartalama is a nagy hőmérséklet miatt szabadon lép kapcsolatba a levegő oxigénjével - ami nem mellesleg összefügg azzal, hogy a besűrített levegő oxigántartalmának jelentékeny része képtelen volt reakcióba lépni a tüzelőanyaggal így "más elfogaltság után néz".

Magyarán, ha egy hajtómű kormol, akkor ott sejthetően az NOx is magasabb arányban van jelen.
Ez utóbbi pedig - visszatérve a Mi-38-asra - túl a környezetkárosító hatsokon, nem csak esztétikai probléma, hanem strukturális is. A korom azon túl, hogy összekeni a faroktartót, egyúttal megfesti a forró, 450-500 fokos kilépő égésgázok direkt útját, amelyek így jól látható módon kilágyíthatják a faroktartó szerkezetét, de ezen felül maga az NOx összetevő is eléggé korrozív.
Tehát ez sehogy se jó.