Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
Ez esetben leírhatnád a probléma megoldását is :)
A megoldás ott van a fotókon: a fúvócsövek kiömlőnyílását a felfelé kiömlés helyett elforgatták oldalirányú kiömléshez, így a rotor nem nyomja bele telibe a levegőt - viszont így összekormozza a gép oldalát. Ez egyrészt ronda, másrészt sokkal nehezebb alatta észrevenni az esetleges kezdődő hajszálrepedéseket, harmadrészt a koromban lévő vegyi anyagok (pl. a keróban lévő kéntartalomból származó kén-dioxid) nem kimondottan barátságos anyagok a gép szerkezetére nézve. Összegezve nemcsak esztétikai, hanem repbiztonsági kérdés is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 504
21 336
113
Amíg ki nem fút a Mi-8/17 addig hova kapkodjanak, nem sürgős nekik.

Nagyon sok már rég kikopott a másik meg az hogy nem egy új fejlesztés a mi-38 és a ka-60 sem .
Az orosz propaganda szerint 2020.ig 15 helikoptert kellett volna leszállítani de ebből sem lett semmi .
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 786
10 317
113
Nagyon sok már rég kikopott a másik meg az hogy nem egy új fejlesztés a mi-38 és a ka-60 sem .
Az orosz propaganda szerint 2020.ig 15 helikoptert kellett volna leszállítani de ebből sem lett semmi .

Ahogy látom valamit a kis fejebe vettél és nem tudod elengedni, sajnos ez már intelligencia kérdése....
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 544
72 561
113
Átadták az első széria Mi-38-as példányt:

https://bmpd.livejournal.com/3944614.html

Remélem, nem állnak meg itt és lesz még pár darab ebből, mert kiváló, sőt most már inkább szükséges réskitöltő a Mi-8-as család és a Mi-26 között.
Ebben a méretben már ez a teljesítmény kell és nem az, amit a Minyók maximálisan tudhatnak.
Bár ne feledjük, a Mi-171A2 már inkább megkapta a Mi-38-as lapátjait is, hogy a fejlesztés legaláb egy kis szegmense visszahozza az árát, ha a 38-ast elmeszelik. Bár ebből is alig repül 1-2 példánynál több.
Alsó hangon 30 éve fejlesztik a Mi-38-ast és tudván, hogy a Minyók jó gépek, amennyire elszaladt felettük az idő, annyira lenne legalább jó választás a 38-assal továbblépni.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 631
113
263517.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 856
90 412
113
Az Il-112V balesetére hivatkozva a Klimov a TV7 -117V hajtómüvel ellátott Mi-38 repülési tesztjeinek felfüggesztését kéri a baleset okainak kiderítéséig.

4cdwI_Xt2Vs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 544
72 561
113
Újabb Mi-38-as példány. A vadonat új kép érdekessége, hogy ez a vadonat új, festetlen példány nem a kazanyi gyár udvarán áll, ahol elviekben már a sorozatgyártásnak kéne zajlania, hanem a moszkvai Mil-iroda udvarán.
Jó lenne tudni, hogy ez a gyári új példány vajon hogyan került és mit keres a gyártól sokszáz km-re levő tervezőiroda saját bázisán ilyen félkész állapotban?

299197.jpg

A gép még festetlen, lapátok sincsenek még rajta, de az orosz TV7-117-es hajtóműveit már megjáratták, azok meg jól össze is okádták a faroktartót.
Valamit kéne kezdeni ezzel a kormolással.