Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 509
113
Putyin Mi-38 helikoptert ajándékozott Zimbabwe elnökének


ikZYqSgN_es.jpg

Ssv5o6s07Z4.jpg

KaVudjkwMg4.jpg

ImR5ZSd5sus.jpg

_gLu-TWdLrU.jpg
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
Nem baj az a lényeg hogy ez egyedi! Ez nem a z20 ami uh 60-as copy meg ízé !hanem ez saját! "Másolni könnyű !!"
 
  • Vicces
Reactions: enzo

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Erről nekem valahogy a Mi-18-as jutott eszembe. Az is megrekedt a két prototípus szintjén, nem kellett senkinek, végül odaajándékozták a oktatási segédletnek Torzsokba.



Jó, ez még nem akkora probléma, hiszen a gépekkel nem kellett repüzemet tartani.

A Mi-38-as viszont még nincs szolgálatban sehol, sorozatgyártása még most se nagyon indult meg, üzemeltetési tapasztalat csak a pár darab gyári példánnyal van, minőségbiztosított sorozatgyártású, gyorsan elérhető alkatrész nemigen van, ahogy gondolom a gyári mérnöki támogatás is eléggé esetleges.
.
.
Ez teljesen abszurd, odaadni egy nem is létező tipus valahová mélyafrikába, hogy boldoguljanak vele. A nagy fekete főnőknek ha kis esze is van, nem akar repulni vele, hanem egyből továbbadja az USA-nak, az európai Airbusnak vagy Kinának tanulmányozásra, aki szimpatikus neki.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 753
66 509
113
.
.
Ez teljesen abszurd, odaadni egy nem is létező tipus valahová mélyafrikába, hogy boldoguljanak vele. A nagy fekete főnőknek ha kis esze is van, nem akar repulni vele, hanem egyből továbbadja az USA-nak, az európai Airbusnak vagy Kinának tanulmányozásra, aki szimpatikus neki.
Hiába tanulmányozza az amerikai, sok újat nem fog benne találni, csak azt, hogy a Mil az ugyanakkora méretű és képességű helikoptereket könnyebbre építi és ezért kevesebb hajtóműteljesítménnyel is ugyanott vannak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 439
84 360
113
Nincs tapasztalat? 6 protó épült amiket több évig teszteltek. Tovíbbi 7 szériás gép már szolgálatban.További 15-re van megrendelés.
Ezt nem komolyan gondoltad ugye? De ha már itt tartunk, mennyit repültek azok a protók, amikben nem nyugati hajtómű volt?
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 828
10 744
113
A két kardszárnyú delfin festésű Mi-38-as leszállt a magadani repülőtéren. Ez a reptér volt az úticéljuk. A két helikopter a Kolimai légitársaság állományába fog kerülni. A reptéren a magadani terület kormányzója fogadta a két helikoptert. A két gép 4 nap alatt 6500 km-et megtéve, a kazanyi helikoptergyár repteréről jutott el Magadanba. A kormányzó kitüntetéseket adott át a rekorder személyzeteknek. Az egyik gépet Milana Szmerdova pilótanő vezette, ő virágot is kapott a közelgő nőnap alkalmából, a kitüntetés mellé. Az útvonalon Jakutiában rendkívül alacsony volt a hőmérséklet, de a gépek azt is jól bírták, végig megbízhatóan teljesítettek Szergej Zdarov pilóta elmondása szerint. " Minden rendben ment, minden szokványos volt. A gép nagyon stabil, nagyon kezes, jól manőverezik, és a robotpilóta is kiváló. Az erőátviteli rendszere is jó"- nyilatkozta Milana Szmerdova pilótanő a riporter kérdésére válaszolva.
2000km hatótáv kiegészítő üzemanyagtartályok nélkül,300 km/h-s végsebesség . Üzemeltethető sivatagi és sarkköri körülmények közt, akár(civil) tengerészeti feladatokra is. "Nagyon nagy lehetőségek vannak a Kardszárnyú Delfinekben. Széles körben alkalmazhatóak. A kolimaiak hamarosan elégedettséggel osztályozhatják az új gépeinket"- mondta Szergej Noszov kormányzó. A gépeket utasszállításra fogják elsődlegesen használni, új útvonalak illetve útvonal összevonások céljából egyes meghatározott települések között. Anton Olejnyik a magadani terület kölekedési minisztériumának osztályvezetője elmondta, hogy a gépek lehetőséget adnak arra, hogy korábban egyben le nem repülhető útvonalakon is lehessen utasokat szállítani. "Adott például 2 külön útvonalunk, (amik az eddigi gépparkkal csak külön voltak lerepülhetőek). A Magadan-Jamszk és a Magadan-Taktajamszk. Az új gépek lehetőséget adnak arra, hogy ezt az eddigi kettő külön útvonalat összevonjuk és egy járatban repülhessük végig. Vannak terveink továbbá Magadan- Szuszuman- Jagodnam útvonalra is, meg minden olyan településünkre, ahova eddig nem volt járat"
Makszim Sztarcev a kolimai légitársaság igazgatója elmondta, hogy mint első civil üzemeltetői a típusnak további képességeit is kipróbálják a gépeknek többek között teherszállítás, hetelő műszakos személyzetek szállítása. Minden olyan dolgot kipróbálnak vele, amit korábban a Mi-8-as különböző változataival végeztek. A a gépek szükséges műszaki átvizsgáláson és előírt időszakos karbantartáson esnek át a hosszú utat követően. A magadani lakosok ezután már március 9-én láthatják a gépeket a "Kljovaja Kolima" nevű fesztiválon bemutatót repülni. (a kolimai híradó március 6-i adásából van ez a riport)

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 407
36 403
113
Mi 38-ban tudtommal orosz hajtómű lett tervezve, gyors keresve VK650V néven kb 1-2 éve tesztelik.

Az első két példányban nyugati hajtómű volt. A 3. példányban TV7-117V, ez már 2014 őszén repült először, akkor már voltak szankciók.
(A VK-650 könnyű helikbe való, Ka-226 és Ansat. 3 éve tesztelik már inkább.)

Ja, a Mi-38-at még makett formájában 1989-ben mutatták be először a Paris Air Show-n...
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 828
10 744
113
Ja, a Mi-38-at még makett formájában 1989-ben mutatták be először a Paris Air Show-n...

Azért voltak ott zavaró körülmények, bőven. A "demokratikus" 90-es évek rablógazdálkodása és iparrombolása nem múlik el 10 perc alatt. Szegény Anatolij Kvocsur nyilatkozata 1996-ból (Szingapúr):

"Azt hiszem eljutottunk a legmélyebb pontig a zuhanásunk során, ami a katonai és a civil repülésünket, valamint az országunk légi iparát jellemzi most. Innen már nem lehet lejjebb, innen már nincs lejjebb. Mert egyszerűen a megmaradásunk fog veszélybe kerülni. Amíg a légiszalonokon az utolsó erőnkből, az utolsó forrásainkat felhasználva repülünk, amíg takarékoskodunk, és mindent annak rendelünk alá, a legalacsonyabbra korlátozva a kiutazó szakembereink számát. Azért, hogy a leghatékonyabban takarékoskodjunk a gépeink kiszolgálását tekintve. És ezért gyakran nincsenek megfelelő eszközeink sem a gépek megfelelő kiszolgálásához. Gyakran úgy repülünk 10 000 km-et, hogy nincs kísérő, tartalékgép sem. A gazdaságosság, a takarékosabb hozzáállás önmagában jó. Viszont a túlzott takarékosságért nagyon magas árat fizetünk. A Szuhojnál(!) is. Mint ahogy például lezuhant a Lovagok 3 gépe, 4 pilótával, Vietnamban, az egyik közbeiktatott leszállóhelynél. Miért mentek pont arra a bázisra? Tisztán gazdasági okok miatt."(aki nem ismeri a történetet,Malajziából hazafelé tankolni szálltak volna le a vietnami Cam Ranh reptéren, de a rossz időben a közeli hegyeknek repült 3 gép a kötelékből)